Mazda3 BL MPS L3-VDT 2013

BP / BN / BM / BL / BK

Postprzez qgp » 29 maja 2014, 16:46

Witam,

chciałem Wam przedstawić swoją Mazdę.
Konkretnie Mazdę 3 MPS, 2010.
Full stock.

Auto z polskiego salonu. Do dziś obyło się bez poważnych modyfikacji oraz przygód typu kolizje/wypadki.
Jedyna zmiana ponad stock, to wentylowane tarcze hamulcowe założone na przód.

Jeżeli chodzi o wyposażenie to w MPSach było chyba prawie wszystko, w mojej nie ma chyba jedynie nawigacji i szyberdachu (nie wiem czy ten był w opcji w ogóle). Z ciekawszych rzeczy:
– dwustrefowa klima
– biksesnony z doświetlaniem zakrętów
– czujnik martwej strefy w lusterkach (RVM)
– czujnik zmierzchu
– czujnik deszczu
– tempomat
– system bose + bluetooth z zestawem głośnomówiącym i aux
– halogeny
– czujniki parkowania z tyłu
– elektryka lusterek i szyb
– podgrzewanie tyłków oraz przedniej szyby
– poduszki powietrzne chyba x6
–...i inne, pewnie o czymś zapomniałem

Mazdą jeżdżę od trochę ponad tygodnia i jestem jej drugim właścicielem. Wcześniej była w bardzo dobrych rękach, co ostatecznie mnie przekonało do zakupu MPSa. Poprzedni właściciel chyba nie rejestrował się na forum – w dziale nasze mazdy go nie widziałem.

Auto ma na dziś przejechane ~92k km... Za to silnik przejechane ma ~600 km ;) Silnik został wymieniony po awarii korbowodu w ASO. Taki pech przydarzył się poprzedniemu właścicielowi. Tak więc jeżdżę używanym autem, z nowym silnikiem, który jeszcze docieram (mam trudne zadanie nie wykorzystywać full mocy mazdy póki co <oczy> )

Moje wrażenia do tej pory:
auto dostarcza sporo rozrywki ;), bardzo odpowiada mi reakcja na gaz. Podobnie jak w moim poprzednim aucie z silnikiem diesla, przyspiesza się od samego dołu obrotów. Oczywiście w MPSie idzie to sprawniej i z dużo atrakcyjniejszymi efektami dźwiękowymi :D
Dość dobrze wchodzi w zakręty, jednak wydaje mi się, że przy agresywniejszej jeździe potrafi zarzucić tyłem (takie moje pierwsze wrażenia).
Ten "torque steer" o którym tyle się dziennikarze rozpisywali, nie jest tak straszny jak się spodziewałem. Fakt, że nie jest to zwyczajny samochód ;) i trzeba mieć odrobinę rozumu i respektu ale teksty, że przy przyspieszaniu auto próbuje gwałtownie wyrwać kierownice są trochę jednak przesadzone – jak dla mnie moment obrotowy jest do opanowania.
Niski profil opon daje się we znaki na polskich drogach ;)
Samo auto jak na hothatch`a natomiast do jazdy codziennej nadaje się bardzo dobrze, gdyby miał ktoś wątpliwości przed zakupem.
Spalanie w trasie 9.1 l (póki co jedną trasę zrobiłem), ale przy dość dobrym tempie i dynamice.
W mieście wydaje się, że około 13 l. (ujdzie w sumie, na tyle mniej więcej liczyłem).

Średnio zadowolony jestem z tego audio Bose... Gra to tak sobie mówiąc kompletnie szczerze :) Przesiadłem się z auta z głośnikami DLS (zestaw dwudrożny), wygłuszone drzwi, bez suba i jeśli mam porównać, to te DLSy grały o wiele lepiej, zwłaszcza przy niskiej głośności. Nawet bas miałem lepszy z tych DLSów niż tutaj w Maździe z suboowferem w bagażniku. Myślałem, że będzie lepiej. Poza tym brak czytnika mp3 z USB lub karty SD jest dość sporym zaskoczeniem dla mnie.
Negatywnie również zaskoczyła mnie jakość plastyków wewnątrz auta. Przy stosunkowo niewielkim przebiegu (92k km przypominam), mam wytarty guziczek "vol" na kierownicy (moja największa zmora na chwilę obecną :] )oraz porysowane srebrne plastiki przy uchwytach w drzwiach (czy Wy też tak macie??, czy to poprzedni właściciel tak intensywnie używał auta wewnątrz?)

No ale da się to przeżyć :) auto ma przecież jeździć i robi to całkiem dobrze. A będzie pewnie jeszcze lepiej jak skończę docierać silnik i zacznę swobodnie przekraczać te 4k obrotów, których teraz staram się (ciężko jest) nie przekraczać :)

W planach:
– w najbliższym czasie raczej nie będę robił modyfikacji mechanicznych w aucie, gdyż mam 2 letnią gwarancję na silnik ;)
– o ile nie oswoję się z tym car-audio to tutaj poczynię zmiany. Mam jeszcze swoje DLS`y i jeżeli będzie to możliwe, to pewnie wylądują w Maździe. Dodatkowo planuje modyfikacje fabrycznego radia o jakiś moduł typu XCarLink umożliwiający zarządzanie odtwarzaczem MP3 z kierownicy lub inny moduł zapewniający czytanie mp3 z karty SD, USB lub iPoda.
– niebawem oddam auto do jakiegoś auto-detailingu, który pomoże mi z tym okropnie wytartym guzikiem Vol na kierownicy (wytarty jest na krawędziach do białości, coś okropnego)
– prawdopodobne wyeliminuje porysowane srebrne plastiki poprzez oklejenie ich folią typu carbon... Musze to jeszcze przemyśleć, żeby mieć pewność czy to dobrze będzie wyglądało. Tak czy inaczej coś z tymi sreberkami muszę zrobić bo porysowane bardzo mnie denerwują.
– korci mnie również zakup innych felg :)
Z chęcią wysłucham Waszych opinii na temat tych planów.

pozdrawiam i szerokości

(Dorzucę więcej zdjęć jak porobię ;) nie chce wrzucać zdjęć zrobionych przez poprzedniego właściciela ;))
1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg
Ostatnio edytowano 4 sie 2015, 21:47 przez Piotrek_154, łącznie edytowano 4 razy
Powód: Zdjęcia na serwer MS
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2013, 12:25
Posty: 57 (2/0)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 3 MPS 2.3 DISI L3 VDT 2010 (auto )/2013 (silnik)

Postprzez Bartg » 29 maja 2014, 20:15

Witamy w dziale Nasze Mazdy :) Śliczny MPS, ale dodaj proszę do opisu wyposażenie seryjne no i kilka zdjęć więcej :)
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7808 (21/118)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez El Duende » 30 maja 2014, 14:19

:)
Ostatnio edytowano 29 paź 2017, 16:52 przez El Duende, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2013, 11:26
Posty: 130 (7/5)

Postprzez qgp » 30 maja 2014, 16:02

Hej,

dzięki za przyjęcie.

Długo szukałem upragnionego hothatcha i ostatecznie jestem szalenie szczęśliwy, że jest to Madzia.
Dodaje jeszcze zdjęcie, jakby ktoś się zastanawiał jak wygląda silnik 2.3 DISI :) A wygląda dość okazale.

Nikomu jednakże nie życzę takiego widoku :D

Obrazek
Obrazek

Oraz ten porysowany srebrny plasticzek, który chyba będzie niebawem carbonowy
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2013, 12:25
Posty: 57 (2/0)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 3 MPS 2.3 DISI L3 VDT 2010 (auto )/2013 (silnik)

Postprzez Bejsu » 30 maja 2014, 18:35

Woow, ale śliczna bestia! Mistrzostwo świata po prostu! :)

Wolę nie myśleć ile to pali, ale pewnie każdy kilometr to symfonia w prowadzeniu! :)

Szerokości! :)
Axela!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2014, 22:14
Posty: 613 (15/10)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda3 BK Z6 2004r, HB. Winning Blue 27B <-- Było.
Jest Mazda 3 BP SKYACTIV G 2019 HIKARI. https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 2&t=212463

Postprzez kalesoon » 30 maja 2014, 19:17

Super fura!
Szerokości i długich godzin przyjemnej jazdy Ci życzę. Nie zapominaj o nas forumowiczach, wszelkie relacje z modyfikacji, zmian, ba! nawet codziennych spraw związanych z tym pięknym autem są gorąco przyjmowane! Kiedyś będę chciał w końcu zmienić moją Madzię na 3MPS, więc każda wiadomość z jej użytkowania na wagę złota :)

Jeszcze chciałbym powiedzieć, ze dużo informacji o MPS'ach jest na tym polskim forum wyspecjalizowanych w tym egzemplarzu, jakby trzeba było większego doświadczenia, bo tutaj jest mało MPS'ów ;)

http://www.mazdamps.pl/index.php

Jeszcze raz pozdrawiam!
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:50
Posty: 499 (7/8)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 Kintaro 2.0 150KM LF (BK)
była: 626 2.0 115KM FS (GF)

Postprzez petro » 31 maja 2014, 00:46

Piękny rumak, gratulacje. <spoko> Nowy silnik to jest bonus, trochę cierpliwości potrzeba, ale później sobie odbijesz z nawiązką. <faja> Plastiki najlepiej będzie dobrze okleić jakąś sensowna folią. Felgi, to kwestia gustu, ale te chyba rzeczywiście troszkę za grzeczne są do tego <diabełek> . Pozdrawiam i szerokości. :]
Obrazek
Obrazek
metal forever ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2012, 20:04
Posty: 1626 (57/76)
Skąd: Siemianowice Śl. /Kędzierzyn-Koźle
Auto: Mazda 3 Sport Kintaro
2.0 LF, 2007
ガソリン

Postprzez KMBak » 31 maja 2014, 22:00

Fajnie, brakuje tu MPSów. A czemu ten silnik na zewnątrz? :]
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 14:36
Posty: 3819 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez adidom » 31 maja 2014, 22:48

Piękny MPS. A właśnie dlaczego silnik wyjęty?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2007, 22:02
Posty: 1275 (1/5)
Skąd: Bełchatów
Auto: Infiniti Q50S '16

Postprzez Bo_Lo » 31 maja 2014, 23:03

Z tym docieraniem "do 4tys obrotow" to nie wiem czy do konca dobrze.gdzies kiedys czytalem,ze na docierce silnik powinien"zobaczyc" caly zakres obrotow,zeby sie "próg" na cylindrach nie zrobil.

Wysłane z mojego WT19i
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez KMBak » 31 maja 2014, 23:18

Bo_Lo napisał(a):caly zakres obrotow,zeby sie "próg" na cylindrach nie zrobil


To przecież bez sensu. Ilość obrotów na minutę nie ma wpływu na zakres (amplitudę) ruchu elementów w silniku.
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 14:36
Posty: 3819 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez Bo_Lo » 1 cze 2014, 00:55

W sumie tak,tak mi sie przypomnialo,ze kiedys czytalem o tym.ale w sumie masz racje:-D

Wysłane z mojego WT19i
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez ragun » 1 cze 2014, 09:18

Gratuluję zakupu mps-a <spoko> z tym nowym silnikiem to trafiłeś jak wygrana na loterii :D też uważam że bose to padaka, sam się nad tym zastanawiałem żeby go wymienić ale żeby go wyjąć trzeba wyrzucić wszystko głośniki, wzmacniacz i radio poza tym trzeba się bawić w jakieś sterowniki do canbus-a żeby przyciski z kierownicy i wyświetlacz działały poprawnie – ogólnie dużo zabawy. Felgi te są spoko tylko bym je przemalował bo kupując nowe musiałbyś szukać specjalnych wzmacnianych żeby móc korzystać z całej mocy auta bez ryzyka pęknięcia "taniej" felgi. MPS ma duży potencjał do modyfikacji zaczynając od prostych rzeczy jak obniżenie przez tłumiki np magnaflow do modyfikacji silnika, których na razie nie masz w planach <diabełek> Jak dla mnie świetny zakup. Szerokości <oczko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2013, 16:38
Posty: 453 (1/2)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BL Sport 2009 2.0 DISI i-stop

Postprzez radzi89 » 1 cze 2014, 09:52

O prosze, masza blizniaczka pokazala sie na forum :) razem wyjechaly z salonu i wygladaly identycznie ;) masz gdzies ich wspolne zdjecia :) Miala bardzo fajnego wlasciciela :) zycze powodzenia i bezawaryjnosci :)
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/49)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
Porsche 911 4S – 996.2
Porsche 911 4S – 991.2
Porsche Macan T

Postprzez monkahead » 1 cze 2014, 10:09

Super autko, do tego nowy silnik :). Mam nadzieję, że posłuży dłużej niż stary. Trochę zaskakują mnie te usterki w MPSach, moim zdaniem takie autka powinny być perfekcyjne pod względem mechanicznym. Co do Bose to również dołączam się do grona rozczarowanych użytkowników :/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2013, 10:18
Posty: 243 (1/6)
Skąd: Sosnowiec
Auto: MX-5 NC Summer Edition

Postprzez qgp » 1 cze 2014, 23:07

Witam @radzi89 ;)
Rozumiem, że udało mi się poznać właściciela drugiego (i zarazem ostatniego) sprzedanego w trójmieście MPSa? Bardzo mi miło.
Jak Twoja MPSka się sprawuje? Ile już kilometrów nią przejechałeś i czy obyło się bez jakichś większych awarii? Może masz jakieś dobre rady dla nowego posiadacza :D ?
Poprzedni właściciel mojej "Madzi" faktycznie jest bardzo fajnym facetem. Jego zamiłowanie do tego auta ogólnie mnie przekonały do zakupu, bo już byłem u progu zakupu pewnego VW Scirocco :P Decyzji kompletnie nie żałuję, zwłaszcza, że tylko dzisiaj minąłem takich Ścierek 5 lub 6 na drodze.

@adidom @KMBak – zdjęcia przedstawiają proces wymiany silnika 2.3 DISI na nówkę sztukę z Japonii. Silnik uległ awarii przy ~91k km... cztery miesiące po gwarancji. Przydarzyło się to pierwszemu właścicielowi. Na autostradzie pękł korbowód i tłok rozwalił silnik. Krążą po internecie historie o takich przypadkach – głównie z USA – ale z tego co wiem dotyczył w większości samochodów o znacząco podniesionej mocy.

@monkahead – zgadzam się, trochę miałem stracha przed kupnem auta w którym silnik eksploduje przy 100k przebiegu :) (to chyba marzenie producentów i dilerów samochodów swoją drogą). Jednak zasięgnąłem trochę języka i przebuszowałem prawie cały dostępny internet polsko i angielskojęzyczny i chyba te obawy były nad wyrost. Rozmawiałem również z Michałem z DISI Tune z Warszawy na ten temat, który również mówił, że to nie są częste przypadki. Tak jak pisałem wyżej, historie z tą awarią są mocno rozdmuchane i nie są standardową bolączką tych silników. Liczę więc, że przy dobrym traktowaniu silnik posłuży dłużej niż poprzedni :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2013, 12:25
Posty: 57 (2/0)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 3 MPS 2.3 DISI L3 VDT 2010 (auto )/2013 (silnik)

Postprzez monkahead » 2 cze 2014, 06:51

A jak ASO podeszło do usterki silnika 4 miesiące po gwarancji? Wzięli to na siebie czy kazali płacić?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2013, 10:18
Posty: 243 (1/6)
Skąd: Sosnowiec
Auto: MX-5 NC Summer Edition

Postprzez qgp » 2 cze 2014, 08:41

Mazda wykonała gest dobrej woli i zapłaciła 50%
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2013, 12:25
Posty: 57 (2/0)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 3 MPS 2.3 DISI L3 VDT 2010 (auto )/2013 (silnik)

Postprzez monkahead » 2 cze 2014, 18:25

A silniczek + robocizna pewnie z 15k zł ... Biorąc pod uwagę marże w motoryzacji to chyba nieświadomie były użytkownik jednak sam pokrył koszta całej imprezy ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2013, 10:18
Posty: 243 (1/6)
Skąd: Sosnowiec
Auto: MX-5 NC Summer Edition

Postprzez KMBak » 2 cze 2014, 20:26

No a co się dziwić. Wiadomo, że jest przebitka. Ale co miał zrobić? Auto zezłomować? Używanego z rozbitka szukać z niepewną przeszłością? Jak silnik nowy to pewnie i gwarancja na niego jest. <nie powiem>
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 14:36
Posty: 3819 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: zdzklo i 8 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy