Mazda3 BL MPS L3-VDT 2013
Witam,
chciałem Wam przedstawić swoją Mazdę.
Konkretnie Mazdę 3 MPS, 2010. Full stock.
Auto z polskiego salonu. Do dziś obyło się bez poważnych modyfikacji oraz przygód typu kolizje/wypadki.
Jedyna zmiana ponad stock, to wentylowane tarcze hamulcowe założone na przód.
Jeżeli chodzi o wyposażenie to w MPSach było chyba prawie wszystko, w mojej nie ma chyba jedynie nawigacji i szyberdachu (nie wiem czy ten był w opcji w ogóle). Z ciekawszych rzeczy:
– dwustrefowa klima
– biksesnony z doświetlaniem zakrętów
– czujnik martwej strefy w lusterkach (RVM)
– czujnik zmierzchu
– czujnik deszczu
– tempomat
– system bose + bluetooth z zestawem głośnomówiącym i aux
– halogeny
– czujniki parkowania z tyłu
– elektryka lusterek i szyb
– podgrzewanie tyłków oraz przedniej szyby
– poduszki powietrzne chyba x6
–...i inne, pewnie o czymś zapomniałem
Mazdą jeżdżę od trochę ponad tygodnia i jestem jej drugim właścicielem. Wcześniej była w bardzo dobrych rękach, co ostatecznie mnie przekonało do zakupu MPSa. Poprzedni właściciel chyba nie rejestrował się na forum – w dziale nasze mazdy go nie widziałem.
Auto ma na dziś przejechane ~92k km... Za to silnik przejechane ma ~600 km Silnik został wymieniony po awarii korbowodu w ASO. Taki pech przydarzył się poprzedniemu właścicielowi. Tak więc jeżdżę używanym autem, z nowym silnikiem, który jeszcze docieram (mam trudne zadanie nie wykorzystywać full mocy mazdy póki co )
Moje wrażenia do tej pory:
auto dostarcza sporo rozrywki , bardzo odpowiada mi reakcja na gaz. Podobnie jak w moim poprzednim aucie z silnikiem diesla, przyspiesza się od samego dołu obrotów. Oczywiście w MPSie idzie to sprawniej i z dużo atrakcyjniejszymi efektami dźwiękowymi
Dość dobrze wchodzi w zakręty, jednak wydaje mi się, że przy agresywniejszej jeździe potrafi zarzucić tyłem (takie moje pierwsze wrażenia).
Ten "torque steer" o którym tyle się dziennikarze rozpisywali, nie jest tak straszny jak się spodziewałem. Fakt, że nie jest to zwyczajny samochód i trzeba mieć odrobinę rozumu i respektu ale teksty, że przy przyspieszaniu auto próbuje gwałtownie wyrwać kierownice są trochę jednak przesadzone – jak dla mnie moment obrotowy jest do opanowania.
Niski profil opon daje się we znaki na polskich drogach
Samo auto jak na hothatch`a natomiast do jazdy codziennej nadaje się bardzo dobrze, gdyby miał ktoś wątpliwości przed zakupem.
Spalanie w trasie 9.1 l (póki co jedną trasę zrobiłem), ale przy dość dobrym tempie i dynamice.
W mieście wydaje się, że około 13 l. (ujdzie w sumie, na tyle mniej więcej liczyłem).
Średnio zadowolony jestem z tego audio Bose... Gra to tak sobie mówiąc kompletnie szczerze Przesiadłem się z auta z głośnikami DLS (zestaw dwudrożny), wygłuszone drzwi, bez suba i jeśli mam porównać, to te DLSy grały o wiele lepiej, zwłaszcza przy niskiej głośności. Nawet bas miałem lepszy z tych DLSów niż tutaj w Maździe z suboowferem w bagażniku. Myślałem, że będzie lepiej. Poza tym brak czytnika mp3 z USB lub karty SD jest dość sporym zaskoczeniem dla mnie.
Negatywnie również zaskoczyła mnie jakość plastyków wewnątrz auta. Przy stosunkowo niewielkim przebiegu (92k km przypominam), mam wytarty guziczek "vol" na kierownicy (moja największa zmora na chwilę obecną )oraz porysowane srebrne plastiki przy uchwytach w drzwiach (czy Wy też tak macie??, czy to poprzedni właściciel tak intensywnie używał auta wewnątrz?)
No ale da się to przeżyć auto ma przecież jeździć i robi to całkiem dobrze. A będzie pewnie jeszcze lepiej jak skończę docierać silnik i zacznę swobodnie przekraczać te 4k obrotów, których teraz staram się (ciężko jest) nie przekraczać
W planach:
– w najbliższym czasie raczej nie będę robił modyfikacji mechanicznych w aucie, gdyż mam 2 letnią gwarancję na silnik
– o ile nie oswoję się z tym car-audio to tutaj poczynię zmiany. Mam jeszcze swoje DLS`y i jeżeli będzie to możliwe, to pewnie wylądują w Maździe. Dodatkowo planuje modyfikacje fabrycznego radia o jakiś moduł typu XCarLink umożliwiający zarządzanie odtwarzaczem MP3 z kierownicy lub inny moduł zapewniający czytanie mp3 z karty SD, USB lub iPoda.
– niebawem oddam auto do jakiegoś auto-detailingu, który pomoże mi z tym okropnie wytartym guzikiem Vol na kierownicy (wytarty jest na krawędziach do białości, coś okropnego)
– prawdopodobne wyeliminuje porysowane srebrne plastiki poprzez oklejenie ich folią typu carbon... Musze to jeszcze przemyśleć, żeby mieć pewność czy to dobrze będzie wyglądało. Tak czy inaczej coś z tymi sreberkami muszę zrobić bo porysowane bardzo mnie denerwują.
– korci mnie również zakup innych felg
Z chęcią wysłucham Waszych opinii na temat tych planów.
pozdrawiam i szerokości
(Dorzucę więcej zdjęć jak porobię nie chce wrzucać zdjęć zrobionych przez poprzedniego właściciela )
chciałem Wam przedstawić swoją Mazdę.
Konkretnie Mazdę 3 MPS, 2010. Full stock.
Auto z polskiego salonu. Do dziś obyło się bez poważnych modyfikacji oraz przygód typu kolizje/wypadki.
Jedyna zmiana ponad stock, to wentylowane tarcze hamulcowe założone na przód.
Jeżeli chodzi o wyposażenie to w MPSach było chyba prawie wszystko, w mojej nie ma chyba jedynie nawigacji i szyberdachu (nie wiem czy ten był w opcji w ogóle). Z ciekawszych rzeczy:
– dwustrefowa klima
– biksesnony z doświetlaniem zakrętów
– czujnik martwej strefy w lusterkach (RVM)
– czujnik zmierzchu
– czujnik deszczu
– tempomat
– system bose + bluetooth z zestawem głośnomówiącym i aux
– halogeny
– czujniki parkowania z tyłu
– elektryka lusterek i szyb
– podgrzewanie tyłków oraz przedniej szyby
– poduszki powietrzne chyba x6
–...i inne, pewnie o czymś zapomniałem
Mazdą jeżdżę od trochę ponad tygodnia i jestem jej drugim właścicielem. Wcześniej była w bardzo dobrych rękach, co ostatecznie mnie przekonało do zakupu MPSa. Poprzedni właściciel chyba nie rejestrował się na forum – w dziale nasze mazdy go nie widziałem.
Auto ma na dziś przejechane ~92k km... Za to silnik przejechane ma ~600 km Silnik został wymieniony po awarii korbowodu w ASO. Taki pech przydarzył się poprzedniemu właścicielowi. Tak więc jeżdżę używanym autem, z nowym silnikiem, który jeszcze docieram (mam trudne zadanie nie wykorzystywać full mocy mazdy póki co )
Moje wrażenia do tej pory:
auto dostarcza sporo rozrywki , bardzo odpowiada mi reakcja na gaz. Podobnie jak w moim poprzednim aucie z silnikiem diesla, przyspiesza się od samego dołu obrotów. Oczywiście w MPSie idzie to sprawniej i z dużo atrakcyjniejszymi efektami dźwiękowymi
Dość dobrze wchodzi w zakręty, jednak wydaje mi się, że przy agresywniejszej jeździe potrafi zarzucić tyłem (takie moje pierwsze wrażenia).
Ten "torque steer" o którym tyle się dziennikarze rozpisywali, nie jest tak straszny jak się spodziewałem. Fakt, że nie jest to zwyczajny samochód i trzeba mieć odrobinę rozumu i respektu ale teksty, że przy przyspieszaniu auto próbuje gwałtownie wyrwać kierownice są trochę jednak przesadzone – jak dla mnie moment obrotowy jest do opanowania.
Niski profil opon daje się we znaki na polskich drogach
Samo auto jak na hothatch`a natomiast do jazdy codziennej nadaje się bardzo dobrze, gdyby miał ktoś wątpliwości przed zakupem.
Spalanie w trasie 9.1 l (póki co jedną trasę zrobiłem), ale przy dość dobrym tempie i dynamice.
W mieście wydaje się, że około 13 l. (ujdzie w sumie, na tyle mniej więcej liczyłem).
Średnio zadowolony jestem z tego audio Bose... Gra to tak sobie mówiąc kompletnie szczerze Przesiadłem się z auta z głośnikami DLS (zestaw dwudrożny), wygłuszone drzwi, bez suba i jeśli mam porównać, to te DLSy grały o wiele lepiej, zwłaszcza przy niskiej głośności. Nawet bas miałem lepszy z tych DLSów niż tutaj w Maździe z suboowferem w bagażniku. Myślałem, że będzie lepiej. Poza tym brak czytnika mp3 z USB lub karty SD jest dość sporym zaskoczeniem dla mnie.
Negatywnie również zaskoczyła mnie jakość plastyków wewnątrz auta. Przy stosunkowo niewielkim przebiegu (92k km przypominam), mam wytarty guziczek "vol" na kierownicy (moja największa zmora na chwilę obecną )oraz porysowane srebrne plastiki przy uchwytach w drzwiach (czy Wy też tak macie??, czy to poprzedni właściciel tak intensywnie używał auta wewnątrz?)
No ale da się to przeżyć auto ma przecież jeździć i robi to całkiem dobrze. A będzie pewnie jeszcze lepiej jak skończę docierać silnik i zacznę swobodnie przekraczać te 4k obrotów, których teraz staram się (ciężko jest) nie przekraczać
W planach:
– w najbliższym czasie raczej nie będę robił modyfikacji mechanicznych w aucie, gdyż mam 2 letnią gwarancję na silnik
– o ile nie oswoję się z tym car-audio to tutaj poczynię zmiany. Mam jeszcze swoje DLS`y i jeżeli będzie to możliwe, to pewnie wylądują w Maździe. Dodatkowo planuje modyfikacje fabrycznego radia o jakiś moduł typu XCarLink umożliwiający zarządzanie odtwarzaczem MP3 z kierownicy lub inny moduł zapewniający czytanie mp3 z karty SD, USB lub iPoda.
– niebawem oddam auto do jakiegoś auto-detailingu, który pomoże mi z tym okropnie wytartym guzikiem Vol na kierownicy (wytarty jest na krawędziach do białości, coś okropnego)
– prawdopodobne wyeliminuje porysowane srebrne plastiki poprzez oklejenie ich folią typu carbon... Musze to jeszcze przemyśleć, żeby mieć pewność czy to dobrze będzie wyglądało. Tak czy inaczej coś z tymi sreberkami muszę zrobić bo porysowane bardzo mnie denerwują.
– korci mnie również zakup innych felg
Z chęcią wysłucham Waszych opinii na temat tych planów.
pozdrawiam i szerokości
(Dorzucę więcej zdjęć jak porobię nie chce wrzucać zdjęć zrobionych przez poprzedniego właściciela )
Ostatnio edytowano 4 sie 2015, 21:47 przez Piotrek_154, łącznie edytowano 4 razy
Powód: Zdjęcia na serwer MS
Powód: Zdjęcia na serwer MS
Moja Mazda 3 MPS http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=170913
Hej,
dzięki za przyjęcie.
Długo szukałem upragnionego hothatcha i ostatecznie jestem szalenie szczęśliwy, że jest to Madzia.
Dodaje jeszcze zdjęcie, jakby ktoś się zastanawiał jak wygląda silnik 2.3 DISI A wygląda dość okazale.
Nikomu jednakże nie życzę takiego widoku
Oraz ten porysowany srebrny plasticzek, który chyba będzie niebawem carbonowy
dzięki za przyjęcie.
Długo szukałem upragnionego hothatcha i ostatecznie jestem szalenie szczęśliwy, że jest to Madzia.
Dodaje jeszcze zdjęcie, jakby ktoś się zastanawiał jak wygląda silnik 2.3 DISI A wygląda dość okazale.
Nikomu jednakże nie życzę takiego widoku
Oraz ten porysowany srebrny plasticzek, który chyba będzie niebawem carbonowy
Moja Mazda 3 MPS http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=170913
Woow, ale śliczna bestia! Mistrzostwo świata po prostu!
Wolę nie myśleć ile to pali, ale pewnie każdy kilometr to symfonia w prowadzeniu!
Szerokości!
Wolę nie myśleć ile to pali, ale pewnie każdy kilometr to symfonia w prowadzeniu!
Szerokości!
-
Axela!
- Od: 5 maja 2014, 22:14
- Posty: 613 (15/10)
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda3 BK Z6 2004r, HB. Winning Blue 27B <-- Było.
Jest Mazda 3 BP SKYACTIV G 2019 HIKARI. https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 2&t=212463
Super fura!
Szerokości i długich godzin przyjemnej jazdy Ci życzę. Nie zapominaj o nas forumowiczach, wszelkie relacje z modyfikacji, zmian, ba! nawet codziennych spraw związanych z tym pięknym autem są gorąco przyjmowane! Kiedyś będę chciał w końcu zmienić moją Madzię na 3MPS, więc każda wiadomość z jej użytkowania na wagę złota
Jeszcze chciałbym powiedzieć, ze dużo informacji o MPS'ach jest na tym polskim forum wyspecjalizowanych w tym egzemplarzu, jakby trzeba było większego doświadczenia, bo tutaj jest mało MPS'ów
http://www.mazdamps.pl/index.php
Jeszcze raz pozdrawiam!
Szerokości i długich godzin przyjemnej jazdy Ci życzę. Nie zapominaj o nas forumowiczach, wszelkie relacje z modyfikacji, zmian, ba! nawet codziennych spraw związanych z tym pięknym autem są gorąco przyjmowane! Kiedyś będę chciał w końcu zmienić moją Madzię na 3MPS, więc każda wiadomość z jej użytkowania na wagę złota
Jeszcze chciałbym powiedzieć, ze dużo informacji o MPS'ach jest na tym polskim forum wyspecjalizowanych w tym egzemplarzu, jakby trzeba było większego doświadczenia, bo tutaj jest mało MPS'ów
http://www.mazdamps.pl/index.php
Jeszcze raz pozdrawiam!
- Od: 8 mar 2012, 20:50
- Posty: 499 (7/8)
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 3 Kintaro 2.0 150KM LF (BK)
była: 626 2.0 115KM FS (GF)
Piękny rumak, gratulacje. Nowy silnik to jest bonus, trochę cierpliwości potrzeba, ale później sobie odbijesz z nawiązką. Plastiki najlepiej będzie dobrze okleić jakąś sensowna folią. Felgi, to kwestia gustu, ale te chyba rzeczywiście troszkę za grzeczne są do tego . Pozdrawiam i szerokości.
Fajnie, brakuje tu MPSów. A czemu ten silnik na zewnątrz?
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3819 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
Z tym docieraniem "do 4tys obrotow" to nie wiem czy do konca dobrze.gdzies kiedys czytalem,ze na docierce silnik powinien"zobaczyc" caly zakres obrotow,zeby sie "próg" na cylindrach nie zrobil.
Wysłane z mojego WT19i
Wysłane z mojego WT19i
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Bo_Lo napisał(a):caly zakres obrotow,zeby sie "próg" na cylindrach nie zrobil
To przecież bez sensu. Ilość obrotów na minutę nie ma wpływu na zakres (amplitudę) ruchu elementów w silniku.
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3819 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
W sumie tak,tak mi sie przypomnialo,ze kiedys czytalem o tym.ale w sumie masz racje:-D
Wysłane z mojego WT19i
Wysłane z mojego WT19i
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Gratuluję zakupu mps-a z tym nowym silnikiem to trafiłeś jak wygrana na loterii też uważam że bose to padaka, sam się nad tym zastanawiałem żeby go wymienić ale żeby go wyjąć trzeba wyrzucić wszystko głośniki, wzmacniacz i radio poza tym trzeba się bawić w jakieś sterowniki do canbus-a żeby przyciski z kierownicy i wyświetlacz działały poprawnie – ogólnie dużo zabawy. Felgi te są spoko tylko bym je przemalował bo kupując nowe musiałbyś szukać specjalnych wzmacnianych żeby móc korzystać z całej mocy auta bez ryzyka pęknięcia "taniej" felgi. MPS ma duży potencjał do modyfikacji zaczynając od prostych rzeczy jak obniżenie przez tłumiki np magnaflow do modyfikacji silnika, których na razie nie masz w planach Jak dla mnie świetny zakup. Szerokości
O prosze, masza blizniaczka pokazala sie na forum razem wyjechaly z salonu i wygladaly identycznie masz gdzies ich wspolne zdjecia Miala bardzo fajnego wlasciciela zycze powodzenia i bezawaryjnosci
Super autko, do tego nowy silnik . Mam nadzieję, że posłuży dłużej niż stary. Trochę zaskakują mnie te usterki w MPSach, moim zdaniem takie autka powinny być perfekcyjne pod względem mechanicznym. Co do Bose to również dołączam się do grona rozczarowanych użytkowników :/
Moje Zoom-Zoom: http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=165860
Witam @radzi89
Rozumiem, że udało mi się poznać właściciela drugiego (i zarazem ostatniego) sprzedanego w trójmieście MPSa? Bardzo mi miło.
Jak Twoja MPSka się sprawuje? Ile już kilometrów nią przejechałeś i czy obyło się bez jakichś większych awarii? Może masz jakieś dobre rady dla nowego posiadacza ?
Poprzedni właściciel mojej "Madzi" faktycznie jest bardzo fajnym facetem. Jego zamiłowanie do tego auta ogólnie mnie przekonały do zakupu, bo już byłem u progu zakupu pewnego VW Scirocco Decyzji kompletnie nie żałuję, zwłaszcza, że tylko dzisiaj minąłem takich Ścierek 5 lub 6 na drodze.
@adidom @KMBak – zdjęcia przedstawiają proces wymiany silnika 2.3 DISI na nówkę sztukę z Japonii. Silnik uległ awarii przy ~91k km... cztery miesiące po gwarancji. Przydarzyło się to pierwszemu właścicielowi. Na autostradzie pękł korbowód i tłok rozwalił silnik. Krążą po internecie historie o takich przypadkach – głównie z USA – ale z tego co wiem dotyczył w większości samochodów o znacząco podniesionej mocy.
@monkahead – zgadzam się, trochę miałem stracha przed kupnem auta w którym silnik eksploduje przy 100k przebiegu (to chyba marzenie producentów i dilerów samochodów swoją drogą). Jednak zasięgnąłem trochę języka i przebuszowałem prawie cały dostępny internet polsko i angielskojęzyczny i chyba te obawy były nad wyrost. Rozmawiałem również z Michałem z DISI Tune z Warszawy na ten temat, który również mówił, że to nie są częste przypadki. Tak jak pisałem wyżej, historie z tą awarią są mocno rozdmuchane i nie są standardową bolączką tych silników. Liczę więc, że przy dobrym traktowaniu silnik posłuży dłużej niż poprzedni
Rozumiem, że udało mi się poznać właściciela drugiego (i zarazem ostatniego) sprzedanego w trójmieście MPSa? Bardzo mi miło.
Jak Twoja MPSka się sprawuje? Ile już kilometrów nią przejechałeś i czy obyło się bez jakichś większych awarii? Może masz jakieś dobre rady dla nowego posiadacza ?
Poprzedni właściciel mojej "Madzi" faktycznie jest bardzo fajnym facetem. Jego zamiłowanie do tego auta ogólnie mnie przekonały do zakupu, bo już byłem u progu zakupu pewnego VW Scirocco Decyzji kompletnie nie żałuję, zwłaszcza, że tylko dzisiaj minąłem takich Ścierek 5 lub 6 na drodze.
@adidom @KMBak – zdjęcia przedstawiają proces wymiany silnika 2.3 DISI na nówkę sztukę z Japonii. Silnik uległ awarii przy ~91k km... cztery miesiące po gwarancji. Przydarzyło się to pierwszemu właścicielowi. Na autostradzie pękł korbowód i tłok rozwalił silnik. Krążą po internecie historie o takich przypadkach – głównie z USA – ale z tego co wiem dotyczył w większości samochodów o znacząco podniesionej mocy.
@monkahead – zgadzam się, trochę miałem stracha przed kupnem auta w którym silnik eksploduje przy 100k przebiegu (to chyba marzenie producentów i dilerów samochodów swoją drogą). Jednak zasięgnąłem trochę języka i przebuszowałem prawie cały dostępny internet polsko i angielskojęzyczny i chyba te obawy były nad wyrost. Rozmawiałem również z Michałem z DISI Tune z Warszawy na ten temat, który również mówił, że to nie są częste przypadki. Tak jak pisałem wyżej, historie z tą awarią są mocno rozdmuchane i nie są standardową bolączką tych silników. Liczę więc, że przy dobrym traktowaniu silnik posłuży dłużej niż poprzedni
Moja Mazda 3 MPS http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=170913
Mazda wykonała gest dobrej woli i zapłaciła 50%
Moja Mazda 3 MPS http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=170913
A silniczek + robocizna pewnie z 15k zł ... Biorąc pod uwagę marże w motoryzacji to chyba nieświadomie były użytkownik jednak sam pokrył koszta całej imprezy
Moje Zoom-Zoom: http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=165860
No a co się dziwić. Wiadomo, że jest przebitka. Ale co miał zrobić? Auto zezłomować? Używanego z rozbitka szukać z niepewną przeszłością? Jak silnik nowy to pewnie i gwarancja na niego jest.
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3819 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: zdzklo i 8 gości