Mazda3 BL MPS L3-VDT 2013
Swietnie się prezentuje po detalingu detale moznaby tylko poprawić – osłony halogenow na czarno, felgi w grafit + zaciski w czerwien. Dałbym też więcej elementow w srodku w ten "carbon" (np, przy przełącznikach regulacji szyb), bo wyszło to bardzo dobrze, podobnie zresztą jak kiera, która teraz zacnie się prezentuje. No i wisienką na torcie byłaby mała gleba, tak do -30 mm żeby dało się jeszcze normalnie poruszac
- Od: 13 sty 2014, 19:06
- Posty: 892
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6, 3.0 V6, 2004r.
Mazda RX8 2007r.
Mazda CX7 2008r.
Socyopatic napisał(a):Swietnie się prezentuje po detalingu detale moznaby tylko poprawić – osłony halogenow na czarno, felgi w grafit + zaciski w czerwien. Dałbym też więcej elementow w srodku w ten "carbon" (np, przy przełącznikach regulacji szyb), bo wyszło to bardzo dobrze, podobnie zresztą jak kiera, która teraz zacnie się prezentuje. No i wisienką na torcie byłaby mała gleba, tak do -30 mm żeby dało się jeszcze normalnie poruszac
hej, dzięki
Zaciski planuje na czerwono pomalować. Muszę się tylko zebrać w sobie farbę mam, dokupię chyba jeszcze naklejkę "mps" na przednie zaciski.
Mówiąc o halogenach masz na myśli przeciwmgłowe? Nie zastanawiałem się w sumie nad tym. Może... Widziałem czarną mps z przeciwmgielnymi w kolorze żółtym, całkiem ciekawie to wyglądało nawet, z tym że on miał pozostałe lampy mocno ściemnione o ile dobrze pamiętam.
Samych lamp przednich (ksenonów) ani tylnych nie chce natomiast przyciemniać.
Felgi – korci mnie grafit lub czarny. Nie wykluczone, że na nowy sezon letni zakupię kompletnie nowe koła do opon letnich, a te ORI zostawię dla zimówek. Ewentualnie właśnie odnowię te felgi pomaluję w grafit lub czerń... Jeszcze się co do tego nie podjąłem decyzji. Tak czy inaczej zabiorę się za to najwcześniej na przyszły sezon, jak będzie trzeba zmienić opony z zimowych na letnie.
Z ilością carbonu starałem się być ostrożny. Nie jestem jego wielkim fanem w autach, aczkolwiek jestem zadowolony z efektu u siebie. Nie wiem jednak czy pojawi się go więcej.
Gleba – niestety nie , choć wizualnie fajnie to wygląda. MPS to moje auto do jazdy codziennej. Obniżenie o 30mm oznaczałoby że nie zaparkowałbym już przednim zwisem nad większością krawężników. Wczoraj zaparkowałem pod kinem w Gdańsku i do obtarcia brakowało milimetrów. Ja jestem raczej pragmatyczny, nastawiam się raczej na poprawianie fabryki pod siebie. Na stockowym zawieszeniu MPS jeździ w zakrętach bardzo dobrze, więc nie widzę tu (póki co) potrzeby poprawek (nie licząc zarzucania tyłem ). Poza tym wiem jak takie obniżenie wpływa na komfort jazdy, wiem że byłoby dużo gorzej niż obecnie, a i tak na stockowym zawieszeniu trzeba bacznie obserwować wszelkie dziurki.
Moja Mazda 3 MPS http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=170913
miałem na myśli srebrne ramki wokół przeciwmgłowych w dole zderzaka felgi tylko w grafit bo w czerni za bardzo zleja się z buda i jeśli nie chcesz obnizac auta to ja bym został przy seryjnych tylko przemalowanych. Co do samej gleby, to z mała da się jezdzic tylko trzeba bardziej uwazac i na krawężniki wjezdzac tyłem po skosie
- Od: 13 sty 2014, 19:06
- Posty: 892
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6, 3.0 V6, 2004r.
Mazda RX8 2007r.
Mazda CX7 2008r.
też mi się wydaje, że do tego wzoru felg bardziej pasuje grafit a jeżeli miały by być czarne to wybierz inny wzór.
co do obniżenia, moja 3ka jest obniżona na eibach-ach 30mm, pierwsze 2dni są gorsze bo trzeba się przyzwyczaić ale poźniej nie ma znacznej różnicy wiadomo, że trzeba uważać na krawężniki ale teraz staram się parkować tyłem i jest ok. Plusem jest lepsze trzymanie w zakrętach oraz nie ma bujania na koleinach, auto jest sztywniejsze, ma lepszy wygląd z boku auta – są lepiej wypełnione nadkola a np z przodu stojące dwie 3ki moja z eibach-ami i inna na seryjnych sprężynach bez przypatrywania się to nie rzuca się w oczy.
co do obniżenia, moja 3ka jest obniżona na eibach-ach 30mm, pierwsze 2dni są gorsze bo trzeba się przyzwyczaić ale poźniej nie ma znacznej różnicy wiadomo, że trzeba uważać na krawężniki ale teraz staram się parkować tyłem i jest ok. Plusem jest lepsze trzymanie w zakrętach oraz nie ma bujania na koleinach, auto jest sztywniejsze, ma lepszy wygląd z boku auta – są lepiej wypełnione nadkola a np z przodu stojące dwie 3ki moja z eibach-ami i inna na seryjnych sprężynach bez przypatrywania się to nie rzuca się w oczy.
Socyopatic napisał(a):miałem na myśli srebrne ramki wokół przeciwmgłowych w dole zderzaka
hehe, dopóki tego nie napisałeś, to nie zwróciłem nawet na to uwagi... A teraz, przez Ciebie zauważam to i mnie świerzbią ręce by coś z tym zrobić... Muszę to przemyśleć
sporo czasu minęło. Trochę rzeczy się zmieniło.
Szybki update – weszły nowe koła, zgodnie z deklaracją
OZ ultrallagery. Trochę szersze od serii. Wstawiłem razem z szerszymi oponami i na plus poprawiła się trakcja. Na minus trochę wchodzenie w zakręty, bo guma chyba mniej sztywna niż yokohama advan sport.
Mechanicznie – sporo się zmieniło. W maju 2015 uwaliłem turbinę W drodze powrotnej po prostu zaczęła ocierać, więc z duszą na ramieniu i bez boostu dojechałem ostatnie kilometry do domu.
Ze stanów zamówiłem BNR Stage1 oraz accessporta. Zaczęło się strojenie, zdejmowanie kagańców z fabrycznego ECU Moc nieco wzrosła. Autko już w miarę fajnie śmiga.
Przy podnoszeniu mocy, zaczęło brakować ciśnienia paliwa, więc dokupiłem jeszcze Autotech HPFP Internals.
Do tego jeszcze doszedł tylny stabilizator Whiteline, żeby się lepiej prowadził w zakrętach .
Z dalszych planów – zarzekałem się, że nie chce obniżać mazdy ale chyba mi przeszło i być może w niedalekiej przyszłości wejdzie zestaw bilstein b12 (-30mm sprężyny eibacha).
Mechanicznie – jeszcze planuję zakup dolotu. W dalsze mody mechaniczne nie wiem czy pójdę, bo spalanie i tak już jest wysokie a tą moc już teraz ciężko przenieść na asfalt. Ale zobaczymy.
pozdr.
Szybki update – weszły nowe koła, zgodnie z deklaracją
OZ ultrallagery. Trochę szersze od serii. Wstawiłem razem z szerszymi oponami i na plus poprawiła się trakcja. Na minus trochę wchodzenie w zakręty, bo guma chyba mniej sztywna niż yokohama advan sport.
Mechanicznie – sporo się zmieniło. W maju 2015 uwaliłem turbinę W drodze powrotnej po prostu zaczęła ocierać, więc z duszą na ramieniu i bez boostu dojechałem ostatnie kilometry do domu.
Ze stanów zamówiłem BNR Stage1 oraz accessporta. Zaczęło się strojenie, zdejmowanie kagańców z fabrycznego ECU Moc nieco wzrosła. Autko już w miarę fajnie śmiga.
Przy podnoszeniu mocy, zaczęło brakować ciśnienia paliwa, więc dokupiłem jeszcze Autotech HPFP Internals.
Do tego jeszcze doszedł tylny stabilizator Whiteline, żeby się lepiej prowadził w zakrętach .
Z dalszych planów – zarzekałem się, że nie chce obniżać mazdy ale chyba mi przeszło i być może w niedalekiej przyszłości wejdzie zestaw bilstein b12 (-30mm sprężyny eibacha).
Mechanicznie – jeszcze planuję zakup dolotu. W dalsze mody mechaniczne nie wiem czy pójdę, bo spalanie i tak już jest wysokie a tą moc już teraz ciężko przenieść na asfalt. Ale zobaczymy.
pozdr.
Norreca napisał(a):ale kola wywazales u specow jak ja widze ilosc odwaznikow na nowych felgach jest ogromna
felgi nie są fabrycznie nowe. Kupiłem używane. Nówki mają astronomiczną cenę
Powiem szczerze oryginalne MPS jakoś bardziej mi leżą. Są muskularne. Te takie delikatne optycznie – wyglądają na przymałe...
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3819 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
Norreca plus za oko . Nie ma tragedii w 3 aktach. Ważne ze dało się wywazyc bez prostowania. MPS kozak . Jak silnik po przekladce ? Do takiego ładnego alusa to zaciski w kolor jeszcze chyba by się zdało.
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Mazda BG 323 2.2 TURBO
KMBak napisał(a):Powiem szczerze oryginalne MPS jakoś bardziej mi leżą. Są muskularne. Te takie delikatne optycznie – wyglądają na przymałe...
dla mnie właśnie takie pasują najlepiej ! dodają lekkości właśnie, masywne są za duże. (wizualnie)
DARO MAZDA 323 napisał(a): Do takiego ładnego alusa to zaciski w kolor jeszcze chyba by się zdało.
zaciski w kolor nadwozia i będzie wyglądać bosko w czarnym pasuje taki setup idealnie.
qgp napisał(a):felgi nie są fabrycznie nowe. Kupiłem używane. Nówki mają astronomiczną cenę
aha... myślałem ze nowe a co do ceny to wszystko co dobre musi kosztować.
- Od: 10 sty 2013, 13:17
- Posty: 1915 (84/101)
- Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
- Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3
KMBak napisał(a):Powiem szczerze oryginalne MPS jakoś bardziej mi leżą. Są muskularne. Te takie delikatne optycznie – wyglądają na przymałe...
ori felgi też mi się całkiem podobają. Moje ori będą dalej ze mną jeździć jako drugi komplet z zimówkami.
To, że te felgi wyglądają optycznie na delikatne, to chyba zamierzone przez projektanta, bo jedna felga OZ ultrallagera jest lżejsza od Ori felg AŻ o 4kg. Są to jedne z najlżejszych felg na rynku. Jednocześnie bardzo wytrzymałe. I dla mnie te dwa parametry były dużo ważniejsze niż sam ich wygląd czy wzór. Różnica jest naprawdę duża.
Przymałe na pewno nie są są pół cala szersze od stock, a sama wielkość taka sama. Wypełniają nadkole dużo lepiej niż stock, a jeśli ktoś dodatkowo obniży autko o 30mm to jeszcze lepiej będzie wyglądało.
A co do wrażeń optycznych powiem tak – felgi to bardzo indywidualna sprawa i każdy ma jakieś swoje preferencje / gusta. Dlatego też jest taki duży wybór. Jakby wszystkim leżał jeden wzór, to może i życie było łatwiejsze ale i nudniej by było na drogach
DARO MAZDA 323 napisał(a):Norreca plus za oko . Nie ma tragedii w 3 aktach. Ważne ze dało się wywazyc bez prostowania. MPS kozak . Jak silnik po przekladce ? Do takiego ładnego alusa to zaciski w kolor jeszcze chyba by się zdało.
silnik po przekładce spoko. Nic nadzwyczajnego się nie dzieje. Póki co, dobrze znosi tuning, obecnie około około 300 KM bez większych problemów znosi. Mam nadzieję, że tak zostanie przez dłuższy czas.
Z zaciskami w kolorze – na początku nie chciałem malować zacisków w ogóle, ale fakt, że po zmianie alu jednak by się przydało (bo więcej widać). W sumie to zacząłem o tym myśleć, jak kolega z forum pokazał zdjęcie swojego czarnego MPS BL z czerwonymi zaciskami. Wyglądało mega dobrze, dużo lepiej niż zakładałem.
@Norreca – dzięki.
A zaciski, jeśli zdecyduje się je malować, to chyba będą w czerwonym. Czarny to też dobry pomysł, ale po obejrzeniu jednego zdjęcia czarnego BL z czerwonymi zaciskami, jestem na to nastawiony mocno
qgp napisał(a):od Ori felg AŻ o 4kg. Są to jedne z najlżejszych felg na rynku. Jednocześnie bardzo wytrzymałe. I dla mnie te dwa parametry były dużo ważniejsze niż sam ich wygląd czy wzór. Różnica jest naprawdę duża.
I to jest argument, który do mnie przemawia. 16 kg na nieresorowanej masie!
qgp napisał(a):ale fakt, że po zmianie alu jednak by się przydało (bo więcej widać). W sumie to zacząłem o tym myśleć, jak kolega z forum pokazał zdjęcie swojego czarnego MPS BL z czerwonymi zaciskami. Wyglądało mega dobrze, dużo lepiej niż zakładałem.
qgp napisał(a):...to chyba będą w czerwonym...
Pasowałoby. Może jeszcze czerwone śruby? Malinka.
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3819 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
Pamiętaj, że czerwony na Twoim aucie jest zawsze bardziej niż na innym... Zawsze.
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3819 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
ja widyialem czarne audi A6 z grafitowymi felgami i czarnymi zaciskami.... wygladalo oblednie.
czerwony mi kompletnie nie pasuje do czarnego... jakos tak ...
zreszta "kazdy" ma czerwone... specjalnie zmieniasz auto zeby bylo inne niz pozostale a potem robisz co wszyscy... nie ma sensu i logiki.
czerwony mi kompletnie nie pasuje do czarnego... jakos tak ...
zreszta "kazdy" ma czerwone... specjalnie zmieniasz auto zeby bylo inne niz pozostale a potem robisz co wszyscy... nie ma sensu i logiki.
- Od: 10 sty 2013, 13:17
- Posty: 1915 (84/101)
- Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
- Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3
Norreca napisał(a):ja widyialem czarne audi A6 z grafitowymi felgami i czarnymi zaciskami.... wygladalo oblednie.
czerwony mi kompletnie nie pasuje do czarnego... jakos tak ...
zreszta "kazdy" ma czerwone... specjalnie zmieniasz auto zeby bylo inne niz pozostale a potem robisz co wszyscy... nie ma sensu i logiki.
to mi na razie nie grozi W Trójmieście są chyba 3 mazdy mps BL. Więc jakbym nie pomalował, drugiego na drodze mam niskie szanse spotkać. Tak czy inaczej, decyzji o malowaniu oraz o kolorze jeszcze nie podjąłem. Temat na przyszłość
Gdybyś wpadł na pomysł sprzedania ori felg to biorę jak rolnik dotacje autko kocur
- Od: 25 lip 2015, 11:38
- Posty: 142 (0/4)
- Skąd: Wadowice
- Auto: Mazda3 BL LF 2009/10 2.0 DISI 151km Blue
viewtopic.php?f=332&t=184357
qgp napisał(a):Norreca napisał(a):ja widyialem czarne audi A6 z grafitowymi felgami i czarnymi zaciskami.... wygladalo oblednie.
czerwony mi kompletnie nie pasuje do czarnego... jakos tak ...
zreszta "kazdy" ma czerwone... specjalnie zmieniasz auto zeby bylo inne niz pozostale a potem robisz co wszyscy... nie ma sensu i logiki.
to mi na razie nie grozi W Trójmieście są chyba 3 mazdy mps BL. Więc jakbym nie pomalował, drugiego na drodze mam niskie szanse spotkać. Tak czy inaczej, decyzji o malowaniu oraz o kolorze jeszcze nie podjąłem. Temat na przyszłość
no tu chodzi glownie o polaczenie kolorow ono ma byc unikatowe i ma dodac to cos
a wiem ze to dziala przetestowalem na sobie
ale tez obojetnie jak zrobisz musi sie Tobie podobac to jest najwazniejsze.
- Od: 10 sty 2013, 13:17
- Posty: 1915 (84/101)
- Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
- Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3
siema,
ktoś ma doświadczenia z łącznikami tylnego stabilizatora w połączeniu z wzmocnionym / sportowym stabilizatorem typy whiteline, jbr?
U mnie jest zamontowany whiteline i na najsztywniejszym ustawieniu, niestety poddał się łącznik stabilizatora – był wstawiony bilstein. Zastanawiam się na co to wymienić, żeby był spoko. Wiem, że są regulowane łączniki whiteline, ale to do sprowadzenia z USA, w dodatku za ciężkie pieniądze.
Może macie jakieś pomysły.
Pozdr.
ktoś ma doświadczenia z łącznikami tylnego stabilizatora w połączeniu z wzmocnionym / sportowym stabilizatorem typy whiteline, jbr?
U mnie jest zamontowany whiteline i na najsztywniejszym ustawieniu, niestety poddał się łącznik stabilizatora – był wstawiony bilstein. Zastanawiam się na co to wymienić, żeby był spoko. Wiem, że są regulowane łączniki whiteline, ale to do sprowadzenia z USA, w dodatku za ciężkie pieniądze.
Może macie jakieś pomysły.
Pozdr.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości