Mazda3 BK LF 2007 2.0 "Śliweczka"

BP / BN / BM / BL / BK

Postprzez mlodyldz » 31 paź 2014, 20:19

fajny kolor, nigdy nie widziałem BK w takim, zazdroszczę szyberdachu ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lis 2010, 22:25
Posty: 322
Skąd: Łódź
Auto: była: Mazda 323f BJ '99 1.8 16v 114km, Mazda 3 BK '06 2.0 LF, Ford Focus MK3 FL 1.5 EcoBoost '18 ST-Line 182KM RaceRed
jest: Ford Focus MK4 ST '20 RaceRed

Postprzez Domin » 4 lis 2014, 10:26

gracjan87 to jeszcze potrzebujemy zimy, żeby opony wypróbować :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2008, 20:45
Posty: 65 (0/1)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Była: Mazda 323, 1.6, 94'
Była: Mazda 323F, 1.6, 97
Była: Mazda 3 2007 2.0

Postprzez gracjan87 » 4 lis 2014, 20:35

haha racja :) jutro u mnie ma być 16 stopni :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2013, 13:00
Posty: 424 (6/2)
Auto: Mazda 6 GJ 2.0 Machine Grey

Postprzez Domin » 18 maja 2015, 18:19

Minęło trochę czasu od ostatniego wpisu więc czas na update.

Niestety ostatni okres nie był dla Śliweczki najszczęśliwszy. Okazało się że piła olej w ilościach hurtowych. Na początku myślałem że gdzieś cieknie, ale po sprawdzeniu wszystkiego okazało się że jest gorzej. W rzekomo dobrym warsztacie powiedziano mi że nie ma co remontować, lepiej za 1000zł kupić silnik. Podziękowałem ładnie i wyszedłem.
Udało mi się jednak znaleźć dobrego mechanika. Trochę to trwało i kosztowało, ale auto jest znów ze mną.

Remont silnika objął
Wymiana:
    pierścienie
    gumki zaworowe
    świece zapłonowe
    uszczelka pod głowicą
    uszczelka pod pokrywę zaworów
    rolka napinacza wielorowkowego
    poduszka silnika prawa
    olej i filtr oleju
    wszystkie płyny i oleje
Ponadto
    planowanie głowicy
    diagnoza komputerem
    dotarcie zaworów
    ogólne sprawdzenie pojazdu

Teraz, jak tylko znajdę trochę czasu i odpowiednie fotorelacje, to wezmę się za montaż tweeterów, montaż oświetlenia bagażnika i silnika, oraz malowanie zacisków. Przyszła wiosna, trzeba Mazdę przygotować :)
Ostatnio edytowano 27 maja 2015, 10:01 przez Domin, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2008, 20:45
Posty: 65 (0/1)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Była: Mazda 323, 1.6, 94'
Była: Mazda 323F, 1.6, 97
Była: Mazda 3 2007 2.0

Postprzez kalesoon » 18 maja 2015, 18:41

No to teraz będziesz miał silnik na wiele tysięcy kilometrów przyjemnej jazdy :). Pamiętaj by pilnować oleju i dobrze silnik dotrzeć – jest kilka "szkół", poczytaj na forum jest to opisane. A Mazda odwdzięczy się długim bezobsługowy użytkowaniem ;)
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:50
Posty: 499 (7/8)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 Kintaro 2.0 150KM LF (BK)
była: 626 2.0 115KM FS (GF)

Postprzez Domin » 19 sie 2015, 20:29

Czas na update. Chciałbym napisać że zrobiłem tempomat, lub zamontowałem lotkę, ale niestety nic z tych rzeczy. Przyjdzie i na to czas :)

Przebieg: 136238 km – Autko przeszło mały, ale niezbędny zabieg – wymienione sworznie z i tuleje wahaczy. Stukanie było dość dokuczliwe. Na szczęście znikło i jest cacy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2008, 20:45
Posty: 65 (0/1)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Była: Mazda 323, 1.6, 94'
Była: Mazda 323F, 1.6, 97
Była: Mazda 3 2007 2.0

Postprzez Domin » 18 lis 2015, 13:18

Po długim rozważaniu zdecydowałem się na montaż LPG.

Po znalezieniu odpowiedniego fachowca, oto co nastąpiło:
Instalacja STAG Qnext, wtryskiwacze Barracuda, reduktor ACR-01, zbiornik 44l w miejsce koła zapasowego.

Instalacja założona przy przebiegu 140000 km. Póki co zrobiłem 1500 km i wszystko gra. Spalanie w trasie 9 litrów :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2008, 20:45
Posty: 65 (0/1)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Była: Mazda 323, 1.6, 94'
Była: Mazda 323F, 1.6, 97
Była: Mazda 3 2007 2.0

Postprzez ezg_siwy » 19 lis 2015, 00:48

Daj znać jak się to będzie sprawowało. Sam też rozważam montaż podtlenku LPG do LF'a.
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2014, 11:58
Posty: 1034
Skąd: Zgierz / Warszawa
Auto: Mazda 3 Kintaro

Postprzez widmo82 » 19 lis 2015, 10:25

Siwy ja zakładałem gaz w gazparts koło Buska i uwzględniając spore różnice pomiędzy ceną gazu i benzyny to zwrócił mi się już po 10tyś. !!

Elektronika Stag QBOX+ OBD
Wtryski Barrakuda na adapterach tzw. sylvia
Reduktor AC R01 – czarny
Wielozawór 250/30
Zbiornik 600x250 55l (ze względu na maty wygłuszajace nie zmieściła się 630x – szkoda, że nie zdecydowałem sie na miejscowe poddłubanie)
bambam89 ma włożoną butle 630x – bez wygłuszenia wchodzi na scisk/styk
Przy jeździe 100% miasto: 11l – to chyba bdb. wynik a znajomi mówią, że lubię pociskać.
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez ezg_siwy » 19 lis 2015, 10:56

A dojazdówka w pokrowcu, w bagażniku?
Kurczę, obecnie wydaję dość sporo na benzynę i kusi mnie LPG bardzo... Jedynie martwię się tym, że w Wawie czy nawet Łodzi, nie znam żadnego, ogarniętego gaziarza i jak będą problemy, to nie będę się miał do kogo zwrócić... A za każdym razem jeździć do Krzyśka (chyba tak miał na imię), do Buska, to przerąbane. Ile on daje gwarancji na swoje instalacje?

No ale nie róbmy koledze OT. Napisz PW jak coś.
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2014, 11:58
Posty: 1034
Skąd: Zgierz / Warszawa
Auto: Mazda 3 Kintaro

Postprzez newuser » 19 lis 2015, 21:41

kurde przy tak malym przebiegu juz remont silnika? gdzie ta slynna japonska jakosc :| a niby 2,0 to najbardziej udana jednostka mazdy, a jak wnikniesz dokladnie to chyba wiecej uzytkownikow jest juz po remoncie silnika niz tych bez remontu...no sa jeszcze ci co sie godza na spalanie oleju rzedu 0,5l na 1000km, <oczy> , to samo w dziale mazdy 6, a ja zawsze myslalem ze mazda to jednak jakosc, ile razy nie zagadne znajomych co jezdza jakimis oplami, skodami, peugeotami czy innymi pospolitymi autami i tam nikt nie ma problemu z poborem oleju <co?>
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2008, 01:08
Posty: 167 (0/2)
Auto: mazda 3S 2,3 2006

Postprzez widmo82 » 19 lis 2015, 23:06

Problemy olejowe to głównie domena modeli sprzed liftu. Ten przypadek to... coś mało spotykanego wśród poliftów.
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez Domin » 20 lis 2015, 12:46

Jak to mówią: Co Pan poradzisz, jak nic nie poradzisz...
Ale z mazdą jest tak, że jak Cię boleśnie kopie po kieszeni to nie odpuszczasz i walczysz :D Przynajmniej ja tak mam.
Teraz już wiem że jak przyjdzie do zakupu kolejnej mazdy podejdę do tego zupełnie inaczej i tym samym ustrzegę się podobnych niespodzianek.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2008, 20:45
Posty: 65 (0/1)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Była: Mazda 323, 1.6, 94'
Była: Mazda 323F, 1.6, 97
Była: Mazda 3 2007 2.0

Postprzez Domin » 8 mar 2016, 12:05

Czas na update po pokonaniu ponad 7000 km na gazie.

Nie widzę różnicy pomiędzy jazdą na benzynie a na gazie, no poza rachunkami podczas tankowania :)
Za niecałe 3000 km przegląd więc dowiem się pewnie nieco więcej.

Policzyłem również średnie spalanie na odcinku 4550 km. Jeżdżone głównie na krótkich odcinkach (do 30 km). Czasem jakiś wypad w trasę.
Ale do rzeczy.
Od 11.12.2015 do 8.03.2016 średnie spalanie gazu wyniosło 10,7 litra, natomiast zużycie benzyny to 0,9 litra.
Zatem hulaj dusza :D

Pojawił się jednak jeden problemik. Mianowicie zauważyłem ubytek płynu do chłodnicy. W piątek jadę do gazownika i zobaczę co tam wyjdzie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2008, 20:45
Posty: 65 (0/1)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Była: Mazda 323, 1.6, 94'
Była: Mazda 323F, 1.6, 97
Była: Mazda 3 2007 2.0

Postprzez tomecki » 8 mar 2016, 16:43

Mam to samo, ubywa mi płyn chłodniczy, mój gazownik zdiagnozował parownik do wymiany.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2015, 21:04
Posty: 38
Skąd: Opoczno/Łódź
Auto: Mazda 3 Z6 '07

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy