Mazda3 BK LF 2007 2.0 "Śliweczka"
1, 2
Minęło trochę czasu od ostatniego wpisu więc czas na update.
Niestety ostatni okres nie był dla Śliweczki najszczęśliwszy. Okazało się że piła olej w ilościach hurtowych. Na początku myślałem że gdzieś cieknie, ale po sprawdzeniu wszystkiego okazało się że jest gorzej. W rzekomo dobrym warsztacie powiedziano mi że nie ma co remontować, lepiej za 1000zł kupić silnik. Podziękowałem ładnie i wyszedłem.
Udało mi się jednak znaleźć dobrego mechanika. Trochę to trwało i kosztowało, ale auto jest znów ze mną.
Remont silnika objął
Wymiana:
Teraz, jak tylko znajdę trochę czasu i odpowiednie fotorelacje, to wezmę się za montaż tweeterów, montaż oświetlenia bagażnika i silnika, oraz malowanie zacisków. Przyszła wiosna, trzeba Mazdę przygotować
Niestety ostatni okres nie był dla Śliweczki najszczęśliwszy. Okazało się że piła olej w ilościach hurtowych. Na początku myślałem że gdzieś cieknie, ale po sprawdzeniu wszystkiego okazało się że jest gorzej. W rzekomo dobrym warsztacie powiedziano mi że nie ma co remontować, lepiej za 1000zł kupić silnik. Podziękowałem ładnie i wyszedłem.
Udało mi się jednak znaleźć dobrego mechanika. Trochę to trwało i kosztowało, ale auto jest znów ze mną.
Remont silnika objął
Wymiana:
- pierścienie
gumki zaworowe
świece zapłonowe
uszczelka pod głowicą
uszczelka pod pokrywę zaworów
rolka napinacza wielorowkowego
poduszka silnika prawa
olej i filtr oleju
wszystkie płyny i oleje
- planowanie głowicy
diagnoza komputerem
dotarcie zaworów
ogólne sprawdzenie pojazdu
Teraz, jak tylko znajdę trochę czasu i odpowiednie fotorelacje, to wezmę się za montaż tweeterów, montaż oświetlenia bagażnika i silnika, oraz malowanie zacisków. Przyszła wiosna, trzeba Mazdę przygotować
Ostatnio edytowano 27 maja 2015, 10:01 przez Domin, łącznie edytowano 1 raz
No to teraz będziesz miał silnik na wiele tysięcy kilometrów przyjemnej jazdy . Pamiętaj by pilnować oleju i dobrze silnik dotrzeć – jest kilka "szkół", poczytaj na forum jest to opisane. A Mazda odwdzięczy się długim bezobsługowy użytkowaniem
- Od: 8 mar 2012, 20:50
- Posty: 499 (7/8)
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 3 Kintaro 2.0 150KM LF (BK)
była: 626 2.0 115KM FS (GF)
Czas na update. Chciałbym napisać że zrobiłem tempomat, lub zamontowałem lotkę, ale niestety nic z tych rzeczy. Przyjdzie i na to czas
Przebieg: 136238 km – Autko przeszło mały, ale niezbędny zabieg – wymienione sworznie z i tuleje wahaczy. Stukanie było dość dokuczliwe. Na szczęście znikło i jest cacy.
Przebieg: 136238 km – Autko przeszło mały, ale niezbędny zabieg – wymienione sworznie z i tuleje wahaczy. Stukanie było dość dokuczliwe. Na szczęście znikło i jest cacy.
Po długim rozważaniu zdecydowałem się na montaż LPG.
Po znalezieniu odpowiedniego fachowca, oto co nastąpiło:
Instalacja STAG Qnext, wtryskiwacze Barracuda, reduktor ACR-01, zbiornik 44l w miejsce koła zapasowego.
Instalacja założona przy przebiegu 140000 km. Póki co zrobiłem 1500 km i wszystko gra. Spalanie w trasie 9 litrów
Po znalezieniu odpowiedniego fachowca, oto co nastąpiło:
Instalacja STAG Qnext, wtryskiwacze Barracuda, reduktor ACR-01, zbiornik 44l w miejsce koła zapasowego.
Instalacja założona przy przebiegu 140000 km. Póki co zrobiłem 1500 km i wszystko gra. Spalanie w trasie 9 litrów
Daj znać jak się to będzie sprawowało. Sam też rozważam montaż podtlenku LPG do LF'a.
- Od: 22 lip 2014, 11:58
- Posty: 1034
- Skąd: Zgierz / Warszawa
- Auto: Mazda 3 Kintaro
Siwy ja zakładałem gaz w gazparts koło Buska i uwzględniając spore różnice pomiędzy ceną gazu i benzyny to zwrócił mi się już po 10tyś.
Elektronika Stag QBOX+ OBD
Wtryski Barrakuda na adapterach tzw. sylvia
Reduktor AC R01 – czarny
Wielozawór 250/30
Zbiornik 600x250 55l (ze względu na maty wygłuszajace nie zmieściła się 630x – szkoda, że nie zdecydowałem sie na miejscowe poddłubanie)
bambam89 ma włożoną butle 630x – bez wygłuszenia wchodzi na scisk/styk
Przy jeździe 100% miasto: 11l – to chyba bdb. wynik a znajomi mówią, że lubię pociskać.
Elektronika Stag QBOX+ OBD
Wtryski Barrakuda na adapterach tzw. sylvia
Reduktor AC R01 – czarny
Wielozawór 250/30
Zbiornik 600x250 55l (ze względu na maty wygłuszajace nie zmieściła się 630x – szkoda, że nie zdecydowałem sie na miejscowe poddłubanie)
bambam89 ma włożoną butle 630x – bez wygłuszenia wchodzi na scisk/styk
Przy jeździe 100% miasto: 11l – to chyba bdb. wynik a znajomi mówią, że lubię pociskać.
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
A dojazdówka w pokrowcu, w bagażniku?
Kurczę, obecnie wydaję dość sporo na benzynę i kusi mnie LPG bardzo... Jedynie martwię się tym, że w Wawie czy nawet Łodzi, nie znam żadnego, ogarniętego gaziarza i jak będą problemy, to nie będę się miał do kogo zwrócić... A za każdym razem jeździć do Krzyśka (chyba tak miał na imię), do Buska, to przerąbane. Ile on daje gwarancji na swoje instalacje?
No ale nie róbmy koledze OT. Napisz PW jak coś.
Kurczę, obecnie wydaję dość sporo na benzynę i kusi mnie LPG bardzo... Jedynie martwię się tym, że w Wawie czy nawet Łodzi, nie znam żadnego, ogarniętego gaziarza i jak będą problemy, to nie będę się miał do kogo zwrócić... A za każdym razem jeździć do Krzyśka (chyba tak miał na imię), do Buska, to przerąbane. Ile on daje gwarancji na swoje instalacje?
No ale nie róbmy koledze OT. Napisz PW jak coś.
- Od: 22 lip 2014, 11:58
- Posty: 1034
- Skąd: Zgierz / Warszawa
- Auto: Mazda 3 Kintaro
kurde przy tak malym przebiegu juz remont silnika? gdzie ta slynna japonska jakosc a niby 2,0 to najbardziej udana jednostka mazdy, a jak wnikniesz dokladnie to chyba wiecej uzytkownikow jest juz po remoncie silnika niz tych bez remontu...no sa jeszcze ci co sie godza na spalanie oleju rzedu 0,5l na 1000km, , to samo w dziale mazdy 6, a ja zawsze myslalem ze mazda to jednak jakosc, ile razy nie zagadne znajomych co jezdza jakimis oplami, skodami, peugeotami czy innymi pospolitymi autami i tam nikt nie ma problemu z poborem oleju
Problemy olejowe to głównie domena modeli sprzed liftu. Ten przypadek to... coś mało spotykanego wśród poliftów.
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Jak to mówią: Co Pan poradzisz, jak nic nie poradzisz...
Ale z mazdą jest tak, że jak Cię boleśnie kopie po kieszeni to nie odpuszczasz i walczysz Przynajmniej ja tak mam.
Teraz już wiem że jak przyjdzie do zakupu kolejnej mazdy podejdę do tego zupełnie inaczej i tym samym ustrzegę się podobnych niespodzianek.
Ale z mazdą jest tak, że jak Cię boleśnie kopie po kieszeni to nie odpuszczasz i walczysz Przynajmniej ja tak mam.
Teraz już wiem że jak przyjdzie do zakupu kolejnej mazdy podejdę do tego zupełnie inaczej i tym samym ustrzegę się podobnych niespodzianek.
Czas na update po pokonaniu ponad 7000 km na gazie.
Nie widzę różnicy pomiędzy jazdą na benzynie a na gazie, no poza rachunkami podczas tankowania
Za niecałe 3000 km przegląd więc dowiem się pewnie nieco więcej.
Policzyłem również średnie spalanie na odcinku 4550 km. Jeżdżone głównie na krótkich odcinkach (do 30 km). Czasem jakiś wypad w trasę.
Ale do rzeczy.
Od 11.12.2015 do 8.03.2016 średnie spalanie gazu wyniosło 10,7 litra, natomiast zużycie benzyny to 0,9 litra.
Zatem hulaj dusza
Pojawił się jednak jeden problemik. Mianowicie zauważyłem ubytek płynu do chłodnicy. W piątek jadę do gazownika i zobaczę co tam wyjdzie.
Nie widzę różnicy pomiędzy jazdą na benzynie a na gazie, no poza rachunkami podczas tankowania
Za niecałe 3000 km przegląd więc dowiem się pewnie nieco więcej.
Policzyłem również średnie spalanie na odcinku 4550 km. Jeżdżone głównie na krótkich odcinkach (do 30 km). Czasem jakiś wypad w trasę.
Ale do rzeczy.
Od 11.12.2015 do 8.03.2016 średnie spalanie gazu wyniosło 10,7 litra, natomiast zużycie benzyny to 0,9 litra.
Zatem hulaj dusza
Pojawił się jednak jeden problemik. Mianowicie zauważyłem ubytek płynu do chłodnicy. W piątek jadę do gazownika i zobaczę co tam wyjdzie.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości