Cześć,
Planuje na przyszły sezon zamontować 18-tki z RX-8. Ale zastanawiam się jaki profil opony będzie najodpowiedniejszy..
1. Ta opcja najbardziej mi pasuje stockowe zawieszenie + oponka 225/45 18
Myślę, że do niższego profilu konieczne będzie obniżenie auta -30/-30 a to już jest 600 zł za sprężyny + wymiana.. sami zobaczcie jak wygląda ta fela na oponie 225/40 18 na stocku..
2. To jest opcja alternatywna obniżenie auta -30/-30 i profil 225/40 18
Moje pytanie jest następujące:
– Czy będą jakiekolwiek problemy typu obcieranie opony o nadkole w obydwu przypadkach ?
– Czy na nasze polskie warunki nie lepiej zostawić opcję 1wszą ? Ogolnie już teraz przy 16 calowych kołach na oponie 205/50 zawadziłem kilka razy przy wyjeździe na czyjąś posesję o bolec stopujący bramę i nie wiem czy obniżenie auta to dobry pomysł wiem, że może "gleba" lepiej się prezentuje ale czy jest sens pakować w to kasę co o tym sądzicie?
ps: nie interesują mnie osiągi mam lpg i spalanie może mi się podnieść a i nie będę płakał jak auto będzie wolniej przyśpieszać nie ścigam się nim. Użytkuję auto normalnie i zdaję sobie sprawę, że komfort przy 18calowych kołach może spaść ale czy to będzie aż takie odczuwalne jak nie będę usztywaniał zawieszenie nie mam w planach obniżania a tym bardziej gwintu..
Będę wdzięczny za każdą wypowiedź bo siedzę na zagranicznym forum gdzie post poświęcony tym felgom na naszych 3kach ma ponad 300 stron i nie mogę z nich uzyskać sensownej odpowiedzi, jedni piszą, że 225/40 18 to idealny rozmiar do 3ki (ale raczej na glebie) a inni zachwalają swój setup na 225/45 18
Pozdr