Mazda3 BK Z6 2006 1.6 Carbon Grey

BP / BN / BM / BL / BK

Postprzez hubertgal » 25 lip 2014, 21:31

Norreca napisał(a):
hubertgal napisał(a):W normalnych warunkach pogodowych, żadne światła nie są potrzebne


muszę się nie zgodzić... i dojdziesz szybko sam do tego jak pojeździsz po Niemczech jak ważne są światła.
Tu właśnie w normalnych warunkach jak świeci słonce (nie autostrady) przy wyprzedzaniu kompletnie nie widzisz auta bez świateł, wystarczy że troszkę świeci słońce i są drzewa czy las (a tego tu pełno) kompletnie nie widać auta... może być białe czerwone zielone jakiekolwiek.


Masz rację, w takich terenach są niezbędne. Ale jakoś Anglicy sobie radzą bez nich. Tak czy siak, chodzi tutaj tylko o domowe metody na nie używanie "normalnych" świateł, celem szukania oszczędności. Bezsensownej, moim zdaniem.
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2013, 18:59
Posty: 387
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport '06

Postprzez manwe » 25 lip 2014, 21:52

podpisuję się pod Twoją wypowiedzą, sam już w drugim aucie mam led dzienne w miejscu halogenów. Oczywiście w warunkach ograniczonej widoczności jak deszcz np. włączam światła mijania. Uważam, że to świetny sposób na :

– ochronę żarówek szczególnie tych np. w zegarach i kokpicie skoro i tak ich nie widać w dzień
– marginalne ale zmniejszenie zużycia paliwa
– oszczędność zużycia akumulatora i alternatora
– nie muszę pamiętać o włączaniu świateł przy ruszaniu

czyli poprawiam bezpieczeństwo a moduł dzienne z dłlugich robi dokładnie to samo tylko czym innym świeci więc uważam za dobre rozwiązanie, tyle w temacie
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2014, 20:07
Posty: 59 (1/0)
Auto: Mazda Premacy 1.8

Postprzez gracjan87 » 26 lip 2014, 20:26

manwe napisał(a):podpisuję się pod Twoją wypowiedzą, sam już w drugim aucie mam led dzienne w miejscu halogenów. Oczywiście w warunkach ograniczonej widoczności jak deszcz np. włączam światła mijania. Uważam, że to świetny sposób na :

– ochronę żarówek szczególnie tych np. w zegarach i kokpicie skoro i tak ich nie widać w dzień
– marginalne ale zmniejszenie zużycia paliwa
– oszczędność zużycia akumulatora i alternatora
– nie muszę pamiętać o włączaniu świateł przy ruszaniu

czyli poprawiam bezpieczeństwo a moduł dzienne z dłlugich robi dokładnie to samo tylko czym innym świeci więc uważam za dobre rozwiązanie, tyle w temacie


Nic dodać nic ująć <spoko>
Mazda 3 BK Z6 2006
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2013, 13:00
Posty: 424 (6/2)
Auto: Mazda 6 GJ 2.0 Machine Grey

Postprzez hubertgal » 26 lip 2014, 22:17

– ochronę żarówek szczególnie tych np. w zegarach i kokpicie skoro i tak ich nie widać w dzień
A co tu ochraniać? Po to są żeby świeciły. Mi np. w dzień brakuje widoczności zegarów, gdyby nie było podświetlenia, to by nie było widać nic. A jak chcesz je chronić, to po prostu zmniejsz oświetlenie do minimum pokrętłem.
– marginalne ale zmniejszenie zużycia paliwa
To chyba jakiś promil.
– oszczędność zużycia akumulatora i alternatora
To prawda, ale jak te podzespoły są dobrej jakości i są sprawne, to nie ma to większego znaczenia.
– nie muszę pamiętać o włączaniu świateł przy ruszaniu
Możesz zakleić czujnik zmierzchu, jak masz, i ustawić pokrętło na auto.


Dla mnie powinno być tak jak wymyślił producent. Wychodzę z takiego założenia, że jeżeli stać mnie na samochód z ksenonami, to stać mnie też na wymienianie ich jak się zużyją. Na razie jeżdżę na nich ponad rok i nie wykazują żadnych oznak zużycia, a jeżdżę sporo, około 35kkm rocznie, a nie wiadomo od ilu lat już świecą. Więc jak widać nie jest to jakiś kosmiczny koszt rocznie.
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2013, 18:59
Posty: 387
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport '06

Postprzez Grzegorz K » 27 lip 2014, 12:32

@hubertgal to po prostu konserwatysta :D Ja osobiście nie lubię jak mi cię czegoś z założenia zabrania...

Co DRL w długich: sam mam od 2 lat. Nigdy nie było żadnych problemów ani z policją ani na przeglądach. Rozwiązanie nie ma homologacji, a brak problemów wynika z tego że ci od kontroli nie wiedząc co powinno być a czego nie w danym aucie (dużo aut jak pisali przedmówcy ma takie rozwiazania fabrycznie, różnica taka, że oni maja na to homologację).
Jeszcze 1 argumeny za tym rozwiązaniem:
nie trzeba grzebać światłach, pozbywać się halogenów itd.

Pzdr i każdy ma co chce ;P
Moje dziewczyny: Kasia Agatka Alinka exMazda3 BK i Mazda6 GL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 20:38
Posty: 1002 (0/2)
Skąd: Piława Górna
Auto: Mazda 3 BK 2005 HB Y6

Postprzez hubertgal » 27 lip 2014, 13:35

Grzegorz K napisał(a):@hubertgal to po prostu konserwatysta :D


A to trochę prawda ;)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2013, 18:59
Posty: 387
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport '06

Postprzez gracjan87 » 1 sie 2014, 15:27

Zadam może lamerskie pytanie.. ale z elektryką nie jestem za pan brat.. który to jest plus a który to minus w tym gwizdku.. bo muszę je przylutować do 2 kabli (szary/biały) odchodzących od głośnika w drzwiach. Osoby które montowały już te tweetery powinny mi szybko pomoc.. :)
Obrazek
Mazda 3 BK Z6 2006
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2013, 13:00
Posty: 424 (6/2)
Auto: Mazda 6 GJ 2.0 Machine Grey

Postprzez kuman1987r » 2 sie 2014, 09:25

Plus jest od strony kondensatora czyli prawa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2008, 13:20
Posty: 482 (4/3)
Skąd: Chełmek
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF
+
Mazda 3 BM 2.0 SkyEnergy Blue Reflex

Postprzez gracjan87 » 2 sie 2014, 09:53

dzięki <spoko>
Mazda 3 BK Z6 2006
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2013, 13:00
Posty: 424 (6/2)
Auto: Mazda 6 GJ 2.0 Machine Grey

Postprzez gracjan87 » 11 sie 2014, 19:59

Cześć,

Dziś uczyniłem kolejnego moda <jupi> :P Szczególne dzięki dla Cajtka który mnie zainspirował :]

Czas pracy: 1 godzina
Koszt: 50 pln + wysyłka
Straty: uszkodzenie mechaniczne palca wskazującego lewej ręki :)
Rezutlat: <spoko> Szybko i tanio można w łatwy sposób diametralnie poprawić jakość dźwięku.

Fota:
Obrazek
Przy okazji obszyłem gałkę od skrzyni
Fota:
Obrazek
Aukcja:
http://allegro.pl/mazda-3-6-skora-na-galke-i4489594963.html
Mazda 3 BK Z6 2006
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2013, 13:00
Posty: 424 (6/2)
Auto: Mazda 6 GJ 2.0 Machine Grey

Postprzez Cajtek » 11 sie 2014, 20:05

No widzę, że tweetery są juz na swoim miejscu ;–)
Palcem się nie przejmuj, jakieś straty zawsze muszą być :-P

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2013, 21:41
Posty: 182 (1/3)
Skąd: Chrzanów
Auto: Mazda 3 (BK 2008 HB), 1.6 Benzyna.

Postprzez petro » 11 sie 2014, 20:10

gracjan87 napisał(a):Cześć,
Dziś uczyniłem kolejnego moda <jupi> :P

No, ładnie tego tweeterka wkomponowałeś <spoko>

gracjan87 napisał(a): ...Straty: uszkodzenie mechaniczne palca wskazującego lewej ręki :)...

Ten akurat palec można spokojnie leczyć, nie będzie ci na gwałt potrzebny <rotfl> <czarodziej>
Obrazek
Obrazek
metal forever ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2012, 20:04
Posty: 1626 (57/76)
Skąd: Siemianowice Śl. /Kędzierzyn-Koźle
Auto: Mazda 3 Sport Kintaro
2.0 LF, 2007
ガソリン

Postprzez gracjan87 » 18 sie 2014, 11:11

Nowy nabytek w oczekiwaniu na pierwsze śniegi :P

NOKIAN WR D3 205/55r16 91h 2014R

za całość dałem 1214 pln zobaczymy jak się sprawdzą..

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2013, 13:00
Posty: 424 (6/2)
Auto: Mazda 6 GJ 2.0 Machine Grey

Postprzez hubertgal » 20 sie 2014, 18:03

Dunlopy to to nie są, ale sprawdzają się całkiem nieźle :D
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2013, 18:59
Posty: 387
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport '06

Postprzez gracjan87 » 25 sie 2014, 19:29

dziś miałem okazję pojeździć najnowszą mx-5 taką jak na fotce tylko z czarnymi felgami <faja> 1 raz jechałem kabrioletem <spoko> zabaweczka fajna nie powiem ale ciasno w niej :P no i jak się wyprostowałem to głowa wystawała ponad szybę <lol> ale zabawa i tak była przednia + za wygląd, krótkie przełożenie i ten dźwięk... :)
Obrazek
Ostatnio edytowano 30 lis 2014, 23:00 przez gracjan87, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2013, 13:00
Posty: 424 (6/2)
Auto: Mazda 6 GJ 2.0 Machine Grey

Postprzez gracjan87 » 30 lis 2014, 22:59

Cześć,

Planuje na przyszły sezon zamontować 18-tki z RX-8. Ale zastanawiam się jaki profil opony będzie najodpowiedniejszy..

1. Ta opcja najbardziej mi pasuje stockowe zawieszenie + oponka 225/45 18
Obrazek
Myślę, że do niższego profilu konieczne będzie obniżenie auta -30/-30 a to już jest 600 zł za sprężyny + wymiana.. sami zobaczcie jak wygląda ta fela na oponie 225/40 18 na stocku..
Obrazek

2. To jest opcja alternatywna obniżenie auta -30/-30 i profil 225/40 18
Obrazek

Moje pytanie jest następujące:

– Czy będą jakiekolwiek problemy typu obcieranie opony o nadkole w obydwu przypadkach ?
– Czy na nasze polskie warunki nie lepiej zostawić opcję 1wszą ? Ogolnie już teraz przy 16 calowych kołach na oponie 205/50 zawadziłem kilka razy przy wyjeździe na czyjąś posesję o bolec stopujący bramę i nie wiem czy obniżenie auta to dobry pomysł wiem, że może "gleba" lepiej się prezentuje ale czy jest sens pakować w to kasę co o tym sądzicie?

ps: nie interesują mnie osiągi mam lpg i spalanie może mi się podnieść a i nie będę płakał jak auto będzie wolniej przyśpieszać nie ścigam się nim. Użytkuję auto normalnie i zdaję sobie sprawę, że komfort przy 18calowych kołach może spaść ale czy to będzie aż takie odczuwalne jak nie będę usztywaniał zawieszenie nie mam w planach obniżania a tym bardziej gwintu..

Będę wdzięczny za każdą wypowiedź bo siedzę na zagranicznym forum gdzie post poświęcony tym felgom na naszych 3kach ma ponad 300 stron i nie mogę z nich uzyskać sensownej odpowiedzi, jedni piszą, że 225/40 18 to idealny rozmiar do 3ki (ale raczej na glebie) a inni zachwalają swój setup na 225/45 18

Pozdr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2013, 13:00
Posty: 424 (6/2)
Auto: Mazda 6 GJ 2.0 Machine Grey

Postprzez ragun » 1 gru 2014, 16:16

osobiście jeżdżę na 225/40 R18 z obniżeniem 30/30 i szczerze powiem, że nie ma na co narzekać. Najgorsze są pierwsze 3dni przez które się człowiek przyzwyczaja do obniżenia (garby, krawężniki itp), przy okazji dochodzi się do wniosku, że lepiej jest parkować tyłem ;). Dodatkowo mogę polecić opony z rantem ochronnym żeby nie uszkadzać rantów felg. Co do 18tek z rx-a to musisz sprawdzić jakie mają et, czy są potrzebne dystanse żeby nie obcierało.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2013, 16:38
Posty: 453 (1/2)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BL Sport 2009 2.0 DISI i-stop

Postprzez gracjan87 » 1 gru 2014, 22:03

Dzięki za opinie ale może ktoś siedzi w temacie i wypowie się na temat kółek 225/45 r18 czy to będzie jeździć na oryginalnym zawieszeniu bo nie ukrywam, że zależy mi na 18stkach <serduszka> i w ostateczności gotów jestem obniżyć autko ale w ostatecznosci.. z kilku powodów..

a i taka ciekawostka

225/45 18 vs 225/40 18 -30/-30
Kliknij na obrazek to jest animacja :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2013, 13:00
Posty: 424 (6/2)
Auto: Mazda 6 GJ 2.0 Machine Grey

Postprzez petro » 1 gru 2014, 22:33

Nie wiem, czy to dla Ciebie jest istotne czy nie, ale pomijasz tu w swoich wyborach jeden bardzo istotny parametr, jakim jest zalecany zamiennik opon w stosunku do opon fabrycznych. Otóż, ani opona 205/50 R16, ani 225/45 R18 nie jest zalecanym zamiennikiem dla fabrycznego rozmiaru 205/55 R16. Ta pierwsza jest mniejsza o 3,2% a druga większa o 4,3% od oryginału.
Opona 225/40 R 18 jest natomiast prawie idealnym zamiennikiem, ponieważ ma zaledwie o 0,8% większą średnicę od fabrycznej. <oczko>
Obrazek
Obrazek
metal forever ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2012, 20:04
Posty: 1626 (57/76)
Skąd: Siemianowice Śl. /Kędzierzyn-Koźle
Auto: Mazda 3 Sport Kintaro
2.0 LF, 2007
ガソリン

Postprzez marcin255 » 1 gru 2014, 22:58

Ja mam 215/45/18 i jest ok
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy