Mazda3 BL Z6 2009 1.6 MZR Exclusiv Indygo Lights Mica

BP / BN / BM / BL / BK

Postprzez KMBak » 23 cze 2014, 01:27

Wiesz jestem akurat fizykiem i czułem, że sobie takie coś umyślileś. Tylko, że wraz z większym rozmiarem felgi zakłada się mniejszy profil gumy. Koło zatem ma wciąż ten sam rozmiar zalecany przez producenta. Dalej mam nadzieje, ze żartowałeś. <glupek2>

Prosto mówiąc: Moc silnika mówi o max prędkości którą uzyskasz, natomiast moment obrotowy mówi jak szybko ją uzyskasz.

Bardzo zgrubne, ale tu się zgadzam – tylko, że tego nikt nie kwestionował.
Ostatnio edytowano 23 cze 2014, 11:36 przez KMBak, łącznie edytowano 3 razy
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 14:36
Posty: 3819 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez some1 » 23 cze 2014, 11:29

hexis napisał(a):Prosto mówiąc: Moc silnika mówi o max prędkości którą uzyskasz, natomiast moment obrotowy mówi jak szybko ją uzyskasz. Tak na dobrą sprawę przyspieszasz momentem momentem obrotowym a nie koniami mechanicznymi.


Hihi, to dlaczego 2.0 diesel katalogowo jest prawie sekundę wolniejszy do setki, przecież ma 2x więcej niutonów? ;)

Tak jak KMBak napisał, obwód opony przy większej feldze się nie zmienia. Jedno co może mieć wpływ na osiągi i spalanie, to zazwyczaj szersza opona, powodująca większe opory toczenia i utrudniająca jazdę po koleinach. Choć i tak fabrycznie stosowane 17" są dość wąskie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2010, 17:47
Posty: 679 (0/20)
Skąd: Pruszków
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF TOP '07

Postprzez Bartoliniusz » 23 cze 2014, 17:32

Sory ale prawisz farmazony. Średnica koła sie nie zmienia. Chyba że jestes niedouczony i wkładasz bylejakie opony wpadną ci w ręce... Z ciekawości jakie auto ma ten drugi przypadek ? <glupek2>
Przedstawiciel regionalny VOTUM SA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2012, 23:21
Posty: 744 (0/6)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 3 BK
1.6 Y6

Postprzez Pyton162 » 23 cze 2014, 17:50

ja mam laczki 225/45/17 i czuć to w przyspieszeniu
Pyton162
 

Postprzez mysiak » 23 cze 2014, 22:27

Jack3000pokrowiec masie po pierwsze w przyszłości kolorem komponować z kolorem zacisków hamulcowych a po drugie zapobiegać uszkodzeniom skóry na nim. A jeszcze po trzecie,co wyszło w trakcie użytkowania, zmniejsza on nagrzewanie sie podłokietnika gdy auto stoi w słońcu.

Co do felg 17 calowych to miałem okazję dawno temu jeździć przez tydzień 3 z takimi felgami i silnikiem 1.6 – zmianw dynamice nie dostrzegłem,w komforcie za to tak – na plus.
I dlatego moim celem są 17 o wzorze 52B lub ewentualnie jakiś inny zbliżony. wzór, lub coś z fordowskich felg
Jak dopnę budżet to będzie zmiana
Power is nothing without control
http://www.4kolkaszczescia.pl
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2010, 21:02
Posty: 995 (1/11)
Skąd: pomorskie
Auto: Outlander

Postprzez hexis » 24 cze 2014, 00:31

Pyton162 napisał(a):ja mam laczki 225/45/17 i czuć to w przyspieszeniu



Ja też tak uważam ale skoro inni myślą inaczej niech sprawdzą. :)

Dopisano 24 cze 2014, 00:53:

some1 napisał(a):

Hihi, to dlaczego 2.0 diesel katalogowo jest prawie sekundę wolniejszy do setki, przecież ma 2x więcej niutonów? ;)

...
Co to za katalog czytałeś. <lol>
Rzeczywistość mówi inaczej. Nie może być, że sprawne auto o podobnej masie, oporach powietrza z mniejszą mocą i momentem obrotowym będzie szybsze od tego co ma wyższe parametry. Oczywiście
ogromne znaczenie ma tu jeszcze kierowca a raczej jego umiejętności.
Bez wątpienia nie masz racji.
...

some1 napisał(a):

Tak jak KMBak napisał, obwód opony przy większej feldze się nie zmienia. Jedno co może mieć wpływ na osiągi i spalanie, to zazwyczaj szersza opona, powodująca większe opory toczenia i utrudniająca jazdę po koleinach. Choć i tak fabrycznie stosowane 17" są dość wąskie.


Opony o tych samych rozmiarach w zależności od bieżnika, użytych mieszanek do ich wyrobów itd. mogą mieć bardzo różne opory toczenia.

Ech. No ale co ja tu będę się wymądrzał z pewnością masz rację :) <lol>
Po za tym napisałeś 394 posty a ja tylko 22 <oczko>

Dopisano 24 cze 2014, 02:59:
_____________________
Pozdrawiam
Rafał
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2012, 23:50
Posty: 36 (0/1)
Skąd: W-wa
Auto: Mazda 6 GH

Postprzez some1 » 24 cze 2014, 15:58

hexis napisał(a):
Pyton162 napisał(a):ja mam laczki 225/45/17 i czuć to w przyspieszeniu



Ja też tak uważam ale skoro inni myślą inaczej niech sprawdzą. :)



Tylko że 225/45/17 ma ciut mniejszą średnicę niż fabrycznie montowane piętnastki (195/65/15). <lol> Nijak się ma to do teorii którą wyłożyłeś o rozmiarze kół.

A że szeroka opona przy słabym silniku zauważalnie pogarsza osiągi auta, to inna sprawa. Seryjne 17" w Mazdach są węższe (205/50/17), ale jak ktoś zakłada szerszą oponę bo lepiej wygląda albo jest tańsza, to jego sprawa.

hexis napisał(a):Opony o tych samych rozmiarach w zależności od bieżnika, użytych mieszanek do ich wyrobów itd. mogą mieć bardzo różne opory toczenia.


Oczywistość, ale dyskusja toczy się o rozmiarze kół a nie jakości opon. Działa to w obie strony, większa i szersza opona może mieć mniejsze opory toczenia niż mniejsza i węższa.

hexis napisał(a):Co to za katalog czytałeś. <lol>
Rzeczywistość mówi inaczej. Nie może być, że sprawne auto o podobnej masie, oporach powietrza z mniejszą mocą i momentem obrotowym będzie szybsze od tego co ma wyższe parametry. Oczywiście
ogromne znaczenie ma tu jeszcze kierowca a raczej jego umiejętności.


Katalog producenta, dane techniczne. Jak nie masz, poszukaj w dziale modelowym. Mazda podaje następujące przyspieszenia 0-100:
Mazda 3 BK 2.0 MZR: 9.1s
Mazda 3 BK 2.0 MZ-CD: 9.9s

Przykład trochę podchwytliwy, bo diesel jest 150kg cięższy (nie wiem jak oni to zrobili). Ale nawet dwa razy większy moment obrotowy nie jest w stanie nadrobić tej dysproporcji. Żeby nie było, nie chodzi mi o udowadnianie wyższości jednego silnika nad drugim, po prostu zależność pomiędzy mocą i momentem obrotowym a osiągami samochodu jest bardziej złożona i nie da się jej wytłumaczyć krótko: moc=prękdość, moment=przyspieszenie.
Bliższe prawdy chyba jest stwierdzenie, że moc przekłada się na maksymalne przyspieszenie, a moment obrotowy na szybkość, z jaką to przyspieszenie samochód uzyskuje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2010, 17:47
Posty: 679 (0/20)
Skąd: Pruszków
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF TOP '07

Postprzez hexis » 24 cze 2014, 23:57

Skoro uważasz że " Mazda3 BL Exclusiv Z6 2009 1.6 MZR Indygo Lights Mica " o której jest tu mowa jest szybsza niż MZR-CD 2.0 .... <spoko>
Ostatnio edytowano 25 cze 2014, 10:14 przez hexis, łącznie edytowano 1 raz
_____________________
Pozdrawiam
Rafał
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2012, 23:50
Posty: 36 (0/1)
Skąd: W-wa
Auto: Mazda 6 GH

Postprzez some1 » 25 cze 2014, 07:17

Nic takiego nie uważam, czytaj ze zrozumieniem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2010, 17:47
Posty: 679 (0/20)
Skąd: Pruszków
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF TOP '07

Postprzez mysiak » 26 cze 2014, 22:58

Ja tam nie uważam że jest szybsza niż 2.0 diesel. Po prostu moim zdaniem na 17 calowych kołach wygląda lepiej i ma lepszy komfort resorowania i może ciut lepsze (stabilniejsze) prowadzenie w zakrętach
Power is nothing without control
http://www.4kolkaszczescia.pl
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2010, 21:02
Posty: 995 (1/11)
Skąd: pomorskie
Auto: Outlander

Postprzez hexis » 29 cze 2014, 01:12

mysiak napisał(a):Ja tam nie uważam że jest szybsza niż 2.0 diesel. Po prostu moim zdaniem na 17 calowych kołach wygląda lepiej i ma lepszy komfort resorowania i może ciut lepsze (stabilniejsze) prowadzenie w zakrętach



Moim skromnym zdaniem tylko wygląda lepiej nic po za tym
_____________________
Pozdrawiam
Rafał
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2012, 23:50
Posty: 36 (0/1)
Skąd: W-wa
Auto: Mazda 6 GH

Postprzez mysiak » 1 lip 2014, 12:44

Folia kupiona teraz tylko znaleźć czas na zmiany
Power is nothing without control
http://www.4kolkaszczescia.pl
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2010, 21:02
Posty: 995 (1/11)
Skąd: pomorskie
Auto: Outlander

Postprzez mysiak » 21 lip 2014, 23:10

po wakacyjnych podróżach mogę ze spokojem stwierdzić, że 3 w charakterze auta na rodzinne wyprawy dla rodziny 2+3 daje radę. wszystkie bagaże na tygodniowy wyjazd się zmieściły w tym wózek spacerówka i nie wymagało to żadnych poświęceń przy pakowaniu.
Z pewnością jest to również zasługa zgrabnej małżonki która to ostatni już rok musiała mieścić się miedzy dwoma fotelikami z tyłu ( ja bym nie dał rady – sprawdzałem)
Power is nothing without control
http://www.4kolkaszczescia.pl
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2010, 21:02
Posty: 995 (1/11)
Skąd: pomorskie
Auto: Outlander

Postprzez Ksylo » 23 lip 2014, 14:12

2+3 <boje się> <boje się> <boje się>
Ja tylko czasami mam pasażerów i irytuję się bo to jednak małe auto...szczególnie z tyłu dla osób dorosłych!
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 kwi 2008, 16:05
Posty: 280 (29/1)
Skąd: Warszawa/Lublin
Auto: Pożegnał Mazda 626 99r.
Powitał Mazda 3 KIREI+ 11r.

Postprzez macvas » 23 lip 2014, 14:34

Ja tam przerabiałem w czerwcu opcję 3 dorosłe + 2 dzidziory i na tygodniowy wypad nad Bałtyk idzie się spakować w to auto. Fakt jedna walizka poszła pod nogi dzidzi na przód, ale tylko dla tego, że chciałem mieć widoczność przez szybę z tyłu.

Ksylo napisał(a):bo to jednak małe auto...szczególnie z tyłu dla osób dorosłych

Racja, ja czy inny facet ponad 180cm by tam się męczył, ale dwie niewyrośnięte kobiety mają miejsca w sam raz. Generalnie to tylko kompakt, więc nie oczekujmy komfortu i przestrzeni jak w S-klasie.
Obrazek
Maciek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 17 sie 2013, 20:33
Posty: 2292 (24/111)
Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05

Postprzez mysiak » 24 lip 2014, 22:28

łatwo nie było z tym upakowaniem, ale... moim zdaniem po pierwsze nie sztuka na taki wyjazd zapakować się w rodzinny autobus typu Sharan czy inny S-max, po drugie większość takich autobusów to straszliwe kanapy.
No i tak naprawdę z ich przestronności korzyści są tylko przy takich wyjazdach czy innych gabarytowych ładunkach. Poza tymi sytuacjami ich wymiary są raczej przeszkodą.
W każdym razie gdybym z powodów rodzinnych miał zmienić 3 to w grę wchodzi tylko 6 :D
Power is nothing without control
http://www.4kolkaszczescia.pl
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2010, 21:02
Posty: 995 (1/11)
Skąd: pomorskie
Auto: Outlander

Postprzez mysiak » 5 lis 2014, 19:47

dziś zmiana na zimowe

http://www.goodyear.eu/pl_pl/tires/pass ... tragrip-9/

takie coś trafiło się.

Foty w nowym obuwiu wkrótce
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2010, 21:02
Posty: 995 (1/11)
Skąd: pomorskie
Auto: Outlander

Postprzez mysiak » 9 gru 2014, 23:46

foty na zimowych oponach. Póki co słowa uznania dla UG 9. zobaczymy, jak będzie na śniegu.
Załączniki
DSC_0239.jpg
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2010, 21:02
Posty: 995 (1/11)
Skąd: pomorskie
Auto: Outlander

Postprzez Danmazda » 9 gru 2014, 23:52

mysiak napisał(a):Póki co słowa uznania dla UG 9. zobaczymy

Na śniegu też dobrze sobie radzą, śmigałem na takich w firmowej Audi. Złego słowa nie można powiedzieć o tych oponach :)
Ładne kołpaki, chyba do swojej muszę takie kupić :D
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 20:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez mysiak » 12 gru 2014, 17:27

dzięki. :D docelowo fajnie byłoby na lato mieć 17 calowe felgi o tym wzorze z oryginalnych mazdowskich akcesoriów. Mam nadzieję, że fundusze na to pozwolą
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2010, 21:02
Posty: 995 (1/11)
Skąd: pomorskie
Auto: Outlander

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy