Czytałem trochę i generalnie mazdowskie automaty są chwalone pod warunkiem, że zakupisz egzemplarz ze wzorowo pracującą skrzynią – czyli wskazana dosyć długa jazda próbna przed zakupem.
Przy prawidłowym użytkowaniu i kontrolowaniu pozimu oleju nie powinno się nic dziać i zakładam, że nie będę miał jakichś kosztotwórczych problemów. W razie czego widziałem, że zakup całej skrzyni z jakiegoś rozbitka made in USA nie jest specjalnie trudny (są dostępne nawet na Alledrogo).
Mogę za to przedstawić dokładne koszty wymiany oleju w skrzyni automatycznej, bo mam fakturę m.in. również i od tego przedsięwzięcia.
Olej w skrzyni miałem zmieniany dn. 2011-06-09 przy przebiegu 35.500 mil. Użyty olej to mazdowski Dexelia ATF M-V Automatic Transmission fluid. W skrzynię weszło 6 litrów, kupionych było 7 litrów – jedna butelka mi została nierozpieczętowana.
Koszty wg faktury:
- Olej Dexelia ATF M-V – 7L – 330,02 zł
- Filtr oleju ASB 303414 – 1 szt. – 327,89 zł
- Wymiana oleju w skrzyni robocizna – 130,00 zł
- Masa uszczelniająca INN 34-000410-00 – 1 szt. – 39,78 zł
Czyli razem brutto: 827,69 zł
Ta masa, to nie wiem, do czego była, ale na fakturze widnieje taka pozycja.