Strona 1 z 3

Mazda3 BK LF 2004 Top Sport

PostNapisane: 1 lut 2014, 12:14
przez kshysh
Witam,

Po kilku miesiącach przeglądania forum, przekonywania siebie, że to jednak jest ten model, kupiłem Mazda 3 BK LF '04. Wybór determinowały w zasadzie wersja wyposażeniowa oraz silnik LF 2.0 150KM, bez instalacji gazowej. Poszukiwania trwały około 4 miesięcy. Myślałem nad bezpośrednim zakupem za zachodnią granicą, u pośredników w kraju, ostatecznie dokonałem zakupu od właściciela prywatnego. Przed zakupowe sprawdzenie auta opłaciło się i w zasadzie dodało kropkę nad i przed zakupem. Szczęśliwym posiadaczem jestem od 28.10.2013, wcześniej auto było w kraju od lipca 2012.

Poniżej trochę informacji o Mazdzie:
Model: Mazda3 BK
Data produkcji: według vin decoder /29.07.2003/ pierwsza rejestracja 02.01.2004
Rynek przeznaczenia: Niemcy
Wersja: Top Sport
Kolor nadwozia: Montrealblau Metallic 27B
Silnik: 2.0 LF
Moc: 150KM/110kW
Przebieg: zakup 176276;
Obecnie (15.08.2017): 234422 km

WYPOSAŻENIE

– Wspomaganie układu kierowniczego
– Trójramienna kierownica regulowana w dwóch płaszczyznach,
– Centralny zamek
– Klimatyzacja automatyczna,
– Ogrzewanie postojowe Webasto,
– Elektryczne szyby przod, tył
– Elektrycznie regulowane lusterka boczne,
– ABS z mechanicznym wspomaganiem hamowania,
– EBD – elektroniczny rozdział sił hamowania,
– TCS – system kontroli trakcji,
– DCS – System dynamicznej kontroli stabilizacji toru jazdy,
– System SRS z 6 poduszkami powietrznymi,
– System audio z radiem 4 głośnikami,
– Sterowanie radiem w kierownicy
– Komputer pokładowy (INFO)
– Czujnik deszczu, zmroku i temperatury zewnętrznej (AMB)
– Dzielona tylna kanapa (60/40), podłokietnik tylnej kanapy
– ISOFIX,
– Fotel kierowcy: regulacja wysokości fotela oraz oparcia na wysokości odcinka lędźwiowego kręgosłupa (3 stopniowa)
– Ksenon, Światła LED tył, Światła przeciwmgielne,
– Obręcze ze stopów lekkich (16”), Enkei J16x6,5J 5x114,3 ET55

Poniżej historia napraw/zmian:

28.10.2013 – 176276 – zakup auta
15.11.2013 – wymiana oleju Millers 5W30, filtra oleju Mazda OEM, opon na zimowe Nokian WR D3, geometria kół
20.04.2014 – 181589 – wymiana przetwornic, naprawa otwierania szyb, wymiana filtru powietrza
03.04.2014 – 182572 – serwis klimatyzacji (odgrzybienie i napełnienie), wymiana filtru kabiny, wymiana opon (Dunlop Blueresponse)
24.04.2014 – 185520 – wymiana sprzęgła i cewki kompresora klimatyzacji, wymiana czynnika chłodzącego, ozonowanie
07.06.2014 – 187356 – badanie techniczne
16.07.2014 – 189824 – wymiana oleju Millers EE ECO Longlife NANO Drive, wymiana paska wielorowkowego Contitech
19.08.2014?? – wymiana oświetlenia wnętrza i tablicy rejestracyjnej na LED
26.09.2014 – 192772 – wymiana przednich tarcz (ATE) i klocków hamulcowych (ATE), płynu hamulcowego (Ferodo DOT4), oleju skrzyni biegów (Millers TRX 75W90), wahaczy (kość Teknorot P14)
08.11.2014 – ~194000 – wymiana felg aluminiowych na Japan Racing JR3 16"x7" ET40 5x114,3 Gun Metal
20.01.2015 – 197620 – NGK ITR6F13 4477, Osram Xenarc D2S
25.03.2015?? – wymiana oleju Millers 5W30, płynu chłodzenia
10.04.2015 – 200000 – wymiana opon na letnie (Dunlop Blueresponse)
05.06.2015 – 202526 – badania techniczne
18.06.2015 – ~203000 – wymiana łączników stabilizatora tył, poduszki silnika grodziowej, wymiana paska kompresora
15.07.2015 – ~204000 – wymiana oleju Millers 5W30, filtra oleju
14.08.2015 – ~207000 – wymiana amortyzatorów przód (Kayaba), mocowań amortyzatora, stabilizatorów tył, piasty z łożyskiem (prawy przód)
16.12.2015 – 210430 – konserwacja antykorozyjna podwozia
29.01.2016 – 212270 – wymiana chłodnicy wody, wymiana płynu chłodniczego
17.03.2016 – 214457 – wymiana oleju Millers EE ECO Longlife NANO Drive, filtra oleju Mazda OEM, wymiana tylnych zacisków hamulcowych
12.04.2016 – 215548 – Wymiana opon na letnie: Dunlop Blueresponse, chłodnicy klimatyzacji, serwis klimatyzacji – sprawdzenie szczelnosci układu, odgrzybienia, ozonowanie, Montaż wydechu
03.06.2016 – 217479 – naprawa gwarancyjna: wymiana łożyska prawy przód oraz serwis klimatyzacji – wymiana paska elastycznego
03.06.2016 – 217482 – badania techniczne
30.08.2016 – 222752 – wymiana amortyzatorów tył (ServiceParts), odboje/osłony KYB, klocki hamulcowe tył (TRW), serwis klimatyzacji (łożysko)
24.02.2017 – 227970 – wymiana oleju Millers EE ECO Longlife NANO Drive, filtr oleju Mazda OEM, filtr kabinowy BOSCH M2163 (1987432163), wahacz lewy przód, sworzeń wahacza
Pozdrawiam :)

PostNapisane: 1 lut 2014, 13:58
przez Bartg
Witamy w gronie posiadaczy :) Jakbyś dorzucił jeszcze ze 2-3 zdjęcia będzie idealnie i przenosimy temat do działu 3 :)

Re: Mazda3 BK LF 2004 Top Sport

PostNapisane: 2 lut 2014, 11:20
przez kshysh
Dzieki, pozdrawiam :)

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk

Re: Mazda3 BK LF 2004 Top Sport

PostNapisane: 2 lut 2014, 12:46
przez Toomi99
Szerokości i bezawaryjności kolego ;)
A co do szyb o których wspominałeś że nie działają czy próbowałeś je zaprogramować ? Po każdym odłączeniu akumulatora wykonanie tej czynności jest konieczne aby z panelu kierowcy dało się otwierać szyby pasażerów ;) Na początek spróbuj tego ;)

"Programowanie szyb...
1. Otworz do konca i zamknij każdą szybę z osobna...
2. Po zamknieciu jeszcze przytrzymaj przycisk tak z 1 s (az uslyszysz cichy klik)
3. i tak wszystkie szyby po kolei...
4. idz do panelu kierowcy i teraz zobacz, czy mozna sterowac szybami pasażerów "

Re: Mazda3 BK LF 2004 Top Sport

PostNapisane: 2 lut 2014, 13:50
przez kshysh
Dzięki, za porady tego jeszcze nie robiłem.
Chociaż u mnie jest jeszcze jeden mały szkopuł, tylne okno od kierowcy nie opuszcza się wcale.
Zarówno z panelu kierowcy jak i z tylnych drzwi. Sprawdzę metodę i zobaczę co i jak. Dodatkowo przy podnoszeniu jest delikatne zacinanie tylko przednich szyb.
Mam nadzieję, że to rozwiąże problem. Jeśli nie to podjadę do elektryka.
Pozdrawiam :)

PostNapisane: 2 lut 2014, 18:16
przez KMBak
Gratuluję zakupu... Kolor jak trzeba – jeszcze tylko lotkę – ale to już pewnie wiesz. <ok>

Re: Mazda3 BK LF 2004 Top Sport

PostNapisane: 4 lut 2014, 23:21
przez kshysh
Lotka oczywiście w zamyśle, poszukuję od jakiegoś czasu, problem w tym, że trochę mało tego typu rzeczy albo niewłaściwie szukam. Madzia zdecydowanie lepiej będzie się prezentować.
Myślę, że na wiosnę się znajdzie :) na klapie bagażnika kwestia czasu ;)

Re: Mazda3 BK LF 2004 Top Sport

PostNapisane: 5 lut 2014, 09:20
przez petro
Powitać kolejnego sympatyka M3. <spoko> Dbaj o autko, Ciesz się z udanego nabytku i czerp przyjemność z każdego przejechanego kilometra <faja> . Powodzenia w realizacji zamierzonych planów. :]

Re: Mazda3 BK LF 2004 Top Sport

PostNapisane: 17 lut 2014, 23:25
przez razzor
Fajna Madzia :D Szerokości i bezawaryjności :D

Re: Mazda3 BK LF 2004 Top Sport

PostNapisane: 18 lut 2014, 18:38
przez Arturr0
No lotki ewidentnie brakuje, bo jakaś taka "goła" z zewnątrz.

A jak się sprawuje webasto? Bo też chciałem mieć, ale trafiła mi się bez.

Re: Mazda3 BK LF 2004 Top Sport

PostNapisane: 18 lut 2014, 18:45
przez kshysh
Heja, webasto o dziwo nie było w użytku, bo Madzia w garażu podziemnym i w zasadzie sensu nie było użyć. Wiem, że działa :D

Co do golasa no trudno na chwilę obecną, jeszcze w planach. Dzięki za pochlebne słowa ;)

PostNapisane: 19 lut 2014, 13:08
przez lukaszm
Gratuluję zakupu... Oby się spisywała :)

Re: Odp: Mazda3 BK LF 2004 Top Sport

PostNapisane: 21 kwi 2014, 21:30
przez kshysh
W nowym obuwiu ;)

Re: Mazda3 BK LF 2004 Top Sport

PostNapisane: 22 kwi 2014, 15:10
przez ragun
opony letnie takie jak były zaplanowane Dunlop SP Sport Bluresponse 205/55/R16?? Jest jakaś różnica w spalaniu?? też chciałem Dunlop-y ale zagościł Goodyear.

PostNapisane: 22 kwi 2014, 16:02
przez kshysh
opony letnie takie jak były zaplanowane Dunlop SP Sport Bluresponse 205/55/R16??


Tak, jak najbardziej wymienione na Dunlop'y. :)

Jest jakaś różnica w spalaniu??


Szczerze powiedziawszy, przejechałem jak do tej pory około 1000km na nowym ogumieniu. Dokładnie nie wiem jak bardzo wymiana opon na ten konkretny model rzutuje na spalanie. Różnicę czuję w porównaniu do sezonu zimowego <faja> , a spalanie wiążę ze stylem jazdy, cyklem i zdecydowanie porą roku. Na trasie przy prędkości 100-110km/h, bez klimy, na pełnym baku robię około 650km do pojawienia się "komornika" i 5km pozostałych kilometrów do przejechania według wyliczeń komputera.

Niemniej, bardzo dobrze spisują się na mokrej nawierzchni i trzymaniu w zakrętach. Według mnie trochę za głośne, ale to zależy od chropowatości asfaltu. Nie mam nic do zarzucenia przy hamowaniu. Opony kupowałem z zamysłem bezpiecznego poruszania się na mokrej nawierzchni i wybór okazał się słuszny <spoko> .

Dzięki za pytanie.

Pozdrawiam.

Re: Mazda3 BK LF 2004 Top Sport

PostNapisane: 22 kwi 2014, 21:27
przez ragun
czyli wychodzi Ci ok 7l/100km w trasie, w sumie podobnie bo ok 7,5 miałem spalanie na 205/50R17 też przy takich prędkościach na Toyo T1Sport tylko one były głośne a teraz na goodyear-ach jest znacznie ciszej i nie słychać, że jest już 140km/h :D Jeszcze będę się dopytywał jak te opony się spisują.

Re: Odp: Mazda3 BK LF 2004 Top Sport

PostNapisane: 22 kwi 2014, 21:47
przez kshysh
ragun napisał(a):czyli wychodzi Ci ok 7l/100km w trasie, w sumie podobnie bo ok 7,5 miałem spalanie na 205/50R17 też przy takich prędkościach na Toyo T1Sport tylko one były głośne a teraz na goodyear-ach jest znacznie ciszej i nie słychać, że jest już 140km/h :D Jeszcze będę się dopytywał jak te opony się spisują.


Hej,
Przeglądałem pobieżnie wątek i modyfikacje Twojej Magdy BL. Słuchaj, co zrobiłeś z poprzednim spoilerem? Zastanawiam się czy, jeśli nadal go masz i chciałbyś go zmonetyzować, pasuje do klapy bagażnika mojej Madzi BK.
Pozdro i powodzenia z modami.

Re: Mazda3 BK LF 2004 Top Sport

PostNapisane: 22 kwi 2014, 22:04
przez ragun
yyy... nie wiem czy bedzie on pasował do klapy BK... <co?>

PostNapisane: 23 kwi 2014, 00:56
przez Bartoliniusz
Bardzo nie pasuje <czytaj>

Re: Mazda3 BK LF 2004 Top Sport

PostNapisane: 23 cze 2014, 17:32
przez kshysh
Update:
Ostatnio M3 przeszła pomyślnie okresowy przegląd techniczny ;) . Podczas przeglądu dokonano regulacji oświetlenia, co poprawiło komfort jazdy w nocy. Trochę się rozregulowały, ale w chwili obecnej są ustawione prawidłowo, światła drogowe świecą do punktu.
Zawieszenie, oś przednia na poziomie 78% przyczepności, oś tylna na poziomie 77%.
Za jakiś czas planuję wymianę oleju to i przy okazji tarcze i klocki na przód do wymiany.
Sprawdzałem dzisiaj Cepik, i można sprawdzić co nieco o historii auta mając VIN, numer rejestracyjny i datę pierwszej rejestracji:
https://historiapojazdu.gov.pl/historia-pojazdu-web/
Może komuś się przyda. :)

Pozdrawiam.