UPDATE:
Ostatnio przebiegowa rocznica , na liczniku 200 000 km przebiegu. Mimo przebiegu (swoją drogą jest rozsądny jak na wiek auta), wszystko jest OK .
Przy okazji wymiana oleju silnikowego i płynu chłodniczego, konsekwentnie:
– Millers Oils EE Longlife ECO Nano Drive 5W30
– Filtr Oleju Mazda OEM parts SHY1 14 302
– Millers Engine Flush
– Prestone Płyn do Chłodnic.
Jako, że aura za oknem już bardziej wiosenna, wymiana opon na zeszłosezonowy zestaw opon letnich:
Dunlop SP Sport Blueresponse 205/R16/55
Mazda3 BK LF 2004 Top Sport
To znalazłeś się w szacownym gronie 200-stu tysięczników. Ale Mazdusia zadbana, to niewiele sobie z tego robi i jeździ jak jeździła. Następnych bezproblemowych 200 000 życzę
wydziargane na petrowym SGS4
wydziargane na petrowym SGS4
Seraf napisał(a):Kontroluj stan amorków bo mazdy 3 BK mają to do siebie że nawet przy sprawności rzędu 70-80 % potrafią lać amorki Byłem tego najlepszym przykładem.
Cytując powyższy post, okazuje się, że i mnie przydarzyła się historia z cieknącymi amortyzatorami. Ich stan sprawdzałem dość regularnie, a sprawność na ścieżce diagnostycznej od momentu nabycia (10.2013) w zasadzie nie ulegała znaczącej zmianie i utrzymywała się na poziomie 75-78%.
Ostatnio pojawiły się niepokojące stuki z przodu, na lewych łukach lekkie dudnienie, ustające przy jeździe wprost oraz irytujący metaliczny dźwięk, zbliżony do dyndającego metalicznego suwaka podczas przejazdu przez nierówności na drodze. Dwie wizyty w stacjach diagnostycznych nic nie wykazały, amortyzatory sprawne.
Sprawa wyjaśniła się po wizycie w warsztacie, luzy górnego mocowania lewego przedniego amortyzatora (metaliczny dźwięk), łożysko prawego przedniego koła okazało się wyrobione (dudnienie na lewych łukach). Oględziny podwozia wykazały jeszcze sparciałe gumy łączników stabilizatora z tyłu oraz luz poduszki grodziowej.
Dodatkowo, zarówno lewy jak i prawy amortyzator wylały, czekała mnie wymiana obu.
Chcąc mieć temat przedniego zawieszenia z głowy, zdecydowałem się na wymianę amortyzatorów w komplecie (amortyzator, łożysko, poduszka amortyzatora, odboje) pozostając przy starych sprężynach. Do tego doszło łożysko z piastą w prawym przednim kole. Podczas wymiany uszkodzeniu uległ czujnik ABS w prawym przednim kole oraz łącznik stabilizatora prawy przód (gwint nie wytrzymał). Do tego doszły poduszka grodziowa i łączniki stabilizatora tył.
Wymieniono:
2x amortyzatory KYB 334700 Excel-G (prawy przód) oraz KYB 334701 Excel-G (lewy przód)
2x górne mocowanie amortyzatora – KYB SM5589
Poduszka grodziowa – Mazda OEM BP4S-39-040B
2x łączniki stabilizatora tył – Teknorot
Piasta z łożyskiem w przednim prawym kole
na przedniej szybie zagościły nowe pióra VISEE Aquatec SV-A 530 i Aquatec SV-A 480
Obecny przelot: 205720km
Jest cicho i bardzo sztywno... ufff i wreszcie można się cieszyć jazdą
Ostatnio edytowano 15 sie 2015, 07:34 przez kshysh, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 15 mar 2013, 19:54
- Posty: 52 (1/0)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 3 BK LF '04 Top Sport
irytujący metaliczny dźwięk, zbliżony do dyndającego metalicznego suwaka podczas przejazdu przez nierówności na drodze.
Hyh.. przez jakiś czas myliłem to z skrzypiącym stelażem fotela, ale faktycznie jest to odgłos agonii amora lub staba.
Dobrze podziałałeś. Taka wymiana zawsze boli portfel ale ile potem frajdy, gdy auto prowadzi się jakby właśnie zjechało z fabrycznej taśmy.
Bezawaryjności
-
Maciek
- Od: 17 sie 2013, 20:33
- Posty: 2292 (24/111)
- Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
- Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05
Update:
Przelot: 210150km
Z racji cieplejszych dni w grudniu, zdecydowałem się na odstawienie auta na zabezpieczenie antykorozyjne podwozia. Auto odstawiłem do Auto Centrum Wyszyński.
Środki antykorozyjne wykorzystywane przez warsztat to Tectyl firmy Valvoline.
Efekt jak widać powinien zdać egzamin na przynajmniej kilka sezonów.
Pierwsze oględziny wykonam w ramach przeglądu antykorozyjnego.
Do tego drobny dodatek, wycieraczka tylna BOSCH H351, pasuje jak ulał.
Przelot: 210150km
Z racji cieplejszych dni w grudniu, zdecydowałem się na odstawienie auta na zabezpieczenie antykorozyjne podwozia. Auto odstawiłem do Auto Centrum Wyszyński.
Środki antykorozyjne wykorzystywane przez warsztat to Tectyl firmy Valvoline.
Efekt jak widać powinien zdać egzamin na przynajmniej kilka sezonów.
Pierwsze oględziny wykonam w ramach przeglądu antykorozyjnego.
Do tego drobny dodatek, wycieraczka tylna BOSCH H351, pasuje jak ulał.
- Od: 15 mar 2013, 19:54
- Posty: 52 (1/0)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 3 BK LF '04 Top Sport
Konserwacja z dokumentacją fotograficzną czy bez? Ciekaw jestem jak wyglądało auto po odczyszczeniu i oczywiście... koszt i czas realizacji. Konserwacja wraz z profilami zamknietymi? Zderzak na tyle był ściągany? Sprawdziłeś czy robili konserwe pod nadkolami? Znam przypadek, że ...nie. Psikali tyle ile udało się sięgnąć
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
i na dodatek jak później ów właściciel za moją rada pojechał zapytać czy mogą mu pokazać końcówkę do profili zamkniętych to nie mogli się doszukać. Pokazali tylko zwykłą od puszki spray a wszystko miało być sprężarką. Problem w tym, że taka mała motylkowa końcówka kosztuje grubo ponad 100zł i zwykły parciarz lub na jednorazową konserwe nie kupuje tej wąskiej motylkowej pod kompresor a prosta rurkowa dysza nie sięga tak dokładnie.some1 napisał(a):"gdzieś... kiedyś.... u kogoś...."
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
widmo82 napisał(a):Konserwacja z dokumentacją fotograficzną czy bez?
Dokumentacji nie robiłem, bo auto odstawiłem w moim zdaniem dobrych rękach. Przynajmniej takie odniosłem wrażenie. Czasu na doglądanie, nie miałem...
widmo82 napisał(a):koszt i czas realizacji. Konserwacja wraz z profilami zamknietymi? Zderzak na tyle był ściągany? Sprawdziłeś czy robili konserwe pod nadkolami?
Czas realizacji to 4 dni kalendarzowe, a cena standardowa za usługę – 900 zł brutto. Wedle listy zawartej na stronie, warsztat zapewnia:
– Zabezpieczenie antykorozyjne profili zamkniętych techniką pneumatyczną polegającą na nakładaniu środka na ścianki przy użyciu dysz wirujących.
– Zabezpieczenie antykorozyjne płyty podwoziowej przy użyciu technik hydrodynamicznych /200÷300 bar/
Zakładam, zatem, że zostało to wykonane. Nie jestem pewien czy zdejmowany był tylny zderzak, nadkola i 4-elementowa osłona pod silnikiem na pewno była zdemontowana. Dodałem nowy zamiennik osłony głównej silnika.
Grunt, że wykonane
Pozdro
P.S. Wewnątrz śmierdziało przez dzień, pierwsze kilometry zimny łokieć, bo nie dało się wytrzymać. Z zewnątrz przestaje zalatywać bejcą po tygodniu.
- Od: 15 mar 2013, 19:54
- Posty: 52 (1/0)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 3 BK LF '04 Top Sport
widmo82 napisał(a):Konserwacja wraz z profilami zamknietymi? Zderzak na tyle był ściągany? Sprawdziłeś czy robili konserwe pod nadkolami?
Tak dla potwierdzenia, profile zamknięte oraz konserwacja pod nadkolami wykonane wzrorowo. Nie mam żadnych zastrzeżeń.
Ostatnio udało mi się ustrzelić ładny stan licznika:
Jakoś niedługo potem, w drodze do pracy, przestało działać ogrzewanie. Finalnie okazało się, że rozwarstwieniu uległa chłodnica wody i tym samym wyciekł cały płyn chłodniczy...
Nieoczekiwane wydatki, z jednej strony, z drugiej zaś, spokój i nowa chłodnica pod maską.
Mam nadzieję, że więcej niespodzianek nie będzie...
- Od: 15 mar 2013, 19:54
- Posty: 52 (1/0)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 3 BK LF '04 Top Sport
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości