Mazda3 BK LF 2004 Top Sport
Witam,
Po kilku miesiącach przeglądania forum, przekonywania siebie, że to jednak jest ten model, kupiłem Mazda 3 BK LF '04. Wybór determinowały w zasadzie wersja wyposażeniowa oraz silnik LF 2.0 150KM, bez instalacji gazowej. Poszukiwania trwały około 4 miesięcy. Myślałem nad bezpośrednim zakupem za zachodnią granicą, u pośredników w kraju, ostatecznie dokonałem zakupu od właściciela prywatnego. Przed zakupowe sprawdzenie auta opłaciło się i w zasadzie dodało kropkę nad i przed zakupem. Szczęśliwym posiadaczem jestem od 28.10.2013, wcześniej auto było w kraju od lipca 2012.
Poniżej trochę informacji o Mazdzie:
Model: Mazda3 BK
Data produkcji: według vin decoder /29.07.2003/ pierwsza rejestracja 02.01.2004
Rynek przeznaczenia: Niemcy
Wersja: Top Sport
Kolor nadwozia: Montrealblau Metallic 27B
Silnik: 2.0 LF
Moc: 150KM/110kW
Przebieg: zakup 176276;
Obecnie (15.08.2017): 234422 km
WYPOSAŻENIE
– Wspomaganie układu kierowniczego
– Trójramienna kierownica regulowana w dwóch płaszczyznach,
– Centralny zamek
– Klimatyzacja automatyczna,
– Ogrzewanie postojowe Webasto,
– Elektryczne szyby przod, tył
– Elektrycznie regulowane lusterka boczne,
– ABS z mechanicznym wspomaganiem hamowania,
– EBD – elektroniczny rozdział sił hamowania,
– TCS – system kontroli trakcji,
– DCS – System dynamicznej kontroli stabilizacji toru jazdy,
– System SRS z 6 poduszkami powietrznymi,
– System audio z radiem 4 głośnikami,
– Sterowanie radiem w kierownicy
– Komputer pokładowy (INFO)
– Czujnik deszczu, zmroku i temperatury zewnętrznej (AMB)
– Dzielona tylna kanapa (60/40), podłokietnik tylnej kanapy
– ISOFIX,
– Fotel kierowcy: regulacja wysokości fotela oraz oparcia na wysokości odcinka lędźwiowego kręgosłupa (3 stopniowa)
– Ksenon, Światła LED tył, Światła przeciwmgielne,
– Obręcze ze stopów lekkich (16”), Enkei J16x6,5J 5x114,3 ET55
Poniżej historia napraw/zmian:
28.10.2013 – 176276 – zakup auta
15.11.2013 – wymiana oleju Millers 5W30, filtra oleju Mazda OEM, opon na zimowe Nokian WR D3, geometria kół
20.04.2014 – 181589 – wymiana przetwornic, naprawa otwierania szyb, wymiana filtru powietrza
03.04.2014 – 182572 – serwis klimatyzacji (odgrzybienie i napełnienie), wymiana filtru kabiny, wymiana opon (Dunlop Blueresponse)
24.04.2014 – 185520 – wymiana sprzęgła i cewki kompresora klimatyzacji, wymiana czynnika chłodzącego, ozonowanie
07.06.2014 – 187356 – badanie techniczne
16.07.2014 – 189824 – wymiana oleju Millers EE ECO Longlife NANO Drive, wymiana paska wielorowkowego Contitech
19.08.2014 – – wymiana oświetlenia wnętrza i tablicy rejestracyjnej na LED
26.09.2014 – 192772 – wymiana przednich tarcz (ATE) i klocków hamulcowych (ATE), płynu hamulcowego (Ferodo DOT4), oleju skrzyni biegów (Millers TRX 75W90), wahaczy (kość Teknorot P14)
08.11.2014 – ~194000 – wymiana felg aluminiowych na Japan Racing JR3 16"x7" ET40 5x114,3 Gun Metal
20.01.2015 – 197620 – NGK ITR6F13 4477, Osram Xenarc D2S
25.03.2015 – – wymiana oleju Millers 5W30, płynu chłodzenia
10.04.2015 – 200000 – wymiana opon na letnie (Dunlop Blueresponse)
05.06.2015 – 202526 – badania techniczne
18.06.2015 – ~203000 – wymiana łączników stabilizatora tył, poduszki silnika grodziowej, wymiana paska kompresora
15.07.2015 – ~204000 – wymiana oleju Millers 5W30, filtra oleju
14.08.2015 – ~207000 – wymiana amortyzatorów przód (Kayaba), mocowań amortyzatora, stabilizatorów tył, piasty z łożyskiem (prawy przód)
16.12.2015 – 210430 – konserwacja antykorozyjna podwozia
29.01.2016 – 212270 – wymiana chłodnicy wody, wymiana płynu chłodniczego
17.03.2016 – 214457 – wymiana oleju Millers EE ECO Longlife NANO Drive, filtra oleju Mazda OEM, wymiana tylnych zacisków hamulcowych
12.04.2016 – 215548 – Wymiana opon na letnie: Dunlop Blueresponse, chłodnicy klimatyzacji, serwis klimatyzacji – sprawdzenie szczelnosci układu, odgrzybienia, ozonowanie, Montaż wydechu
03.06.2016 – 217479 – naprawa gwarancyjna: wymiana łożyska prawy przód oraz serwis klimatyzacji – wymiana paska elastycznego
03.06.2016 – 217482 – badania techniczne
30.08.2016 – 222752 – wymiana amortyzatorów tył (ServiceParts), odboje/osłony KYB, klocki hamulcowe tył (TRW), serwis klimatyzacji (łożysko)
24.02.2017 – 227970 – wymiana oleju Millers EE ECO Longlife NANO Drive, filtr oleju Mazda OEM, filtr kabinowy BOSCH M2163 (1987432163), wahacz lewy przód, sworzeń wahacza
Pozdrawiam
Po kilku miesiącach przeglądania forum, przekonywania siebie, że to jednak jest ten model, kupiłem Mazda 3 BK LF '04. Wybór determinowały w zasadzie wersja wyposażeniowa oraz silnik LF 2.0 150KM, bez instalacji gazowej. Poszukiwania trwały około 4 miesięcy. Myślałem nad bezpośrednim zakupem za zachodnią granicą, u pośredników w kraju, ostatecznie dokonałem zakupu od właściciela prywatnego. Przed zakupowe sprawdzenie auta opłaciło się i w zasadzie dodało kropkę nad i przed zakupem. Szczęśliwym posiadaczem jestem od 28.10.2013, wcześniej auto było w kraju od lipca 2012.
Poniżej trochę informacji o Mazdzie:
Model: Mazda3 BK
Data produkcji: według vin decoder /29.07.2003/ pierwsza rejestracja 02.01.2004
Rynek przeznaczenia: Niemcy
Wersja: Top Sport
Kolor nadwozia: Montrealblau Metallic 27B
Silnik: 2.0 LF
Moc: 150KM/110kW
Przebieg: zakup 176276;
Obecnie (15.08.2017): 234422 km
WYPOSAŻENIE
– Wspomaganie układu kierowniczego
– Trójramienna kierownica regulowana w dwóch płaszczyznach,
– Centralny zamek
– Klimatyzacja automatyczna,
– Ogrzewanie postojowe Webasto,
– Elektryczne szyby przod, tył
– Elektrycznie regulowane lusterka boczne,
– ABS z mechanicznym wspomaganiem hamowania,
– EBD – elektroniczny rozdział sił hamowania,
– TCS – system kontroli trakcji,
– DCS – System dynamicznej kontroli stabilizacji toru jazdy,
– System SRS z 6 poduszkami powietrznymi,
– System audio z radiem 4 głośnikami,
– Sterowanie radiem w kierownicy
– Komputer pokładowy (INFO)
– Czujnik deszczu, zmroku i temperatury zewnętrznej (AMB)
– Dzielona tylna kanapa (60/40), podłokietnik tylnej kanapy
– ISOFIX,
– Fotel kierowcy: regulacja wysokości fotela oraz oparcia na wysokości odcinka lędźwiowego kręgosłupa (3 stopniowa)
– Ksenon, Światła LED tył, Światła przeciwmgielne,
– Obręcze ze stopów lekkich (16”), Enkei J16x6,5J 5x114,3 ET55
Poniżej historia napraw/zmian:
28.10.2013 – 176276 – zakup auta
15.11.2013 – wymiana oleju Millers 5W30, filtra oleju Mazda OEM, opon na zimowe Nokian WR D3, geometria kół
20.04.2014 – 181589 – wymiana przetwornic, naprawa otwierania szyb, wymiana filtru powietrza
03.04.2014 – 182572 – serwis klimatyzacji (odgrzybienie i napełnienie), wymiana filtru kabiny, wymiana opon (Dunlop Blueresponse)
24.04.2014 – 185520 – wymiana sprzęgła i cewki kompresora klimatyzacji, wymiana czynnika chłodzącego, ozonowanie
07.06.2014 – 187356 – badanie techniczne
16.07.2014 – 189824 – wymiana oleju Millers EE ECO Longlife NANO Drive, wymiana paska wielorowkowego Contitech
19.08.2014 – – wymiana oświetlenia wnętrza i tablicy rejestracyjnej na LED
26.09.2014 – 192772 – wymiana przednich tarcz (ATE) i klocków hamulcowych (ATE), płynu hamulcowego (Ferodo DOT4), oleju skrzyni biegów (Millers TRX 75W90), wahaczy (kość Teknorot P14)
08.11.2014 – ~194000 – wymiana felg aluminiowych na Japan Racing JR3 16"x7" ET40 5x114,3 Gun Metal
20.01.2015 – 197620 – NGK ITR6F13 4477, Osram Xenarc D2S
25.03.2015 – – wymiana oleju Millers 5W30, płynu chłodzenia
10.04.2015 – 200000 – wymiana opon na letnie (Dunlop Blueresponse)
05.06.2015 – 202526 – badania techniczne
18.06.2015 – ~203000 – wymiana łączników stabilizatora tył, poduszki silnika grodziowej, wymiana paska kompresora
15.07.2015 – ~204000 – wymiana oleju Millers 5W30, filtra oleju
14.08.2015 – ~207000 – wymiana amortyzatorów przód (Kayaba), mocowań amortyzatora, stabilizatorów tył, piasty z łożyskiem (prawy przód)
16.12.2015 – 210430 – konserwacja antykorozyjna podwozia
29.01.2016 – 212270 – wymiana chłodnicy wody, wymiana płynu chłodniczego
17.03.2016 – 214457 – wymiana oleju Millers EE ECO Longlife NANO Drive, filtra oleju Mazda OEM, wymiana tylnych zacisków hamulcowych
12.04.2016 – 215548 – Wymiana opon na letnie: Dunlop Blueresponse, chłodnicy klimatyzacji, serwis klimatyzacji – sprawdzenie szczelnosci układu, odgrzybienia, ozonowanie, Montaż wydechu
03.06.2016 – 217479 – naprawa gwarancyjna: wymiana łożyska prawy przód oraz serwis klimatyzacji – wymiana paska elastycznego
03.06.2016 – 217482 – badania techniczne
30.08.2016 – 222752 – wymiana amortyzatorów tył (ServiceParts), odboje/osłony KYB, klocki hamulcowe tył (TRW), serwis klimatyzacji (łożysko)
24.02.2017 – 227970 – wymiana oleju Millers EE ECO Longlife NANO Drive, filtr oleju Mazda OEM, filtr kabinowy BOSCH M2163 (1987432163), wahacz lewy przód, sworzeń wahacza
Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 16 sie 2017, 13:49 przez kshysh, łącznie edytowano 33 razy
- Od: 15 mar 2013, 19:54
- Posty: 52 (1/0)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 3 BK LF '04 Top Sport
Dzieki, pozdrawiam
Sent from my Nexus 4 using Tapatalk
Sent from my Nexus 4 using Tapatalk
- Od: 15 mar 2013, 19:54
- Posty: 52 (1/0)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 3 BK LF '04 Top Sport
Szerokości i bezawaryjności kolego
A co do szyb o których wspominałeś że nie działają czy próbowałeś je zaprogramować ? Po każdym odłączeniu akumulatora wykonanie tej czynności jest konieczne aby z panelu kierowcy dało się otwierać szyby pasażerów Na początek spróbuj tego
"Programowanie szyb...
1. Otworz do konca i zamknij każdą szybę z osobna...
2. Po zamknieciu jeszcze przytrzymaj przycisk tak z 1 s (az uslyszysz cichy klik)
3. i tak wszystkie szyby po kolei...
4. idz do panelu kierowcy i teraz zobacz, czy mozna sterowac szybami pasażerów "
A co do szyb o których wspominałeś że nie działają czy próbowałeś je zaprogramować ? Po każdym odłączeniu akumulatora wykonanie tej czynności jest konieczne aby z panelu kierowcy dało się otwierać szyby pasażerów Na początek spróbuj tego
"Programowanie szyb...
1. Otworz do konca i zamknij każdą szybę z osobna...
2. Po zamknieciu jeszcze przytrzymaj przycisk tak z 1 s (az uslyszysz cichy klik)
3. i tak wszystkie szyby po kolei...
4. idz do panelu kierowcy i teraz zobacz, czy mozna sterowac szybami pasażerów "
Dzięki, za porady tego jeszcze nie robiłem.
Chociaż u mnie jest jeszcze jeden mały szkopuł, tylne okno od kierowcy nie opuszcza się wcale.
Zarówno z panelu kierowcy jak i z tylnych drzwi. Sprawdzę metodę i zobaczę co i jak. Dodatkowo przy podnoszeniu jest delikatne zacinanie tylko przednich szyb.
Mam nadzieję, że to rozwiąże problem. Jeśli nie to podjadę do elektryka.
Pozdrawiam
Chociaż u mnie jest jeszcze jeden mały szkopuł, tylne okno od kierowcy nie opuszcza się wcale.
Zarówno z panelu kierowcy jak i z tylnych drzwi. Sprawdzę metodę i zobaczę co i jak. Dodatkowo przy podnoszeniu jest delikatne zacinanie tylko przednich szyb.
Mam nadzieję, że to rozwiąże problem. Jeśli nie to podjadę do elektryka.
Pozdrawiam
- Od: 15 mar 2013, 19:54
- Posty: 52 (1/0)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 3 BK LF '04 Top Sport
Gratuluję zakupu... Kolor jak trzeba – jeszcze tylko lotkę – ale to już pewnie wiesz.
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3819 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
Lotka oczywiście w zamyśle, poszukuję od jakiegoś czasu, problem w tym, że trochę mało tego typu rzeczy albo niewłaściwie szukam. Madzia zdecydowanie lepiej będzie się prezentować.
Myślę, że na wiosnę się znajdzie na klapie bagażnika kwestia czasu
Myślę, że na wiosnę się znajdzie na klapie bagażnika kwestia czasu
- Od: 15 mar 2013, 19:54
- Posty: 52 (1/0)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 3 BK LF '04 Top Sport
Powitać kolejnego sympatyka M3. Dbaj o autko, Ciesz się z udanego nabytku i czerp przyjemność z każdego przejechanego kilometra . Powodzenia w realizacji zamierzonych planów.
Fajna Madzia Szerokości i bezawaryjności
- Od: 30 kwi 2012, 21:53
- Posty: 79
- Skąd: opolskie (Krapkowice)
- Auto: Mazda3 BK '05 2.0 Top Sport
No lotki ewidentnie brakuje, bo jakaś taka "goła" z zewnątrz.
A jak się sprawuje webasto? Bo też chciałem mieć, ale trafiła mi się bez.
A jak się sprawuje webasto? Bo też chciałem mieć, ale trafiła mi się bez.
Ostatnio edytowano 18 lut 2014, 22:51 przez Arturr0, łącznie edytowano 1 raz
Wszystko jest trudne, nim stanie się łatwe...
- Od: 24 cze 2010, 22:43
- Posty: 336 (1/1)
- Skąd: Piła
- Auto: Mazda 3 BK 2,3 USA 2007r.
moja była 323F BJ 1,6 2002r.
Heja, webasto o dziwo nie było w użytku, bo Madzia w garażu podziemnym i w zasadzie sensu nie było użyć. Wiem, że działa
Co do golasa no trudno na chwilę obecną, jeszcze w planach. Dzięki za pochlebne słowa
Co do golasa no trudno na chwilę obecną, jeszcze w planach. Dzięki za pochlebne słowa
- Od: 15 mar 2013, 19:54
- Posty: 52 (1/0)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 3 BK LF '04 Top Sport
Gratuluję zakupu... Oby się spisywała
Elementy wyposażenia prawych drzwi przednich i tylnych https://picasaweb.google.com/1062179878 ... rnika2012#
Sprzedam gumowe osłony progów viewtopic.php?f=5&t=165154&p=2783056#p2783056
Zoom-Zoom [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=120521]
Sprzedam gumowe osłony progów viewtopic.php?f=5&t=165154&p=2783056#p2783056
Zoom-Zoom [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=120521]
- Od: 21 mar 2008, 21:04
- Posty: 1902 (6/4)
- Skąd: Siemianowice Śląskie
- Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999
- Od: 15 mar 2013, 19:54
- Posty: 52 (1/0)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 3 BK LF '04 Top Sport
opony letnie takie jak były zaplanowane Dunlop SP Sport Bluresponse 205/55/R16??
Tak, jak najbardziej wymienione na Dunlop'y.
Jest jakaś różnica w spalaniu??
Szczerze powiedziawszy, przejechałem jak do tej pory około 1000km na nowym ogumieniu. Dokładnie nie wiem jak bardzo wymiana opon na ten konkretny model rzutuje na spalanie. Różnicę czuję w porównaniu do sezonu zimowego , a spalanie wiążę ze stylem jazdy, cyklem i zdecydowanie porą roku. Na trasie przy prędkości 100-110km/h, bez klimy, na pełnym baku robię około 650km do pojawienia się "komornika" i 5km pozostałych kilometrów do przejechania według wyliczeń komputera.
Niemniej, bardzo dobrze spisują się na mokrej nawierzchni i trzymaniu w zakrętach. Według mnie trochę za głośne, ale to zależy od chropowatości asfaltu. Nie mam nic do zarzucenia przy hamowaniu. Opony kupowałem z zamysłem bezpiecznego poruszania się na mokrej nawierzchni i wybór okazał się słuszny .
Dzięki za pytanie.
Pozdrawiam.
- Od: 15 mar 2013, 19:54
- Posty: 52 (1/0)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 3 BK LF '04 Top Sport
czyli wychodzi Ci ok 7l/100km w trasie, w sumie podobnie bo ok 7,5 miałem spalanie na 205/50R17 też przy takich prędkościach na Toyo T1Sport tylko one były głośne a teraz na goodyear-ach jest znacznie ciszej i nie słychać, że jest już 140km/h Jeszcze będę się dopytywał jak te opony się spisują.
ragun napisał(a):czyli wychodzi Ci ok 7l/100km w trasie, w sumie podobnie bo ok 7,5 miałem spalanie na 205/50R17 też przy takich prędkościach na Toyo T1Sport tylko one były głośne a teraz na goodyear-ach jest znacznie ciszej i nie słychać, że jest już 140km/h Jeszcze będę się dopytywał jak te opony się spisują.
Hej,
Przeglądałem pobieżnie wątek i modyfikacje Twojej Magdy BL. Słuchaj, co zrobiłeś z poprzednim spoilerem? Zastanawiam się czy, jeśli nadal go masz i chciałbyś go zmonetyzować, pasuje do klapy bagażnika mojej Madzi BK.
Pozdro i powodzenia z modami.
- Od: 15 mar 2013, 19:54
- Posty: 52 (1/0)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 3 BK LF '04 Top Sport
Bardzo nie pasuje
Przedstawiciel regionalny VOTUM SA
Update:
Ostatnio M3 przeszła pomyślnie okresowy przegląd techniczny . Podczas przeglądu dokonano regulacji oświetlenia, co poprawiło komfort jazdy w nocy. Trochę się rozregulowały, ale w chwili obecnej są ustawione prawidłowo, światła drogowe świecą do punktu.
Zawieszenie, oś przednia na poziomie 78% przyczepności, oś tylna na poziomie 77%.
Za jakiś czas planuję wymianę oleju to i przy okazji tarcze i klocki na przód do wymiany.
Sprawdzałem dzisiaj Cepik, i można sprawdzić co nieco o historii auta mając VIN, numer rejestracyjny i datę pierwszej rejestracji:
https://historiapojazdu.gov.pl/historia-pojazdu-web/
Może komuś się przyda.
Pozdrawiam.
Ostatnio M3 przeszła pomyślnie okresowy przegląd techniczny . Podczas przeglądu dokonano regulacji oświetlenia, co poprawiło komfort jazdy w nocy. Trochę się rozregulowały, ale w chwili obecnej są ustawione prawidłowo, światła drogowe świecą do punktu.
Zawieszenie, oś przednia na poziomie 78% przyczepności, oś tylna na poziomie 77%.
Za jakiś czas planuję wymianę oleju to i przy okazji tarcze i klocki na przód do wymiany.
Sprawdzałem dzisiaj Cepik, i można sprawdzić co nieco o historii auta mając VIN, numer rejestracyjny i datę pierwszej rejestracji:
https://historiapojazdu.gov.pl/historia-pojazdu-web/
Może komuś się przyda.
Pozdrawiam.
- Od: 15 mar 2013, 19:54
- Posty: 52 (1/0)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 3 BK LF '04 Top Sport
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości