Mazda3 BK Y6 '05 1.6 MZ-CD "RED PEARL"

BP / BN / BM / BL / BK

Postprzez macvas » 30 sie 2016, 09:01

Rzecz w tym, że zasadniczą część podłogi bagażnika i nadkola pojechałem taśmą dekarską. Nie przesadzę jeśli powiem że poszło ok. 1,5 rolki tej o wym. 10cm x 10m. Matami alubutyl pokryłem dodatkowo nadkola, więc tam jest grubiej. Na nadkolach i błotnikach jest też pianka 20cm. Tak na oko to na obie strony poszło mniej jak 1mk bo miałem arkusz 1,5mk i jeszcze się sporo ostało. Teraz mam do ogarnięcia maty 2mk pianki gms 6mm i wrzucę to na spód bagażnika wolnym czasem. <faja>

ezg_siwy napisał(a):Robiłeś według jakiejś zdjęcio-relacji, czy na czuja?

Szczerze to tyle się naoglądałem forum, że mi się w garażu samo przed oczami wyświetlało co mam robić.
Z perspektywy czasu całość oceniam jako czasochłonną aczkolwiek niezbyt trudną pracę. Myślę, że teraz np. z makmarc'em taki bagażnik z nadkolami ogarnęlibyśmy o połowę krócej. Więc polecam zrobić to wygłuszenie z jakimś kumplem na zasadzie sprawny demontaż, a potem jeden docina a drugi wykleja. <oczko>
Obrazek
Maciek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 17 sie 2013, 20:33
Posty: 2292 (24/111)
Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05

Postprzez ezg_siwy » 30 sie 2016, 10:09

A czemu taśmą? Cięcie kosztów czy z jakiegoś innego powodu?
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2014, 11:58
Posty: 1034
Skąd: Zgierz / Warszawa
Auto: Mazda 3 Kintaro

Postprzez macvas » 30 sie 2016, 11:28

Po części jedno i drugie. Tym drugim powodem było to, że Miodny ogarnął tym swoje auta i doradził, więc posłuchałem.
O ile do efektów pracy nie mam zastrzeżeń o tyle po wykonawstwie mam takie przemyślenia, że kolejne elementy będę robił jednak matami, bo wygodniej i szybciej się je kładzie tzn. szybka docinka i elastyczność, do tego klej nie brudzi, a po wszystkim nie ma tego specyficznego zapachu, a cholera wie czy jeszcze jakieś inne substancje trujące się z tego nie wydobywają <co?> Tak czy siak, doszczelnię wszystko pianką to będzie pewnie pozamiatane, ale jak ktoś ma wybór to maty będą lepszym rozwiązaniem. <ok>
Obrazek
Maciek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 17 sie 2013, 20:33
Posty: 2292 (24/111)
Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05

Postprzez ezg_siwy » 30 sie 2016, 12:42

No robiłem drzwi, to matami idzie to naprawde sprawnie, jak na mnie, amatora.
Koszt może i spory, ale w sumie jak robisz to na 2-3 lata, to się mocno zamortyzuje, a efekty są od razu zauważalne :)
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2014, 11:58
Posty: 1034
Skąd: Zgierz / Warszawa
Auto: Mazda 3 Kintaro

Postprzez macvas » 1 wrz 2016, 10:09

Poniżej wspomniany wykres z hamowni z lotniska. Niby trzyma moc, ale nie jestem do końca zadowolony z tego jak wygląda krzywa niutów. Raz, że brakuje przynajmniej 20nm, dwa że "szczyt" przesunął się o blisko 500rpm od pomiaru sprzed 1,5roku (w tym czasie nabite raptem 20tkm). Urosła większa turbodziura.. <oczy> Pytanie czy wystarczy kalibracja po czyszczeniu układu czy już regen? Ktoś ma jakieś fachowe przemyślenia?
agma_macvas.png



EDIT (01.09.2016)
A wieczorem jeszcze geometria 3d wpadła
20160902_080427.jpg

IMG_20160901_173723.jpg
IMG_20160901_173740.jpg


i takie oto znalezisko wyniuchałem na przednim prawym, gdy Panowie dokonywali korekty ustawień <oczy> <wow>
IMG_20160902_062740.jpg


Wydaje mi się, że nie mam na osiedlu "sympatyków", więc musiałem to z Ryk przywieźć, bo niedawno u Wieśka wszystkie opony zdejmowane i nie sądzę byśmy takiego cudaka przeoczyli. Muszę to jutro ogarnąć, bo weekend czeka mnie trip do Trójmiasta.

EDIT (02.09.2016)
Kolejny podnośnik zaliczony <lol>
20zł i historia z oponą za Nami. W miejsce "ubytku" wstawione coś, co wbijają TIR'om, więc musi być dobrze.
mpo.png
Obrazek
Maciek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 17 sie 2013, 20:33
Posty: 2292 (24/111)
Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05

Postprzez macvas » 2 paź 2016, 22:40

Dzisiaj przegoniłem Czerwoną w głąb kraju, na spotkanie w Płocku z tamtejszą ekipą oraz delegacjami m.in. z Kutna, Łodzi i Warszawy. Mega pozytywny klimat i fajnie spędzony dzień – nie licząc tych 7 godzin jazdy łącznie ;P

pl01.png
Trójki trójki PR'ów ;))
pl02.png
pl03.png
DSC07572.JPG



TUTAJ foty autorstwa rafalmazda6
Obrazek
Maciek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 17 sie 2013, 20:33
Posty: 2292 (24/111)
Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05

Postprzez ezg_siwy » 2 paź 2016, 22:55

Kurde, zapomniałem o tym spotkaniu w Płocku... Szkoda, bo wygląda, że fajnie było.
Postaram się pamiętać następnym razem.
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2014, 11:58
Posty: 1034
Skąd: Zgierz / Warszawa
Auto: Mazda 3 Kintaro

Postprzez rafałmazda » 2 paź 2016, 23:24

dużo by mówić, także napiszę jedynie DZIĘKUJĘ <oczko> tradycyjnie czerwona wylizana i lakier w słońcu oślepia :D
Bayerische Motoren Werke ;)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 mar 2012, 19:49
Posty: 4579 (57/137)
Skąd: Płock
Auto: Jest
E39

Była:

A6 C6 3.0 TDI '09
Mazda3 BK LF
Mazda6 GG RF-5C

Postprzez franek74 » 7 paź 2016, 20:43

Fajnie było poznać Kolegę <spoko> Madzia Bella...no i miałeś niepowtarzalną okazję jak sam napisałeś zobaczyć 2 najładniejsze BJki w jednym miejscu :P Szerokości i przyczepności <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sie 2013, 12:34
Posty: 715 (7/7)
Skąd: Łódzkie by KODO
Auto: 323F/BJ/1.5 ZL/`00/automat/ benzyna/65kW(88KM)

Postprzez Zagłoba » 8 paź 2016, 13:09

Piękny samochód !!! :) <spoko>

Skoro sportowy zawias siedzi – teraz przydałby się jakiś słuszny chip, większe ic + big turbo
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2015, 09:02
Posty: 147 (2/0)
Auto: Mazda 3, 2015, 165km
Skypassion, Navi, Sebring
Snowflake White

Postprzez macvas » 8 paź 2016, 14:46

Dzięki Panowie, coś w niej jest takiego.. im starsza tym piękniejsza. <lol>

Zagłoba napisał(a):przydałby się jakiś słuszny chip, większe ic + big turbo

Faktycznie powoli zbliża się ten czas, aby pomodzić coś pod maską.
Myślę, że do wiosny stajnia się powiększy.

A póki co wyglądam za okno i sprawdzam spadki temperatury, coby wrzucić zimówki i podjąć pierwsze decyzje odnośnie felg i ogumienia na kolejny sezon. Z finansowego punktu widzenia, teraz jest właściwy moment aby nabyć jakieś letnie kapcie po fajnych cenach. <ok>
Obrazek
Maciek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 17 sie 2013, 20:33
Posty: 2292 (24/111)
Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05

Postprzez Zagłoba » 8 paź 2016, 15:13

Chętnie odsprzedam Toyo Proxxes T1R 225 R18' – zostało 2-3 mm bieżnika, nawet oddam w okazyjnej cenie <diabełek> hahaha
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2015, 09:02
Posty: 147 (2/0)
Auto: Mazda 3, 2015, 165km
Skypassion, Navi, Sebring
Snowflake White

Postprzez macvas » 8 paź 2016, 15:55

No ja mam miejscami tyle samo, a miejscami jakby wogóle łyso się zrobiło i ostatnio pierwszy raz odkąd mam to auto zdarzyło mi się na letnich, że tyłek wyprzedził przód <jupi>
Obrazek
Maciek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 17 sie 2013, 20:33
Posty: 2292 (24/111)
Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05

Postprzez Zagłoba » 9 paź 2016, 15:25

No Ja też obecne dojade do końca i wtedy na wiosne zakładam 235tki ;)
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2015, 09:02
Posty: 147 (2/0)
Auto: Mazda 3, 2015, 165km
Skypassion, Navi, Sebring
Snowflake White

Postprzez makmarc » 15 paź 2016, 21:06

IMG_1848.JPG
makmarc
 

Postprzez DariusBtm » 15 paź 2016, 22:12

Rozumiem, że wpadają stołki z MPS'a ;P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2013, 19:01
Posty: 184 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda 3 BK
Benzyna 1.6 105KM Z6
2004r.
"blacked"

Postprzez macvas » 15 paź 2016, 23:30

Stołki z MPS'a w zasadzie w pojedynkę zamontował mi w Czerwonej makmarc, który jak sam stwierdził "woli wkładać niż wyjmować" ;P stołki do auta oczywiście. Raz jeszcze ślicznie dziękuję, szacuneczek, dozgonna wdzięczność i na zlocie <piwo> .

Co do siedzisk – jest bajka. Tego było mi potrzeba po zmianie zwiechy. <faja> W powrotnej drodze był banan na twarzy. Fotele są w bardzo dobrym stanie, mają nabite ledwie 70tkm i pomimo, że to nie półskóra to takiej promocji nie mogłem odmówić – zwłaszcza, że okazyjnie wpadł też mieszek z mps'a. Foty całości będą jutro, jak posprzątam auto, bo trochę tam z Marcinem nabałaganiliśmy i nie przystoi taka sesja.

!!Pojawił się jeszcze jeden mały problem odnośnie kompatybilności wtyczek pod fotelami. Niby wtyczki są plug and play i zgodnie ze sztuką je podpięliśmy a jednak mam na desce zapaloną kontrolkę SRS. Nie jestem dobry w te klocki, więc jakby mi to tutaj ktoś łopatologicznie rozpisał co i jak, to byłbym wdzięczny. Ciekawe czy IGI mial ten problem u siebie zmieniając, bo roczniki mamy zbliżone i oba przedlift??
Wstępnie jestem ugadany z gadula na zdiagnozowanie pin'ów w tych wtyczkach, bo pewnie tędy droga <co?> ale chętnie posłucham Waszych rad.
Obrazek
Maciek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 17 sie 2013, 20:33
Posty: 2292 (24/111)
Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05

Postprzez DariusBtm » 16 paź 2016, 00:12

No to graty wymarzonych foteli i czekamy na foty. <spoko>
Co do poduch to też stawiam na piny, gorzej jednak jak coś było kombinowane z poduchami (oby nie).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2013, 19:01
Posty: 184 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda 3 BK
Benzyna 1.6 105KM Z6
2004r.
"blacked"

Postprzez macvas » 16 paź 2016, 00:30

No właśnie też się doszkalam z lektury o SRS. I jest w necie mądrze napisane, że aby system był sprawny (czyt. dioda gaśnie po teście systemu trwającym ok. 6sec. i nie zapala się nie proszona) muszą być wszystkie pokodowane w ECU czujniki "widoczne". Czyli powodów może być sporo, od źle dopiętej wtyczki, przez naderwaną wiązkę, padnięty bezpiecznik (srs controller?), po brak/wypaloną poduchę <oczy> No i ewentualnie nie zdziwiłbym się jak cichym winowajcą byłaby żarówka schowka ;) hahaha
Zobaczymy który scenariusz pisze mi życie. Grunt to trafna diagnoza. Na szczęście mam sporo części zapasowych teraz. <ok>
A tymczasem trzeba nabrać sił, bo auto się samo nie posprząta.
Obrazek
Maciek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 17 sie 2013, 20:33
Posty: 2292 (24/111)
Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05

Postprzez pawcio1017 » 16 paź 2016, 09:15

macvas napisał(a): nie zdziwiłbym się jak cichym winowajcą byłaby żarówka schowka ;)


hahaha


A tak na poważnie – wiem że ktoś kiedyś opisywał rozwiązanie tego problemu, bo chyba standardowo po włożeniu MPSów jest problem z kontrolką tylko teraz się nie mogę do tego dokopać. Może uderz do Pytona? Wiem że on do trójki też wkładał MPSy
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy