Mazda3 BK Y6 '05 1.6 MZ-CD "RED PEARL"

BP / BN / BM / BL / BK

Postprzez zelka » 5 sie 2016, 18:47

A te "maluchy" w tle to się chciały pocałować czy dawały Ci dodatkowe światło? :D
Pozdrawiam
Adrian
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2012, 12:17
Posty: 1109 (1/12)
Skąd: Konin
Auto: Mazda 6 GH L5 '09
Była: Mazda 3 BK LF '04
Mazda 323F 1.8 BG SOHC '90

Postprzez macvas » 6 sie 2016, 02:38

"Maluchy" stoją i polewają olejem od spodu :|
Właściciel niespecjalnie się przykłada do ich pielęgnacji. <nie>

Ale ja nie o tym chciałem... nazwijcie mnie wariat, ale niespełna godzinkę temu zakończyłem etap drugi, czyli wygłuszanie bagażnika i tylnych nadkoli. <glupek2>
Łączny czas pracy tego etapu to 9godzin. Robiłem bez pośpiechu, a jeszcze kilku sąsiadów mi zawracało gitarę, widząc jak wybebeszyłem auto, nie mogli wyjść z podziwu, a ja na dobrą sprawę przecież nic magicznego nie robiłem. Ot przylazł, rozgrzebał i wykleja <lol>

Kilka fotek, które "postępem prac" zazębiają się z poprzednimi.
4.JPG
Kolega swirek poratował właściwymi kluczami i oparcie kanapy wyleciało raz dwa.. Dzięki Tomek ;)
5.JPG
Stan prac jaki wykonałem przez trzy godziny za dnia nie powalał.
6.JPG
Po godzinie wyglądało już ciut lepiej. Alubutyl docina i układa się świetnie. Taśma ciut gorzej.
7.JPG
Po trzech godzinach wyklejanie pierwszej warstwy zbliżało się do końca.
8.JPG
Nadkola na taśmę dorzuciłem drugą warstwę mat alubutyl.
9.JPG
Dalej zabrałem się za wymianę wszystkich fabrycznych "szmat" na piankę kauczukową.
9a.JPG
Pianka wylądowała na spodniej stronie plastików.


Z racji późnej pory oraz tego, że tak się rozkręciłem zapomniałem o aparacie i cykaniu kolejnych fot <oczy>
Generalnie wziąłem do prac za grubą piankę (2cm), ale udało mi się ją szczelnie upchnąć za boczki w bagażniku. Podłogę sobie tymczasowo odpuściłem, bo już na oko wiedziałem, że mi się nie domknie wykładzina. Potrzebne są cieńsze maty (domówię GMS pewnie).
Ostatnia godzina to skrzętne składanie gratów na swoje miejsce, tak aby nic nie trzeszczało. Oparcie kanapy znowu dało o sobie znać, jedna śruba nie poszła do końca po gwincie, więc jest na 5,5 ;P
Powymieniałem i uzupełniłem brakujące spinki. Na koniec jeszcze 30minut ogarniania bajzlu na stanowisku roboczym.. Teraz zimne <piwo> na sen, a jutro mam nadzieję doznać satysfakcji. Dobranoc <faja>
Obrazek
Maciek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 17 sie 2013, 19:33
Posty: 2292 (24/111)
Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05

Postprzez zelka » 6 sie 2016, 06:29

Idziesz pełną parą widać. :D
Spód bagażnika wyklejałeś tylko tą taśmą dekarską (??) czy na to coś jeszcze leci?
Pozdrawiam
Adrian
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2012, 12:17
Posty: 1109 (1/12)
Skąd: Konin
Auto: Mazda 6 GH L5 '09
Była: Mazda 3 BK LF '04
Mazda 323F 1.8 BG SOHC '90

Postprzez macvas » 6 sie 2016, 08:41

Spód poszła póki co taśma, ale domówię jakąś piankę 8mm-13mm?. Tam już mi został łatwo dostępny fragment do oklejenia pianką, reszta trudniej dostępna ma dwie warstwy – co bym już drugi raz tego nie rozbierał, bo to jest sporo niepotrzebnego dłubania.

Rundka po zakupy, wyglądało to tak jakbym chciał się przesiąść na tylną kanapę i dalej prowadzić hahaha Z tyłu nie docierają żadne szumy, całość hałasu w kabinie nadaje teraz klekot i przednia oś.

Następny etap >> drzwi, ale to dopiero jak zagoją się łapki i Łucja przestanie kręcić głową, "jak można całą noc spędzić w garażu?" ;P ;P
Obrazek
Maciek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 17 sie 2013, 19:33
Posty: 2292 (24/111)
Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05

Postprzez IGI » 6 sie 2016, 14:24

Kawał świetnej roboty Mac!
Myślałem nad tym, ale po ilości godzin czuję, że moje nerwy nie pójdą w parze z tą przeróbką, jeszcze raz gratuluje, drzwi zrób koniecznie, na pewno zobaczysz ogromną różnicę po skończeniu <ok>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2015, 16:34
Posty: 130
Auto: Mazda 3 HB
2.0 Benzyna
2003

Postprzez rafałmazda » 6 sie 2016, 16:24

powiem tak: chciałbym mieć u siebie wygłuszone w ten sposób, ale w życiu się za to nie zabiorę z wrodzonego lenistwa hahaha więc szacun <spoko>
Bayerische Motoren Werke ;)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 mar 2012, 18:49
Posty: 4579 (57/137)
Skąd: Płock
Auto: Jest
E39

Była:

A6 C6 3.0 TDI '09
Mazda3 BK LF
Mazda6 GG RF-5C

Postprzez Norreca » 7 sie 2016, 12:38

super :) ale mi by się nie chciało bo nie przeszkadza mi wygłoszenie kompletnie :)
Obrazek
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 12:17
Posty: 1915 (84/101)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3

Postprzez macvas » 22 sie 2016, 12:07

Ponieważ 18 sierpnia minął trzeci rok razem, w ostatnim czasie (przy okazji odnowienia OC+AC) podjąłem kilka strategicznych decyzji odnośnie auta i Naszej wspólnej przyszłości. Generalnie jestem bardzo zadowolony z dotychczasowej eksploatacji oraz tego, że pod względem ogólnej kondycji czas jest dla mojej Mazdy bardziej łaskawy niż chociażby dla mnie – ostatni serwis zębów kosztował mnie więcej niż coroczny przegląd w ASO <glupek2>
Z racji przebiegu w niedługim czasie "do zrobienia przy aucie" czeka mnie regeneracja turbo, ale to i tak było w planie przy okazji programu. Mazda podobnie do mnie przybiera kilogramy (czyt. wygłuszenie), więc kilka kucy w górę w ramach kuracji powinno Nam pomóc. <diabełek>

Nawiązując do powyższego, w przerwie między wygłuszaniem udałem się przed komputer na "drobne" zakupy, aby zrobić Madzi prezent. Niebawem na pokład wpadną:
– amory BILSTEIN B8 Sport/Performance (komplet –> tył dotarł, czekamy na przód); <tuptup>
– 2x mocowania "poduszki" amortyzatorów tył KAYABA (przód ogarniałem w minionym sezonie przy okazji sprężyn);
– osłony+odboje KAYABA (komplet);
– łączniki stabilizatorów CTR (komplet);
– gumy drążka stabilizatora OEM (przód i tył);

Graty brane w TOP END POWER oraz mazparts.pl

Wątpię, abym ogarnął montaż do piątku (Ryki), ale i tak będzie wesoło. :>
Po wszystkim planujemy jeszcze geometrię, bo już dwa sezony nie robiona.

Tymczasem weekendowe pucowanie poszło w..zdu z poranną nawałnicą :|
W czwartek pucujemy od nowa.
Obrazek
Maciek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 17 sie 2013, 19:33
Posty: 2292 (24/111)
Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05

Postprzez Przemysław » 23 sie 2016, 14:16

macvas napisał(a):– amory BILSTEIN B8 Sport/Performance

Polecam <spoko> . Tylko tak się zastanawiam, czy myślałeś o dołożeniu trochę grosza i zakup B14 (widzę, że są dostępne a do GG dalej nie ma)?
Yo, mr. White!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2012, 12:05
Posty: 994 (0/10)
Skąd: okolice Świdnika
Auto: M6 GG LF-DE '06

Postprzez macvas » 23 sie 2016, 19:22

Przemku, przyznam, że jakiś czas temu rozważałem taką opcję, ale wybrałem ostatecznie ten kierunek z racji raz że niżej już do garażu nie pocisnę a dwa, że Weitec'i mam na pokładzie i jestem w zasadzie usatysfakcjonowany. Ufam, że wszystko ładnie podejdzie i zawias się "trochę" usztywni, a nowe łączniki staba zrobią robotę w zakrętach, bo obecne się już poddają.

Jeżeli wszystko pójdzie po myśli to do jutrzejszego wieczora całość będzie na pokładzie. <jupi>
Większość gratów już u mnie. Jutro ostatnia do południa paczusia i auto ląduje u Wieśka <faja>
bilback.JPG
parts.JPG
Obrazek
Maciek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 17 sie 2013, 19:33
Posty: 2292 (24/111)
Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05

Postprzez Norreca » 23 sie 2016, 19:38

Ładnie to wygląda. :) ciekawe jak to będzie już wszystko na pokładzie i jakie odczucia będą u kierownika w zakrętach :D
Obrazek
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 12:17
Posty: 1915 (84/101)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3

Postprzez macvas » 24 sie 2016, 20:10

Dzień dobiegł końca i wszystkie zamówione części znalazły się na pokładzie.
Co się okazało poprzednie części wszystko z pierwszego montażu, więc ich żywotność powoli dobiegała końca a Wiesiek na warsztacie nie miał łatwo z robotą, ale i tak uwinął się w niecałe cztery godziny <ok> Kolega swirek też miał swój udział przy robocie, więc Tomek brawo Ty! i w Rykach stawiam kolejkę <faja>
Nie robiłem zdjęć, ale komórką coś dla potomnych ustrzeliłem.
Bilstein.jpg


Na pełen opis wrażeń przyjdzie jeszcze czas, ale Czerwona na B8 powędrowała ciut wyżej, co tylko potwierdza fakt zużycia poprzednich lag. Przed Rykami jeszcze geometria, bo koła na przedzie zjadło hahaha a daję słowo, że na wiosnę jeszcze były w dobrym stanie.. tak czy siak to ich ostatni sezon.

Krótka rundka do domu upewniła mnie, że wybór był słuszny.. auto usztywniło się, a jednocześnie wyczuwam diametralną poprawę komfortu. Nie ma nurkowania, hopki i inne nierówności wybiera jak salonówka <spoko>
Obrazek
Maciek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 17 sie 2013, 19:33
Posty: 2292 (24/111)
Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05

Postprzez Przemysław » 24 sie 2016, 20:27

macvas napisał(a):Czerwona na B8 powędrowała ciut wyże

Moja na nich też wyżej stoi i nie chce opaść <oczy>. Ale nic nie szkodzi bo ...
macvas napisał(a): Nie ma nurkowania, hopki i inne nierówności wybiera jak salonówka <spoko>

Szkoda, że nie jedziesz w oesie, przetestowałbyś w torowych warunkach
Yo, mr. White!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2012, 12:05
Posty: 994 (0/10)
Skąd: okolice Świdnika
Auto: M6 GG LF-DE '06

Postprzez macvas » 24 sie 2016, 20:38

Myślę, że w następnym sezonie zlotowym uda mi się już przygotować auto pod debiut w oes (czy raczej zestroić furmankę pod aspiracje i umiejętności woźnicy <lol> ), bo owszem BK'a uchodzi za auto "idiotoodporne", które ciężko jest wyprowadzić z równowagi, ale przy mojej bujnej fantazji za kółkiem wszystko jest możliwe, więc wolałbym mieć auto w pełni przygotowane. Idąc w tym kierunku potrzebuję jeszcze usprawnić hamownię i zobaczyć jak się ma ślimak oraz przeniesienie napędu. Póki co ten sezon zamknie obiecywana konserwa, zwłaszcza że zawias już ogarnięty jak mniemam na dłuższy czas. <faja>
Obrazek
Maciek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 17 sie 2013, 19:33
Posty: 2292 (24/111)
Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05

Postprzez makmarc » 25 sie 2016, 15:21

Też chyba dawno mnie tu nie było, a widzę Maciek stał się samodzielny i zabrał do pracy, nawet nie zadzwonił i nie powiedział "Wpadaj, działamy", a chętnie bym pomógł :) Może w Rykach wykleimy drzwi? Pogoda ma być idealna <serduszka>
makmarc
 

Postprzez barakam » 25 sie 2016, 15:35

Piękna maszyna.
barakam
 

Postprzez macvas » 25 sie 2016, 19:04

makmarc napisał(a):Może w Rykach wykleimy drzwi?

Kusisz.. jakby co weź klucze ja wezmę materiały :>
Z drugiej strony będzie tyle znajomych twarzy, że chyba szkoda czasu na warsztaty.
Rok temu najchętniej wymazałbym z pamięci, w Poznaniu z kolei pół dnia pucowałem auto (by potem spadł deszcz), więc pojutrze będę delektował się Waszym towarzystwem a wyklejanie zostawimy na inszy czas. Ewentualnie ktoś mnie nauczy ściągać cięgna od zamków, bo chyba to mnie przerasta albo ja mam dwie lewe ręce w tej kwestii hahaha

Zaległa focia jak ogarnąłem boczki.
DSC06433.JPG


barakam napisał(a):Piękna maszyna.

Dzięki! Staram się by było miodnie, ale droga wciąż daleka. <oczko>
Ostatnio edytowano 4 paź 2016, 13:39 przez macvas, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Maciek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 17 sie 2013, 19:33
Posty: 2292 (24/111)
Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05

Postprzez makmarc » 25 sie 2016, 21:03

Wpadajcie do mnie jutro, zrobimy odświeżenie lakieru <serduszka>
makmarc
 

Postprzez macvas » 29 sie 2016, 22:33

Ryki 2016 za Nami.
Zlot jak najbardziej udany. Dziękuję wszystkim obecnym za możliwość spotkania i wymiany wspólnych doświadczeń motoryzacyjnych i innych takich :>

Z spraw dotyczących Nas – Czerwona wylądowała na hamowni. Ostatni pomiar robiłem w styczniu 2015 roku i było 117 kucy przy 271 niutach. W Rykach na rolkach strzeliła mega bąka hahaha i po chwili w aucie pojawił się jeden kuc więcej, za to moment spadł o 20 niutów, co wg kierownika hamowni wskazuje na problemy z geometrią turbiny.. Być może wystarczy wyczyścić układ i ponownie wyregulować, ale jednak przy moim przebiegu, dla spokoju ducha stawiałbym na regenerację. Jest jeszcze opcja, którą zdiagnozowali kiedyś Wiesiek z gadula, że gdzieś tam jest minimalna nieszczelność, co równiez mogłoby wpływać na wyniki. Tak czy owak szykuje się wydatek. <co?>

Wykres wrzucę rano, jak zeskanuję w robocie <ok>
Załączniki
we01.JPG
we02.JPG
we03.JPG
Obrazek
Maciek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 17 sie 2013, 19:33
Posty: 2292 (24/111)
Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05

Postprzez ezg_siwy » 30 sie 2016, 06:36

Ile mat Ci poszło na bagażnik sam, bez podłogi pod kanapą? Zastanawiam się ile mi braknie z moich zapasów żeby to ogarnąć :)
Robiłeś według jakiejś zdjęcio-relacji, czy na czuja?
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2014, 10:58
Posty: 1032
Skąd: Zgierz / Warszawa
Auto: Mazda 3 Kintaro

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy