Mazda3 BK LF 2007 2.0 150KM

BP / BN / BM / BL / BK

Postprzez hubertgal » 7 maja 2014, 08:50

No i pięknie! :D Dużo zabawy jest z rozłożeniem boczków drzwiowych? Czy półinteligentna małpa jest w stanie to zrobić? ;)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2013, 18:59
Posty: 387
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport '06

Postprzez blaze007 » 7 maja 2014, 10:02

Ha... Już pracuje nad dokładniejszą relacją z tego zabiegu... bo to co znalazłem na forum nie wszystko jasno wyjaśniało...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2012, 20:22
Posty: 285 (1/2)
Skąd: Warszawa/Legionowo
Auto: Mazda 3 BK LF 2007 2.0 150KM!
ciut wcześniej
MAZDA 323F BG 1991 1.6 88KM

Postprzez hubertgal » 7 maja 2014, 10:08

Nie mogę się doczekać! :D
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2013, 18:59
Posty: 387
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport '06

Postprzez Dezext » 7 maja 2014, 13:28

Oj te zaciski robią robotę...
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2014, 22:21
Posty: 49
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 6 // 2004r // 100kW

Postprzez blaze007 » 7 maja 2014, 16:11

Mała fotorelacja wygłuszania drzwi:

1/ Demontujemy drzwi odkręcając 2 śrubki z zaznaczonych miejsc + zdejmujemy plastki w rogu drzwi
Obrazek
ObrazekObrazekObrazek
– Plastik z tweeterem wystarczy lekko wyszarpnąć
– Po odkręceniu śrubi przy klamce – uchwyt klamki odciągamy i wyjmujemy plastikową osłonę

2/ Boczek trzyma się na 9 plastykowych zaczepach... całość chwytamy i wyszarpujemy energicznie zaczynając od dołu ku górze... boczek schodzi trzyma się tylko na wiązce kabli od sterowania szyby (+sterowanie lusterek w drzwiach od kierowcy).
Obrazek
Odpinamy wiązkę i zdejmujemy boczek – po wewnętrznej stronie ukazuje nam się widok:
Obrazek
przód
Obrazek
tył

Biały fabryczny materiał zdejmujemy i obkładamy boczek pianką kauczukową (GMS02), tylna strona nawet nie posiada tej otuliny...
Obrazek
GMS02 bardzo dobrze się układa, dobrze wypełnia wszystkie zakamarki – wystarczy odpowiednią ją ponacinać na gięciach i dobrze docsinąć do powierzchni – klej jest bardzo mocny <spoko>

3/Na drzwiach zostaje nam maskownica:
Obrazek
A/ Zdejmujemy plastykowy kołek zaznaczony strzałką (na początku skurczybyka go nie zauważyłem:D)
Obrazek
B/ Maskownica do drzwi przytwierdzona jest 9 wkrętami (klucz 10)
C/ Następnie odkręcamy śrubki trzymające silnik podnoszenia szyby (klucz 10)
Obrazek
Aby wyjąć mechanizm przekręcamy go w kierunku przeciwnym do kierunku wskazówek zegara i ciągniemy do siebie. Robimy to z wyczuciem ponieważ zaczepy są delikatne ( mi udało się parę sztuk urwać <oczy>)
D/ Następnie zdejmujemy cięgna zamka
Obrazek
Odpinamy baryłki linek z zaczepów (czarny i biały plastik)
Płaskim śrubokrętem odciągamy zawleczkę :) i podnosimy całość do góry – odpinamy linki

Na koniec zostały nam dwie nakrętki trzymające prowadnicę okna ( zlokalizowane w środkowej części maskownicy) – odkręcamy (klucz 10)
Ja nie wyjmowałem szyby – prowadnicy – linki... więc by szyba nam nie opadła radziłbym po prostu przykleić ją od góry do ramy drzwi ( ja użyłem srebrnej taśmy naprawczej)

W tym momencie maskownica trzyma nam się wyłącznie na wiązce kabli
– ja nie odpinałem zaczepów trzymających kabel do maskownicy – są to bardzo delikatne kołki – dużo z nich pourywałem i przy ponownym montażu używałem kleju by jakoś połatać te sprawy

Do rzeczy... ciągniemy maskownicę do siebie ( czasem z problemami ustępowała – efekt jakby zassania :| )
Wewnątrz po przeciwnej stronie od zawiasów drzwi mamy konektor kabli... Można go poznać po czerwonej zawleczce ( ile to ja się namęczyłem by pierwszą sztukę odpiąć <glupek2> )
Obrazek
Odpinamy go luzując zawleczkę ku górze, następnie naciskamy czarny plastyk ( zupełnie nie widoczny) pod zawleczką i wyciągamy konektor...

Maskownicę odciągałem w stronę samochodu, kładąc ją na pudełku by nie naciągać przewodów i tak by nie przeszkadzała w układaniu mat... ( widać to na zdj poniżej)
(prawdopodobnie znajdą się osoby twierdzące że dałoby radę zdjąć całość kabli i całość odłożyć oddzielnie na boku... niestety tutaj zrobiłem to troszke łopatologicznie :P )

4/ Wreszcie naszym oczom ukazuje się wnętrze drzwi:
Obrazek

Przednie drzwi posiadają wewnątrz dwie pianki (jedna po przeciwnej stronie klamki druga na dole drzwi), które zdjąłem pod wygłuszanie...
– Całość powierzchni czyścimy – odtłuszczamy ( drzwi są raczej upierdzielone... sporo piachu,z deszczówki spływającej po szybie)
– maty staramy się układać jak największymi kawałkami
– w paru miejscach doczytałem, że wygłuszeniem należy objąć także te dwie równoległe beleczki – więc tak zrobiłem <ok>
Obrazek
( na zdj widać jak maskownica leży po prawej stronie :D )

Natomiast zastanowiło mnie jedno – te dwie beleczki są tylko przyklejone do drzwi jakby czarną pianką PE – co stanowi swego rodzaju dystans od blachy.... A po blasze spływa przecież ta nasza nieszczęsna deszczówka (parę kropel co prawda ale zawsze) – teraz po obklejeniu ciek wody ku dołowi drzwi gdzie są otwory spustowe jest lekko utrudniony... mam nadzieje że woda nigdzie nie będzie stała...

5/ Po obłożeniu matami składamy drzwi do kupy... ( praktycznie odwrotna kolejność ;) )
Zakładamy maskownicę:
– najpierw przypinamy konektor z wiązką przewodów,
– przykręcamy silniczek szyby ( troszkę trzeba się palcami nagimnastykować),
– przekładamy przez otwór cięgna zamka, podpinamy do mechanizmu i zakładamy baryłki w zatrzaski
– przykręcamy prowadnicę szyby
– przykręcamy maskownicę wkrętami i zakładamy kołek

Obrazek
Otwory technologiczne pokazane na zdjęciu zakrywałem jeszcze matą GMS07 – materiał fabryczny nie budził jakoś mojego zaufania...
Maskownicy nie obklejałem już niczym więcej ( w niektórych poradnikach obkładają ją jeszcze raz pianką)
Zakładamy boczek drzwi( oczywiście wcześniej obłożony pianką)
– podpinamy wiązki przewodów od sterowania
– zakładamy boczek zaczynając od góry drzwi... (po prostu go nakładamy na górny rant a potem dociskamy)
– zakładamy plastikową osłonę przy klamce, wkręcamy ostatnie dwa wkręty
– zakładamy plastik narożny ( z tweeterami albo bez :) ) <faja>

Jak pisałem wcześniej efekty są <spoko>
Bonusowo parę danych technicznych
Na przednie drzwi poszło 1,1m2 GMS07xl oraz ok 0,6m2 GMS02 (x2)
Na tylne drzwi poszło 0,55m2 GMS07xl oraz ok 0,4m2 GMS02 (x2)

Czyli 3,3m2 GMS07xl oraz 2,0m2 GMS02 ( liczyłem że mniej zejdzie )
Przednie drzwi zostały dociążone 4,06kg, tylne 2,12kg ( mam nadzieje że zawiasy wytrzymają próbę czasu )
Ostatnio edytowano 31 mar 2015, 09:52 przez blaze007, łącznie edytowano 4 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2012, 20:22
Posty: 285 (1/2)
Skąd: Warszawa/Legionowo
Auto: Mazda 3 BK LF 2007 2.0 150KM!
ciut wcześniej
MAZDA 323F BG 1991 1.6 88KM

Postprzez hubertgal » 7 maja 2014, 16:21

Pięknie dziękuję! :D
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2013, 18:59
Posty: 387
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport '06

Postprzez blaze007 » 7 maja 2014, 16:40

Jakby coś było nie jasne to pisz...
A może z drugiej strony jeszcze jakiś mazdowicz dorzuci swoje 3 grosze ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2012, 20:22
Posty: 285 (1/2)
Skąd: Warszawa/Legionowo
Auto: Mazda 3 BK LF 2007 2.0 150KM!
ciut wcześniej
MAZDA 323F BG 1991 1.6 88KM

Postprzez adidom » 7 maja 2014, 17:48

Dzięki za fotorelację przyda się jak u siebie będę wygłuszał drzwi :D
Bardzo ładnie to wyszło :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2007, 22:02
Posty: 1275 (1/5)
Skąd: Bełchatów
Auto: Infiniti Q50S '16

Postprzez kuman1987r » 7 maja 2014, 18:55

pogratulowac dobrej roboty tylko nie rozumiem czemu nie dokonczyles wygluszania
jesli chciale poprawic wycicszenie to ok ale jesli mialo to poprawic rowniez granie to podstawa jest wygluszenie blachy oraz plastiku na ktorym jest zamontowany glosnik , zadaniem mat jest wyciszenie i pochlanianie wibracji tworzonych przez glosnik .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2008, 13:20
Posty: 482 (4/3)
Skąd: Chełmek
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF
+
Mazda 3 BM 2.0 SkyEnergy Blue Reflex

Postprzez blaze007 » 7 maja 2014, 20:14

Rozumiem że rozchodzi się o położenie pianki kauczukowej (GMS02) tudzież innej na plastykowy element w którym zamontowany jest głośnik? (który wcześniej nazwałem maskownicą?)

Jak wspominałem wcześniej w tym momencie bardziej skupiony byłem na redukcji hałasu z zewnątrz (toczenie itp) a nie na poprawie walorów car-audio.
Nie zmieniałem głośników... nie dawałem wzmacniacza itp... w tym momencie na tym mi nie zależy ;)
Z resztą z moją żoną to jest tak że radio może grać maksymalnie na poziomie +5 :> hahaha
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2012, 20:22
Posty: 285 (1/2)
Skąd: Warszawa/Legionowo
Auto: Mazda 3 BK LF 2007 2.0 150KM!
ciut wcześniej
MAZDA 323F BG 1991 1.6 88KM

Postprzez blaze007 » 12 cze 2014, 00:28

Po walce z wyciszaniem <czytaj> przyszło na liczenie strat.... <płacze>
Prawdopodobnie w całym pośpiechu złapałem parę razy za kierownicę oraz gałkę zmiany biegów upapranymi rękawicami roboczymi ( na których oprócz smarów i brudu był także odtłuszczacz -benz ekstrakcyjna & aceton) no i stało się... skóra zaczęła schodzić strzępić się itd... po prostu masakra <glupek2> <killer> <bicz>
Jeździłem tak przez pół maja aż skóra z gałki całkiem odpadła ( okazuje się że JPN <uklon> nie kleili jej za bardzo tylko odpowiednio sprasowali ciśnieniowo do formy samej gałki i w paru miejscach przytrzasnęli ), a powierzchnia kierownicy stała się chropowata.... :(
Obrazek

Zamówiłem więc na znanym portalu aukcyjnym skórkę na gałkę oraz na kierownicę.... Efekty prac poniżej:
Na gałkę poszła czarna skóra naturalna klejona powierzchniowo klejem szewskim (4h zabawy)
Obrazek

Na kierwonicę poszła włoska czarna skóra naturalna ( 117x10cm) obszywana ręcznie srebrną nicią (2h pracy)
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Teraz jest <spoko> <jupi>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2012, 20:22
Posty: 285 (1/2)
Skąd: Warszawa/Legionowo
Auto: Mazda 3 BK LF 2007 2.0 150KM!
ciut wcześniej
MAZDA 323F BG 1991 1.6 88KM

Postprzez hubertgal » 12 cze 2014, 08:17

WOW! Że też Ci się chciało :) Ja bym szukał używanej kierownicy i nowej gałki ;) Albo pojechał do JAVA Car Design na obszycie ;)

Brawo!
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2013, 18:59
Posty: 387
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport '06

Postprzez Seraf » 12 cze 2014, 08:52

Super, że poświęciłeś czas i zrobiłeś to samemu. Wielki szacun !!
Gałka wygląda spoko ale kierownica moim zdaniem powinna pójść do osób, które ją profesjonalnie na nowo obszyją.
Obrazek
Obrazek
aka "bez sensu"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2009, 00:28
Posty: 3537 (2/15)
Skąd: Białystok
Auto: rower miejski :D

Postprzez mass13 » 12 cze 2014, 09:40

Na aliexpress są obszycia do wyboru do koloru, ważne żeby pokrowiec był na całą kierownicę dedykowany a nie uniwersalny.
"Boże spraw żeby mi się chciało tak jak mi się nie chce" – Winnie the Pooh

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2014, 01:10
Posty: 50 (1/1)
Skąd: Northampton / UK
Auto: Mazda3 2.0 150KM Sport 2008

Postprzez blaze007 » 12 cze 2014, 16:55

Troszkę nie pasuje mi opcja oddawania komuś kierownicy na 3 dni :D
Do tego koszt takiej usługi to ok 150 zeta a w tej cenie to już da radę nowe kółko kupić
http://allegro.pl/kierownica-mazda-iii-3-03-08r-nowa-i4294487931.html

Pokrowiec jest na miarę zamówiony więc się dobrze dopasował... doraźnie sądzę że jest <spoko> :>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2012, 20:22
Posty: 285 (1/2)
Skąd: Warszawa/Legionowo
Auto: Mazda 3 BK LF 2007 2.0 150KM!
ciut wcześniej
MAZDA 323F BG 1991 1.6 88KM

Postprzez gracjan87 » 12 cze 2014, 17:52

Mam zamiar zamontować dedykowane głośniki wysokotonowe przy tej operacji myślałem o piance kurczliwej na wew strone plastików od boczku. Czy taki zabieg coś da.. Chodzi mi o zminimalizowanie trzeszczenia plastików raczej wytłumiać kompletnie nie będę ze względu na brak umiejętności i ograniczony budżet
Mazda 3 BK Z6 2006
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2013, 13:00
Posty: 424 (6/2)
Auto: Mazda 6 GJ 2.0 Machine Grey

Postprzez blaze007 » 12 cze 2014, 19:33

Ciężko mi jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie... tak jak pisałem wcześniej sam nie szedłem w audio więc głośników nie wymieniałem... przy moim sposobie wygłuszania i głośnikach standardowych które miałem w samochodzie plastyki drzwi przy głośniejszym słuchaniu + zwiększeniu basów nie trzeszczą...
a sądzę że to za sprawą GMS02 – ale ekspertem nie jestem...
napisz na priva do kolegi kumana1987... on chyba coś rozkminia w tym temacie :]
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2012, 20:22
Posty: 285 (1/2)
Skąd: Warszawa/Legionowo
Auto: Mazda 3 BK LF 2007 2.0 150KM!
ciut wcześniej
MAZDA 323F BG 1991 1.6 88KM

Postprzez some1 » 14 cze 2014, 17:11

blaze007 napisał(a):Do tego koszt takiej usługi to ok 150 zeta a w tej cenie to już da radę nowe kółko kupić
http://allegro.pl/kierownica-mazda-iii-3-03-08r-nowa-i4294487931.html


To jest plastikowa kierownica montowana w najuboższej wersji wyposażenia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2010, 17:47
Posty: 679 (0/20)
Skąd: Pruszków
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF TOP '07

Postprzez blaze007 » 27 lip 2014, 14:17

Jakiś czas temu wymieniałem postojówki w5w na LEDowe... po niedługim czasie zaczęły mrugać a potem zupełnie wysiadły ( towar po 5 zł sztuka), kupiłem droższe z CANBUSEM za 10zł/sztuka... poświeciły ze 2 miesiące...
W tym momencie w oprawkach siedzą sprawdzone Philips BlueVision Obrazek
Zobaczymy jak długo poświęcą ( w sumie jeśli te żarówki w niedługim czasie padną może to oznaczać tylko jedno – jakieś problemy z elektryką w tym obrębie )
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2012, 20:22
Posty: 285 (1/2)
Skąd: Warszawa/Legionowo
Auto: Mazda 3 BK LF 2007 2.0 150KM!
ciut wcześniej
MAZDA 323F BG 1991 1.6 88KM

Postprzez marcin255 » 27 lip 2014, 15:31

U mnie ledy długo siedzą w pozycyjnych za to podświetlenie tablicy 2 tygodnie do 2 miesięcy
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Onishin i 15 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy