Mazda3 BK LF '06 Top Sport

BP / BN / BM / BL / BK

Postprzez hubertgal » 10 kwi 2015, 11:33

Norreca napisał(a):oj tam oj tam....
dla mnie jazda ON jest poprostu bardziej dynamiczna i fajna :)

no ale tak na serio teraz jakby kazdemu sie podobalo to samo bylo by bardzo nudno. ;)


A co ma rodzaj paliwa do dynamiki jazdy? Przecież to nie ma wpływu.
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2013, 18:59
Posty: 387
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport '06

Postprzez KMBak » 10 kwi 2015, 11:56

Oj jemu chodziło o różnice w silnikach.

Auto na ON ma przeważnie turbo i zbiera się lepiej od dołu niż benzyna.
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 14:36
Posty: 3819 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez hubertgal » 10 kwi 2015, 11:58

KMBak napisał(a):Oj jemu chodziło o różnice w silnikach.

Auto na ON ma przeważnie turbo i zbiera się lepiej od dołu niż benzyna.


Wiem, domyślam się ;) Tak się droczę, bo ja akurat fanem ropy nie jestem. No chyba, że w traktorach ;)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2013, 18:59
Posty: 387
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport '06

Postprzez KMBak » 10 kwi 2015, 12:03

hubertgal napisał(a):ak się droczę, bo ja akurat fanem ropy nie jestem. No chyba, że w traktorach



Domyślam się i jestem podobnego zdania. Ale obiektywnie ropniakom pewnych zalet odmówić nie można.
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 14:36
Posty: 3819 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez hubertgal » 10 kwi 2015, 12:05

KMBak napisał(a):
hubertgal napisał(a):ak się droczę, bo ja akurat fanem ropy nie jestem. No chyba, że w traktorach



Domyślam się i jestem podobnego zdania. Ale obiektywnie ropniakom pewnych zalet odmówić nie można.


No tak, częstsze wizyty w serwisie to też jakaś wartość ;) A no i zasłona dymna ;) Ale to nie temat o tym.

Jeżeli chodzi o moją Mazdę, to ma się świetnie. Spalanie spadło o litr na benzynie i o 2 litry na gazie, pewnie dlatego, że większość to trasa i jazda nie w korkach, ale generalnie czuć różnicę. Co do przyspieszenia, to od 0-140 rozpędza się na odcinku Bronowska-Wojsławicka, tak mniej więcej ;)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2013, 18:59
Posty: 387
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport '06

Postprzez Norreca » 10 kwi 2015, 12:15

no bez jaj :)

porownaj sobie te same pojemnosci silnikow na PB i ON.
i wiecej nie bedziesz jezdzil benzyna.

jaki serwis ..... (w starych autach jest taki sam bez znaczenia na rodzaj)

benzyna ma TYLKO jeden plus... mozna modyfikowac wiecej.
Obrazek
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 13:17
Posty: 1915 (84/101)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3

Postprzez hubertgal » 10 kwi 2015, 12:35

Proszę bardzo: http://www.zeperfs.com/en/duel1131-1144.htm

Porównanie BMW E46 320d i Mazdy 3 2.0

Na niewielu płaszczyznach BMW jest szybsze.

Ale to temat rzeka, ciężko porównać coś takiego. Musiałbyś mieć dwa identyczne samochody. A takich nie ma :) Każdy samochód jest inny, każdy ma wady i zalety, dlatego Ty możesz wybrać ropniaka, a ja benzynę z gazem.

Co do pojedynków, to testowaliśmy to z Mar assem, zanim jeszcze zmodował swoją Mazdę, ja wtedy miałem Xantię z 3.0V6, samochód starszy o 15 lat. A spod świateł Marek nie za bardzo miał szansę, ja miałem automat i nie włączyłem trybu sport ;) Mocy była podobna, ale masa różna, diesel zawsze jest cięższy, więc niestety dostaje po pupie. Takie mam doświadczenie z dieslami.
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2013, 18:59
Posty: 387
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport '06

Postprzez Norreca » 10 kwi 2015, 12:59

ja bym porownal BMW do KIA lub Fiat'a .... n/c rly.
Obrazek
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 13:17
Posty: 1915 (84/101)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3

Postprzez Szumi91 » 13 kwi 2015, 11:11

Bardzo ładny egzemplarz i kolor, który też chciałem mieć. Niestety jak oglądałem jedną srebrną to była bardziej ruda niż srebrna <faja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2015, 18:16
Posty: 251 (0/2)
Skąd: Łódź
Auto: Była: Mazda 3 2.0 LF
Jest: Renault Megane Grandtour 2010 1.5 dCi

Postprzez hubertgal » 13 kwi 2015, 11:15

Moja na szczęście cały czas w kolorach szarości ;)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2013, 18:59
Posty: 387
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport '06

Postprzez some1 » 14 kwi 2015, 07:36

Norreca napisał(a):no bez jaj :)

porownaj sobie te same pojemnosci silnikow na PB i ON.
i wiecej nie bedziesz jezdzil benzyna.


Mazda 3 BK 2.0, benzyna vs. diesel, lepsze osiągi ma benzyna. Diesel nadrabia elastycznością, więc subiektywnie pewnie bardziej wciska w fotel na niskich obrotach, ale to wszystko. Chyba, że po czipie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2010, 17:47
Posty: 679 (0/20)
Skąd: Pruszków
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF TOP '07

Postprzez macvas » 14 kwi 2015, 08:21

some1, niejako sam sobie odpowiedziałeś: Co daje większą przyjemność z jazdy? Chwilowe osiągnięcie Vmax czy elastyczność w najczęściej używanym zakresie obrotów? ja i chyba większość kierowców wybrałbym to drugie. Stąd w tej samej budzie (M3) przy porównaniu seryjnych LF vs. RF-Turbo, bez roztrząsania typowych zalet i mankamentów benzyny i diesla imo zwycięzcą jest RF. Czip diesla tylko wyraźniej zarysuje tą przewagę. Jak wszyscy wiemy, benzynę też możesz nieco poprawić, ale bez turbo nie da Ci to takich efektów jak w ON. Oczywiście wybór jest zwykle kwestią gustu (lub portfela) <faja>

Co innego gdybyś na świecznik wziął takie L3-VDT (mps) i R2 (2.2 nawet w mocniejszej odmianie). Obydwa to szatany, ale ten pierwszy zwyczajnie się japońcom udał na każdym polu.
Maciek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 17 sie 2013, 20:33
Posty: 2292 (24/111)
Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05

Postprzez Norreca » 14 kwi 2015, 09:20

macvas napisał(a):Co innego gdybyś na świecznik wziął takie L3-VDT (mps) i R2 (2.2 nawet w mocniejszej odmianie). Obydwa to szatany, ale ten pierwszy zwyczajnie się japońcom udał na każdym polu.


prawie kazdym ;)
w tym zestawieniu niestety decyduja najbardziej koszty utrzymania.... i ilosc kilometrow jakie robisz... gdyby nie moje 3,5k do 8k miesiecznie pewnie bym takim smigal.
Obrazek
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 13:17
Posty: 1915 (84/101)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3

Postprzez some1 » 14 kwi 2015, 11:54

macvas napisał(a):some1, niejako sam sobie odpowiedziałeś: Co daje większą przyjemność z jazdy? Chwilowe osiągnięcie Vmax czy elastyczność w najczęściej używanym zakresie obrotów? ja i chyba większość kierowców wybrałbym to drugie. Stąd w tej samej budzie (M3) pzy porównaniu seryjnych LF vs. RF-Turbo, bez roztrząsania typowych zalet i mankamentów benzyny i diesla imo zwycięzcą jest RF[/u]


To już zależy od tego jakiego zakresu obrotów używasz najczęściej ;)
Miałem okazję pojeździć dieslami 2.0 o podobnej mocy co moja benzyna i jakoś tej elastyczności za bardzo nie czułem. Do sprawnego wyprzedzania i tak trzeba redukować bieg a po redukcji benzyna przyspiesza tak samo jak nie lepiej. Za to po mieście z elastycznością jest nawet gorzej niż w benzynie. W LF mogę się toczyć razem z innymi samochodami na drugim, nawet na trzecim biegu, ten sam manewr w dieslu kończy się żabką i szarpaniem dwumasy.

O przenikającym do kabiny klekocie nie wspomnę ;)

Oczywiście jest to kwestia dopasowania się kierowcy do charakterystyki samochodu, ale jak widzisz z perespektywy kogoś przyzwyczajonego do charakterystyki silnika benzynowego, diesel nie jest wcale taki wspaniały. Choć nie neguję jego zalet na długich trasach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2010, 17:47
Posty: 679 (0/20)
Skąd: Pruszków
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF TOP '07

Postprzez Norreca » 14 kwi 2015, 12:06

jezeli chodzi o BK to moze klekot jest...
co do BL nie wiem o czym mowisz... nic nie slychac jest dobrze wygluszony do jazdy po miescie, a juz poza to w obu jest tak samo gdyz rodzaj silnika nie ma nic do halasu w kabinie.

elastycznosc jest niesamowita i tez nie mam pojecia o czym mowisz... ja nie redukuje biegow na wyprzedzanie... mam powyzej 2k-2,5k i tylko dusze pedal i jedzie.... co w benzynie jest niemozliwe bez redukcji.
w miescie tez moge sie toczyc bez problemu kwestia dopasowania predkosci do biegow nic innego.


ale jak ktos sie uprze na cos to nie przekonasz :)
Obrazek
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 13:17
Posty: 1915 (84/101)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3

Postprzez some1 » 14 kwi 2015, 12:28

No zaraz zaraz, najpierw piszesz o porównywaniu silników o tej samej pojemności a teraz wyjeżdżasz zachwalając diesla 2.2 185KM. To może postawmy go obok 2.3 DISI Turbo MPS, jaki to on mało elastyczny ;)

Swój samochód porównywałem z 2.0 dieslami w Insigni i Octavii, też o mocy ~150KM. I szału nie ma. BK w dieslu nie jeździłem.

2,5k w dieslu to przecież więcej niż połowa skali obrotomierza, co to ma wspólnego z elastycznością? Przecież normalnie nie jeździsz mając stale takie obroty, chyba że po autostradzie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2010, 17:47
Posty: 679 (0/20)
Skąd: Pruszków
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF TOP '07

Postprzez Norreca » 14 kwi 2015, 12:41

napisalem ze co do BK moze tak byc.

natomiast ogolna charakterystyka jazdy jest taka sama.... trzymasz auto zawsze kolo 1,7-2 i jak chcesz wyprzedzac dusisz tylko gaz i jedzie nie trzeba nic redukowac to nie benzyna :) a to jest wlasnie elastycznosc i dynamika dla mnie ze juz na normalnych obrotach (najczesciej uzywanych) masz juz mozliwosc szybkich manewrow a w benzynie jezdzisz na 2K+ a wyprzedzanie zaczynasz na 4k

nie zachwalam BL R2, chodz jest frajda... ale porownanie go do MPS to przesada :) i elastycznosc ma i tak jak dla mnie lepsza :P bo nie musze wbijac go na wysokie obroty :)

porownania maja sens takie jak Ty zaproponowales bo to najblizej podobne auta.
tylko ocena nieobiektywna :) ale moja tez nie bedzie :P
Obrazek
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 13:17
Posty: 1915 (84/101)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3

Postprzez macvas » 14 kwi 2015, 12:52

some1 napisał(a):BK w dieslu nie jeździłem.


I tu jest pies pogrzebany.

Nie chciałbym Hubertowi upłynniać tematu, stąd w swojej "mowie końcowej" napiszę:
W kwestii każdego auta a diesli w szczególności obowiązuje powiedzenie: Jak dbasz tak masz.
Widziałem i co ważniejsze jeździłem(!) już BK w dieslu z końca produkcji w stanie rozkładu i BK z 2004 o którym ktoś nie znający historii modelu, powiedziałby, że dopiero co zjechało z taśmy. Pytanie w jakiej kondycji były te diesle, które zestawiasz ze swoim LF'em?

Klekot to rzecz wrodzona, ale nawet w BK idzie ją do pewnego stopnia ograniczyć/wytłumić, a przynajmniej siedząc w kabinie, metod jest mnóstwo, kwestia tylko chcieć. Turbodziura, którą zapewne uświadczyłeś w tych "dojczach" – tak samo występuje w seryjnych Y6 oraz RF ale jest do szybkiego wyeliminowania.

Racja, że 2,5k w zwyczajnym dieslu to nie są obroty użytkowe, ale imho nie ociera się to o katowanie silnika. Dla przykładu przy 2,4k moja turbina jest w optymalnej wydajności odnośnie niutków (pomiar w styczniu), więc napewno w 2.0 można to ustawić jeszcze lepiej. Do tego większość RF ma sześć przełożeń, więc tam kwestia obrotów wygląda jeszcze neutralniej – i czasem, gdy dzieli nas przepaść od momentu załączenia turbiny zdroworozsądkowo jest zrobić redukcję.
Maciek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 17 sie 2013, 20:33
Posty: 2292 (24/111)
Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05

Postprzez hubertgal » 14 kwi 2015, 13:04

Panowie, gentlemani o gustach nie dyskutują, a dla mnie to czy ktoś jeździ dieslem, czy benzyną, to tylko i wyłącznie kwestia gustu :)

Ja lubię benzyny, zwłaszcza widlaste, z dużymi pojemnościami. Diesle do traktorów! ;)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2013, 18:59
Posty: 387
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport '06

Postprzez Norreca » 14 kwi 2015, 13:08

dobra nie nabijamy mu postow :P
Obrazek
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 13:17
Posty: 1915 (84/101)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy