Strona 1 z 1

Mazda3 BK RF-7J '08 2.0 DPF

PostNapisane: 6 sty 2013, 12:16
przez Grzesiu
Samochód troszeczkę przedwcześnie kupiony w zastępstwie dla Nissana primera p12 1.8 w gaziku, który dobrze się sprawuje, jest bezawaryjny, wygodny, ale duży, uciążliwy dla kobiety, no i troszeczkę się już zestarzał;) pora odmłodzić flotę.. Dlatego gdyby ktoś potrzebował..

BK LF sprawuje się bardzo fajnie jako „model”, ma kilka braków które ją wykluczają z samochodu na dalsze wybrawy: brak 6 biegu i tempomatu. Z pomocą przyszła fajna okazja na kupno bardzo świeżej BK 2.0 DPF wręcz stworzonej na autostradowe wojaże, a dodatkowo całkowicie zastępująca w swoich mankamentach wspominaną primerę. I tak do „stada” dołączyła mocno spontanicznie „młoda siostra zielonej”. Nie ma takich frutów jak „top sport” ale ma kilka innych fantastycznych.
Bardzo zdrowa, świeżutka, bez najmniejszych wad i problemów tech. Swieżo po serwisie olejowym oczywiście dexelia 5w30, filtrze paliwa i paru drobnostkach. Do tego wyciąg DSN (a na allegro parę sztuk posiada papierowe książki serwisowe.. ciekawe skąd..), 2 kluczyki, jakieś faktury, 1 właściciel:)
Mankament jedyny to przycierka przodu, ale nowy zderzak załatwi sprawę, ramce halogenu też troszeczkę się „dostało”, na szczęście te 2 części są łatwo dostępne.

Dane podstawowe:
Opis kradziony tutaj z forum częściowo;)
Wersja wyposazeniowa : nie mam pojęcia, muszę sprawdzić
Silnik : 2.0 DPF Diesel
Kolor : szaro ciemny
przebieg: 60 000 km

Wyposazenie:

*Komplet poduszek powietrznych z kurtynami
*Climatronic
*Komputer pokladowy
*Sterowanie radiem z kierownicy
*Tempomat!
*ISOFIX
*Skorzana kierownica
*Elektryka lusterek oraz szyb
*Mazda Audio system – 6 glosnikow
*ABS, EBD, DSC
* 16" alufelgi na lato
*Halogeny
*16” z mazdy 6 na zimę
*Skrzynia 6 biegowa

Plany: wymienić zderzak i halogen, jeździć, nie słuchać klekotania, cieszyć się z małego spalania.
1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

PostNapisane: 6 sty 2013, 14:51
przez lukaszm
Nie wiem czemu ale inaczej sobie tą M3 wyobrażałem gdy pisałeś o spalaniu :) przynajmniej przód liczyłem na taki jak u chłopaków CezaR83 lub Kai., fikolekpm zderzak wygląda jakby był zdecydowanie ciemniejszy od reszty

PostNapisane: 6 sty 2013, 15:02
przez Grzesiu
nie rozróżniam zupełnie poza gta/kintaro fl/przedlift podstawowy skąd się biorą w jakich pakietach te różne zderzaki, różnice etc. raczej nawet nie przywiązuje do tego uwagi, nie kupowałem tego samochodu "oczami" w sensie podobania, trójka to dla mnie trójka, choć trzeba przyznać że kintaro + mps posiadają zmiany na zdecydowany plus do tych "zwyczajnych".
Dla mnie kryterium tego modelu to: funkcjonalność/cena/stan.

Re: Mazda3 BK RF-7J '08 2.0 DPF

PostNapisane: 6 sty 2013, 15:12
przez marcin255
No , niezła kolekcja się robi <spoko>

PostNapisane: 6 sty 2013, 15:20
przez Seraf
Dwie trójki :D uważaj z tym silnikiem bo nie jest to super niezawodna konstrukcja :D

PostNapisane: 6 sty 2013, 15:24
przez Grzesiu
mamy w rodzinie w M6 2006rok ten motor od... 190tyś, teraz już prawie 300 nalatane. Poza 1 krotnym problemem z przytkanym DPF i problematycznym ożywieniem, wymianą 1 sondy, zerwanym paskiem klinowym, jeździ, nabija kilometry że hoho, także, wierzę że to dobra jednostka jeżeli się ją traktuje odpowiednio.

PostNapisane: 6 sty 2013, 16:11
przez lukaszm
biorąc pod uwagę jakie przebiegi robisz to diesel jest idealny, myślę że będzie się spisywał idealnie.

PostNapisane: 6 sty 2013, 21:56
przez Kai.
Seraf napisał(a):Dwie trójki :D uważaj z tym silnikiem bo nie jest to super niezawodna konstrukcja :D


Kopnąć w tyłek? :D

btw, takie spalanie... a bez spojlerka tylnego! <rotfl>

Re: Mazda3 BK RF-7J '08 2.0 DPF

PostNapisane: 7 sty 2013, 00:24
przez Grzegorz K
Ta znacznie ładniejsza od zielonej. 143KM ??

Co ty w życiu porabiasz, że potrzebujesz 2 aut na co dzień (1 do pieszczenia jestem w stanie zrozumieć <rotfl> ) ???

EDIT:
dopieszczona też na handel ??

Re: Mazda3 BK RF-7J '08 2.0 DPF

PostNapisane: 7 sty 2013, 00:30
przez Grzesiu
generalnie nie przywiązuję się do aut, wyznaję zasadę że zawsze kiedy jest chętny odkupić ode mnie samochód, to go sprzedaję, trzymając "przy sobie" tylko leci czas, a wtedy tracimy na tym.

Cóż porabiam.. pracuję przy samochodach;) tylko takich "innych" nieco od tych o których tutaj się spuszczamy

Lubię łapać okazję, zdarza mi się kupić samochód i po pół roku sprzedać bardzo często, żadnemu nie wróżę długiej przyszłości z mną bo to tylko auta. Te również sprzedam, kupię nowsze, lepsze, potestuję, tak już lubię.


Wygląda na to że w środę klekok ruszy w turne 2500km także, zobaczymy co spali;)

Re: Mazda3 BK RF-7J '08 2.0 DPF

PostNapisane: 9 sty 2013, 12:31
przez some1
Takie pytanie mnie naszło, czy w tym silniku tempomat też się wyłącza po wciśnięciu sprzęgła?

PostNapisane: 9 sty 2013, 22:20
przez Grzesiu
to chyba naturalne że tempomat powinien wyłączyć się przy wciśnięciu sprzęgła, załóżmy że je wciskasz i trzymasz, prędkość spada.. komputer dodaje gazu.. i co? nic, wkręca się na obroty. warto wiedzieć że tempomat dodaje gazu kiedy potrzebuje o wiele mniej precyzyjnie i delikatnie od nas, jego pozycje przepustnicy to skoki bardzo słabo zinterpolowane, jedynie utrzymywanie stałej prędkości jest wykonywane w zakresie bardzo drobnych wahań przepustnicą, wszystko co ponad te kilka km/h to poważne "cegły" na pedał, stąd reakcja na sprzęgło musi być jednoznaczna- OFF. No chyba że miałbym w tym momencie przechodzić w stan "wstrzymania" i poczekać na bieg.. chyba jednak prościej było w Hiroszimie zrobić to tak jak jest, zresztą, w każdym samochodzie w którym się spotkałem z tempomatem działa on tak samo. (subaru/opel/ford/mitsubishi/mazda/vw/bmw)

Re: Mazda3 BK RF-7J '08 2.0 DPF

PostNapisane: 9 sty 2013, 23:12
przez some1
Niekoniecznie. Ostatnio miałem przez kilka dni Insignię 2.0cdti i tam tempomat pozostawał włączony. Przy czym z instrukcji do Opla wynikało, że ten "bajer" jest tylko w wersji z silnikiem diesla, stąd moje pytanie. Jak działa tempomat w benzynowej Maździe to ja wiem.

Re: Mazda3 BK RF-7J '08 2.0 DPF

PostNapisane: 9 sty 2013, 23:24
przez lemoniada
w renault tempomat aktywowany jest za pomocą przycisku, a na kierownicy i ustalana jest prędkość zeby wyłączyć wystarczy musnąć pedałem gazu :)

PostNapisane: 10 sty 2013, 00:15
przez lukaszm
Grzesiu nie wypuszczasz się czasem w rejony Knurówa (Szczygłowice, Wilcza itd.)?

PostNapisane: 11 sty 2013, 20:50
przez Grzesiu
raczej nie bywam w tamtych rejonach, choć za daleko nie mam. Ostatnio przejeżdżałem.

dołożyłem znowu swoje 2500 do przebiegu w czwartek/piątek. Także samochód już w tej chwili spełnił baardzo mocno zadanie dla którego został kupiony, robiąc z mna ~5tyś km po których mogę śmiało polecać trójkę w dieslu z tempomatem i 6b na samochód podróżnika ;)

PostNapisane: 9 lut 2013, 14:27
przez Grzesiu
z nowinek dodam żeby przynajmniej wieści w temacie były aktualne..
Mazdeczka dostała nowy zderzak, OEM w kolorze samochodu, pasuje idealnie, jestem bardzo zadowolony z zakupu, przy okazji zaślepka halogenu też wpadła nowa bo stara była od kolizji porysowana. Z minusów ostatecznych pozostaje minimalnie zakrzywiony przy lampie błotnik, niespasowanie wynosi jakieś milimetry, ale postanowiłem że zostawiam tak jak jest, nie chcę malowanego przez lakiernika elementu blacharskiego, wada praktycznie pomijalna i nie widzialna, a bez ingerencji auto pozostaje w fabrycznym lakierze, także.. jestem zadowolony. Zrobię dzisiaj aktualne fotki.. a co!.
Ostatnimi czasy nie jeździłem nią nigdzie daleko, tylko cykle miejsko- mieszane, tradycyjnie na baku minimum 600km i na stacji 49/50l wlewane.

Obrazek
IMG_1471 by grzes_nie, on Flickr
Obrazek
IMG_1472 by grzes_nie, on Flickr
Obrazek
IMG_1477 by grzes_nie, on Flickr
Obrazek
IMG_1476 by grzes_nie, on Flickr
Obrazek
IMG_1474 by grzes_nie, on Flickr