Mazda3 BK LF '04 Sedan Top Sport – sprzedana

BP / BN / BM / BL / BK

Postprzez widmo82 » 4 paź 2015, 21:25

buczos napisał(a):kto pierwszy daje kasę na stół ten zabiera, i koniec.

Dokładnie!
PS: A może Acorda 2.4l ?
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez buczos » 4 paź 2015, 21:30

hmmm propozycja ciekawa ale chciałbym mieć HB lub kombi a 2.4 (po 2008) ciężko znaleźć... bo to jedyny motor co by mnie interesował.
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 16:20
Posty: 3447 (23/39)
Skąd: Rzeszów
Auto: 2019 Mazda 6
2008 Peugeot 107
Było:
Laguna 3 GT
Mazda 3 Sedan BK Top Sport 323F BA

Postprzez basstek1 » 4 paź 2015, 21:40

buczos napisał(a):W maździe problemem są hałasujące klapki które sterowane są elektrozaworem i siłownikiem. Są zlokalizowane w środku kolektora i nie ma możliwości ich usunięcia. Na forum nie słyszałem o przypadku, by taka klapka się oderwała. Wygląda na to, że wyrabia się mocowanie klapki na wałeczku i klepie. W innych markach, jak np w BMW odrywają się klapki wirowe, które są bezpośrednio mocowane przy kanale dolotowym w głowicy, i tam jest ryzyko oderwania i zrobienia kuku w komorze spalania.
Sporo ludzi jeździ z hałasującymi klapkami i się nic nie dzieje. Można też zrobić taki my, że odłączasz wężyk od strony siłownika podciśnieniowego i wsadzasz w niego filtr z papierosa. Tym sposobem elektrozawór pracuje normalnie, zasysa powietrze itp tylko nie ma ruchu siłownika który tymi klapkami steruje – oczywiście to rozwiązanie nie jest wyeliminowaniem problemu.
Najlepiej zmienić kolektor na używkę z polifta :) Nowy kosztuje coś koło 2800 netto, więc kiepski interes.

Co dokładnie zmienili w kolektorze bo lifcie to nie wiem. Problem wg lektury tego forum w kolektorach po 2006 nie występuje, dlatego poszedłem również tą drogą. Pewnie po lifcie poprawili mocowanie tych klapek...



Mam takie pytanie odnosnie tychże klapek. U mnie oczywiście hałasują, z racji tego że mam LPG (montaż w busku) zauważyłem, że gdy samochód przełączy się na gaz stuki są minimalne natomiast na benzynie stuka znacznie głośniej. Czy u ciebie było podobnie buczos? Mam się czym przejmować?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sie 2007, 00:32
Posty: 260 (3/0)
Skąd: krakoof
Auto: Mazda 3 BK (sedan) 1.6 2005 LPG

Postprzez xRafalx » 4 paź 2015, 21:43

A że wtrącę się do tematu, mazda 6 przedlift tez ma takie klapy? Bo mam takie same objawy jak bastek u góry :)
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 11:37
Posty: 3599 (51/69)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Postprzez buczos » 4 paź 2015, 21:45

Gdzie masz zamontowane wtryski? kolektor czy głowica?
Szukam przyczyny dlaczego LPG miałoby wpływ na hałasujące klapki.
Silnik 1.6? tam nie było chyba tego problemu? w 1.6 klapki są sterowane elektrozaworem? – o ile w ogóle są :) Jeżeli tak to odłączyć wtyczkę od zaworu i zobaczyć czy przestaje hałasować. Nie pomogę bo nie znam silnika Z6.

Może wtryski od benzyny Ci hałasują? Wg mnie to jest przyczyna :)

xRafalx napisał(a):A że wtrącę się do tematu, mazda 6 przedlift tez ma takie klapy? Bo mam takie same objawy jak bastek u góry


Szczerze to nie wiem. Zobacz czy masz brązowy elektrozawór po prawej stronie od góry silnika. Spróbuj odłączyć wtyczkę. Jak klepanie ustanie to klapki :)
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 16:20
Posty: 3447 (23/39)
Skąd: Rzeszów
Auto: 2019 Mazda 6
2008 Peugeot 107
Było:
Laguna 3 GT
Mazda 3 Sedan BK Top Sport 323F BA

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy