Strona 1 z 2

Mazda3 BK LF '05 2.0 Top Sedan "Graphite"

PostNapisane: 14 lip 2012, 10:08
przez Nuno
Witam wszystkich
Po niespełna roku bycia członkiem forum czas najwyższy stać się odrobinę mniej anonimowym.
Zacznę może trochę jak na spotkaniu „AA”, albo raczej „AM” (czytaj: Anonimowych Mazdoholików) :D

Mam na imię Tomasz, jestem z Rzeszowa , woj. Podkarpackie. Moja przygoda z mazdą rozpoczęła się początkiem roku 2011. W tym to okresie bardzo napaliłem się na zmianę auta. Powodem zmiany była chęć przesiadki z leciwego już auta na coś młodszego, ale tak naprawdę prawdziwym bodźcem, był fakt, iż zakochałem się w Mazdzie 6. Początkowo mój wybór padł na wersję z silnikiem diesla, lecz niestety po kilku miesiącach poszukiwań i oględzin nie udało mi się znaleźć godnego uwagi egzemplarza. Problemem był ograniczony budżet, który ograniczał mnie do roczników maksymalnie z 2005 roku, czyli modeli przedliftowych, a te w przypadku diesli odstraszały dużymi przebiegami. Natomiast w przypadku wersji benzynowych nie miałem szczęścia, bo trafiałem, na sfatygowane egzemplarze. Wszystkie te niepowodzenia skłoniły mnie do tego, aby porozglądać się za mniejszą siostrą która w tym budżecie dawała większe pole do popisu.
Ponieważ zależało mi na dynamice, oraz lepszym wyposażeniu poniekąd powiązanym z mocniejszą jednostką napędową wybór padł na mazdę 3 sedan z silnikiem benzynowym 2.0 16V. Po stosunkowo niedługich poszukiwaniach, w lipcu 2011 stałem się szczęśliwym posiadaczem grafitowej Mazdy 3 Sedan którą poniżej Wam przedstawiam .

Mazda 3 Sedan BK
Kolor: Titanium Grey (29Y)
Rok produkcji: Czerwiec 2005 (mały LIFT)
Pierwsza rejestracja: Październik 2005
Silnik: 2.0 16V MZR
Skrzynia: Manualna 5-biegów
Moc: 110kW (150KM)
Wersja wyposażenia: TOP
Pochodzenie: Niemcy
Przebieg w dniu zakupu: 59 tyś km

Wyposażenie:
• TCS/DSC
• ABS
• ISOFIX
• 6 poduszek powietrznych
• Komputer pokładowy
• Zegary Optitron
• Automatyczna klimatyzacja Climatronic
• Elektryczne sterowanie wszystkimi szybami
• Elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka
• Regulowana w dwóch płaszczyznach kierownica
• Centralny zamek z podwójnym ryglowaniem drzwi
• Radio CD + sterowanie z kierownicy + 6 głośników
• Skórzana kierownica i gałka dźwigni biegów
• Ksenony ze spryskiwaczami i autopoziomowaniem
• Halogeny
• 3 światło STOP
• Czujnik zmierzchu
• Czujnik deszczu
• Czujniki parkowania -Tył
• Koła letnie Alu 17”z oponami Continental ContiSport Contact 3 205/50R17
• Koła zimowe Alu 16”z oponami Uniroyal MS plus 205/55R16

Wymiany eksploatacyjne wykonane bezpośrednio po zakupie:
• Wymiana świec (NGK Platynowe)
• Wymiana oleju (Mobil Super 3000XE 5W30) ------> obecnie Dexelia Ultra 5W30
• Wymiana filtrów (oleju, powietrza) -----------------> obecnie filtry Knecht
• Wymiana płynu wspomagania kierownicy ---------> Dexelia ATF M-V
• Wymiana pasków wieloklinowych
• Wymiana płynu chłodniczego
• Wymiana oleju przekładniowego
• Wymiana piór wycieraczek na Bosch AeroTwin

Dodatkowe inwestycje już wykonane:
• Konserwacja podwozia metodą Rust-Check
• Zakup felg stalowych 16” i opon zimowych Uniroyal MS plus 205/55R16
• Instalacja nakrętek zabezpieczających do kół McGard Open End 24012

Inwestycje planowane:
• Zakup wygłuszenia maski (fabrycznie brak) -------------> już zakupiona+wyklejenie maski matami GMS 07 XL
• Wygłuszenie bagażnika
• Instalacja oświetlenia z homologacją do jazdy dziennej
• Zmiana kpl felg zimowych ze stalówek na Alu 16” ------> już zakupione oryg. felgi pięcioramienne alu Mazda 16"
• Zakup tłumika końcowego Sebring

Po roku użytkowania samochód oceniam bardzo dobrze. Jak na razie uzasadnione jest dla mnie umiejscowienie producenta w czołówce aut najmniej awaryjnych. Jedyną można powiedzieć usterką jaką stwierdziłem stały się nie zlokalizowane stuki w przedniej części auta –temat poruszany przeze mnie wielokrotnie na forum, więc nie będę go przybliżał.
Samochód według mnie jest udaną konstrukcją. Posiada kilka wad, lecz zalety związane z przyjemnością z jazdy oraz piękny design zupełnie je rekompensują. Poza tym nie ma aut idealnych!!

Słabe strony:
• drobne ogniska rdzy
• podatny na zarysowania lakier
• słabe wytłumienie wnętrza
• niski otwór załadunkowy bagażnika (sedan), przy wyższych pakunkach podczas załadunku trzeba się sporo napocić,
• oświetlenie przednich świateł mijania według mnie za krótkie (może to kwestia wymiany żarówek xenon na nowe)
• spalanie ( ale w końcu nikt kto kupuje 2.0 nie kieruje się ekonomią)

Mocne strony:
• bardzo dobra dynamika – duża frajda z jazdy
• dobre właściwości jezdne
• precyzyjne wchodzące biegi i układ kierowniczy
• dobra jakość wykonania i spasowania
• mimo modelowego następcy, nie zestarzał się, dalej zwraca na siebie uwagę
• wszystkie inne zalety których nie wymieniłem :)
1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

7.jpg

8.jpg

9.jpg

10.jpg

11.jpg

12.jpg

Re: Mazda3 BK LF '05 2.0 Top Sedan "Graphite"

PostNapisane: 23 lip 2012, 12:56
przez Kai.
ładna sztuka :) Z tego roku z takim przebiegiem... <serduszka>

PostNapisane: 23 lip 2012, 13:44
przez Paolo
Piekna – jedyny słuszny <faja>
Taka chciałem, ale sedanki w ON w dobrej cenie ze srednim przebiegiem i zadbane nie istnieja :(

możesz napisać coś wiecej o konserwacji podwozia (koszty itp) tak podpytuje wszystkich i wszycy robią konserwacje z pistoletu, a nikt pędzelkiem.

Re: Mazda3 BK LF '05 2.0 Top Sedan "Graphite"

PostNapisane: 23 lip 2012, 21:41
przez marcin255
Ładne auto- powodzenia w eksploatacji ( bez awarii) i szerokości !

PostNapisane: 23 lip 2012, 22:07
przez dzux
Następny sedan na forum :) gratki i bezawaryjności :D

PostNapisane: 24 lip 2012, 08:45
przez Seraf
Spoilerek i Ledy na tył :D

PostNapisane: 24 lip 2012, 08:55
przez Erastotenes

PostNapisane: 24 lip 2012, 17:41
przez Nuno
Paolo napisał(a):Piekna – jedyny słuszny <faja>
Taka chciałem, ale sedanki w ON w dobrej cenie ze srednim przebiegiem i zadbane nie istnieja :(

możesz napisać coś wiecej o konserwacji podwozia (koszty itp) tak podpytuje wszystkich i wszycy robią konserwacje z pistoletu, a nikt pędzelkiem.


W odpowiedzi odnośnie konserwacji pozwole zacytować swój post.

A ja powrócę z tematem konserwacji podwozia. W dniu wczorajszym odebrałem auto z konserwacji. Długo się wahałem , gdzie i za ile zakonserwować,lecz po dłuższych poszukiwaniach i po przeczytaniu wielu pozytywnych opini padło na metodę RUST-CHECK.
Metoda ta polega na zabezpieczeniu większosci zamkniętych profili oraz zgrzewów blach narażonych na korozję poprzez wtryśnięcie pod wysokim ciśnieniem oleistego płynu "pełzajacego" który ma właściwości penetrujące. Do tego wykorzystane są naturalne otwory technologiczne w karoseri ,lub w przypadku ich braku specjalnie wykonane w tym celu otwory. Oczywiscie sciągane są koła, nadkola, wszelkiego rodzaju zabudowy podwozia, wykładziny miękkie bagażnika, wyciszenia pokrywy bagażnika, itp.
Kolejnym etapem, jest zakonserwowanie natryskowe całego podwozia, szybko schnącą brązową strukturą z drobinkami aluminium. Warstwa ponoć zachodzi w reakcję z nalotami rdzy łącząc się z nią tworzy nie przenikalną przez wilgoć powierzchnie. U mnie najbardziej "zrudowaciałe były okolice tylnej belki, elementy zawieszenia, zewnętrzna osłona wnęki koła zapasowego, okolice progów na miejscach zgrzewów- oczywiscie nie mam na myśli rdzawych strupów, tylko mocne rdzawe naloty Wszystkie nadmienione elementy zostały skrupulatnie oczyszczone i przykryte warstwą konserwacji. Dodatkowo całe nazdwozie auta zostało natłuszczne oleistą cieczą, zapuszczone zostały przestrzenie za uszczelkami drzwi, szyb, kloszami lamp oraz klamek i zamków.
Moje wrażenia z odbioru zakonserwowanego tą metodą auta są jak najbardziej pozytywne, oczywiscie czas zweryfikuje czy przyniosły porządane efekty z walki z rdzą
Za podstwowy minus muszę uznać mega "smród" dochodzący z wewnątrz jak i z zewnątrz auta, oraz wycieki wyciskanego płynu pełzajacego z wszystkich zamknietych profili. Ponoć, po tygodniu ma się ten efekt ustabilizować, ale generalnie ten płyn nigdy do końca nie wysycha, bo takie jest jego zadanie. Niewątpliwie zapach też zniknie- z założenia po około 3 miesiącach.
Zapomniałbym, koszt takiej usługi niestety nie jest maly jak na ceny konserwacji i uzależniony jest od wielkosci auta. Dla mazdy 3= 850zł, ale wydaje mi się, że jest nie współmiernie niższy, niż ewentualne późniejsze malowanie elementów.
Efekt konserwacji:
Przed
Obrazek
Po
Obrazek
Pozdrawiam

PostNapisane: 24 lip 2012, 17:43
przez Nuno
marcin255 napisał(a):Ładne auto- powodzenia w eksploatacji ( bez awarii) i szerokości !



Dzięki wszystkim za miłe słowa!!! :))

Re: Mazda3 BK LF '05 2.0 Top Sedan "Graphite"

PostNapisane: 24 lip 2012, 22:36
przez kartofel
co do tematu:
• oświetlenie przednich świateł mijania według mnie za krótkie (może to kwestia wymiany żarówek xenon na nowe)

z tylu lampy masz dwie takie śrubki 10, jedna z nich jak pokręcisz to Ci się podniesie (znacząco) strumień światła. Nie pamiętam tylko którą, ale chyba tą przy odpowietrzniku.

Pozdrawiam

PostNapisane: 25 lip 2012, 08:58
przez Nuno
kartofel napisał(a):co do tematu:
• oświetlenie przednich świateł mijania według mnie za krótkie (może to kwestia wymiany żarówek xenon na nowe)

z tylu lampy masz dwie takie śrubki 10, jedna z nich jak pokręcisz to Ci się podniesie (znacząco) strumień światła. Nie pamiętam tylko którą, ale chyba tą przy odpowietrzniku.

Pozdrawiam


Nie jestem pewny czy jest to do końca problem regulacji w moim przypadku. Zaraz po zakupie wydawało mi się, że światła zbyt nisko świecą, więc wybrałem się do diagnosty aby mi je sprawdził i w razie potrzeby podniósł. Niestety wyszło, że wysokość snopu światła jest właściwa. Upierałem się trochę, wiec na moje zyczenie delikatnie podkręcił śrubką, lecz nie przyniosło to jakiś większych rezultatów. Nie wiem jaka jest trwałość ksenonów, ale mam wrażenie, że na moje powoi przychodzi czas. Mam nawet delikatne wrażenie, że prawe światło względem lewego mieni się delikatnym odcieniem różu :) System stabilizacji wysokosci świateł działa właściwie, nie ma zwiech, zauważalna jest jego praca, wiec w nim chyba też nie ma winy.

PostNapisane: 25 lip 2012, 13:03
przez marcin255
Nuno napisał(a):araz po zakupie wydawało mi się, że światła zbyt nisko świecą


miałem tak samo palniki miały 5 lat po wymianie na philipsy olśnienie i jasność

Re: Mazda3 BK LF '05 2.0 Top Sedan "Graphite"

PostNapisane: 25 lip 2012, 14:46
przez fixerq
Jeśli wpadają w róż, to oznaka ich zużycia :)

PostNapisane: 25 lip 2012, 17:07
przez 911mc
Gratuluję zadbanego egzemplarza Mazdy 3 :) A ta konserwacja podwozia podrajcowała mnie . Muszę poszukać specjalistów w okolicach Białegostoku żeby zrobić to samo ;)

Re: Mazda3 BK LF '05 2.0 Top Sedan "Graphite"

PostNapisane: 29 lip 2012, 22:00
przez KMBak
Fajne auto – gratuluję! 2 tygodnie, na urlopie i nowa trójeczka w "Naszych Mazdach". Ładnie. :D

Re: Mazda3 BK LF '05 2.0 Top Sedan "Graphite"

PostNapisane: 9 sie 2012, 11:33
przez Tomas1985
uwielbiam sedany bardzo ładna mazda <spoko> szerokości i bezawaryjności życzę :)

Re: Mazda3 BK LF '05 2.0 Top Sedan "Graphite"

PostNapisane: 9 sie 2012, 13:56
przez arjot
No, zaczyna przybywać sedanów :) Dobrze, rośnijmy w siłę :)
Bardzo ładny kolor, pasuje do sedana. Zacne wyposażenie. Nie wiem czy bym dokładał lotkę, ten wozik w tym kolorze chyba nie potrzebuje większych zmian, wszystko ze sobą ładnie współgra. Proponowałbym wstawić tylko ramki klubowe :)
Niech Ci daje dużo radości :)

PostNapisane: 11 sie 2012, 20:17
przez SiN4don
Hm, auto już dłużej w dziale a ja jeszcze swoich 5 groszy nie dorzuciłem :)

Prezentuje się świetnie, gratuluję auta i życzę bezawaryjności.

PostNapisane: 14 sie 2012, 16:44
przez jz19
Fajna :D

PostNapisane: 24 sie 2012, 21:32
przez Erastotenes
Miałem okazje ostatnio widziec ja z czerwona BA w szyku jadac przez Kraczkową :D Pozdr. :)