Mazda3 BK LF '05 2.0 Top Sedan "Graphite"

Witam wszystkich
Po niespełna roku bycia członkiem forum czas najwyższy stać się odrobinę mniej anonimowym.
Zacznę może trochę jak na spotkaniu „AA”, albo raczej „AM” (czytaj: Anonimowych Mazdoholików)
Mam na imię Tomasz, jestem z Rzeszowa , woj. Podkarpackie. Moja przygoda z mazdą rozpoczęła się początkiem roku 2011. W tym to okresie bardzo napaliłem się na zmianę auta. Powodem zmiany była chęć przesiadki z leciwego już auta na coś młodszego, ale tak naprawdę prawdziwym bodźcem, był fakt, iż zakochałem się w Mazdzie 6. Początkowo mój wybór padł na wersję z silnikiem diesla, lecz niestety po kilku miesiącach poszukiwań i oględzin nie udało mi się znaleźć godnego uwagi egzemplarza. Problemem był ograniczony budżet, który ograniczał mnie do roczników maksymalnie z 2005 roku, czyli modeli przedliftowych, a te w przypadku diesli odstraszały dużymi przebiegami. Natomiast w przypadku wersji benzynowych nie miałem szczęścia, bo trafiałem, na sfatygowane egzemplarze. Wszystkie te niepowodzenia skłoniły mnie do tego, aby porozglądać się za mniejszą siostrą która w tym budżecie dawała większe pole do popisu.
Ponieważ zależało mi na dynamice, oraz lepszym wyposażeniu poniekąd powiązanym z mocniejszą jednostką napędową wybór padł na mazdę 3 sedan z silnikiem benzynowym 2.0 16V. Po stosunkowo niedługich poszukiwaniach, w lipcu 2011 stałem się szczęśliwym posiadaczem grafitowej Mazdy 3 Sedan którą poniżej Wam przedstawiam .
Mazda 3 Sedan BK
Kolor: Titanium Grey (29Y)
Rok produkcji: Czerwiec 2005 (mały LIFT)
Pierwsza rejestracja: Październik 2005
Silnik: 2.0 16V MZR
Skrzynia: Manualna 5-biegów
Moc: 110kW (150KM)
Wersja wyposażenia: TOP
Pochodzenie: Niemcy
Przebieg w dniu zakupu: 59 tyś km
Wyposażenie:
• TCS/DSC
• ABS
• ISOFIX
• 6 poduszek powietrznych
• Komputer pokładowy
• Zegary Optitron
• Automatyczna klimatyzacja Climatronic
• Elektryczne sterowanie wszystkimi szybami
• Elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka
• Regulowana w dwóch płaszczyznach kierownica
• Centralny zamek z podwójnym ryglowaniem drzwi
• Radio CD + sterowanie z kierownicy + 6 głośników
• Skórzana kierownica i gałka dźwigni biegów
• Ksenony ze spryskiwaczami i autopoziomowaniem
• Halogeny
• 3 światło STOP
• Czujnik zmierzchu
• Czujnik deszczu
• Czujniki parkowania -Tył
• Koła letnie Alu 17”z oponami Continental ContiSport Contact 3 205/50R17
• Koła zimowe Alu 16”z oponami Uniroyal MS plus 205/55R16
Wymiany eksploatacyjne wykonane bezpośrednio po zakupie:
• Wymiana świec (NGK Platynowe)
• Wymiana oleju (Mobil Super 3000XE 5W30) ------> obecnie Dexelia Ultra 5W30
• Wymiana filtrów (oleju, powietrza) -----------------> obecnie filtry Knecht
• Wymiana płynu wspomagania kierownicy ---------> Dexelia ATF M-V
• Wymiana pasków wieloklinowych
• Wymiana płynu chłodniczego
• Wymiana oleju przekładniowego
• Wymiana piór wycieraczek na Bosch AeroTwin
Dodatkowe inwestycje już wykonane:
• Konserwacja podwozia metodą Rust-Check
• Zakup felg stalowych 16” i opon zimowych Uniroyal MS plus 205/55R16
• Instalacja nakrętek zabezpieczających do kół McGard Open End 24012
Inwestycje planowane:
• Zakup wygłuszenia maski (fabrycznie brak) -------------> już zakupiona+wyklejenie maski matami GMS 07 XL
• Wygłuszenie bagażnika
• Instalacja oświetlenia z homologacją do jazdy dziennej
• Zmiana kpl felg zimowych ze stalówek na Alu 16” ------> już zakupione oryg. felgi pięcioramienne alu Mazda 16"
• Zakup tłumika końcowego Sebring
Po roku użytkowania samochód oceniam bardzo dobrze. Jak na razie uzasadnione jest dla mnie umiejscowienie producenta w czołówce aut najmniej awaryjnych. Jedyną można powiedzieć usterką jaką stwierdziłem stały się nie zlokalizowane stuki w przedniej części auta –temat poruszany przeze mnie wielokrotnie na forum, więc nie będę go przybliżał.
Samochód według mnie jest udaną konstrukcją. Posiada kilka wad, lecz zalety związane z przyjemnością z jazdy oraz piękny design zupełnie je rekompensują. Poza tym nie ma aut idealnych!!
Słabe strony:
• drobne ogniska rdzy
• podatny na zarysowania lakier
• słabe wytłumienie wnętrza
• niski otwór załadunkowy bagażnika (sedan), przy wyższych pakunkach podczas załadunku trzeba się sporo napocić,
• oświetlenie przednich świateł mijania według mnie za krótkie (może to kwestia wymiany żarówek xenon na nowe)
• spalanie ( ale w końcu nikt kto kupuje 2.0 nie kieruje się ekonomią)
Mocne strony:
• bardzo dobra dynamika – duża frajda z jazdy
• dobre właściwości jezdne
• precyzyjne wchodzące biegi i układ kierowniczy
• dobra jakość wykonania i spasowania
• mimo modelowego następcy, nie zestarzał się, dalej zwraca na siebie uwagę
• wszystkie inne zalety których nie wymieniłem
Po niespełna roku bycia członkiem forum czas najwyższy stać się odrobinę mniej anonimowym.
Zacznę może trochę jak na spotkaniu „AA”, albo raczej „AM” (czytaj: Anonimowych Mazdoholików)
Mam na imię Tomasz, jestem z Rzeszowa , woj. Podkarpackie. Moja przygoda z mazdą rozpoczęła się początkiem roku 2011. W tym to okresie bardzo napaliłem się na zmianę auta. Powodem zmiany była chęć przesiadki z leciwego już auta na coś młodszego, ale tak naprawdę prawdziwym bodźcem, był fakt, iż zakochałem się w Mazdzie 6. Początkowo mój wybór padł na wersję z silnikiem diesla, lecz niestety po kilku miesiącach poszukiwań i oględzin nie udało mi się znaleźć godnego uwagi egzemplarza. Problemem był ograniczony budżet, który ograniczał mnie do roczników maksymalnie z 2005 roku, czyli modeli przedliftowych, a te w przypadku diesli odstraszały dużymi przebiegami. Natomiast w przypadku wersji benzynowych nie miałem szczęścia, bo trafiałem, na sfatygowane egzemplarze. Wszystkie te niepowodzenia skłoniły mnie do tego, aby porozglądać się za mniejszą siostrą która w tym budżecie dawała większe pole do popisu.
Ponieważ zależało mi na dynamice, oraz lepszym wyposażeniu poniekąd powiązanym z mocniejszą jednostką napędową wybór padł na mazdę 3 sedan z silnikiem benzynowym 2.0 16V. Po stosunkowo niedługich poszukiwaniach, w lipcu 2011 stałem się szczęśliwym posiadaczem grafitowej Mazdy 3 Sedan którą poniżej Wam przedstawiam .
Mazda 3 Sedan BK
Kolor: Titanium Grey (29Y)
Rok produkcji: Czerwiec 2005 (mały LIFT)
Pierwsza rejestracja: Październik 2005
Silnik: 2.0 16V MZR
Skrzynia: Manualna 5-biegów
Moc: 110kW (150KM)
Wersja wyposażenia: TOP
Pochodzenie: Niemcy
Przebieg w dniu zakupu: 59 tyś km
Wyposażenie:
• TCS/DSC
• ABS
• ISOFIX
• 6 poduszek powietrznych
• Komputer pokładowy
• Zegary Optitron
• Automatyczna klimatyzacja Climatronic
• Elektryczne sterowanie wszystkimi szybami
• Elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka
• Regulowana w dwóch płaszczyznach kierownica
• Centralny zamek z podwójnym ryglowaniem drzwi
• Radio CD + sterowanie z kierownicy + 6 głośników
• Skórzana kierownica i gałka dźwigni biegów
• Ksenony ze spryskiwaczami i autopoziomowaniem
• Halogeny
• 3 światło STOP
• Czujnik zmierzchu
• Czujnik deszczu
• Czujniki parkowania -Tył
• Koła letnie Alu 17”z oponami Continental ContiSport Contact 3 205/50R17
• Koła zimowe Alu 16”z oponami Uniroyal MS plus 205/55R16
Wymiany eksploatacyjne wykonane bezpośrednio po zakupie:
• Wymiana świec (NGK Platynowe)
• Wymiana oleju (Mobil Super 3000XE 5W30) ------> obecnie Dexelia Ultra 5W30
• Wymiana filtrów (oleju, powietrza) -----------------> obecnie filtry Knecht
• Wymiana płynu wspomagania kierownicy ---------> Dexelia ATF M-V
• Wymiana pasków wieloklinowych
• Wymiana płynu chłodniczego
• Wymiana oleju przekładniowego
• Wymiana piór wycieraczek na Bosch AeroTwin
Dodatkowe inwestycje już wykonane:
• Konserwacja podwozia metodą Rust-Check
• Zakup felg stalowych 16” i opon zimowych Uniroyal MS plus 205/55R16
• Instalacja nakrętek zabezpieczających do kół McGard Open End 24012
Inwestycje planowane:
• Zakup wygłuszenia maski (fabrycznie brak) -------------> już zakupiona+wyklejenie maski matami GMS 07 XL
• Wygłuszenie bagażnika
• Instalacja oświetlenia z homologacją do jazdy dziennej
• Zmiana kpl felg zimowych ze stalówek na Alu 16” ------> już zakupione oryg. felgi pięcioramienne alu Mazda 16"
• Zakup tłumika końcowego Sebring
Po roku użytkowania samochód oceniam bardzo dobrze. Jak na razie uzasadnione jest dla mnie umiejscowienie producenta w czołówce aut najmniej awaryjnych. Jedyną można powiedzieć usterką jaką stwierdziłem stały się nie zlokalizowane stuki w przedniej części auta –temat poruszany przeze mnie wielokrotnie na forum, więc nie będę go przybliżał.
Samochód według mnie jest udaną konstrukcją. Posiada kilka wad, lecz zalety związane z przyjemnością z jazdy oraz piękny design zupełnie je rekompensują. Poza tym nie ma aut idealnych!!
Słabe strony:
• drobne ogniska rdzy
• podatny na zarysowania lakier
• słabe wytłumienie wnętrza
• niski otwór załadunkowy bagażnika (sedan), przy wyższych pakunkach podczas załadunku trzeba się sporo napocić,
• oświetlenie przednich świateł mijania według mnie za krótkie (może to kwestia wymiany żarówek xenon na nowe)
• spalanie ( ale w końcu nikt kto kupuje 2.0 nie kieruje się ekonomią)
Mocne strony:
• bardzo dobra dynamika – duża frajda z jazdy
• dobre właściwości jezdne
• precyzyjne wchodzące biegi i układ kierowniczy
• dobra jakość wykonania i spasowania
• mimo modelowego następcy, nie zestarzał się, dalej zwraca na siebie uwagę
• wszystkie inne zalety których nie wymieniłem