Mazda3 BK LF '05 2.0 Top Sedan "Graphite"

BP / BN / BM / BL / BK

Postprzez Nuno » 27 sie 2012, 19:57

Erastotenes napisał(a):Miałem okazje ostatnio widziec ja z czerwona BA w szyku jadac przez Kraczkową :D Pozdr. :)

hehe miło, ja tamtędy czasem przejeżdżam :) W takim razie pozdrawiam i do kolejnego zobaczenia!!
Nuno
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2011, 17:44
Posty: 206 (1/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 BK Sedan
2.0 LF TOP
2005

Postprzez Nuno » 28 lis 2012, 17:38

Nareszcie po długich poszukiwaniach udało mi sie zamienić felgi stalowe na alumiowe w komplecie kół zimowych i to w bardzo przystępnej cenie.
Obrazek
Chęć wymiany wynikła nie tylko z przyczyny poprawienia wyglądu autka zimą. Zraziłem się felgami stalowymi z prostej przyczyny – rdzewieją. W listopadzie ubiegłego roku zakupiłem w sklepie nowe stalowe felgi KFZ i już w lutym miały dość mocne rdzawe naloty na obrzeżu oraz wewnątrz felgi. Oczywiście gwarancja została uznana i można powiedzieć w tej cenie zakupiłem używane oryginalne 16' alu mazdy <faja>

Madzia w nowych zimowych bucikach :)
Obrazek
Obrazek
i w tegorocznym śnieżku... :D
Obrazek
Ostatnio edytowano 5 sie 2013, 21:16 przez Nuno, łącznie edytowano 3 razy
Nuno
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2011, 17:44
Posty: 206 (1/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 BK Sedan
2.0 LF TOP
2005

Postprzez Nuno » 4 maja 2013, 16:08

Wiosenna zmiana obuwia połączona z wymianą łączników FEBI i gum stabilizatora zakończona :)
Obrazek
Ceny poszczególnych części:
• 2x Łącznik przód FEBI FE22408 – koszt 65zł/szt
• 2x Łącznik tył FEBI FE27299 -koszt 65zł/szt
• 2x Guma stabilizatora przód Mazda OEM – koszt 22zł/szt
• 2x Guma stabilizatora tył Mazda OEM – koszt 25zł/szt

Obrazek

Dopisano 4 maja 2013, 16:54:

Od dłuższego już czasu przymierzam się do poprawy wygłuszenia słabo wytłumionych fabrycznie elementów madzi, a ponieważ nie mam w tej dziedzinie praktyki, to postanowiłem zacząć od najmniej wymagającego elementu czyli maski silnika. W dużej mierze bazowałem na zakupieniu oryginalnego wygłuszenia maski które niestety w egzemplarzach mazd przedliftowych z silnikiem benzynowym nie było montowane. Sprawa zakupu nie okazała się jednak zbyt prosta biorąc pod uwagę, że szukałem używanego wygłuszenia i to w dodatku do sedana który jak wiadomo jest dużo mniej popularny od HB. Dla niebędących w temacie wygłuszenie tak jak sam kształt maski jest inaczej uformowane dla każdego z nadwozi- w sedanie w przeciwieństwie do HB jest bardziej płaskie, mniej wyoblone i posiada więcej punktów mocowań. Po monotonnych poszukiwaniach udało mi się zakupić używane wygłuszenie do sedana 2005 z wersji diesel które według ustaleń nie różni się od tego montowanego standardowo w silnikach benzynowych po lifcie.
Według istoty prawidłowego wygłuszania, aby dodatkowo poprawić parametry oryginalnego wytłumienia kolejnym krokiem stał się zakup dodatkowych mat które miały zostać przyklejone bezpośrednio na blachy maski. W wyniku poszukiwań i cennych podpowiedzi wybór padł ma matę GMS 07 XL która jest matą nanobutylową idealnie spełniającą warunki temperaturowe panujące pod maską, jednocześnie na tyle cienką (2mm), że wejdzie pod oryginalne filcowe wygłuszenie.

• Wymiary potrzebnej maty (GMS) do wyciecia "trójkątów" pomiedzy profile maski to 100x50cm – koszt 60zł
• Używane wygłuszenie maski do mazdy3 sedan – koszt ok. 100zł
• Kołki mocowania maski 13szt (zamienniki) – koszt ok 20zł

Efekty mojej pracy przedstawiam w skrócie poniżej:

Obrazek
Zdjęcie zakupionego wygłuszenia do mazda 3 sedan przed i po odświeżeniu
Obrazek

Lekkie rezultaty można odczuć już po samym oklejeniu maski matami. Zauważyłem, że silnik jest nieco cichszy w wyższym zakresie obrotów -a o to mi właśnie chodziło. Oryginalnego wygłuszenia jeszcze nie założyłem, ponieważ zostało wyczyszczone i z racji mankamentów pomalowane czarnym sprayem. Schnie i czeka na montaż ;) Myślę, że po jego założeniu akustyka winna się jeszcze zmienić.
Zauważony jeden minus – masa maski się dość mocno zwiększyła :D

Za jakiś czas zabieram się za tylną klapę i bagażnik, tylko muszę przekalkulować jeszcze jakich materiałów użyć, aby osiągnąć porządane efekty i nie wyczyścic potrfela.

Dopisane 10.05.2013
Oryginalne wygłuszenie już zamocowane :) Mogę z czystym sumieniem napisać, że połączenie mat i oryginalnego wygłuszenia przyniosło oczekiwane rezultaty. Dźwięk silnika stał się bardziej stłumiony i zdecydowanie mniej słyszalny w kabinie- szczególnie w zakresie powyżej 3 tyś obr. Teraz bardziej przebija się przyjemny pomruk wydechu oraz szumy samego toczenia.
Ostatnio edytowano 10 maja 2013, 17:35 przez Nuno, łącznie edytowano 4 razy
Nuno
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2011, 17:44
Posty: 206 (1/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 BK Sedan
2.0 LF TOP
2005

Postprzez Erastotenes » 4 maja 2013, 21:59

Pięknie :) Czekam na dalszy rozwój w postępie prac przy madzi ;) Pozdrawiam
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2009, 21:04
Posty: 1844
Skąd: Warszawa
Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL

Postprzez Grzegorz K » 5 maja 2013, 12:53

Dobra robota, fajnie, że daje efekty bi sam planuję to samo w przyszłym tygodniu. Chcę zmieścić to
http://allegro.pl/mata-wygluszajaca-bitumiczna-aluminium-50x50-i3181776169.html
pod oryginalne wygłuszenie. Jakich kołków mocujących użyjesz ??
Moje dziewczyny: Kasia Agatka Alinka exMazda3 BK i Mazda6 GL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 20:38
Posty: 1002 (0/2)
Skąd: Piława Górna
Auto: Mazda 3 BK 2005 HB Y6

Postprzez Nuno » 5 maja 2013, 13:02

Grzegorz K napisał(a): Jakich kołków mocujących użyjesz ??

Zakupiłem te z poniższego linka ponieważ odpowiadały mniej więcej wymiarom oryginałów
http://hurtowniatapicerska.pl/kolek-moc ... -h-12.html
Niestety mimo dobrej ceny nie polecam, ponieważ są bardzo sztywne i jak się wczoraj przekonałem nie chcą wejść w otwory montażowe. Jestem zmuszony poszukać innych :(
Oryginały mają takie oznaczenie:
M6X10.5 – M20 Head Hood Insulator
Mazda 3, 5, 6, CX7/9, MX5 Miata, RX8 2004/ – Hood Insulator (Textured)
MAZDA: TD11-56-694


Ale ty Grzegorz K rozumiem masz oryginalne kołki skoro posiadałeś oryginalnie wygłuszenie??
Nuno
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2011, 17:44
Posty: 206 (1/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 BK Sedan
2.0 LF TOP
2005

Postprzez Grzegorz K » 5 maja 2013, 14:06

Tak, mam wygłuszenie zamocowane na oryginalnych kołkach. Obawiam się jednak, że przy demontażu mogę je połamać i wówczas przydał by się jakiś zamiennik.
Moje dziewczyny: Kasia Agatka Alinka exMazda3 BK i Mazda6 GL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 20:38
Posty: 1002 (0/2)
Skąd: Piława Górna
Auto: Mazda 3 BK 2005 HB Y6

Postprzez Nuno » 10 maja 2013, 17:40

Niestety mimo dobrej ceny nie polecam, ponieważ są bardzo sztywne i jak się wczoraj przekonałem nie chcą wejść w otwory montażowe. Jestem zmuszony poszukać innych.

Grzegorz K napisał(a):Tak, mam wygłuszenie zamocowane na oryginalnych kołkach. Obawiam się jednak, że przy demontażu mogę je połamać i wówczas przydał by się jakiś zamiennik.


Myliłem się co do kołków. Te z podanego linka są dobre:
http://hurtowniatapicerska.pl/kolek-moc ... -h-12.html
Dla wygody w osadzaniu ich w dziurach montażowym wytarczy je lekko ścisnąć kombinerkami, tak aby listki się poddały. Wchodzą wtedy bez problemu :)

Dopisano 1 sie 2013, 21:43:

Wygłuszania ciąg dalszy :)
Tym razem skupiłem się na półce podszybia oddzielającej bagażnik od wnętrza auta. Jest to słabo wygłuszony element sedana- od strony bagażnika jest to goła blacha która najbardziej przenosi rezonans blach oraz dźwięki z wnętrza bagażnika. Narazie wychodzę z założenia, że po co wygłuszać cały bagażnik, jak można spróbować się od niego odseparować :)
Nie jest to duży element, dlatego do wygłuszenia użyłem 1szt maty GMS w wymiarach 100x25cm.
Trochę pracochłonne było przeniesienie na kartonowy szablon wszytskich krzywizn blachy, ale to ułatwiło później własciwe dopasowanie maty oraz wykluczenie ewentualnych pomyłek w wyklejeniu.
Zostało mi jeszcze kilka wykrojonych elementów którymi wykleje otwory technologiczne.
Obrazek
Może wygląda to na zdjęciach niepozornie, ale zrobiłem juz dziś małą przejażdrzkę zaraz po naklejeniu maty i jest jakby na tym etapie już delikatnie ciszej – mniej słychać odgłosy toczenia kół tylnej osi i dźwięk wydechu.
Nuno
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2011, 17:44
Posty: 206 (1/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 BK Sedan
2.0 LF TOP
2005

Postprzez Robert88 » 14 lut 2014, 13:27

Jestem ciekaw, jak wyciąłeś tak dokładnie papierowe wzorniki tych "trójkątnych" wgłębień pomiędzy profilami maski.
Początkujący
 
Od: 5 lut 2013, 23:15
Posty: 14
Auto: Mazda 3 TOP SPORT 2.0 SEDAN, 2005

Postprzez Nuno » 14 lut 2014, 22:45

Robert88 napisał(a):Jestem ciekaw, jak wyciąłeś tak dokładnie papierowe wzorniki tych "trójkątnych" wgłębień pomiędzy profilami maski.

Uwierz mi nie było to takie proste.Chcąc zrobić to względnie dokładnie nasiedziałem się trochę przy tym. Najpierw przy odrysowaniu krztałtu zagłebień na folię i przerzuceniu najpierw z folii na papier, a poźniej dopiero na matę. Z racji ceny maty wolałem nie popełniać błedu tylko wyciąć na podstawie sprawdzonego szablonu :)
Dodatkowo w moim przypadku mata posiadała bardzo mocny klej, więc nie mozna było jej wielokrotnie dopasowywać klejąc.
W każdym razie polecam wyciszanie maski <oczko>
Nuno
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2011, 17:44
Posty: 206 (1/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 BK Sedan
2.0 LF TOP
2005

Postprzez Robert88 » 15 lut 2014, 00:51

Mate mam już kupioną, 07XL + 011 na całość <serduszka> jak coś zostanie (mam taką nadzieje) to wrzucę na przegrodę silnika.

a wracając do szablonu, to najpierw na folie? w sensie aluminiową? czy przeźroczystą ala stretch?
Początkujący
 
Od: 5 lut 2013, 23:15
Posty: 14
Auto: Mazda 3 TOP SPORT 2.0 SEDAN, 2005

Postprzez Nuno » 15 lut 2014, 21:33

Najpierw przykleiłem folię ala stretch od spodu maski i markerem obrysowałem zarys wolnych przestrzeni pomiędzy wzmocnieniami. Następnie wyciąłem oznaczone obrysowo elementy na foli do prostokątów formatu A3 i odbiłem je na ksero. Odbite kształty na papierze wyciąłem i odpowiednio jeszcze robiąc przymiarkę podocinałem na żądany wymiar. Ostatecznie wycięte szablony przyłożyłem do zakupionej maty GMS w wymiarze 100x50 i je wyciąłem nożykiem do tapet.
Pozostało przygotowanie maski poprzez wymycie i odtłuszczenie benzyną ekstrakcyjną klejonych powierzchni. Ponieważ robiłem to w lecie, wiec dużo robotę odegrały temperatury. Maska była dość nagrzana więc wystarczył lekki docisk maty i równomierne wyciśnięcie pęcherzyków powietrza.
Klejona mata posiada bardzo mocny klej, więc starałem się przyłożyć za pierwszym razem.
Życzę powodzenia i zadowolenia z efektu! :D
Nuno
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2011, 17:44
Posty: 206 (1/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 BK Sedan
2.0 LF TOP
2005

Postprzez Robert88 » 16 lut 2014, 03:33

Zrobione! ale trochę inaczej niż przedstawiłeś. Ja nie mocowałem oryginalnego wygłuszenia więc nie musiałem tak dokładnie wycinać kształtów wgłębień, aby pasowały do trójkątów pasujących do oryginalnego wygłuszenia...Mniej-więcej dopasowałem mate 07XL, powycinałem kształty, przykleiłem do maski, a na to po całości przykleiłem mate 011. Efekt zadowalający :D
W następny weekend montuje wygłuszenie na przegrodę :) potem na podłogę kierowcy, pasażera, nadkoli, i na koniec bagażnik :) ciekawe czy zawieszenie będzie ciszej pracowało...
Początkujący
 
Od: 5 lut 2013, 23:15
Posty: 14
Auto: Mazda 3 TOP SPORT 2.0 SEDAN, 2005

Postprzez Nuno » 16 lut 2014, 15:00

Gratuluje Robert88 zaangażowania. Bardzo szybko wykonaleś zadanie :) Ja troche rozwlekałem to w czasie, ponieważ brak garażu i małe dziecko nie przyśpiesza sprawy. W tym roku, też planuje coś ruszyć z dalszym wygłuszaniem. Z tym że kabiny nie będe na razie ruszał. Skupie sie na bagażniku. Swoją drogą w ubiegłym roku miałem przygodę z gradem i teraz żałuje, że nie wykleiłem dachu matą pomiędzy wzmocnieniami tak jak to zrobiłem z maską. Poza wyciszeniem kabiny zyskał bym dodatkowo większą sztywność delikatnych blach dachu i być może nie miałbym wgniotek :(
Nuno
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2011, 17:44
Posty: 206 (1/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 BK Sedan
2.0 LF TOP
2005

Postprzez krzysiek3d » 19 kwi 2014, 23:18

Witaj.

Jak się sprawuje konserwacja którą wykonałeś w 2012r ? Były jakieś poprawki ?

Pamiętasz gdzie to robiłeś (może być na pw).

Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 00:56
Posty: 88 (3/3)
Auto: Mazda 3 2.0 BK

Postprzez Nuno » 23 kwi 2014, 23:17

krzysiek3d napisał(a):Witaj.

Jak się sprawuje konserwacja którą wykonałeś w 2012r ? Były jakieś poprawki ?

Pamiętasz gdzie to robiłeś (może być na pw).

Pozdrawiam.


W tym roku planuje przed zimą dokonać poprawek. Bo 3 zimy mimo wszystko dały się konserwacji we znaki. Ja konserwowałem jesienią 2011r. Zresztą same firmy konserwujące podwozie metodą RUST-CHECK sugerują po 2-3 latach przegląd i ewentualne poprawki. Środki użyte w metodzie RUST-CHECK mają to do siebie, że ulegają po czasie wypłukiwaniu – nie jest to twarda skorupa na bazie smoły jaką się kiedyś stosowało ;)
Z tego co zauważyłem, mam do poprawy głownie progi oraz ranty nadkoli – myjka ciśnieniowa robi robotę. Napewno nie będe powtarzał konserwacji profili zamkniętych – bo ten środek pełzajacy jest wyjatkowo śmierdzący i utrzymuję się dość długo. Pozatym w tym roku czekają mnie poprawki lakiernicze które potraktuje priorytetowo. Nie wiem,w jakim stanie masz nadwozie i pozdwozie, ale musisz wiedzieć, że konserwacja nie zapobiegnie już istniejącym ogniskom korozji, ewentualnie ją spowolni. Z własnego doświadczenia już wiem, że jeżeli masz coś do poprawki lakieniczej to zrób to przed samą konserwacją.
Samą konserwację RUST-CHECK robiłem w zakładzie sąsiadującym koło Rzeszowskiego PZMOT-u na ul. Rejmonta.
Nuno
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2011, 17:44
Posty: 206 (1/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 BK Sedan
2.0 LF TOP
2005

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy