Mazda3 BK Y6 '04

wstęp
Witam,
w tym roku "nadejszła wiekopomna chwila" i padł pomysł wymiany samochodu.
Decyzja nie była łatwa początkowo wybór padł na toyote rav4, ale ceny paliw zweryfikowały wszystko i musiałem wszystko weryfikować. Na polu boju zostały samochody z mniejszym apetytem.
Krąg poszukiwań wstępnie zawęziłem pomiędzy mazda3, honda civic VII, volvo v50. Volvo jednak drogie, a znaleźć ciekawy egzemplarz i cenowo fajny ciężko. Została mazda lub honda. Pojeździłem w okolice KRK oglądać mazdy i powiem ciężko na odległość można stwierdzić, że coś nie tak, a po przeczytaniu artykułu na forum- bezpieczny zakup to już w ogóle. W między czasie odezwał się do mnie kumpel (Marianek to o Tobie
) i zaczął prać mózg
żebym sam sobie sprowadził i to najlepiej z Belgi. No i zaczęło się wizyta w banku zbiórka kasy i w jak już z Mariankiem wyselekcjonowane zostały samochody decyzja o wylocie.
Nie będę pisał, że oglądaliśmy w sumie 4 samochody, że marzyła mi się M3 w sedanie (bo wydaje mi się, że ich mało) itp. W ostateczności miała być w dieslu i bez filtra cząstek stałych. Po przejechaniu kilku set km po Belgi i stwierdzeniu, że dziwne że to jeszcze jest wolnym krajem i że Belgowie to brudasy
padło na nią.

skradła mi serce. Marianek wynegocjował atrakcyjna cene i transakcja zakończona pomyślnie. W myśl, że jak ktoś pomógł Tobie to teraz Ty pomóż komuś- jakby ktoś potrzebował info co i jak z autem z Belgii to na tyle ile mogę chetnie.
opis
Model BK Mazda3
Nadwozie: 4HB
Zewn.Kod koloru: 29Y- "titanium gray II metalic"
Wewn.Kod koloru: BP6
Wydanie pojazdu: Data 21/10/04
Typ Y6 1.6L (80 kw)
Aktulanie jestem 3 właścicielem – 2 w Belgi
Wyposażenie:
*Komputer pokładowy
*4 x elektryczne szyby i podgrzewane lusterka
*Radio + CD + 4 głośniki
*Wielofunkcyjna kierownica
*Skrzynia manualna 5 biegowa
*Halogeny
*Poduszki szt. 6
*Climatronic
*Aluminiowe felgi
plany
*zabezpieczenie podwozia (plan );
*naprawa małego wgniecenia (jak będą wolne fundusze);zabezpieczone przed zimą
*XCarLink (bliżej nieokreślony)– zrobione- październik 2012 ;
*pisakowanie i malowanie felg – albo na jakiś ciemny mat może kolor nadwozia lub srebrny (bliżej nieokreślony)– zrobione – 10.06 ;
*wymiana lub obszycie deski rozdzielczej (właściciel wpuścił psa, a ten podrapał kokpit
)
*naklejka klubowa (na najbliższym spocie w KRK jak bozia da)naklejone
*inne
zrobione
*zakupione podkładki pod tablice wymieniona żarówka H7 oraz podświetlenia tablicy;
*158015 km – wymieniony olej i filtry: Motul 8100 X-CLEAN + 5W30, filtry oleju,powietrza,paliwa -filtron w firmie Gemma (319 zł z wymianą);
*158211 km – wymiana rozrządu + pompa wody – zakupione u Rikiego Dayco+RUVILLE OEM MAZDA (550+wymiana w zaprzyjaźnionym zakładzie 250zł);
*czerwiec- napełnienie klimatyzacji (olej, czynnik) + ozonowanie;
*lipiec montaż podkładek klubowych
;
*162251 km – wymiana klocków hamulcowych tył : Brembo P59042;
*165211 km – wymiana filtra kabinowego z aktywnym węglem: Oyodo
*167087 km – pierwsza prawie awaria ( na szczęście w porę wymienione) koło pasowe firmy FEBI Bilstein (koszt 240+80 wymiana)
*168714 km – wymiana oleju: Motul 8100 X-CLEAN + 5W30, filtr powietrza Bosch, filtr oleju or. peugeot/citroen + dolewka płynu chłodniczego
*czerwiec – regeneracja felg aluminiowych – malowanie proszkowe – ciemny grafit metalic
*170845 km -wymiana klocków przód (Brembo),podkładki pod wtryski;rolka+ Napinacz paska osprzetu ( INA)
*177246 km -wymiana odboje/osłony KYB tylnych amortyzatorów
*177730 km – wymiana tulei wahaczy TRW – sztuk 2
*177984 km – wymiana drążków kierowniczych TRW – sztuk 2
*178700 km – wymiana oleju: Motul 8100 X-CLEAN + 5W30, filtr powietrza Bosch, filtr oleju Knecht, filtr paliwa Filtron
*180441 km – wymiana poduszki amortyzatora SACHS 180441
*182146 km – wymiana filtra kabinowego z wkładem węglowym Oyodo + czyszczenie wlotów powietrza pianką Boost
*marzec- napełnienie klimatyzacji (olej, czynnik), zakup 4 sztuk opon Uniroyal rainsport 3 (182638 km)
*kwiecień- zakup akumulatora Bosch S4 72Ah 680A
*185380 – montaż sprężyn Eibach pro kit, wymiana amortyzatorów przód KYB 334701/334700, wymiana amortyzatorów tył KYB 343412, łożysk kolumny SACHS 801041, poduszek amortyzatorów przednich SACHS 802458, łącznik stabilizatora prawy przód TRW Lucas JTS490, osłony przednich amortyzatorów (2 szt.)
*189568 – wymiana czujnika położenia wału korbowego firmy KW
*190120 – wymiana oleju: Motul 8100 X-Clean + 5W30, filtr powietrza Bosch, filtr oleju Knecht
*200147 – wymiana oleju: Motul 8100 X-Clean + 5W30, filtr powietrza Bosch, filtr oleju Knecht, filtr paliwa Delphi, pasek klinowy Contitech, świeca żarowa NGK, płyn hamulcowy DOT-4 Organika
*204450 – serwis klimatyzacji (olej+ czynnik) + ozonowanie + wymiana filtra kabinowego Kamoka
*210522- wymiana oleju: Motul 8100 X-Clean + 5W30, filt oleju Filtron, filtr powietrza Filtron
*213309 – wymiana: tuleja wahacza Febi 34249 x2; wahacz tył DELPHI TC1262 x2; wahacz tył LEMFÖRDER 32008 x2; sworzeń TRW JBJ822 x2; tulejki wahacza wg. oznaczeń hurtownika: OEM F09010 x2+ ustawienie geometrii przód i tył.
*216160 – wymiana: tarcze hamulcowe przód Bosch (0986479179) + klocki hamulcowe Bosch (0986424794)
*219979 – wymiana oleju: Motul 8100X-clean+ 5W30, filtr oleju Knecht,filtr powietrza Bosch, filtr paliwa Bosch
*22000 – regeneracja alternatora
*22140 – wymiana silnika (dawca 17800) nowe sprzęgło – Sachs + wysprzęglik LuK, regeneracja turbiny (Garrett), rozrząd + pompa wody Ruville + mobil
*227850 – wymiana oleju (tym razem fordowski 5w30) + filtr oleju + regeneracja rozrusznika
*239167- wymiana oleju ( 5w30) + filtr oleju + filtr powietrza
*250856 – wymiana oleju ( 5w30) + filtr oleju + filtr powietrza + filtr paliwa + filtr kabinowy +tarcze, klocki tył
fotki
Sesja pożegnalna w Belgi:
1. viewtopic.php?p=2256352#p2256352
2.
Pierwsze zdjecia w Polsce:
1.
2.
3.
Spot miłośników japońskiej motoryzacji w KRK:
w drugim planie obok mercedesa
https://plus.google.com/photos/106040013247606795791/albums/5739459907387862481/5739461132612776994
pierwsza z lewej
https://plus.google.com/photos/106040013247606795791/albums/5739459907387862481/5739461161415754418
26.05.2012


23.09.2012
Zdjęcia środka


Witam,
w tym roku "nadejszła wiekopomna chwila" i padł pomysł wymiany samochodu.
Decyzja nie była łatwa początkowo wybór padł na toyote rav4, ale ceny paliw zweryfikowały wszystko i musiałem wszystko weryfikować. Na polu boju zostały samochody z mniejszym apetytem.
Krąg poszukiwań wstępnie zawęziłem pomiędzy mazda3, honda civic VII, volvo v50. Volvo jednak drogie, a znaleźć ciekawy egzemplarz i cenowo fajny ciężko. Została mazda lub honda. Pojeździłem w okolice KRK oglądać mazdy i powiem ciężko na odległość można stwierdzić, że coś nie tak, a po przeczytaniu artykułu na forum- bezpieczny zakup to już w ogóle. W między czasie odezwał się do mnie kumpel (Marianek to o Tobie
Nie będę pisał, że oglądaliśmy w sumie 4 samochody, że marzyła mi się M3 w sedanie (bo wydaje mi się, że ich mało) itp. W ostateczności miała być w dieslu i bez filtra cząstek stałych. Po przejechaniu kilku set km po Belgi i stwierdzeniu, że dziwne że to jeszcze jest wolnym krajem i że Belgowie to brudasy


opis
Model BK Mazda3
Nadwozie: 4HB
Zewn.Kod koloru: 29Y- "titanium gray II metalic"
Wewn.Kod koloru: BP6
Wydanie pojazdu: Data 21/10/04
Typ Y6 1.6L (80 kw)
Aktulanie jestem 3 właścicielem – 2 w Belgi
Wyposażenie:
*Komputer pokładowy
*4 x elektryczne szyby i podgrzewane lusterka
*Radio + CD + 4 głośniki
*Wielofunkcyjna kierownica
*Skrzynia manualna 5 biegowa
*Halogeny
*Poduszki szt. 6
*Climatronic
*Aluminiowe felgi
plany
*zabezpieczenie podwozia (plan );
*naprawa małego wgniecenia (jak będą wolne fundusze);zabezpieczone przed zimą
*XCarLink (bliżej nieokreślony)– zrobione- październik 2012 ;
*pisakowanie i malowanie felg – albo na jakiś ciemny mat może kolor nadwozia lub srebrny (bliżej nieokreślony)– zrobione – 10.06 ;
*wymiana lub obszycie deski rozdzielczej (właściciel wpuścił psa, a ten podrapał kokpit
*naklejka klubowa (na najbliższym spocie w KRK jak bozia da)naklejone
*inne
zrobione
*zakupione podkładki pod tablice wymieniona żarówka H7 oraz podświetlenia tablicy;
*158015 km – wymieniony olej i filtry: Motul 8100 X-CLEAN + 5W30, filtry oleju,powietrza,paliwa -filtron w firmie Gemma (319 zł z wymianą);
*158211 km – wymiana rozrządu + pompa wody – zakupione u Rikiego Dayco+RUVILLE OEM MAZDA (550+wymiana w zaprzyjaźnionym zakładzie 250zł);
*czerwiec- napełnienie klimatyzacji (olej, czynnik) + ozonowanie;
*lipiec montaż podkładek klubowych
*162251 km – wymiana klocków hamulcowych tył : Brembo P59042;
*165211 km – wymiana filtra kabinowego z aktywnym węglem: Oyodo
*167087 km – pierwsza prawie awaria ( na szczęście w porę wymienione) koło pasowe firmy FEBI Bilstein (koszt 240+80 wymiana)
*168714 km – wymiana oleju: Motul 8100 X-CLEAN + 5W30, filtr powietrza Bosch, filtr oleju or. peugeot/citroen + dolewka płynu chłodniczego
*czerwiec – regeneracja felg aluminiowych – malowanie proszkowe – ciemny grafit metalic
*170845 km -wymiana klocków przód (Brembo),podkładki pod wtryski;rolka+ Napinacz paska osprzetu ( INA)
*177246 km -wymiana odboje/osłony KYB tylnych amortyzatorów
*177730 km – wymiana tulei wahaczy TRW – sztuk 2
*177984 km – wymiana drążków kierowniczych TRW – sztuk 2
*178700 km – wymiana oleju: Motul 8100 X-CLEAN + 5W30, filtr powietrza Bosch, filtr oleju Knecht, filtr paliwa Filtron
*180441 km – wymiana poduszki amortyzatora SACHS 180441
*182146 km – wymiana filtra kabinowego z wkładem węglowym Oyodo + czyszczenie wlotów powietrza pianką Boost
*marzec- napełnienie klimatyzacji (olej, czynnik), zakup 4 sztuk opon Uniroyal rainsport 3 (182638 km)
*kwiecień- zakup akumulatora Bosch S4 72Ah 680A
*185380 – montaż sprężyn Eibach pro kit, wymiana amortyzatorów przód KYB 334701/334700, wymiana amortyzatorów tył KYB 343412, łożysk kolumny SACHS 801041, poduszek amortyzatorów przednich SACHS 802458, łącznik stabilizatora prawy przód TRW Lucas JTS490, osłony przednich amortyzatorów (2 szt.)
*189568 – wymiana czujnika położenia wału korbowego firmy KW
*190120 – wymiana oleju: Motul 8100 X-Clean + 5W30, filtr powietrza Bosch, filtr oleju Knecht
*200147 – wymiana oleju: Motul 8100 X-Clean + 5W30, filtr powietrza Bosch, filtr oleju Knecht, filtr paliwa Delphi, pasek klinowy Contitech, świeca żarowa NGK, płyn hamulcowy DOT-4 Organika
*204450 – serwis klimatyzacji (olej+ czynnik) + ozonowanie + wymiana filtra kabinowego Kamoka
*210522- wymiana oleju: Motul 8100 X-Clean + 5W30, filt oleju Filtron, filtr powietrza Filtron
*213309 – wymiana: tuleja wahacza Febi 34249 x2; wahacz tył DELPHI TC1262 x2; wahacz tył LEMFÖRDER 32008 x2; sworzeń TRW JBJ822 x2; tulejki wahacza wg. oznaczeń hurtownika: OEM F09010 x2+ ustawienie geometrii przód i tył.
*216160 – wymiana: tarcze hamulcowe przód Bosch (0986479179) + klocki hamulcowe Bosch (0986424794)
*219979 – wymiana oleju: Motul 8100X-clean+ 5W30, filtr oleju Knecht,filtr powietrza Bosch, filtr paliwa Bosch
*22000 – regeneracja alternatora
*22140 – wymiana silnika (dawca 17800) nowe sprzęgło – Sachs + wysprzęglik LuK, regeneracja turbiny (Garrett), rozrząd + pompa wody Ruville + mobil
*227850 – wymiana oleju (tym razem fordowski 5w30) + filtr oleju + regeneracja rozrusznika
*239167- wymiana oleju ( 5w30) + filtr oleju + filtr powietrza
*250856 – wymiana oleju ( 5w30) + filtr oleju + filtr powietrza + filtr paliwa + filtr kabinowy +tarcze, klocki tył
fotki
Sesja pożegnalna w Belgi:
1. viewtopic.php?p=2256352#p2256352
2.

Pierwsze zdjecia w Polsce:
1.

2.

3.

Spot miłośników japońskiej motoryzacji w KRK:
w drugim planie obok mercedesa
https://plus.google.com/photos/106040013247606795791/albums/5739459907387862481/5739461132612776994
pierwsza z lewej
https://plus.google.com/photos/106040013247606795791/albums/5739459907387862481/5739461161415754418
26.05.2012


23.09.2012
Zdjęcia środka

