Strona 1 z 40

Mazda3 BK LF '08 2.0 161KM KINTARO

PostNapisane: 4 sty 2012, 15:46
przez tomek-waw
Przedstawiam moją Mazdę 3

mazda-3-kintaro.jpg


Moja zabawa z motoryzacją zaczęła się już ok. 27 lat temu.
Pierwszy samochód jak u większości w tamtych czasach to Fiat 126p.
Po kolei zmieniały się czasy i marki samochodów.
Było ich do tej pory 8 sztuk: PF126p, Polonez, Fiat UNO, Lanos, Opel Astra II, VW Passat B5, Seat Ibiza, Peugeot307.
Ale nie będę ukrywał, że Mazda najmocniej ujęła mnie za serce.
Po przejrzeniu kilkudziesięciu ofert z rynku niemieckiego zdecydowałem się na zakup właśnie trójeczki po face liftingu w 2006 roku. Znalazłem dwie oferty, obie wersje Kintaro które były w pobliżu miejsca zamieszkania kolegi.
Osobiście poleciałem do Niemiec i z pomocą ( językową ) kolegi mieszkającego w okolicach Dortmundu przywiozłem ją do kraju w listopadzie 2011.

Dane techniczne:
Data pierwszej rejestracji 2008
Wersja Kintaro
Kolor: A4A True Red
Silnik: 1999 cm3 benzyna
Moc: 150 KM ( 110 KW ) ( na hamowni 161KM )
Przebieg 57 tys.km
Klasa emisji spalin: Euro4
Spalanie:
Miasto: 10,2 l/100 km
Poza miastem:
7,5 l/100 – 110km/h,
9,6/100 – 150km/h ,
18 l/100 powyżej 200 km/h <rotfl>
V-max na zimowych kołach 205/55/16 tyle co na szafie 230 km/h, ale GPS pokazuje mi o 10 km/h mniej.

Wyposażenie:
Komputer pokładowy
4 x elektryczne szyby i podgrzewane lusterka z czujnikiem temp. zewnętrznej
Audio: Radio z DVD + GPS + 6 głośników + wzmacniacz
Wielofunkcyjna kierownica skórzana
Skrzynia manualna 6 biegowa
Reflektory soczewkowe
Halogeny
Światła do jazdy dziennej Philips
Poduszki powietrzne szt. 6
Klimatronic
Felgi aluminiowe 16" 205/55 opony Nokian – zima
Felgi aluminiowe 18" 225/40 opony Yokohama Advan Sport – lato
Przyciemnione szyby tył + klapa bagażnika
Wydech sportowy Sebring
Nakładki na progi AL
Nakładki na pedały oraz podstopnica AL
Sprężyny sportowe obniżone EIBACH
Rozpórka przednia w komorze silnika


Dołożono po zakupie:
CB radio President JOHNNY II ASC
Autoalarm,
Czujniki parkowania tył + kamera cofania
Moduł komfortu kierunkowskazów
Dywaniki gumowe na zimę
Światła do jazdy dziennej LED Philips DayLight 4
Oświetlenie komory silnika LED
Oświetlenie powitalne LED w kolorze nadwozia



Do zrobienia na już to pomalowanie znaczka Mazda przód i tył na czarno oraz napisu z tyłu Mazda 3
Zaciski w kolorze nadwozia z napisem MAZDA

Założeniem wszystkich modyfikacji nie jest generalna zmiana na siłę parametrów oraz osiągów silnika, lecz jedynie efekt wizualny oraz komfort podróżowania. Nie chcę też zmieniać za dużo aby mazda była nadal seryjną trójką.



Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Update 07.03.2012

Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek

Oświetlenie komory silnika oraz powitalne.
Obrazek
Obrazek

Obrazek

Obrazek


Update 04.02.2012

Emblematy pomalowane czarnym lakierem. W późniejszym okresie przemalowałem czarnym Plastidipem.

Obrazek

Obrazek

Update 01.03.2012

Nowe opony letnie Yokohama Advan Sport v103, 215/45/17

Obrazek

oraz felgi TenzoR 17/7 ET45

czerwony-zacisk2(2).jpg


Update 16.03.2012

Zaciski pomalowane w kolor nadwozia ( lakier Foliatec )

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Update 10.04.2012

Końcówka tłumika zmieniona na Ulter Black Chrom.

Obrazek

Obrazek

Wygłuszenie drzwi przód oraz tył matami Boll – miękkie. Poszło około 30 mat.
Zamontowałem zestaw głośników odseparowanych Helix E62C na przód

Obrazek

Moc RMS 60 W
Moc MAKSYMALNA 180 W
Pasmo przenoszenia: 50 – 25 000 Hz
Skuteczność: 91 dB
Impedancja: 4 ohm
Stożek głośnika niskotonowego z włókna szklanego
25mm głośnik wysokotonowy z jedwabną kopułką i magnesem neodymowym
Typ głośnika: System Dwudrożny odsparowany
Zwrotnice z regulacją poziomu
Średnica: 16,5 cm
Głębokość montażowa: 65 mm


oraz wzmacniacz Helix Blue Four.

helixb4.jpg


helixb4detail.jpg


· Moc RMS:
4x 60W / 4Ω
4x 90W / 2Ω
2x 180W / 4Ω
· Moc max:
4x 120W / 4Ω
4x 180W / 2Ω
2x 360W / 4Ω
· Filtr HP / BP: 15 – 4000Hz
· Filtr LP: 40 – 4000Hz
· THD: <0,03%
· S/N: >95dB
· Współczynnik tłumienia: 200
· Czułość wejściowa: 0,2 – 6V
· Wymiary: 50,5 x 260 x 330mm

Na tył poszły Helix B62C

helixr.jpg



Dwudrożny zestaw 165 mm
Moc maksymalna 150W
Moc ciągła RMS 50 W
Skuteczność 90 dB
Wzmacniane zawieszenie o dużym wychyleniu
Duże, chronione gumą magnesy
Pasmo przenoszenia 55 Hz – 25 kHz
Impedancja (fabryczna) 4 Ohm
Średnica otworu montażowego 143 mm
Głębokość montażu 59mm bez gumy lub 61mm z gumą ochronną


Update 25.05.2012

Siłowniki maski ( zakup na ebay ) oraz rozpórka przednia górna ( sklep MTuning ).

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Update 15.07.2012

Zlot Mazdaspeed Ryki 2012r.

Miłym zaskoczeniem było zajęcie I-go miejsca w konkursie "Najładniejsza Seryjna Mazda Zlotu"

dyplom.jpg


puchar.jpg


zlot-ryki-2012.jpg


Update 19.07.2012

Seryjne radio zostało zastąpione zestawem DVD NAVI

dvd.jpg


Obrazek

Model: QL-MZD501
This Car Navi Multimedai system fits MAZDA3 2004-2009(Not suit: New Mazda3 2010).
All-in-one for Mazda 3
iPod Rotary style--Unique Smoothly slide-switched display
Dual-Core CPU, faster and smoother running
7" HD Touch panel with 800 * 480 RGB Output, much clearer than analog screen displaying.
Built-in GPS receiver
Built-in Bluetooth
GPS Dual Zone (you can enjoy music or radio while navigation)
All-Region DVD/CD disc playback supported
Built-in High Anti-disturbance Radio System: FM / AM / RDS
Support e-book (".txt" supported)
Built-in Amplifier (4 * 60W)
Built-in ESP Anti-shock function
Dual Channel CD Tone Quality, Supporting AC-97
Button Light: Red
iPod control function, an iPod cable is included for easy connection.
Steering Wheel Control Compatible, quick operation under your finger.
Reverse Camera Input Ready, what you only need to do is to hook up a backup camera like QL-CMZD36A (need extra $49.00) or QL-CMZD63A(need extra $49.00).
1 rear USB Port, it could read all files in the flash drives.
2 SD slots, one is for GPS map, another is for media source. Up to 18 GB memory
Subwoofer Output, bringing you an extraordinary audio effect.
2 Aux-in allow connection to external media devices.
FREE 2GB SD card with gps for areas: Europe, USA , Canada, Australia and New Zealand. for other areas, only sd card wil be sent.

Update 23.07.2012

Światła do jazdy dziennej DAYLIGHT PHILIPS 4 LED.

Obrazek

Update 30.10.2012

Antena 15cm FACT – Foliatec

Obrazek

Obrazek

Update 05.11.2012

Spryskiwacze mgłowe.

Obrazek

Update 09.11.2012

Plastidip na emblematach.

plastidip-mazda3.jpg


Obrazek

Obrazek

Update 14.11.2012

Oklejenie górnej części zderzaka na czarno. Folia Oracal.

Obrazek

Obrazek

Update 24.11.2012

Mały spocik wrocławsko-warszawski w stolicy :)

Obrazek
Obrazek

Update 26.11.2012

Wymiana oleju w skrzyni biegów oraz płynu w układzie chłodzenia.

ObrazekObrazek

Update 08.03.2013

Mazda dostała nowy dolot Simota.
Tak jak się spodziewałem nie przyniosło to większych przyrostów mocy, za to brzmienie silnika o niebo bardziej melodyjne. Montaż ok. 2 godzin. :)

20130308_085850.jpg


simota.jpg


20130308_093927.jpg


20130308_120045.jpg


20130308_120059.jpg


20130308_120335.jpg


Obrazek




Update 21.03.2013


Ku wygodzie i komforcie w okresie zimowym założyłem również podgrzewanie siedzeń firmy WAECO Magic Comfort MSH60

magic-comfort-msh60.jpg


msh-60.jpg


Obrazek


Letnie opony Yokohama Advan Sport 225x40x18 z felgami 18x7,5 ET48 ( porównanie zima/lato )

Obrazek

Obrazek

Ślady opony

ślad opony.jpg


Wygląd na aucie przód

20130522_112830.jpg


i tył

20130522_112855.jpg


oraz tylne lampy LED.

lampa-led.jpg


Update 16.04.2013

Dziś wymiana oleju i filtrów, oleju i kabinowego.
Od poprzedniej wymiany ( 10 tys. km. ) brak ubytków oleju.

Mobil Super™ 3000 XE 5W-30
Obrazek
Mann W 712/73
Obrazek
Mann CU 22 001-2
Obrazek

Update 08.05.2013

Napis MAZDA na zaciskach hamulcowych przód.

Obrazek

Obrazek

Update 24.05.2013

Kamera cofania.

Obrazek

Update 28.05.2013

Kilka zdjęć z wiosennej sesji.

Mazda3-Kintaro(15).JPG

Mazda3-Kintaro(14).JPG

Mazda3-Kintaro(13).JPG

Mazda3-Kintaro(12).JPG

Mazda3-Kintaro(11).JPG

Mazda3-Kintaro(10).JPG

Mazda3-Kintaro(9).JPG

Mazda3-Kintaro(8).JPG

Mazda3-Kintaro(7).JPG

Mazda3-Kintaro(6).JPG

Mazda3-Kintaro(5).JPG

mazda pf_1397162876.jpg

Mazda3-Kintaro(2).jpg

Mazda f_1397163881.jpg

Mazda3-Kintaro(4).JPG

Mazda3-Kintaro(3).JPG

Mazda3-Kintaro(2).JPG

Mazda3-Kintaro(1).JPG


Update 11.09.2013

Mazda dostała nowe amortyzatory z przodu, Bilstein B6 z kpl. poduszek i łożysk.
Niebawem wymiana również z tyłu.
Przy okazji coroczna wymiana oleju i filtrów.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Update 12.03.2014

Po zimie konieczna była wymiana łączników stabilizatora.


Obrazek

Obrazek

Update 25.04.2014

Montaż świateł LED zamiast typowych odblasków z tyłu.

20140425_135151.jpg

20140425_135117.jpg

20140423_193205_resized.jpg

20140423_184339_resized.jpg



Update 05.07.2014

Zmiana dedykowanego radia DVD.

Obrazek
Obrazek

Update 17.02.2015

Dziś zamontowano nowy zestaw sprężyn i amortyzatorów.

EIBACH B12 PRO-KIT nr. E90-55-008-01-22

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Zdjęcia zostały zebrane z treści wątku o mojej Mazdzie, gdzie szerzej są opisane czynności oraz komentarze. C.D.N...

Re: Mazda 3 BK LF '08 2.0 150KM KINTARO

PostNapisane: 4 sty 2012, 16:33
przez some1
Ładna... na początku też chciałem kupić czerwone Kintaro, ale trafiło w końcu na co innego. W tej wersji Sebring był w standardzie, czy dołożony później?

W kwestii formalnej, głośniki są 4 ;)

Re: Mazda 3 BK LF '08 2.0 150KM KINTARO

PostNapisane: 4 sty 2012, 17:38
przez tomek-waw
some1 napisał(a):na początku też chciałem kupić czerwone Kintaro

Ja miałem do wyboru ( w dwóch miejscach ) czarne i czerwone. Wybrałem szybszy <lol>
some1 napisał(a):W tej wersji Sebring był w standardzie, czy dołożony później?

Ja nie dokładałem, auto kupiłem z pierwszej ręki. Było w opisie ale dopóki nie zajrzę pod spód to nie dowiem się na 100%. Dam info.

PostNapisane: 4 sty 2012, 21:16
przez cichy_86
ładna sztuka :D aż pozazdrościć ;)

PostNapisane: 4 sty 2012, 21:50
przez Seraf
dla mnie jest po prostu hypnotajzin :D tylko jakbym miał wybór to brałbym czarne :D
Mamy ten sam silnik a bagnet mam w innym miejscu dziwne <co?>

Re: Mazda 3 BK LF '08 2.0 150KM KINTARO

PostNapisane: 4 sty 2012, 21:52
przez cbr
Nie znasz się Pawle, czerwone, jeździ szybciej, lepiej hamuje i ma lepsze czasy 0-100km/h :D
Piękne auto, szerokości i bez awaryjności życzę :)

PostNapisane: 4 sty 2012, 22:07
przez some1
Seraf napisał(a):Mamy ten sam silnik a bagnet mam w innym miejscu dziwne


Nie do końca ten sam silnik, po lifcie parę rzeczy się w nim pozmieniało (zmienne fazy rozrządu, elektroniczna przepustnica, cośtam jeszcze). No i jest podłączony do skrzyni szóstki. :]

PostNapisane: 4 sty 2012, 22:46
przez Seraf
oprócz zmiennych faz rozrządu cała reszta to osprzęt :D ale pewnie masz racje zmieniło się coś co wymusiło przeniesienie bagnetu

Re: Mazda 3 BK LF '08 2.0 150KM KINTARO

PostNapisane: 5 sty 2012, 00:18
przez kartofel
Auto bardzo fajne szkoda tylko ze dosc ubogie. Niby wersja "limitowana" to mogli doposazyc max... ledy, xenon, szyberdach, 6 glosnikow.

PostNapisane: 5 sty 2012, 00:51
przez tomek-waw
kartofel napisał(a): ledy, xenon, szyberdach, 6 glosnikow.

Fakt, ale jak dla mnie to szyberdach i xenony ( dodatkowy płyn + koszt żarówek + żadna różnica w oświetleniu drogi ) są zbędne.
Ledy i lepsze audio by się przydało. :)

PostNapisane: 5 sty 2012, 15:06
przez some1
kartofel napisał(a):Auto bardzo fajne szkoda tylko ze dosc ubogie. Niby wersja "limitowana" to mogli doposazyc max... ledy, xenon, szyberdach, 6 glosnikow.


Zazwyczaj właśnie tak są konstruowane edycje specjalne, wcale nie na bazie full opcji, tylko średnie wyposażenie plus kilka atrakcyjnych dodatków. Do wersji Top zawsze można było dokupić pakiet optyczny i wyszłoby na to samo.

Dzi@dek napisał(a):Fakt, ale jak dla mnie to szyberdach i xenony ( dodatkowy płyn + koszt żarówek + żadna różnica w oświetleniu drogi ) są zbędne. Ledy i lepsze audio by się przydało.


Ale za to dostajesz czujnik poziomu płynu do spryskiwaczy :P
Tak na serio, to żarówek ksenonowych nie wymienia się tak często, więc na jedno wychodzi. Różnica w oświetleniu drogi zazwyczaj jednak jest, chociaż jeśli chodzi konkretnie o M3 to patrząc na opinie na forum szału nie ma. Może kiedyś porównam Kintaro kolegi z pracy ze swoim.

LED'y to kwestia gustu, zwykłe lampy też dobrze wyglądają zwłaszcza na czerwonym aucie :)

Re: Mazda3 BK LF '08 2.0 150KM 2008 KINTARO

PostNapisane: 5 sty 2012, 16:48
przez Jericho
Od siebie zaproponowałbym oklejenie dachu czarną folią. Autko super najbardziej zazdroszczę tego przedniego zderzczaka :)

Re: Mazda3 BK LF '08 2.0 150KM 2008 KINTARO

PostNapisane: 5 sty 2012, 19:34
przez marcin255
No ,no śliczne autko <spoko>

Re: Mazda3 BK LF '08 2.0 150KM 2008 KINTARO

PostNapisane: 5 sty 2012, 21:35
przez adrian_rusinowicz
Wygląda super. Wstaw zdjęcia polakierowanych felg, sam mam taki zamiar ale dopiero na wiosne i od razu zaciski na czerwono.

PostNapisane: 5 sty 2012, 21:37
przez tomek-waw
adrian_rusinowicz napisał(a):i od razu zaciski na czerwono.

O tym nie napisałem ale będę też malował na czerwono.

PostNapisane: 5 sty 2012, 22:49
przez dzux
bardzo ładny samochód :)

PostNapisane: 7 sty 2012, 20:54
przez radzi89
fajniutka :)

PostNapisane: 7 sty 2012, 21:08
przez tomek-waw
radzi89 napisał(a):fajniutka

Szkoda, że w Szczecinie nie dojechałem na gokarty ale mnie zablokowali w domu :|

PostNapisane: 8 sty 2012, 03:39
przez s i w y
elegancka furmanka :D

Re: Mazda3 BK LF '08 2.0 150KM 2008 KINTARO

PostNapisane: 8 sty 2012, 18:54
przez tomek-waw
Zamontowałem dodatkowo moduł komfortu kierunkowskazów.
W/g mnie bardzo przydatna funkcja której seryjnie brakuje.


http://www.bartsoft.pl/produkty/show/16/Modul-komfortu-kierunkowskazow.html

http://allegro.pl/modul-komfortu-kierun ... 28311.html