Strona 1 z 4

Mazda3 BK Y6 2005 1,6CiTD 109KM

PostNapisane: 30 gru 2011, 21:41
przez lukard
Witam,

Po długich poszukiwaniach stałem się posiadaczem Mazdy 3 jak w tytule.
Auto z udokumentowanymi 114tys km, wizualnie i technicznie bez zarzutu, ale wszystko wyjdzie w praniu.
1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg



Drobiazgi już poprawione dzięki pomocy tego forum:
– podświetlenie (żaróweczki wysokości świateł, jasności, zapalniczki)
– wymiana filtra kabinowego
– wymiana żarówki w schowku
– naprawa hałasującego wiatraczka czujnika temperatury
– wymiana żarówek podświetlenia tablicy rej.


Ponadto zmieniłem
– koła na zimowe – nowe gumki Goodyear ultragrip 8 na feldze 15
– filtr powietrza
– dywaniki zimowe
– kołpaki:)


Planowane zmiany/wymiany:
– podświetlenie przestrzeni pod nogami/ w bagażniku
– wymiana oleju, filtra, rozrządu i pompy wody
– wymienione koło pasowe i pasek wielorowkowy

– chip tuning w 44tuning na VIP
109KM –> 135KM
240Nm –> 290Nm
– wyciszenie wnętrza matami Boll flex i filc
– bagażnik, drzwi, klapa,

– konserwacja progów, może podwozia...
– CAR AUDIO:
– wzmacniacz z wejściem HI INPUT w bagażnik
– 165mm w przednie drzwi, tweeter w trójkącik
– zwrotnica
– montaż XCARLINKa

– mały sub w bagażnik

Na bieżąco będę wrzucał fotki i relacje z postępu prac.

POZDRAWIAM WSZYSTKICH!!

PostNapisane: 30 gru 2011, 22:45
przez dzux
Witamy nowego użytkowania M3, tak jak piszesz że forum już pomogło to i my liczymy na dyskusje w sprawach, problemach i doświadczeniach w naszych 3 :D

Re: Mazda 3 BK Y6 2005 1,6CiTD 109KM

PostNapisane: 31 gru 2011, 01:02
przez cbr
Piękniste auto, jaki koszt tego chipa? <co?>

Re: Mazda 3 BK Y6 2005 1,6CiTD 109KM

PostNapisane: 31 gru 2011, 09:02
przez marcin255
Kolejna zgrabna trójeczka -szerokości <spoko>

Re: Mazda 3 BK Y6 2005 1,6CiTD 109KM

PostNapisane: 31 gru 2011, 14:53
przez lukard
Czy pieknista? hmm... moge sie z kims zamienic na czarna, albo niebieska – srebrna nie do konca mi lezy, ale nie kolor byl glownym kryterium przy zakupie:)

Koszt chipa to 1800zł w zwiazku z promocja z okazji ktorejstam rocznicy otwarcia firmy.... podobno.... i podobno normalna cena to prawie 3000zł...

Są tańsze opcje w postaci boxów.... tutaj jest to wykonanie nowych ustawień programu sterującego jednostką napędową na podstawie programu seryjnego – pomiarów indywidualne dla każdego egzemplarza auta... czyli zrobienie nowej mapy i dopasowanie jej do konkretnego auta.... biorą pod uwagę zużcycie silnika, turbiny itp..... to w teorii, a w praktyce jak sprawdze to na pewno dokladnie opisze...

A może ktoś już ma doświadczenie z podniesieniem mocy w tej jednostce?

PostNapisane: 31 gru 2011, 16:33
przez Seraf
Miło mi powitać nowego kolegę i jego autko :D a co tam stoi za plecami mazdeczki?

Re: Mazda 3 BK Y6 2005 1,6CiTD 109KM

PostNapisane: 31 gru 2011, 17:39
przez lukard
nie pamietam juz co tam stalo, bo zdjecia sa jeszcze robione u znajomego od ktorego kupilem auto.....

ale moze zrobimy konkurs na bystre oko, a ja sie podpytam co tam wtedy stalo;)

PostNapisane: 31 gru 2011, 18:20
przez Wicher
To przecież czarny Civic 7th gen. :) Chyba nawet Type-R, albo po prostu z pakietem stylistycznym.

PostNapisane: 2 sty 2012, 01:39
przez 911mc
o nowa trójeczka na forum :)
Plany obszerne jak widać w opisie, byle tylko były realizowane ;P Ładna madzia co tu dużo gadać :)

PostNapisane: 2 sty 2012, 22:09
przez akostarek
lukard napisał(a):Koszt chipa to 1800zł

jak chcesz zmieniać program to przy okazji zastanów się czy nie wywalić FAPa.

W v-techu chyba też nie robią fuszery, a chip + wywalenie FAPa wyjdzie 1724 zł (w promocji jakieś 1400)

Szerokości papa

Re: Mazda 3 BK Y6 2005 1,6CiTD 109KM

PostNapisane: 3 sty 2012, 19:08
przez lukard
Dzięki Akostarek, ale ja mam model z pierwszej połowy 2005 i nie mam FAPa!!!!!!!!!!!! także pełnia szczęścia! o Vtech słyszałem, mam do nich numer, ale muszę się z tym wstrzymać narazie...

Na pierwszy ogień idzie wyciszenie i audio oraz xcarlink.... wszystko już zamówione, powinno przyjść po weekendzie.... także kolejna niedziela będzie w garażu z aparatem żeby coś tu wrzucić.

Zastanawiam się od czego zacząć – wyciszenie drzwi + głośniki czy może od "pupy" strony i wyciszenie bagażnika.... wyciszyłbym też podłogę, ale jak pomyśle o wywalaniu siedzeń i wszystkiego to mi sie odechciewa.... chyba zadowole sie barankiem BOLL od spodu a podłogi w środku nie będę ruszał.

Nadal nie wiem jaka jest głębokość montażowa w głośników w przednich drzwiach... zamówiłtem morel dotech ovation 6.... boje sie ze dystans nie wystarczy, albo ze boczek nie będzie dochodził do drzwi:/... a to już byłaby większa robota...

PostNapisane: 3 sty 2012, 19:12
przez akostarek
lukard napisał(a):Dzięki Akostarek, ale ja mam model z pierwszej połowy 2005 i nie mam FAPa!!

po tylnych światłach i kluczyku śmiem twierdzić, że jednak jest, sprawdź VIN – jeśli jest JMZBK14Y to jest FAP.

PostNapisane: 3 sty 2012, 19:32
przez arjot
Daj koniecznie znać jak poszło z wyciszeniem – sam nad tym się mocno zastanawiam (plus mała przeróbka audio). Prawdę mówiąc jednak myślałem, żeby z wyciszaniem polecieć bardziej kompleksowo, czyli drzwi, nadkola, podłogę plus przednia gródź i maska...
Xcarlink dobra rzecz <spoko> sam już sobie nie wyobrażam jazdy bez.
Co do virusowania – zapytaj Cezara, chipował swojego diesla.
Bezproblemowej jazdy i radości z zadbanego egzemplarza życzę.
I zapraszam na spoty mazowieckiego!

Re: Mazda 3 BK Y6 2005 1,6CiTD 109KM

PostNapisane: 3 sty 2012, 20:22
przez lukard
AKOSTAREK:
W MAZDA w BemoCars powiedzieli mi ze jest bez FAPA... bylem tam na sprawdzeniu całego auta przed zakupem za 300plnów....

A VIN sprawdze jutro to zobacze, bo to ciekawe.....

ARJOT:
też bym poleciał kompleksowo, ale jak myśle o tym ile jest roboty z grodzią i podłogą.... hmmm... od silnika nie hałasuje tak mocno, także na grodzi mocno mi nie zależy bo myśle że ofekty nie będą wprost proporcjonalne do włożonej pracy.... co innego największe źródło hałasu czyli bagażnik...

A gdzie najbliższy spot mazowieckiego to z pewnością zajrzę.

PostNapisane: 3 sty 2012, 21:41
przez akostarek
lukard napisał(a):W MAZDA w BemoCars powiedzieli mi ze jest bez FAPA... bylem tam na sprawdzeniu całego auta przed zakupem za 300plnów....

sporo się naszukałem skutecznej metody na sprawdzenie obecności filtra cząstek stałych, nie jestem specem z ASO, ale jak dotąd to się sprawdzało – porównywałem z katalogiem części Mazdy. Dla całkowitej pewności najlepiej będzie zweryfikować organoleptycznie obecność podzespołów FAPa, najprościej będzie chyba poszukać zbiornika na płyn katalityczny koło baku.

PostNapisane: 4 sty 2012, 00:46
przez arjot
lukard napisał(a):
ARJOT:
też bym poleciał kompleksowo, ale jak myśle o tym ile jest roboty z grodzią i podłogą.... hmmm... od silnika nie hałasuje tak mocno, także na grodzi mocno mi nie zależy bo myśle że ofekty nie będą wprost proporcjonalne do włożonej pracy.... co innego największe źródło hałasu czyli bagażnik...

A gdzie najbliższy spot mazowieckiego to z pewnością zajrzę.


Przy wiekszych prędkościach przelotowych (140kmh) silnik niestety mocno słychać. Co by nie mówić, fabryka mocno oszczędziła na wygluszeniu naszych samochodów. U mnie bagażnik nie jest aż takim problemem, w sedanie mniej sie te dźwięki przenoszą.
Co do spotów, zapraszamy do wszystkich wątków regionalnych. Terminy i lokalizacje spotów ustalane sa w tym watku :
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=29867

Re: Mazda 3 BK Y6 2005 1,6CiTD 109KM

PostNapisane: 4 sty 2012, 21:10
przez lukard
PRACE ROZPOCZĘTE:

2 godziny dziś rozbierałem wszystko do tego etapu.... Jutro wywalam fotele i reszte i zasuwam wszystko łącznie z pod sufitką.... samochód pewnie spędzi pare dni w garażu, bo mam na to czas tylko po 2-3 godziny dziennie, a widze ile bedzie roboty z wyklejaniem.... takze polece ze wszystkim od samego bagaznika po kokpit razem z podsufitka....

Po rozebraniu widać że wszystko jest w originale, żadnych napraw, czyli jestem spokojny jeśli chodzi o bezwypadkowy stan auta.

Potem kable do audio

Jak skończe to, zabiore sie za drzwi x 4.

Napotkałem 3 problemy przy rozbieraniu tylnej części auta, ale opisze wszystko dokładnie w fotorelacji...

Obrazek
Obrazek
Obrazek

W planie mam wzmacniacz który będzie napędzał przednie głośniki aktywnie – czyli wzmacniacz 4 kanały i bi-amp – tweetery i woofery osobno do wzmaka bez zwrotnicy.
W przyszłości drugi wzmacniacz i sub w bagażnik...
i znalazłem pomocny rysunek i opis:

Obrazek

Z +aku przez bezpiecznik 300A przewod 50 mm² do rozetki(2) (rozdzielacz 50mm2 na 2x 25mm²). Dalej do każdego wzmaka 25mm².

PostNapisane: 4 sty 2012, 21:52
przez Seraf
powodzenia życzę :D widać roboty będzie po uszy :D ale to czysta przyjemność pracować przy aucie :D

PostNapisane: 4 sty 2012, 22:37
przez lukaszm
Prawie tak ładna jak moja tylko że moja benzynka :) Dołóż lotkę wygląda dużooo lepiej.

PostNapisane: 4 sty 2012, 22:44
przez dzux
fotorelacja z tego zabiegu na pewno przyda sie wielu kierowcom m3 , mam pytanie jakich użyjesz materiałów do wyciszenia ?? czy będzie to baranek czy może maty wygłuszjące????