Mazda3 BK Z6 '05 Active "Sunlight Silver Metallic"

BP / BN / BM / BL / BK

Postprzez tomek-waw » 17 cze 2012, 22:48

lukaszm napisał(a):W instrukcji jest zapisane że przy ok 120k km trzeba sprawdzić i dokonać poprawy ewentualnego luzu zaworowego więc widocznie ich nie ma. Zrobiłem to teraz gdy wymieniana była uszczelka.

Znalazłem na forum odnośnie tego silnika.

Z zaworami jest tak. Nie ma hydrauliki, nie ma płytek ani śrub. Jako element pośredni pomiędzy popychaczem a trzonkiem zaworu jest tzw szklanka. Rozwiązanie podobno sprawdzone i działające bardzo dobrze w niektórych silnikach Mondeo i Fiesta/Fusion -1.25l. Zdaje się, żę ten silnik był stosowany również w M2. Konstrukcja jest tak pomyslana, że ewentualne powstające luzy pomiędzy zaworem a gniazdem i pomiędzy szklanką i popychaczem mają się w pewnym stopniu kompensować. Generalnie rozwiązanie ma być bezobsługowe, w normalnych warunkach klawiatura ma wytrzymać cały żywot samochodu i dlatego zalecane jest jedynie osłuchanie silnika po 120kkm. W razie czego wymienia się szklanki o odpowiednim nadwymiarze.
RP
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 01:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Postprzez lukaszm » 18 cze 2012, 14:50

hmm być może się pomyliłem bo mówił coś że luz zaworowy był ok
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez lukaszm » 19 lip 2012, 10:27

Nowe fotki :)

IMG_6865.JPG


IMG_6819.JPG


IMG_6818.JPG


IMG_6813.JPG


IMG_6809.JPG
Ostatnio edytowano 13 mar 2013, 01:29 przez lukaszm, łącznie edytowano 3 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez lukaszm » 20 sie 2012, 14:17

z ostatnich nowości, 2 tygodnie temu odkryłem że mam uszkodzony zacisk w tylnym prawym kole gdyż tłoczek nie cofał się, zaciski zostały zregenerowane na szybko wymieniono tylko to co było uszkodzone bez dogłębnego czyszczenia zacisku z rdzy :( i muszę poczekać aż kuzyn wróci do pracy i zrobi mi wtedy wszystkie 4 na tip top że będą wyglądały jak nówki, płyn hamulcowy zalany niestety jak się później okazało DOT-4 K2 :/, podobno nie mieli DOT-4 Organika
Wczoraj natomiast jakiś debilowaty kocur (mam nadzieje że gorzko tego pożałuje :) ) wybiegł mi pod koło, mimo zachowania zimnej krwi nie udało mi się wyhamować, co poczuliśmy przejeżdżając po kocie, spojrzałem tylko w lusterko i co widzę jak biegał tak biegnie dalej... niestety później się okazało że pękł mi zderzak od strony tej kratki na dole i sporo futra zostało :) na szczęście nie ma ubytku jedynie tylko pęknięcie, i kratkę muszę włożyć na nowo :/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez lukaszm » 30 wrz 2012, 21:45

hmm ostatnio udało mi się zauważyć ciekawe zjawisko :)

2012-09-25 15.55.36.jpg


szkoda tylko że po 100km jest już inne:)
Madzi licznik bije bo codziennie robię ok 120km :) kilka tygodni temu przepaliły się osramy wytrzymały ok 8m-cy :) oddałem na reklamację ale na razie cisza ciekawe czy się też tak uda jak z Philipsami :) z tym że Osramy należy oddać do sklepu gdzie się kupiło żarówki i na ciężki przypadek trafiłem :) który się dziwił że jak ja mogę je reklamować skoro jak on to określił "żarówki mają to do siebie że się przepalają" skomentowałem to tylko że nie widziałbym problemu przy żarówkach za 5zł lecz te za 70-80 to troszkę przesada :)
Ostatnio edytowano 13 mar 2013, 01:37 przez lukaszm, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez lukaszm » 10 gru 2012, 21:25

Z racji mnóstwa czasu który ostatnio mam z powodu złamanej nogi :( rozpocząłem poszukiwania panelu środkowego aby przerobić go pod schowek na nawigację (pisałem o tym wcześniej), udało mi się znaleźć panel za małe pieniądze i to z mechanizmem regulacji nawiewu :) podobno jest w idealnym stanie nic nie połamane mam nadzieję że tak będzie :)
Obrazek
teraz tylko ładnie wyciąć otwór na ekran 6/7 cali, przymocować zawiaski i dorobić wanienkę oraz mechanizm rozsuwania.

Efekt końcowy ma być taki: Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez tomek-waw » 11 gru 2012, 01:36

lukaszm napisał(a):Efekt końcowy ma być taki:

Ciekawy pomysł, będę czekał na pozytywne wyniki :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 01:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Postprzez lukaszm » 11 gru 2012, 14:20

tomek-waw napisał(a):
lukaszm napisał(a):Efekt końcowy ma być taki:

Ciekawy pomysł, będę czekał na pozytywne wyniki :)


na chwilę obecną zrobiłem sobie poglądowy model kartonowy :) pozostaje czekać na panel bo nawet nie wiem jaki będę wycinał duży otwór.
Wątek będę kontynuował w dziale Tuning i modyfikacje / Optyczny viewtopic.php?f=103&t=145728
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez szweiki » 11 gru 2012, 14:36

Powiem ci szczerze że ja osobiście zrobiłbym mocowanie na rzep. Czyli podstawę którą udało ci się zdobyć wyrównałbym ją do gładkiej powierzchni i przykleiłbym do niej rzep do tyłu nawigacji czy tez monitora DVD czy co tam będziesz chciał montować również mocujemy rzep na zasadzie bądź taśmy dwustronnej bądź kleju. Ja kiedyś zdobyłem typowy rzep fajnie podgumowany już z klejem na części tylnej i wystarczyło tylko do powierzchni przyłożyć . Demontaż jego również był bezproblemowy troszkę siły i cierpliwości i odchodził bez uszczerbku na danych elementach. Poniżej link do w/w rzepa, pozdrawiam
http://sklep.eko-tech.biz/duotec-klej-a ... -p-30.html
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2012, 23:51
Posty: 84
Auto: mazda 3 sedan 1.6 Z6 BK 2005r

Postprzez PowerX » 12 gru 2012, 12:33

Ten rzep to bardzo pomysłowy rozwiązanie:) Już sobie taki zamówiłem :P A teraz czekam na kuriera :D
PowerX
 

Postprzez szweiki » 12 gru 2012, 15:57

No i tym sposobem nie niszczysz elementu deski rozdzielczej co w przyszłości będzie miało duży wpływ np. przy sprzedaży madzi.
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2012, 23:51
Posty: 84
Auto: mazda 3 sedan 1.6 Z6 BK 2005r

Postprzez lukaszm » 12 gru 2012, 19:22

nie niszczę bo zamówiłem 2 panel aby w razie czego zamienić sobie jak ktoś nie będzie chciał.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez lukaszm » 24 sty 2013, 02:53

Z racji że w temacie Mazdy nic się aktualnie nie dzieje :) postanowiłem się pochwalić moim poprzednim autkiem tym "pierwszym" kupionym za ciężko zarobione pieniądze :D mam okazję podziwiać mój były samochodzik każdego dnia :) gdyż odkupiła je młoda sąsiadka z bloku obok :) niestety zamężna <diabełek>
Auto przyprowadzone z Niemiec z przebiegiem 113tys. km, byłem chyba 4 właścicielem :) Do wymiany na dzień dobry był zamek tylnych lewych drzwi oraz do lakierowania maska przednia gdyż był spory odprysk zamalowany pędzelkiem, przez jakiś czas w tym miejscu widniał pająk :)

Uprzedzę pytanie... Z racji zakupu tego auta w pracy byłem szykanowany przez kolegów :) aż czerwoną wstążkę musiałem powiesić.

Dane podstawowe:
Model: Mercedes A Klasa (W168)
Rok produkcji: 1999
Wersja: Classic
Silnik: 1.4 82 KM
Kolorek: 696 Nachtschwarz
Skrzynia biegów: Manualna

Wyposażenie:
*Komplet poduszek powietrznych i bocznych x4
*Rozsuwany dach :)
*Radio na kasety
*3-ramienna kierownica i gałka zmiany biegów
*Elektryka szyb przednich oraz lusterek (podgrzewane)
*Komplet systemów bezpieczeństwa tj. ABS, ESP, ASR (kontrola trakcji, wspomaganie siły hamowania, rozdział siły hamowania )
* 15" alufelgi na lato z oponami Dunlop SP Sport 01 chyba w rozmiarze 195/55 R15 pamiętam że nisko profilowe :)
* 15" stalówki na zimę z oponami Fulda Kristall chyba w tym samym rozmiarze co letnie :) + oryginalne kołpaki Mercedesa
*Halogeny w lampach
*Podłokietnik
*Kluczyk scyzoryk

Modyfikacje:
*Badziewne marketowe nakładki na pedały nigdy więcej :( bo niemieckie się rozsypały :(
*Dodatkowe gniazdko 12V
*CB
*Felgi aluminiowe :) wylicytowane na aukcji za 350zł :) ;d <diabełek> nówki sztuki niemieckiej firmy ARTEC, tylko jeden problem z nimi był brakowało 2 kapsli które musiałem zamawiać specjalnie z Niemiec, potrzebne były śruby i pierścienie centrujące – dorobione zostały aluminiowe :( nowa właścicielka jeden kapsel już zgubiła :( <płacze>

Naprawy:
*Zamek lewych tylnych drzwi nie blokowały się po zamknięciu prawie żeśmy go naprawili ale urwał się plastikowy haczyk i trzeba było kupić cały zamek
*Wycieraczka tylna, jak się później okazało Niemiec zgubił pokrywę silniczka :) więc i trzeba było silniczek zakupić, ramię po nasmarowaniu działało dalej
*Naprawa sprężyny była pęknięta + Geometria
*Rozkodowanie Radia (za późno wszedłem w posiadanie oprogramowania WIS i EPC tam kod był podany po wpisaniu VINu
*Wymieniony akumulator na Bosch S4
*Naprawa przełącznika świateł pewnego dnia się okazało że nie da się ich odpalić, trzeba było blaszki podszlifować :)
*Wymieniona jedna z felg stalowych bo była podbita.
*Teraz jedna z najgorszych napraw która może się przydarzyć użytkownikowi (biednemu studentowi :) ) tego pojazdu awaria przepływomierza nowy cena ok 5 tysi... Podejrzewam że stało się to po wjechaniu na zalane rondo :) od tej chwili auto gasło chwilę po odpaleniu i trzeba było odpalać jeszcze raz... w końcowej fazie moich zszarganych nerwów zaczęło gasnąć podczas jazdy kiedy wciskałem sprzęgło by się zatrzymać lub zredukować biegi... wizyta w ASO Łódź (swoją drogą nie polecam skasowali coś ok. 160zł za nocny parking) stwierdzili nawet że auto miało skrzynie automatyczna ;d tłumaczyli się problemami z system i ogólnie wszystko chcieli wymieniać... na koniec gdy chciałem zabrać auto powiedzieli że oni nie zauważyli problemów (auto już wtedy gasło po wciśnięciu sprzęgła) koniec końców wróciłem do domu ojciec zaprowadził auto jeszcze tego samego dnia do innego warsztatu specjalizującego się w mercedesach, mechanik się podłączył kompem i wyszło że jest uszkodzony przepływomierz. Udało mi się znaleźć magika w Biłgoraju który to naprawił za go 2 podejściem, bo po pierwszej próbie auto paliło jak smok, kosztowało mnie to 700zł + koszty przesyłek.

Fotele niewygodne :) ale auto po usunięciu tylnej kanapy było pakowne :) podłoga płaska, akumulator w podłodze :) można było coś tam nawet schować :) Ogólnie mimo dość sporych wydatków i przygód (dokładnie 2 :( w tym jedna z mojej winy ) miło go wspominam :) i serce mi się kraje jak na niego teraz patrzę :(
Brak klimy rekompensował otwierany dach :) który był [tiiit] :) fajnie było leżeć ze swoją ładniejszą połówką, słuchać muzyczki i podziwiać gwiazdy :)

Auto zostało sprzedane 12.07.2010 z przebiegiem coś ok 135k km:) Szczerze powiedziawszy to długo z kartką nie jeździłem bo tak na prawdę niechętnie chciałem się go pozbyć lecz wizja mazdy już wtedy świtała w mojej głowie :)

Auto sprzedałem za wyższą cenę niż je kupiliśmy i sprowadziliśmy do Polski :)


Oto i fotki:
Pierwszego dnia po zakupie:

IMG_2384.JPG



W trakcie użytkowania :)
IMG_3244.jpg
IMG_3226.jpg
IMG_3221.jpg
IMG_3218.jpg

IMG_3214.jpg
IMG_3212.jpg

IMG_3249.jpg
IMG_4747.jpg

To już jedne z ostatnich zdjęć przed rozstaniem:
IMG_4823.JPG
IMG_4826.JPG
IMG_4828.JPG
IMG_4829.JPG
IMG_4830.JPG
IMG_4831.JPG
IMG_4832.JPG


Dopisano 24 sty 2013, o 02:55:

Któregoś dnia może uda mi się cyknąć fotkę na parkingu im obu stojącym obok siebie (Madzi i Miśkowi) :) a może i całej trójce (Madzi, Miśkowi i Polówce)
Ostatnio edytowano 24 sty 2013, 19:24 przez lukaszm, łącznie edytowano 4 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez Seraf » 24 sty 2013, 09:20

Zakładam że przyjemne miejskie wozidło :D ale ten środek w porównaniu do mazdy to jest szkaradny :D
Obrazek
Obrazek
aka "bez sensu"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2009, 00:28
Posty: 3537 (2/15)
Skąd: Białystok
Auto: rower miejski :D

Postprzez lukaszm » 24 sty 2013, 10:43

Seraf napisał(a):Zakładam że przyjemne miejskie wozidło :D

O, tak fajnie się tym jeździło w ruchu miejskim. Nie duże rozmiary i wysoka pozypomagały w cja za kierownicą parkowaniu :) Można się było poczuć jakby się SUVa prowadziło hahaha

Seraf napisał(a):ale ten środek w porównaniu do mazdy to jest szkaradny :D


Środek to największa porażka tego auta, w późniejszych wersjach produkowanych od 2004r. już ładniał :) O ile z zewnątrz to auto fajnie wyglądało oczywiście na alusku :D , to wnętrze załamka :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez Nuno » 24 sty 2013, 18:47

lukaszm napisał(a):* 15" alufelgi na lato z oponami Dunlop SP Sport 01 chyba w rozmiarze 155/70 R15 pamiętam że nisko profilowe :)
* 15" stalówki na zimę z oponami Fulda Kristall chyba w tym samym rozmiarze co letnie :) + oryginalne kołpaki Mercedesa

Nie chce się Łukaszu czepiać, ale ujęte na fotkach Twoje poprzednie autko, napewno nie stoi na ogumieniu które przedstawiłeś w opisie. Rozmiar felgi może i 15" ale ogumienie letnie na alu co najmniej 195/55 :)
Ale to moje czepialstwo tylko podkreśla, że dokładnie czytałem Twoją prezentację :D Pozdrawiam!
Nuno
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2011, 17:44
Posty: 206 (1/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 BK Sedan
2.0 LF TOP
2005

Postprzez lukaszm » 24 sty 2013, 19:22

Nuno napisał(a):Rozmiar felgi może i 15" ale ogumienie letnie na alu co najmniej 195/55 :)


Wygląda na to że masz racje :) nie pamiętałem dokładnie zerknąłem na stronę oponeo jaki powinien być rozmiar :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez lukaszm » 26 lut 2013, 02:04

Obiecana fotka moje autka (Madzia i ex Mesiu) obok siebie niestety od tylu.
uploadfromtaptalk1361836907658.jpg


Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez lukasz.b » 26 lut 2013, 20:16

lukaszm napisał(a):Obiecana fotka moje autka (Madzia i ex Mesiu) obok siebie niestety od tylu.

Mazdę wybieram z miejsca <diabełek>
Obrazek
Obrazek
BratBuczosa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2009, 22:31
Posty: 1159 (7/11)
Skąd: Kraków/Rzeszów
Auto: Było: protege 5 FS-DE '03
Jest: 2.0t F4RT

Postprzez Norreca » 26 lut 2013, 23:03

lukasz.b napisał(a):
lukaszm napisał(a):Obiecana fotka moje autka (Madzia i ex Mesiu) obok siebie niestety od tylu.

Mazdę wybieram z miejsca <diabełek>


Zdecydowanie.

Ładne autko, oglądam prawie każda 3 tu an forum i muszę przyznać iż ta jest całkiem całkiem ...
z każdego pewnie coś tam "ściągnę" i zacznę w swojej robić.
Obrazek
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 13:17
Posty: 1915 (84/101)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy