Mazda3 BK Z6 '04 Sedan
Przyszła pora przedstawić moją Mazdę...
Trójka trafiła w moje ręce w 2006 roku, mając dwa latka miała przeleciane 35 tysięcy. Poprzedni właściciel sprzedawał ją ze łzami w oczach.
Wersja bodajże active.
Trochę suchych faktów stanu zastanego:
Z6, czyli spokojne i niezbyt zrywne serce generujące 105KM napędzane benzyną
edit 14.06.2011 test z VI Monitora poTURBOwanych w 3 przejazdach – 123KM – będzie co weryfikować w Rykach
edit 1.08.2011 No i po Rykach. Trzeba będzie się przejechać na stacjonarną kiedyś żeby i ten wynik potwierdzić ale generalnie nie jest źle – 118,9KM – bardzo zdrowa seria
przyśpieszenie 1-100km/h -2 osoby, 3/4 baku, dużo kociej karmy bagażniku, zmiana pasów, kiepski start = 10,9s – (wg fabryki 11.1s) do poprawienia z całą pewnością
1/4 Ryki na mokrym – best ET 17,639
Klimatyzacja automatyczna
Pełna elektryka
ABS
Radio 1CD
Poduszki – nie mialem nieszczęścia liczyć
Stalowe felgi 15"
Lakier Velocity Red Mica
Sterowanie radiem w kierownicy
Podgrzewane lusterka
Niewygodne fotele
Trochę mniej suchy opis:
Samochód odwiedził ze mną wiele różnych miejsc, od kilku lat sprawdza się świetnie w roli środka podróży na narty (zazwyczaj w Alpy), na mazury, wybrzeże i wszędzie tam gdzie mnie albo praca albo urlopy niosą.
Do 70tys km serwisowany w ASO, najpierw AZ Auto potem Mazda Bołtowicz.
Przy 75 tysiącach na liczniku przejechałem się z moją trójką do Jaksy i jak większość raczej już tylko tam będę serwisował samochód
Wszystkie materiały eksploatacyjne wymieniane były na bieżąco, na nic nie mialem powodu narzekać, wszystko jest ok po dziś dzień.
Stan obecny czyli marzec 2011
– przebieg 82 tysiące
zmiany, wymiany
– Przy 75 tys amortyzatory nowe przednie Kayaba
– przy 75 tys urżnięta przerdzewiala końcówka wydechu, założona nakładana owalna Ulter w chromie
– dołożone ori światła przeciwmgielne (AZ Auto)
– Xcarlink kupiony http://www.sklep.hadron.pl/ i zamontowany własnoręcznie obok tunelu
środkowego
– zabezpieczenie antykorozyjne podwozia (Mazda Auto Księzyno)
– kupione uzywane w dobrym stanie oryginalne felgi do Mazdy 3 16"
– kupione nowe opony Yokohama S-drive 205/55/R16
kwiecień 2011
– felgi wypiaskowane i polakierowane na ciemny grafit z połyskiem
http://www.renowacjafelg.pl/
czerwiec 2011
– wymieniony wydech – założony Sebring z oferty MMP
– zmieniona gałka zmiany biegów na gałkę akcesoryjną do Mazdy 3 w kolorze piano black
2012
– zmiana kierunków na Radexy
– przemyslenia na temat przebudowy audio wraz z wygłuszeniem oraz przyciemnieniem szyb
Zdjęcia wersja letnia:
Zdjęcia wersja zimowa:
zdjęcia środka, niestety garażowe, przy wiosennej sesji przyjdą lepsze..
Trójka trafiła w moje ręce w 2006 roku, mając dwa latka miała przeleciane 35 tysięcy. Poprzedni właściciel sprzedawał ją ze łzami w oczach.
Wersja bodajże active.
Trochę suchych faktów stanu zastanego:
Z6, czyli spokojne i niezbyt zrywne serce generujące 105KM napędzane benzyną
edit 14.06.2011 test z VI Monitora poTURBOwanych w 3 przejazdach – 123KM – będzie co weryfikować w Rykach
edit 1.08.2011 No i po Rykach. Trzeba będzie się przejechać na stacjonarną kiedyś żeby i ten wynik potwierdzić ale generalnie nie jest źle – 118,9KM – bardzo zdrowa seria
przyśpieszenie 1-100km/h -2 osoby, 3/4 baku, dużo kociej karmy bagażniku, zmiana pasów, kiepski start = 10,9s – (wg fabryki 11.1s) do poprawienia z całą pewnością
1/4 Ryki na mokrym – best ET 17,639
Klimatyzacja automatyczna
Pełna elektryka
ABS
Radio 1CD
Poduszki – nie mialem nieszczęścia liczyć
Stalowe felgi 15"
Lakier Velocity Red Mica
Sterowanie radiem w kierownicy
Podgrzewane lusterka
Niewygodne fotele
Trochę mniej suchy opis:
Samochód odwiedził ze mną wiele różnych miejsc, od kilku lat sprawdza się świetnie w roli środka podróży na narty (zazwyczaj w Alpy), na mazury, wybrzeże i wszędzie tam gdzie mnie albo praca albo urlopy niosą.
Do 70tys km serwisowany w ASO, najpierw AZ Auto potem Mazda Bołtowicz.
Przy 75 tysiącach na liczniku przejechałem się z moją trójką do Jaksy i jak większość raczej już tylko tam będę serwisował samochód
Wszystkie materiały eksploatacyjne wymieniane były na bieżąco, na nic nie mialem powodu narzekać, wszystko jest ok po dziś dzień.
Stan obecny czyli marzec 2011
– przebieg 82 tysiące
zmiany, wymiany
– Przy 75 tys amortyzatory nowe przednie Kayaba
– przy 75 tys urżnięta przerdzewiala końcówka wydechu, założona nakładana owalna Ulter w chromie
– dołożone ori światła przeciwmgielne (AZ Auto)
– Xcarlink kupiony http://www.sklep.hadron.pl/ i zamontowany własnoręcznie obok tunelu
środkowego
– zabezpieczenie antykorozyjne podwozia (Mazda Auto Księzyno)
– kupione uzywane w dobrym stanie oryginalne felgi do Mazdy 3 16"
– kupione nowe opony Yokohama S-drive 205/55/R16
kwiecień 2011
– felgi wypiaskowane i polakierowane na ciemny grafit z połyskiem
http://www.renowacjafelg.pl/
czerwiec 2011
– wymieniony wydech – założony Sebring z oferty MMP
– zmieniona gałka zmiany biegów na gałkę akcesoryjną do Mazdy 3 w kolorze piano black
2012
– zmiana kierunków na Radexy
– przemyslenia na temat przebudowy audio wraz z wygłuszeniem oraz przyciemnieniem szyb
Zdjęcia wersja letnia:
Zdjęcia wersja zimowa:
zdjęcia środka, niestety garażowe, przy wiosennej sesji przyjdą lepsze..
Ostatnio edytowano 13 maja 2015, 18:13 przez Piotrek_154, łącznie edytowano 14 razy
Powód: Zdjęcia na serwer MS
Powód: Zdjęcia na serwer MS
Kolor szybszy od samochodu niestety
A letnie wjedzie pewnie za miesiąc, aktualnie zastanawiam się które opony kupić i czy felgi zostawić w srebrze czy polecieć na gun metal/biały/grafit...
A letnie wjedzie pewnie za miesiąc, aktualnie zastanawiam się które opony kupić i czy felgi zostawić w srebrze czy polecieć na gun metal/biały/grafit...
Zrób czarny mat 17" które masz moim zdaniem to już rozmiar ok aby bawić się w czarne felgi. Marzyły i mi się takie ale stwierdziłem, że przy 16" felga zginie w grubej otoczce gumy i wcale tak fajnie wyglądać nie będzie... a szkoda.
Dzięki
Pewnie w tym tygodniu wrzucę fotki wnętrza.
Co do przecimgielnych szukałem na kilku szrotach przeciwmgielnych do sedana ale strasznie mało tego było... Zamienników niewiadomego pochodzenia nie chciałem. Zdecydowałem się w końcu na kontakt z AZ AUTO i u nich zamowiłem. Niby około tysiąca zł trzeba liczyć ale przynajmniej są to nówki. A że brałem na firmę więc nie bylo tak źle . Tylko zwrócić trzeba uwagę czy dostajesz zestaw do sedana czy do hb.. Mi ściągnęli początkowo do hb.. i okazało się, że ni cholery nie pasują
Pewnie w tym tygodniu wrzucę fotki wnętrza.
Co do przecimgielnych szukałem na kilku szrotach przeciwmgielnych do sedana ale strasznie mało tego było... Zamienników niewiadomego pochodzenia nie chciałem. Zdecydowałem się w końcu na kontakt z AZ AUTO i u nich zamowiłem. Niby około tysiąca zł trzeba liczyć ale przynajmniej są to nówki. A że brałem na firmę więc nie bylo tak źle . Tylko zwrócić trzeba uwagę czy dostajesz zestaw do sedana czy do hb.. Mi ściągnęli początkowo do hb.. i okazało się, że ni cholery nie pasują
Piękne autko no i co najważniejsze sedan
Też czaje się na jakieś halogeny, naprawdę dodają uroku.
Do pełni urody brakuje tylko poliftowych lamp z tyłu (białych) ale to moje zdanie
Może zdradzisz jakieś szczegóły odnośnie zabezpieczenia podwozia konserwacji, jakie środki, co gdzie jak, i za ile – sam się nad tym zastanawiam
Czekam na kolejne foty.....
Też czaje się na jakieś halogeny, naprawdę dodają uroku.
Do pełni urody brakuje tylko poliftowych lamp z tyłu (białych) ale to moje zdanie
Może zdradzisz jakieś szczegóły odnośnie zabezpieczenia podwozia konserwacji, jakie środki, co gdzie jak, i za ile – sam się nad tym zastanawiam
Czekam na kolejne foty.....
MOJA MAZDA
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=111631
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=111631
Heh, dzięki
Zastanawiałem się nad wymianą na przezroczyste z tyłu ale mówiąc szczerze przyzwyczaiłem się do czerwonych. Nie wiem czy to kwestia opatrzenia ale jakoś czerwone lampy mniej mi przeszkadzają u mnie niż w innego koloru sedanach.. Chociaż przyznam, mam to gdzieś z tyłu glowy, jak będę miał przerażający nadmiar kasy to pewnie poszukam (prawdopodobnie nie nastąpi to zbyt szybko )
Co do konserwacji podwozia – zrobili mi to w warszawskim serwisie mazdy, Auto-Księżyno. Z tego co kojarzę to valvoline'm potraktowali. Generalnie z tego co oglądalem zrobili to porządnie, pozdejmowali wszystkie osłony, oczyścili, po wszystkim mazda stała u nich na hali 3 dni i schła w cieplarnianych warunkach. Koszt moim zdaniem do przeżycia bo wyszlo to z sezonowym rabatem który wtedy był 740 zł. Po roku w cenie robią przegląd powłoki i w razie czego uzupełniają ubytki.
Nie miałem żadnych problemów z korozją ale zabezpieczenia fabrycznego to ja nie pamiętam... Dlatego też z okazji 5 lat "razem" postanowiłem na wszelki wypadek zabezpieczyć.
Zastanawiałem się nad wymianą na przezroczyste z tyłu ale mówiąc szczerze przyzwyczaiłem się do czerwonych. Nie wiem czy to kwestia opatrzenia ale jakoś czerwone lampy mniej mi przeszkadzają u mnie niż w innego koloru sedanach.. Chociaż przyznam, mam to gdzieś z tyłu glowy, jak będę miał przerażający nadmiar kasy to pewnie poszukam (prawdopodobnie nie nastąpi to zbyt szybko )
Co do konserwacji podwozia – zrobili mi to w warszawskim serwisie mazdy, Auto-Księżyno. Z tego co kojarzę to valvoline'm potraktowali. Generalnie z tego co oglądalem zrobili to porządnie, pozdejmowali wszystkie osłony, oczyścili, po wszystkim mazda stała u nich na hali 3 dni i schła w cieplarnianych warunkach. Koszt moim zdaniem do przeżycia bo wyszlo to z sezonowym rabatem który wtedy był 740 zł. Po roku w cenie robią przegląd powłoki i w razie czego uzupełniają ubytki.
Nie miałem żadnych problemów z korozją ale zabezpieczenia fabrycznego to ja nie pamiętam... Dlatego też z okazji 5 lat "razem" postanowiłem na wszelki wypadek zabezpieczyć.
No Arjot... wkońcu zakupiłeś aluski... super
Jak zrobi się cieplej to i ja w końcu założę "17" na moją 3, a wtedy pośmigamy na dwa auta po Ursynowie...
Pozdrawiam i do zobaczyska
P.S. z racji powiększenia rodziny, będę rzadziej przyjeżdżał na spoty.
Ewentualnie – po założeniu na Twoją i moją alusów – zmówimy się i pojedziemy z Ursynowa na spota w "mini kolumnie".
Jak zrobi się cieplej to i ja w końcu założę "17" na moją 3, a wtedy pośmigamy na dwa auta po Ursynowie...
Pozdrawiam i do zobaczyska
P.S. z racji powiększenia rodziny, będę rzadziej przyjeżdżał na spoty.
Ewentualnie – po założeniu na Twoją i moją alusów – zmówimy się i pojedziemy z Ursynowa na spota w "mini kolumnie".
Si Deus pro nobis, quis contra nos? (łac.)
Skoro Bóg jest z nami, któż przeciwko nam?
Skoro Bóg jest z nami, któż przeciwko nam?
Ano, w końcu zdejmę te kołpaki... marzę o tym od momentu kupienia alu...
Wiesz, za dwa tygodnie mamy spot w galerii mokotów więc jeśli zdążymy zmienić na letnie to będzie dobra okazja na mini kolumnę w kolorze czerwonym
Swoją drogą myślałem czy by się nie ustawić naszymi wyczyszczonymi trójkami na alusach w ładną pogodę i nie machnąć trochę zdjęć w jakimś fajnym miejscu. Wypadałoby, żebyś i Ty w końcu swoją się pochwalił w tym dziale
Wiesz, za dwa tygodnie mamy spot w galerii mokotów więc jeśli zdążymy zmienić na letnie to będzie dobra okazja na mini kolumnę w kolorze czerwonym
Swoją drogą myślałem czy by się nie ustawić naszymi wyczyszczonymi trójkami na alusach w ładną pogodę i nie machnąć trochę zdjęć w jakimś fajnym miejscu. Wypadałoby, żebyś i Ty w końcu swoją się pochwalił w tym dziale
Aluski to chyba nie prędko nałożę, bo mam je w Lublinie, a wygląda na to, że do Lublina dopiero pojade na święta. Ale prędzej czy później moja M3 będzie na nowych felgach. Co do Gal. Mokotów, to postaram się przyjechać-już dawno nie byłem na spocie. Będę robił "wszystko", żeby teraz przyjechać, ale wcześniej dam Ci znać.
Dzisiaj kumpel z pracy mnie zagadał – ostatnio dawałem mu namiary do Jaksy. Kupił z miesiąc temu M6 diesel w kombiaku (z Włoch). Dzisiaj mi powiedział, że koło dwumasowe do wymiany. Dzwonił do Jaksy – robocina 600-800 zł + 5400 dwumas... A ja mu mówiłem ze 100 razy – kupujesz auto, to najpierw wydaj 300-400 zł na porządne sprawdzenie auta w porządnym zakładzie. Ale tak to już bywa, jak ktoś "się napali".
Dobra, to sobie pogadaliśmy..
Dzisiaj kumpel z pracy mnie zagadał – ostatnio dawałem mu namiary do Jaksy. Kupił z miesiąc temu M6 diesel w kombiaku (z Włoch). Dzisiaj mi powiedział, że koło dwumasowe do wymiany. Dzwonił do Jaksy – robocina 600-800 zł + 5400 dwumas... A ja mu mówiłem ze 100 razy – kupujesz auto, to najpierw wydaj 300-400 zł na porządne sprawdzenie auta w porządnym zakładzie. Ale tak to już bywa, jak ktoś "się napali".
Dobra, to sobie pogadaliśmy..
Si Deus pro nobis, quis contra nos? (łac.)
Skoro Bóg jest z nami, któż przeciwko nam?
Skoro Bóg jest z nami, któż przeciwko nam?
arjot napisał(a):za dwa tygodnie mamy spot w galerii mokotów
Zapraszam was serdecznie
Luker81 napisał(a):Kupił z miesiąc temu M6 diesel w kombiaku
To chodliwy Towar kupił...
Luker81 napisał(a):robocina 600-800 zł + 5400 dwumas...
Dlatego kazdy szuka pozniej uzywek i sa kradzierze tych aut.
Co do 3, to te opony Yokohamy, to sa ciche opony? czym sie kierowales dycydujac sie na te konkretne? ceną?
Zapraszam was serdecznie
Duża szansa, że przyjedziemy
To chodliwy Towar kupił...
Tyle, że dużo łatwiej kupić badziew co i w tym przypadku się okazało niestety...
Co do 3, to te opony Yokohamy, to sa ciche opony? czym sie kierowales dycydujac sie na te konkretne? ceną?
Generalnie kierowałem się opinią swoją o marce – jeździłem 6 lat na Yokohamach i byłem bardzo zadowolony. Były ciche, dobrze trzymały (jak na 15" ) i bardzo przewidywalnie zachowywaly się na mokrym.
Przejrzałem pro forma trochę opinii o tym modelu i generalnie w tym tonie ludzie sie wypowiadali.
Wybierałem pomiędzy A-Drive a S-drive, tu już wybór nie był tak oczywisty, patrząc na indeks prędkości wystarczyłaby spokojnie wersja A, ale założyłem, że opony o wyższym indeksie będą w porównaniu do tych z niższym cichsze przy prędkościach przelotowych typu 150-180, a zdarza mi się tak jeździć.
i bieżnik jest ładniejszy
Dzięki Radex
Kolor mnie często wyprzedza A tak poważnie to jak szukałem trójki te 6 lat temu to mi we łbie nie postało, że kupię w tym kolorze... Myślałem że może czarna, ewentualnie szara.. Trafiła się okazja i wjechałem do garażu wściekłą czerwienią.. i teraz już bym na czarną nie zamienił
Kolor mnie często wyprzedza A tak poważnie to jak szukałem trójki te 6 lat temu to mi we łbie nie postało, że kupię w tym kolorze... Myślałem że może czarna, ewentualnie szara.. Trafiła się okazja i wjechałem do garażu wściekłą czerwienią.. i teraz już bym na czarną nie zamienił
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości