Strona 1 z 23

Mazda3 BK LF '04 Top Sport "Monte Carlo Yellow"

PostNapisane: 3 lis 2010, 01:11
przez radzi89
Po blisko dwoch latach na forum stwierdzilem, ze przyszedl czas aby przedstawic wszystkim moje obecne autko. Po sprzedazy mojego Golfa IV, za namowa dziewczyny przesiadlem sie na Mazde 3. Autko zostało sprowadzone od pierwszego wlasciciela z Belgii w 2008 roku. Wczesniej przez blisko dwa lata stalo w salonie Mazdy. Pierwsza wlascicielka sprzedala auto z symbolicznym przebiegiem 18 tys km. Wszystko zostalo potwierdzone w ASO, w ktorym auto bylo kupione i serwisowane.
Jest to specjalna wersja Mazdy 3 na 2005 rok. Charakteryzuje sie pelnym pakietem sportowym, oraz unikalnym zoltym- perlowym kolorem.

Obrazek

Madzia oczywiscie do dzis serwisowana jest w ASO, wszystkie czesci ulegajace zuzyciu wymieniane sa na oryginalne lub na zamiennik najlepszych firm tuningowych majace na celu poprawienie osiagow autka.
W moich rekach Mazda nie sprawiala zadnych wiekszych problemow. W autku wymienione zostaly:
*wahacze tylne krotkie
*tasma kierownicy
*lacznik wydechu
Awarii uleg ostatnio filtr oleju – byla w nim minimalna dziurka przez, ktora wydobywal sie olej.
Wymieniony zostal na K&N , a olej na Motul X-clean
Niestety w wakacje 2010, pewna pani nie zmiescila sie przy manewrowaniu i przetrala zderzak i blotnik w mojej Madzi. Jako, ze ubezpieczalnia wyplacial znaczna sumke, a ja dopatrzylem sie kilku odpryskow i przetarc na pozostalych elementac postanowilismy polakierowac cale autko. Mazda polakierowania zostala w profesjonalnym zakladzie lakierniczym w Szczecinie. Bylo to tak zwane lakierowanie przy zamknietych drzwiach tj. bez wnek autka. Tym samym lakier na caylm aucie jest nowy i przepieknie sie blyszczy, a o to wlasnie mi chodzilo gdyz jesli chodzi o moje auto jestem strasznym pedantem.

Dane podstawowe:

Wersja wyposazeniowa : TOP, w modelu Sport ( hatchback )
Silnik : 2.0 16V DOHC
Kolor : Zolta perla
przbieg na dzis tj. 02.11.2010 : 48700 km


Wyposazenie:

*Komplet poduszek powietrznych z kurtynami
*Reflektory w technologii Xenonowej z samopoziomowaniem i spryskiwaczami
*Nawigacja DVD
*Climatronic
*Komputer pokladowy
*Sterowanie radiem z kierownicy
*Sensor zmierzchu
*Sensor deszczu
*ISOFIX
*Skorzana kierownica
*Elektryka lusterek oraz szyb
*Mazda Audio system – 6 glosnikow
*Komplet systemow bezpieczenstwa tj. ABS, EBD, DSC, (kontrola trakcji, wspomaganie sily hamowania, rozdzial sily hamowania )
* 17" alufelgi
*Halogeny

Elementy typowe dla wersji specjalnej na 2005 rok:

*Sportowy zderzak przedni
*Sportowy zderzak tylny
*Nakladki na progi
*Lusterka Aero
*Lotka
*Swiatla LED-owe tylne
*Zolty perlowy kolor
*Tlumik akcesoryjny Sebring

Modyfikacje:

*Uklad dolotowy CAI K&N Typhoon Kit – http://www.knfilters.com/
*Felgi EtaBeta Tettsut Black Polish 17" – http://www.etabetawheels.pl/
*Tarcze hamulcowe EBC Turbo Groove , klocki EBC Green Stuff – http://www.ebcbrakes.pl/
*Sprezyny sportowe , obnuzajace o 30mm Eibach Pro Kit – http://www.eibach.de/
*Uklad wydechowy typu Cat-Back Magnaflow – http://www.magnaflow.pl/
*Obszycie podsufitki alcantara – http://www.tapicer.szczecin.pl/
*Zestaw glosnomowiacy NOKIA CK-15W – http://www.nokia.pl/
*Przyciemnienie szyb – http://www.folglas.pl/
*Carbonowe nakladki na slupki Mazda – http://www.mazda.pl/
*Nakretki na wentyle z logo Mazda – http://www.mazda.pl/
*Oklejenie dachu folia Carbon – http://www.zmianakoloruauta.pl/
*Oklejenie elementow wnetrza Carbonem – wlasna robota
*Oryginalne felgi 17" pomalowane w czarny mat
*Skorzana tapicerka z indywidualnymi , zoltymi przeszysciami
*LEDowe swiatla dzienne w halogenach
*Wewnetrzne podswietlenie klamek
*Pomalowane zaciski na czerwono
*Ultralekkie nakretki do felg – Rays

Planowane modyfikacje:

*Przebudowa fabrycznego systemu audio
*Amortyzatory Bilstein B8
*Stabilizatory H&R

Czas na kilka zdjec:
1.jpg

2.jpg

3.jpg


Obrazek
4.jpg

5.jpg

6.jpg

7.jpg

8.jpg

Akcesoryjne lusterka Aero
9.jpg

Spoiler dachowy oraz dach oklejony Carbonem
10.jpg

Nakladki Carbonowe na slupki – Mazda
11.jpg

Komplet sprezynek Eibach ProKit
12.jpg

Uklad dolotowy CAI K&N typhoon kit
13.jpg

Felgi EtaBeta Tettsut Black Polish z oponami Continental ContiSportContact3 205/50/17,
sruby zabezpieczajace MacGuard, nakretki wentyli z logo Mazdy oraz tarcze hamulcowe EBC TG z klockami hamulcowymi Green Stuff
14.jpg

Dach oklejony folia carbonowa 3M ( specjalna folia do oklejania aut )
15.jpg

Elementy kierownicy rowniez w folii 3M Carbon
16.jpg

Listwa ozdobna Carbon
17.jpg

Stary ukald wydechowy Sebring
18.jpg

Nowy uklad wydechowy typu CatBack Magnaflow
19.jpg



Po ostatniej przygodzie z awaria filterka oleju wymieniony na nowy filtr K&N oraz olej na
Motul X-clean 5w40
20.jpg

21.jpg

Nowy filtr K&N oraz widoczny w tle ukald dolotowy CAI

Chyba to juz wszystko o moim autku. Mam nadzieje, ze wam sie spodoba. W planie mam kilka kolejnych modyfikacji , ktore mam nadzieje bede mogl opisac jeszcze w tym temacie :)

Pozdrawiam , Rafal

AKTUALIZACJA 17.06.2011

Dzis w autku zamontowalem fabryczne nakladki na pedaly :)

Obrazek

20.06.2011 – Mały jubileusz

Na liczniku stuknelo 50000 km :)



AKTUALIZACJA 11.09.2011

Nowe fotki wnetrza i dymionych kierunkow.


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Pozdrawiam, Rafal

PS: podziekowania dla mojej ukochanej za zdjecia :)

Obrazek

Dywaniki oryginalne, kupione w ASO , model Luxury , wczesniej mialem Standard i okazal sie byc totalna porazka, jakosc wykonania i material Luxury znaczenie lepsze.



AKTUALIZACJA 27.09.2011

-Nowa skora na kierownicy, przeszyta zolta nitka
-Nakretki do felg czerwone JDM – Rays
-Pomalowane zaciski na czerwono


Kilka fotek :

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

:)

AKTUALIZACJA 27.03.2012

Folia na dachu wymieniona na czarny połysk
Pasy na nadwoziu – czarny połysk
Nakładki progowe od wersji MPS
Znaczki polakierowane w czarny połysk
22.jpg

23.jpg

24.JPG

25.JPG

26.JPG

27.JPG

28.JPG

29.JPG


Temat felg mam wrażenie, że ciągle się ode mnie oddala. Szlak mnie trafia ale wygląda na to, że w tym kraju nie znajdę kogoś kompetentnego kto dorobi dla mnie customowe dystanse i zrobi felgi tak jak to sobie wymarzyłem.

Teraz był inny problem. Miałem mini awarie – rozwalił się dolot K&N. Wyrwało mocowanie rury dolotu przez co zrobiła się w nim dziura. Poczytałem trochę na necie i okazało się, że to dość częste przypadki w K&N Typhoon kit.

Chciałem K&N ale zrezygnowałem z tego i kupiłem zestaw Simota. Nie byłem przekonany co do firmy ale na K&N się zawiodłem więc trzeba było szukać czegoś innego :)

Tym razem postawiłem na SRI zamiast CAI. Nie wiem jakie skutki mocowe ma taka zamiana ale mam nadzieję, że gorzej nie będzie :) Na pewno jest inny dźwięk, dużo bardziej bassowy. Nie wiem czemu ale mam wrażenie, że silnik głośniej pracuje – magnaflow ma teraz zupełnie inne brzmienie.

20120514_001.jpg

20120514_002.jpg

20120514_003.jpg

20120514_004.jpg




AKTUALIZACJA 15.05.2012

Trochę pojeździłem Mazdą i "wydaję mi się", że dynamika lekko się poprawiła – może to też kwestia nowego filtra i tego, że odma nie idzie to do filtra tylko ma swój osobny filtr. Jednak stwierdzam, że jest dużo głośniej. Nie myślałem, że może być taka różnica. Nie jest to natrętne ale słychać różnice.

Dziś przyszedł kolejny bajerek :)
34.jpg


Rozpórka już zamontowana ale zapomniałem zrobić fotkę :P

Pozdrawiam, Rafal

Re: Mazda 3 BK 2.0 Top Sport 2004

PostNapisane: 3 lis 2010, 08:58
przez Ania_TM
<serduszka> <serduszka> <serduszka> <serduszka>
tyle powiem i przenoszę do działu :)
perełka- żółta <spoko>

Re: Mazda 3 BK 2.0 Top Sport 2004

PostNapisane: 3 lis 2010, 10:56
przez Radex
PIĘKNA MADZIA!! <serduszka> <serduszka> <serduszka>
jedna z najładniejszych 3 na forum :)

wykonczenia carbon w srodku i na zewnatrz idealnie pasuja do zoltego sportowego koloru nadwozia.
gustowne modyfikacje dodajace charakteru.

bardzo bardzo mi sie podoba.
no i fajne fotki (hdr?)

Re: Mazda 3 BK 2.0 Top Sport 2004

PostNapisane: 3 lis 2010, 10:58
przez radzi89
Dziekuje bardzo :)
Zawsze boje sie, zeby nie przesadzic modyfikujac autko ale mam nadzieje, ze w tym przypadku umiar zachowalem :P

Co do fotek to tak, pierwsze 4 to hdr, a reszta normalna :)

Re: Mazda 3 BK 2.0 Top Sport 2004

PostNapisane: 3 lis 2010, 11:42
przez CezaR83
No prosze golfiarz sie nawrócił <rotfl>
Nio nio czekałem na niektóre zdjęcia powiem szczerze ;) juz wiem jak to sie prezentuje (lusterka i nakładki na słupki)
Zaskoczony jestem natomiast ilością carbonu, prrrrr taśmy imitacyjnej, widze fanatyk carbonu :D jesteś, no ale juz wystarczy nie przesadzaj ;)
Po pierwszych zdjeciach fakt stwierdzilem ze autko i bez ingerencji w zdjecia sie prezentuje Pieknie.... no ale pierwsze wrazenie najważniejsze nie? :)
radzi89 napisał(a):za namowa dziewczyny przesiadlem sie na Mazde 3.

Chyba nie chcesz nam tu sugerować ze to typowo damski wózek? :D

ps. Moja tez do lakierowania idzie w najbliższych tygodniach. Też z AC

Re: Mazda 3 BK 2.0 Top Sport 2004

PostNapisane: 3 lis 2010, 11:47
przez buczos
wow :) robi wrażenie :)

Re: Mazda 3 BK 2.0 Top Sport 2004

PostNapisane: 3 lis 2010, 11:55
przez radzi89
CezaR83 oklejania wiecej nie bedzie :) Chcialem okleic na czarno ale znajomy okleil Porsche w zolty mat , z elementami carbonu i sie w nim zakochalem :) ( w porsche oczywiscie :P )

Nie damski ale zarzeczona jezdzi Mazda 3 2.3 USA, i dlatego namowila mnie na zoltka :)
Moja lakierka poszla z OC pewnej Pani , ktora raczyla zostawic po sobie pamiatke na blotniku i zderzaku :P

Re: Mazda 3 BK 2.0 Top Sport 2004

PostNapisane: 3 lis 2010, 13:53
przez Radex
radzi89 napisał(a):Moja lakierka poszla z OC pewnej Pani , ktora raczyla zostawic po sobie pamiatke na blotniku i zderzaku :P

to sie ceni, Pani powinna zostać nagrodzona jakimś kwiatkiem :)

Re: Mazda 3 BK 2.0 Top Sport 2004

PostNapisane: 3 lis 2010, 14:15
przez Jacekm_
Jest szał.
Super sztuka, agresywnie ale ze smakiem.
Kwintesencja tuningu.

Re: Mazda 3 BK 2.0 Top Sport 2004

PostNapisane: 3 lis 2010, 14:24
przez Seraf
może SMD na postojówki i podświetlenie tablicy rejestracyjnej ??

Re: Mazda 3 BK 2.0 Top Sport 2004

PostNapisane: 3 lis 2010, 14:37
przez CezaR83
Seraf napisał(a):może SMD na postojówki i podświetlenie tablicy rejestracyjnej

Ja przerabiałem juz u siebie różne diody, każde padały po niedługim okresie, ale jak Rafał chce niech szuka jakis Super wytrzymałych, chętnie zgapuje takie. ;)
Tak patrzę na glebę , i chętnie swoją w przyszłości (jak drogi na/po Euro będą juz :D ) bym położył, ale to przy wymianie amorków, Ty na seryjnych jeszcze jeździsz, sprężyny tylko widzę zmieniałeś :>

Re: Mazda 3 BK 2.0 Top Sport 2004

PostNapisane: 3 lis 2010, 16:20
przez radzi89
SMD jeszcze niedawno byly lecz Pan Diagnosta byl tak uprzejmy , ze nie podbil mi przegladu i musialem zmieniac :P Teraz sa Philipsy Blue Vision. Co do trwalosci SMD to udalo nam sie raz trafic na bardzo trwale gdyz wytrzymaly rok i jezdza dalej w naszej drugiej Madzi. Byly to jakies no-name wiec nawet jakbym chcial wam je polecic to nie mam jak :P

Kwestia amortyzatorow jest otwarta dla mnie , bo kusi mnie aby zmienic oryginalne na cos lepszego ale tydzien temu mialem przeglad i amorki wykazaly ponad 60% sprawnosci wiec sobie odpuszczam, na sprezynkach Eibacha przejechalem prawie 30tys i jak widac nic sie nie dzieje :)

Re: Mazda 3 BK 2.0 Top Sport 2004

PostNapisane: 3 lis 2010, 16:27
przez Lukazie
Jak dla mnie autko rewelacja !
Tylko pozazdrościć ! :)

Re: Mazda 3 BK 2.0 Top Sport 2004

PostNapisane: 3 lis 2010, 18:37
przez fixerq
Co ja będę pisał :D Ładniejsza niż moja :D ale mam przewagę – ori xenony :P

Re: Mazda 3 BK 2.0 Top Sport 2004

PostNapisane: 3 lis 2010, 18:43
przez radzi89
nie masz :P moje tez sa fabryczne :)

Re: Mazda 3 BK 2.0 Top Sport 2004

PostNapisane: 3 lis 2010, 18:53
przez fixerq
OMG, ja myślałem, że masz w planach wstawienie HIDów, ale nie doczytałem, że w halogenach <rotfl>

Re: Mazda 3 BK 2.0 Top Sport 2004

PostNapisane: 4 lis 2010, 09:47
przez myshouek
Radzi89 respekt :D

Re: Mazda 3 BK 2.0 Top Sport 2004 "Lighting Yellow"

PostNapisane: 5 lis 2010, 18:53
przez arjot
fajnie zobaczyć wreszcie w dużym wymiarze :)
Ładna trójeczka, wyjątkowo orginalna. Grunt to wyważyć projekt żeby nie zaczął się ocierać o tjunink.. i Tobie się świetnie udało moim zdaniem.
......no i kupa świetnych dodatków, moja już się zaczerwieniła z zazdrości :)

Re: Mazda 3 BK 2.0 Top Sport 2004 "Lighting Yellow"

PostNapisane: 5 lis 2010, 19:16
przez loockas
WoW... kosmos. Piękne auto :)

Re: Mazda 3 BK 2.0 Top Sport 2004 "Lighting Yellow"

PostNapisane: 6 lis 2010, 13:35
przez Interceptor
Bardzo ładna. Zrobiona ze smakiem. Ten kolor,,, bajka. Szacun za robotę z carbonem – bo własnoręczna. To chyba niełatwa sprawa tak elegancko te elementy oleić? Z kiery tam gdzie masz przyciski ten carbon nie będzie schodził? Listwy na pewno nie będziesz macał więc carbon nie odejdzie, ale kierę trzyma się cały czs w rekach...