Mazda3 BL MZR-CD '10 2.2 185KM/400Nm by szczotkadokibla
Wniosek jest prostu i dobrze znany, co się da – robimy przy aucie sami
Parodia, parodia i jeszcze raz parodia. Wiadome, że nie każdy ma czas jak w garażu stoi inne autko, ale faktycznie, że jak ktoś nie ma pojęcia to powinien się od razu przyznać.
Zbyt pewni siebie, że od Focusa podejdą części i klops... Przed takowym oddaniem to chyba umowy powinny być sporządzane, bo faktycznie człowieka w obłęd mogą wprowadzić.
Zbyt pewni siebie, że od Focusa podejdą części i klops... Przed takowym oddaniem to chyba umowy powinny być sporządzane, bo faktycznie człowieka w obłęd mogą wprowadzić.
Pozdrawiam
Adrian
Adrian
- Od: 6 wrz 2012, 13:17
- Posty: 1109 (1/12)
- Skąd: Konin
- Auto: Mazda 6 GH L5 '09
Była: Mazda 3 BK LF '04
Mazda 323F 1.8 BG SOHC '90
Ale jak to ucięli Ci wahacz? Kuźwa... Zrobiłbym im jesień średniowiecza w tym warsztacie.
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3819 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
Koledzy, pomóżcie bo nie wiem czy robić porutę czy nie ma o co. Otóż, po opisywanej wyżej wymianie sprężyn, ustawiałem w tym warsztacie geometrię. Dostałem ładny wydruk, wszystko ładnie i pięknie, ALE...
Oczywiście musi być jakieś ale!
Na wydruku wyraźnie zaznaczono ustawienia dla Mazdy3 BL rok modelowy 2009... z wyłączeniem Mazdy 3BL MPS i 3BL 2.2Diesel, czyli mojej... Jak myślicie, to ma duże znaczenie? Zostawić im auto, niech poprawiają jak ma być?
Oczywiście musi być jakieś ale!
Na wydruku wyraźnie zaznaczono ustawienia dla Mazdy3 BL rok modelowy 2009... z wyłączeniem Mazdy 3BL MPS i 3BL 2.2Diesel, czyli mojej... Jak myślicie, to ma duże znaczenie? Zostawić im auto, niech poprawiają jak ma być?
Ustawili niezgodnie ze sztuką, nie dla Twojego auta. Do poprawki na właściwe.
- Od: 27 lip 2014, 20:41
- Posty: 975 (17/34)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda3 BK Y6 2006 140KM/330Nm Winning Blue
Z tego co pamiętam różnice w tych ustawieniach nie są jakoś diametralnie duże, ale jednak..
"Ktoś kiedyś po coś" projektując te auta zadał sobie trochę trudu określając optymalne wartości nastawień geometrii, aby to wszystko w różnych konfiguracjach silnikowych oraz użytych podzespołach pracowało jak należy i nie żarło w nadmiarze opon czy paliwa etc..
W cywilnym aucie korekty geometrii nie należą do rzeczy, które wykonuje się na porządku dziennym, jak wymiana zużytej żarówki – osobiście pojechałbym i zwrócił uwagę. Znając życie to spotkasz się z odzywką typu "Panie..a jakie to ma znaczenie??"
"Ktoś kiedyś po coś" projektując te auta zadał sobie trochę trudu określając optymalne wartości nastawień geometrii, aby to wszystko w różnych konfiguracjach silnikowych oraz użytych podzespołach pracowało jak należy i nie żarło w nadmiarze opon czy paliwa etc..
W cywilnym aucie korekty geometrii nie należą do rzeczy, które wykonuje się na porządku dziennym, jak wymiana zużytej żarówki – osobiście pojechałbym i zwrócił uwagę. Znając życie to spotkasz się z odzywką typu "Panie..a jakie to ma znaczenie??"
-
Maciek
- Od: 17 sie 2013, 20:33
- Posty: 2292 (24/111)
- Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
- Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05
teraz twierdzą, że mechanik sprawdzał i że wszystkie wersje mają takie same ustawienia. Skąd zatem adnotacja na dokumencie? Walą w człona? :/ NIGDY więcej nie oddam Madzi w niesprawdzone po stokroć ręce:/
nie sa takie same i nie powinny, ja bym kazal korygowac.
jest wiele roznic w budowie auta pomiedzy 2,3 i 2,2 a cala reszta modeli jak i sily i przeciazenia sa inne z racji dynamiki jazdy tych motorow.
Po cos to ustawili inaczej.
jest wiele roznic w budowie auta pomiedzy 2,3 i 2,2 a cala reszta modeli jak i sily i przeciazenia sa inne z racji dynamiki jazdy tych motorow.
Po cos to ustawili inaczej.
- Od: 10 sty 2013, 13:17
- Posty: 1915 (84/101)
- Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
- Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3
Jak robiłem u siebie, to pierwsze pytanie było, czy to jest mps? Jak nie, to można przyjechać. Na druku mam wyjąwszy MPS. Nie znam się na oprogramowaniu, ale jak wprowadza dane i widzi wyjąwszy 2.2 MZR-CD, to nie powinien się za to zabierać, nawet jak uważa, że się niczym nie różni. Bo moje zdanie takie, gdyby nie było różnicy, to nie byłoby wpisu.
- Od: 27 lip 2014, 20:41
- Posty: 975 (17/34)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda3 BK Y6 2006 140KM/330Nm Winning Blue
Nie popuściłbym... Niech to poprawiają, ale chętnie bym zadzwonił do kogoś kto jeszcze geometrię ustawiał. Może podpytać ASO
Jeśli okażę się, że te Twoje "szpece" nie mają racji, a by się wypierali to powiedziałbym im jak dzisiaj handlarzowi u którego oglądałem Lexusa, a potem jego strach w oczach sięgnął zenitu i zamknął mi drzwi przed nosem – "Panie, zgłaszam ten komis do TVN Turbo, chętnie przyjadą i obejrzą tego ulepa".
Jeśli okażę się, że te Twoje "szpece" nie mają racji, a by się wypierali to powiedziałbym im jak dzisiaj handlarzowi u którego oglądałem Lexusa, a potem jego strach w oczach sięgnął zenitu i zamknął mi drzwi przed nosem – "Panie, zgłaszam ten komis do TVN Turbo, chętnie przyjadą i obejrzą tego ulepa".
Pozdrawiam
Adrian
Adrian
- Od: 6 wrz 2012, 13:17
- Posty: 1109 (1/12)
- Skąd: Konin
- Auto: Mazda 6 GH L5 '09
Była: Mazda 3 BK LF '04
Mazda 323F 1.8 BG SOHC '90
Hahahahaha
Eh, ciężko trafić na porządnego mechanika :/
Eh, ciężko trafić na porządnego mechanika :/
- Od: 21 lis 2014, 00:27
- Posty: 202 (8/5)
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda 323f BA, 1.8, '95
zelka napisał(a):Nie popuściłbym... Niech to poprawiają, ale chętnie bym zadzwonił do kogoś kto jeszcze geometrię ustawiał. Może podpytać ASO
Jeśli okażę się, że te Twoje "szpece" nie mają racji, a by się wypierali to powiedziałbym im jak dzisiaj handlarzowi u którego oglądałem Lexusa, a potem jego strach w oczach sięgnął zenitu i zamknął mi drzwi przed nosem – "Panie, zgłaszam ten komis do TVN Turbo, chętnie przyjadą i obejrzą tego ulepa".
przecież Mazda jest najlepszym autem na świecie i tylko takie powinieneś oglądać
danrok napisał(a):przecież Mazda jest najlepszym autem na świecie i tylko takie powinieneś oglądać
To nie dla mnie, tylko dla ojca, ja swoją perełkę mam. Ale co Wam powiem to fotele z Lexusa IS chętnie bym zaadaptował do siebie, meeega wygodne!
Pozdrawiam
Adrian
Adrian
- Od: 6 wrz 2012, 13:17
- Posty: 1109 (1/12)
- Skąd: Konin
- Auto: Mazda 6 GH L5 '09
Była: Mazda 3 BK LF '04
Mazda 323F 1.8 BG SOHC '90
zelka napisał(a):danrok napisał(a):przecież Mazda jest najlepszym autem na świecie i tylko takie powinieneś oglądać
To nie dla mnie, tylko dla ojca, ja swoją perełkę mam. Ale co Wam powiem to fotele z Lexusa IS chętnie bym zaadaptował do siebie, meeega wygodne!
IS250? Siedziałem ostatnio w takim w full opcji – baaardzo mega przyjemne auto wewnątrz – wręcz opatula kierowcę. A tak z ciekawości – gdzie go oglądałeś? Bo opis "ulepa" bardzo pasuje do egzemplarza który oglądałem jakieś 3 tygodnie temu pod Łodzią
pawcio1017 napisał(a):IS250? Siedziałem ostatnio w takim w full opcji
Dokładnie tak, IS 250. Full opcja, czyli Prestige i również w takowej siedziałem, ale byłem w miejscowości Ostrów Mazowiecka (naprzeciwko szpitala). Jeśli chodzi o klasę premium tego segmentu to Lexus chyba najwygodniejszy, o wiele bardziej aniżeli BMW (z tego segmentu łapię się tylko 3er).
Zakochałem się w tym aucie, ale nie założę do niego LPG jak w Madzi, a przy moich przebiegach zjadłyby mnie koszta paliwa.
Pozdrawiam
Adrian
Adrian
- Od: 6 wrz 2012, 13:17
- Posty: 1109 (1/12)
- Skąd: Konin
- Auto: Mazda 6 GH L5 '09
Była: Mazda 3 BK LF '04
Mazda 323F 1.8 BG SOHC '90
A gdzie pod Łodzią takie cuda? Pewnie jakieś południowo-zachodnie kresy Łodzi? Tamte rejony słyną ze wspaniałych handlarzy i ich komisów przepełnionych cudownymi samochodami
- Od: 22 lip 2014, 11:58
- Posty: 1034
- Skąd: Zgierz / Warszawa
- Auto: Mazda 3 Kintaro
Jeśli tylko się okaże, że kręcili z tą geometrią, to strzelili sobie samobója. Mnie, jako klienta już dawno stracili, ale tak się głupio składa, że jestem odpowiedzialny za flotę w firmie i wybieram miejsce, w którym naprawiamy samochody służbowe. Stracą też dobrego klienta.
Można rzec, że po koleżeńsku skoro Wasza firma tam serwisuje autka, a oni taką manianę odwalają...
Strzał w kolano dla nich i 1-0 dla Ciebie. Pomimo tego nie odpuszczaj im, dorzuć dodatkową bramkę na swoją korzyść.
Strzał w kolano dla nich i 1-0 dla Ciebie. Pomimo tego nie odpuszczaj im, dorzuć dodatkową bramkę na swoją korzyść.
Pozdrawiam
Adrian
Adrian
- Od: 6 wrz 2012, 13:17
- Posty: 1109 (1/12)
- Skąd: Konin
- Auto: Mazda 6 GH L5 '09
Była: Mazda 3 BK LF '04
Mazda 323F 1.8 BG SOHC '90
Chyba już czas by podzielić się z Wami moimi wrażeniami po wymianie fabrycznych sprężyn na Eibach pro kit -30mm...
1) czy warto w ogóle zawracać sobie nimi głowę?
Moim zdaniem warto. Być może mam zawyżone oczekiwania w stosunku do marki ze skrzydlatym "M" w logo, ale przez trzy lata woziłem tyłek Mazdą3 BK, która była najlepiej jeżdżącym kompaktem z jakim miałem kiedykolwiek do czynienia. Świetny układ kierowniczy, reagujący z refleksem gokarta, bardzo neutralne zachowanie w zakrętach to cechy, które sprawiały, że jazda po prostu sprawiała frajdę. Przesiadka do BL, rozczarowała mnie w tym względzie. Może to wina ciężkiego silnika z przodu (jeżdżę autem z 2.2R2, może ogólnie wysokiej masy auta... zaskakiwała nieznana z BK podsterowność i wyczuwalnie gorsze zestrojenie układu zawieszenia. Fabryczne sprężyny w BL 2.2R2 zdawały się trochę nie radzić sobie z 1.5t samochodem. Autko zaskakująco jak na swą twardość przechylało się w zakrętach, nurkowało podczas hamowania i zadzierało nosek przy mocnym wciśnięciu gazu.
2) co się zmieniło?
Dzięki zastosowaniu akcesoryjnych sprężyn, w dużej mierze wspomnianą wcześniej "łódkowatość" auta udało się zniwelować. Jest zdecydowanie stabilniej, zarówno podczas pokonywania zakrętów jak i przy gwałtownym hamowaniu i przyspieszaniu. W łukach, spadła też tendencja do podsterowności, której w aucie z ciężkim, mocnym dieslem nie brakuje. Przy dużych prędkościach, Mazda stała się wyjątkowo stabilna, co sprawia, że można się zapomnieć. Prędkości po prostu nie czuć. Poprawiło się też wrażenie czasu reakcji na ruchy kierownicą. Wciąż układ kierowniczy przegrywa moim zdaniem z tym znanym nam z BK, ale jest lepiej niż było. Zmiany, o których piszę są dość mocno widoczne. Moim zdaniem cena nie jest wygórowana i jeśli ktoś kocha jeździć samochodem, powinien sobie pozwolić "zaszaleć".
3) czy jest niewygodnie?
Pogorszenie komfortu jest odczuwalne, ale wystarczy kilka dni by zapomnieć o tej wadzie. Po prostu szybko się przyzwyczaiłem. Na drogach o fatalnej nawierzchni telepie wyraźnie bardziej. Na drogach o nawierzchni średniej, ze sporymi nierównościami, różnica w porównaniu do fabryki nie jest już tak widoczna. Zyskujemy natomiast na wszystkich traktach o przyzwoitej nawierzchni. Naprawdę, przyjemność z jazdy jest odczuwalnie wyższa.
4) czy po nocach będą śnić mi się krawężniki i progi zwalniające?
Nie jest źle. Do krawężników zabieram się ostrożniej niż kiedyś, ale w mojej wersji BL szału nigdy nie było. Już fabryczny prześwit nie wystarczał na wszystkie krawężniki. Właściwie różnica polega najczęściej na tym, że parkując prostopadle, wjeżdża się kilka centymetrów płycej, tak że mniejsza część zderzaka zachodzi na chodnik. Z progami zwalniającymi nie ma problemu, nawet z dość załadowanym autkiem. Czasem odezwie się gumowy chlapacz, który otrze się o podłoże, ale na upartego mógłbym je nawet zdemontować.
5) Kupować?
Moim zdaniem, tak.
1) czy warto w ogóle zawracać sobie nimi głowę?
Moim zdaniem warto. Być może mam zawyżone oczekiwania w stosunku do marki ze skrzydlatym "M" w logo, ale przez trzy lata woziłem tyłek Mazdą3 BK, która była najlepiej jeżdżącym kompaktem z jakim miałem kiedykolwiek do czynienia. Świetny układ kierowniczy, reagujący z refleksem gokarta, bardzo neutralne zachowanie w zakrętach to cechy, które sprawiały, że jazda po prostu sprawiała frajdę. Przesiadka do BL, rozczarowała mnie w tym względzie. Może to wina ciężkiego silnika z przodu (jeżdżę autem z 2.2R2, może ogólnie wysokiej masy auta... zaskakiwała nieznana z BK podsterowność i wyczuwalnie gorsze zestrojenie układu zawieszenia. Fabryczne sprężyny w BL 2.2R2 zdawały się trochę nie radzić sobie z 1.5t samochodem. Autko zaskakująco jak na swą twardość przechylało się w zakrętach, nurkowało podczas hamowania i zadzierało nosek przy mocnym wciśnięciu gazu.
2) co się zmieniło?
Dzięki zastosowaniu akcesoryjnych sprężyn, w dużej mierze wspomnianą wcześniej "łódkowatość" auta udało się zniwelować. Jest zdecydowanie stabilniej, zarówno podczas pokonywania zakrętów jak i przy gwałtownym hamowaniu i przyspieszaniu. W łukach, spadła też tendencja do podsterowności, której w aucie z ciężkim, mocnym dieslem nie brakuje. Przy dużych prędkościach, Mazda stała się wyjątkowo stabilna, co sprawia, że można się zapomnieć. Prędkości po prostu nie czuć. Poprawiło się też wrażenie czasu reakcji na ruchy kierownicą. Wciąż układ kierowniczy przegrywa moim zdaniem z tym znanym nam z BK, ale jest lepiej niż było. Zmiany, o których piszę są dość mocno widoczne. Moim zdaniem cena nie jest wygórowana i jeśli ktoś kocha jeździć samochodem, powinien sobie pozwolić "zaszaleć".
3) czy jest niewygodnie?
Pogorszenie komfortu jest odczuwalne, ale wystarczy kilka dni by zapomnieć o tej wadzie. Po prostu szybko się przyzwyczaiłem. Na drogach o fatalnej nawierzchni telepie wyraźnie bardziej. Na drogach o nawierzchni średniej, ze sporymi nierównościami, różnica w porównaniu do fabryki nie jest już tak widoczna. Zyskujemy natomiast na wszystkich traktach o przyzwoitej nawierzchni. Naprawdę, przyjemność z jazdy jest odczuwalnie wyższa.
4) czy po nocach będą śnić mi się krawężniki i progi zwalniające?
Nie jest źle. Do krawężników zabieram się ostrożniej niż kiedyś, ale w mojej wersji BL szału nigdy nie było. Już fabryczny prześwit nie wystarczał na wszystkie krawężniki. Właściwie różnica polega najczęściej na tym, że parkując prostopadle, wjeżdża się kilka centymetrów płycej, tak że mniejsza część zderzaka zachodzi na chodnik. Z progami zwalniającymi nie ma problemu, nawet z dość załadowanym autkiem. Czasem odezwie się gumowy chlapacz, który otrze się o podłoże, ale na upartego mógłbym je nawet zdemontować.
5) Kupować?
Moim zdaniem, tak.
Cześć kolego,
wiem, że post ma już swoje lata, ale mam pytanie?
Dalej masz swoją M3 22d?
Jaki przebieg? Jak lakier, mocno zniszczony? Problemy z DPF-em?
Zwiększałeś może ilość kucy?
Pozdrawiam
Też mam białą perłe:)
wiem, że post ma już swoje lata, ale mam pytanie?
Dalej masz swoją M3 22d?
Jaki przebieg? Jak lakier, mocno zniszczony? Problemy z DPF-em?
Zwiększałeś może ilość kucy?
Pozdrawiam
Też mam białą perłe:)
- Od: 7 lut 2019, 07:25
- Posty: 11
- Skąd: Opole
- Auto: Mazda 3 II 2013
2.2 MZR CD 136kw
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości