Witam po dłuższej przerwie. Chciałbym wam przedstawić to, co działo się przez ostanie 4 miesiące, a trochę się działo
. 10 marca Mazdzilla pojechała do zaprzyjaźnionego szpeca i przeszła delikatną modyfikację mechaniczną – mianowicie wymieniona została przekładnia na 6-cio biegową
Wymienione zostały też linki, wybierak, poduszka pod skrzynią i oczywiście gałka, skrzynia zalana Motulem Gear 300.
- Graty – skrzynia, wybierak, olej
Jakie wrażenia? Skrzynia zupełnie inna niż stara, zdecydowanie bardziej elastyczna, biegi można wrzucac jednym palcem, przy odciskaniu sprzęgła nie szarpie samochodem, jak to miało miejsce wcześniej. Minusy? Cała masa <mrgreeen>, mianowicie spalanie się nie zmieniło, prędkość maksymalna spadła (max 210 km/h), ale komfort podróży w trasie wynagradza wszystko. Niby różnica tylko 0,5 tys. obrotów a jedzie się przyjemniej. Niestety skrzynia ostatecznie okazała się bublem – jest do remontu, mam nadzieję, że użytkownik
Bax wytłumaczy się, dlaczego sprzedał mi ją niesprawną. Podczas testów skrzyni pękło magniczne 170 tysięcy na liczniku.
Z Wizualnych zmian doszła nowa końcówka wydechu Ulter N1-16 o średnicy 100mm.
- końcówka ozdobna Ulter N1-16
Tak jak sobie postanowiłem na ten sezon, wpadły felgi 18", ale o tym za chwilę
. Niezbędne było przed wrzuceniem odświeżyć trochę zaciski hamulcowe, wybór padł na kolor niebieski z efektem anody. Na ten sam kolor pomalowałem także emblematy Mazdy z przodu i z tyłu pojazdu. Efekt na prawdę jest niezły.
- Emblemat w kolorze niebieskiej anody
Co do samych felg, to wybór był piekielnie ciężki. Najpierw miały być Sparco Pro Corsa, jednak cena okazała się trochę wysoka (wolałem jeszcze coś dokupić do auta), potem byłem o krok od kupna Japan Racingów JR-11, ale na szczęście pękłem i zamówiłem japońskie Enkei-e jak na rasowego japońca przystało.
Tak oto Mazdzillę przyozdobiły piękne Enkei Wakasa 18x8 ET45 w kolorze titanium high gloss polished, na których naciągnięte zostały gumy Vredestein Ultrac Sessanta o wymiarach 225/40R18.
Felgi trzymają nakrętki D1 Spec blue(stąd niebieskie detale
), a za dostarczanie ciśnienia do opon odpowiadają kute zaworki TPI.
Tylny zderzak i progi osłaniane będą od tej pory przez chlapacze RallyArmor. Tym samym chciałem zaakcentować nowy "Rallye look" Mazdzilli i taki też styl będę starał się utrzymywać
Wielu z was z pewnością się oburzy i powie: "ale jak to, takie felgi, a klapa bez lotki dalej wygląda jak dupa zza krzaka?". Otóż o to też się postarałem i na klapie wylądowała replika lotki Mazdaspeed 3.
- Mazdzilla na szosie w deszczu
Tym samym zakończyłem pierwszy z dwóch etapów prac nad autem. Drugi etap rozpocznie się już w sierpniu i z równie wielkim rozmachem. Mazdzilla jedzie do blacharza, będzie grubo
W tym roku już koniec, zostałem bankrutem