Od momentu zakupu auta, bardzo denerwowało mnie strasznie słabe wyciszenie Mazdy….
Powiem ze miałem Audi A4 B7, Focus MK3, Renault Megane III, Opel Astra H GTC, Renault Megane IV, i Mazda ma najgorsze wyciszenie z tych wszystkich samochodów...
Trochę dużo czasu minęło od zakupu, ale nie kupowałem nowe auto żeby wrzucać w niego kupę kasy po zakupie, wiec po woli dochodziłem do tego momentu, najpierw Felgi 19, dalej Eibach -30, kamerka, przeniesienie tablicy, LEDy w środku auta i t.d… I w końcu doszło do wyciszenia auta.
Zakupiłem trochę materiałów dla wyciszenia samochodu. Po wielu dniach spędzonych na analizę dostępnych materiałów, wybór padł na materiały firmy Comfort Mat. Ta firma nie jest tak znana i popularna w EU jak STP, jak na przykład jak Bitmat w Polsce. Czemu wybór padł na te materiały? Bardzo proste… mają lepszy wskaźnik tłumienia drgań przy mniejszej masie maty.
Co kupiłem:

1. 20 szt. – Comfort Mat D3 (Dark) – pierwsza warstwa

2. 8szt – Comfort Mat INTEGRA – druga warstwa dla drzwi, czemu dla drzwi? Bo Materiał jest w 100% odporny na wilgoć i nie chłonie wody. I ma specjalną warstwę klejącą. (Jak okazało się ze kupiłem za dużo, to pójdzie i częściowo do środku auta, a nie tylko na drzwi)
https://www.comfortmat.pl/integra-grubo ... -p-25.html
3. 10 szt. – Comfort Mat BLOCKSHOT- druga warstwa dla środku auta. Jest super materiałem, bo łączy w sobie 2 i 3 warstwę, jedna warstwa pochlania dźwięk, a druga robi barierę dźwiękowa.
https://www.comfortmat.pl/blockshot-gru ... -p-24.html4. 2 szt. – Pianka akustyczna fala – trzecia warstwa na drzwi
https://www.bitmat.pl/Pianki-wygluszaja ... cho-poglos
5. 1 szt. – Pianka akustyczna fala samoprzylepna – trzecia warstwa na nadkola (najbardziej obciążana hałasem cześć)
https://www.bitmat.pl/Pianki-wygluszaja ... -200x100cm
6. Odtłuszczać
https://www.bitmat.pl/pl/p/Zmywacz-uniw ... -spray/3037. Ściągacze do plastików
https://www.bitmat.pl/pl/p/Sciagacze-ta ... 4-szt./396
8. Walek dociskowy stalowy z drewniana rączka
Zacząłem od drzwi
Ściągamy tapicerkę

rozbieramy środek

dziwimy się ze nie ma jeszcze rdzy xD, odtłuszczamy, kleimy 1 warstwę, dociskając wałkiem, bez przesady, żeby nie pogiąć cieniutki metal drzwi

później 2 warstwa


dalej 3 warstwa, wycinamy piankę pod kształt tapicerki


Jeszcze dawałem w niektórych miejscach mate z 1 warstwy na tapicerkę

i zbieramy wszystko z powrotem
Na 1 drzwi poszło mi w okolicach 2,5-3 godziny. Robiłem to przez kilka dni, po pracy.
Bylem zdziwiony ze ranty tapicerki są już oklejone taśma przeciw skrzypień, przy zakupie materiałów wahałem się czy kupować ta taśmę czy nie, i okazało się ze dobrze ze nie kupiłem.

Dalej Jeszcze kilka godzin poszło na klapę bagażnika. Proces bardzo podobny, tylko ze mało jest miejsc na klapie gdzie jest sens kleić mate, i w ogóle nie ma miejsca do klejenia 2 warstwy. Wiec wyszła 1 + 3 warstwa.


Ale i tak efekt jest mega. Jeszcze do tego wyciszyłem tablice rejestracyjna, wiec teraz klapa zamyka się jak w Bentley xD
Użycie materiałów na 4 drzwi + klapa bagażnika.
5 szt Comfort Mat D3 (Dark)
4 szt Comfort Mat INTEGRA
2 szt Pianka akustyczna fala
Po wyciszeniu drzwi i klapy bagażnika, miałem wycieczkę Kraków-Warszawa-Kraków, i mogę powiedzieć ze już jest dużo lepiej. Teraz przy 150km/h, jest tak jak kiedyś było przy 130km/h +/–
Niestety pomiarów nie robiłem, bo telefonem to jest taki pomiar, ze marnowanie czasu i paliwa na to.
Kolejnym etapem będzie wyciszenie podłogi bagażnika, i pod tylnymi siedzeniami, z tylnymi nadkolami. I oczywiście opisze cały proces po zakończeniu kolejnego etapu.
