Strona 22 z 22

PostNapisane: 22 cze 2022, 16:20
przez Mr_Bartek
Jak chcesz mogę przerobić Tobie tablet. Usuwam baterię i wgrywam swoje customowe oprogramowanie. :)

Przeprowadzone modyfikacje:
– Bezpośrednie uruchamianie do systemu po podłączeniu do ładowania przy wyłączonym urządzeniu
– Wgrany system LineageOS 14.1 (Android 7.1.2) z łatkami Październik 2021
– Wgrany Sklep Google Play
– Wybudzanie ekranu dwuklikiem
– Podkręcenie procesora do 2 GHz
– Podkręcenie grafiki o 50 MHz
– Wyłączony ekran blokady
– Powiększony interfejs
– Wymuszony tryb poziomy
– Ekran się nie wygasza przy uruchomionym samochodzie
– Automatyczne wyłączenie/włączenie ekranu, WiFi, GPS i BT
– Wyłączanie ekranu podwójnym naciśnięciem przycisku Home
– Usunięte niepotrzebne ikony z górnego paska (godzina, bateria)
– Systemowe przyciski nawigacji przesunięte na lewą stronę
– Wgrana nakładka AGAMA Car Launcher
– Wyłączone dodatkowe, niepotrzebne usługi Android
– Wymuszenie głębokiego trybu uśpienia przy wyłączonym ekranie i braku ładowania
– Przyspieszone animacje o 33%

Re: Mazda3 BK LF '08 Kintaro / navi tab mod / 160.3KM-184.5Nm – Siwy

PostNapisane: 2 sie 2022, 00:34
przez ezg_siwy
Mr_Bartek napisał(a):Jak chcesz mogę przerobić Tobie tablet. Usuwam baterię i wgrywam swoje customowe oprogramowanie. :)


Za ile?

Re: Mazda3 BK LF '08 Kintaro / navi tab mod / 160.3KM-184.5Nm – Siwy

PostNapisane: 27 wrz 2022, 13:10
przez ezg_siwy
Bateria usunięta, pacjent żyje.
Muszę teraz wpisać komendę, która sprawi, że tablet będzie się budził po podaniu napięcia na port USB.
Kolejnym krokiem będzie ogarnięcie jakiegoś softu, który będzie się szybciej ładował. Za rzadko jeżdżę autem żeby tablet cały czas działał, nawet w trybie uśpienia.
Jak ktoś wie, gdzie szukać takiego softu, to z chęcią przygarnę info.

PostNapisane: 12 paź 2022, 14:39
przez ezg_siwy
M@ti napisał(a):Tydzień temu też zrobiłem moda wycieraczek z takim samym skutkiem. <płacze>
W bk była regulacja szybkości, niestety samo przełożenie manetki nie działa.
Trochę więcej informacji: https://www.mazdas247.com/forum/showthread.php?123808740-2004-2005-Mazda-3-Variable-Intermittent-Wipers&s=0529c1d754d38897d1316ad47addd788


Jeśli jeszcze masz trójkę i bawisz się w mody to zobacz to:
https://forscan.org/forum/viewtopic.php?t=13477
tu post tego samego typa:
https://www.mazda3forums.com/threads/va ... page-3#_=_

Dzisiaj mam zamiar to sprawdzić. Jeśli to pyknie, to będzie totalny sztos, zwłaszcza przed nadchodzącą jesienią/zimą :)

PS. Zaprogramowałem też wyłącznik poduszki pasażera i wygląda na to, że będzie działać. Trzeba jednak zrobić jakąś formę tej kontrolki, która zapala się po przekręceniu kluczyka w wyłączniku, bo po jego zaprogramowaniu pojawia się właśnie jej błąd (kontrolki, nie wyłącznika).

Dopisano 12 paź 2022, 16:43:

No to przetestowane i działa :) Tu filmik dla niedowiarków https://www.youtube.com/watch?v=yTuTY_143kI

Dla archiwum zostawiam sobie starą wersję mojej wartości:
Moduł GEM
726-01-01 0054 4580 4088

Re: Mazda3 BK LF '08 Kintaro / navi tab mod / 160.3KM-184.5Nm – Siwy

PostNapisane: 12 paź 2022, 18:09
przez PitrekT
Poniżej screen z mojego AS BUILT dla modułu GEM:
Forscan 2.jpg


Jakieś sugestie co należy zmienić aby móc uruchomić mod-a z wycieraczką :)

PostNapisane: 12 paź 2022, 22:40
przez ezg_siwy
PitrekT napisał(a):Poniżej screen z mojego AS BUILT dla modułu GEM:

Jakieś sugestie co należy zmienić aby móc uruchomić mod-a z wycieraczką :)


Musisz w pierwszym okienku wiersza 726-01-01 zmienić z 0454 na 0254. Pozostaje tylko problem z sumą kontrolą, którą są ostatnie dwa znaki, czyli u CIebie 8C. W teorii Forscan powinien je zmienić sam, ale nie zmienia. Jak u siebie zmieniam pierwszą wartość na 02, to mi przestaje działać zamek centralny ;)
Zaraz poszukam jak tą sumę kontrolą przeliczyć i dam Ci znać co i jak.

PS. A masz manetkę z pierścieniem do regulacji prędkości – taką jak na moim filmiku?

PS2. Jakie masz wyposażenie samochodu? Bo widzę, że nasze moduł AS-BUILT się nieco różnią, ale nie dramatycznie. Może uda nam się rozkminić jeszcze jakieś ciekawe funkcje jak porównamy wyposażenie.
Masz np. autozamykanie drzwi po rozpoczęciu jazdy? Coś innego, ciekawego? Pomyśl :)

Dopisano 12 paź 2022, 23:12:

Ok, pod tym linkiem jest programik, który ściągasz i uruchamiasz: http://www.compulsivecode.com/Project_A ... mpare.aspx
W drugiej zakładce masz Checksum Calc – wpisujesz tam wszystkie wartości – ID wiersza i dane, a on Ci wylicza sumę. Można sobie sprawdzić, że działa poprawnie wprowadzając aktualne wartości – wyliczy Ci sumę kontrolną, którą aktualnie masz.
Potem zmieniasz wartość według tego, co Ci podałem i przeliczasz sumę. Przeliczoną sumę zapisujesz forscanem razem ze zmienioną wartością i voila :)

Programik ma też inną fajną rzecz – porównywarkę plików AS-BUILT. Czyli możemy się wymienić VINami i porównać sobie wyposażenie samochodów i próbować zmapować określone funkcje.

Dopisano 12 paź 2022, 23:29:

Ok, zrobione i działa :D <serduszka>
Chodziło tylko o sumę kontrolną. Strzelam, że w tym samym wierszu są dane o centralnym zamku i dlatego przestawał działać jak suma kontrolna była zwalona.
U Ciebie suma kontrolna po zmianie powyższej wartości będzie taka sama jak u mnie, czyli 8A.
Poniżej masz screeny z programu dla Twojego przypadku i aktualny zrzut z mojego GEMa.

Re: Mazda3 '08 Kintaro /navi tab mod/wiper mod/ 160.3KM-184.5Nm – Siwy

PostNapisane: 13 paź 2022, 21:43
przez PitrekT
Moje auto wyposażone jest w:
– ksenony
– klimatronik
– centralny zamek
– domykanie szyb
– podgrzewanie siedzeń
– fabryczne radio

i to raczej jest standardowe wyposażenie a czy coś jest jeszcze dodatkowe to albo nie ma jak czujnika deszczu/światła lub jeszcze ich nie odkryłem :)

Sądzę ,że różnice w danych AS-BUILT mogą nie tylko wynikać z zainstalowanego wyposażenia ale także silnika jak i również daty produkcji samochodu oraz użytych komponentów.

Obecnie manetki nie posiadam ale widzę, że są dostępne z modelu BL w rozsądnych pieniążkach. Także skuszę się przetestować ten mod :) a numer VIN podeśle na PW.

Dzięki za link do programu kalkulacyjnego i dokładny opis :)

Jako ciekawostkę załączam arkusz kalkulacyjny AS-BUILT dla modelu BK tylko ,że po rosyjsku :)
Mazda 3(1).xls
(91 KiB) Pobrane 52 razy

PostNapisane: 13 paź 2022, 23:33
przez ezg_siwy
To 90% tego samego co u mnie. Ja nie mam tylko xenonów i fabrycznie grzanych dup, ale tu akurat nie trzeba było nic kodować.
Co do różnic – zapewne masz racje, a to może niestety utrudniać identyfikację zmian.
Spoko, polecam się. De facto sam tego nie wymyśliłem, tylko przyfarciłem i znalazłem posta tamtego gościa :)
Pierwszy raz nie mogę się doczekać aż będę jechał w deszczu żeby to sobie przetestować ;)

Re: Mazda3 '08 Kintaro /navi tab mod/wiper mod/ 160.3KM-184.5Nm – Siwy

PostNapisane: 14 paź 2022, 16:31
przez PitrekT
W 323BJ wymieniałem manetkę z Mazdy 6, na taką, która miała również regulację szybkości wycieraczek.
Opcja bardzo przydatna szczególnie na jesień :)

Re: Mazda3 '08 Kintaro /navi tab mod/wiper mod/ 160.3KM-184.5Nm – Siwy

PostNapisane: 5 lis 2022, 22:49
przez PitrekT
Manetka zamontowana i działa :)
Zmiana kodowania na 02 aktywuje regulowaną prędkość wycieraczek przy czym w moim przypadku deaktywuje spryskiwacze reflektorów dla lamp ksenonowych. Aby mieć obydwie funkcje użyłem kodowania 06:
7261.png

Suma kontrolna również uległa zmianie ale wyliczył poprawną podany wcześniej program.

Re: Mazda3 '08 Kintaro /navi tab mod/wiper mod/ 160.3KM-184.5Nm – Siwy

PostNapisane: 27 lut 2023, 23:37
przez ezg_siwy
Trochę mnie tu nie było, ale po prostu nie miałem czasu. No więc po kolei:

09.10.2022 – przycierka prawego błotnika i zderzaka przez zamyślonego pana w służbowej fabiance. Na tyle niefortunnie, że pękło mocowanie zderzaka. Dla mnie spoko, bo z drugiej strony już miałem złamane.
Oczywiście wycena ubezpieczyciela to kpina i mazda poszła na naprawę bezgotówkową do Gołembiewskich. Wpadł nowiuteńki zderzak, ale na tym koniec plusów... Przy tej naprawie się nie popisali i zapomnieli wkręcić jednej śruby od błotnika na dole + składając wszystko do kupy mocowanie lampy wsunęli pod błotnik (pod maską) i nie dali spinki. W ramach gwarancji oczywiście naprawili swój błąd, w związku z czym dostałem na 1 dzień nową trójkę w automacie. Auto spoko, automat do pupy...
szkoda_m1.jpg

szkoda_m2.jpg

m3_2mazdy.jpg


10.12.2022 – wymiana oleju przy przebiegu 249759km. Trochę przeciągnąłem wymianę, ale nie miałem czasu ani siły zrobić tego wcześniej. Znowu wjechał millers.

29.11.2022 – zakup 4 nowych opon zimowych Birdgestone Blizzak LM005 205/55/r16. Fajne kapcie, po mokrym i suchym idą jak złe. Po śniegu jest ok, a na pewno lepiej niż moje stare gumy, którym stuknęło w zeszłym roku 11 lat.

23.12.2022 – wybiło na zegarze 250.000, więc teraz już na pewno nie sprzedam...
m1_249.jpg

m1_250.jpg


09.02.2022 – 250923km – wymiana obydwu filterków od gazu. Tym razem samemu, bo nie mam czasu jechać do Krzyśka z GazParts, a instalacja już i tak po gwarancji. Podjadę kiedyś przy jakieś okazji na kontrolę ustawień etc.
m4_filterki_jacus.jpg

m5_wymiana_filterkow_przebieg.jpg


12.02.2022 – wymiana obydwu przednich, dolnych wahaczy. Od jakiegoś czasu coś stukało przy ruszaniu, szczególnie na skręconych kołach i czasem przy wjeżdżaniu w dziury. Podjechałem na lubianą SKP i panowie stwierdzili, że to już luźne tuleje tylne wahacza przedniego. Ok. Biłem się z myślami – dawać komuś, robić samemu? Same tuleje czy całe wahacze? Padło na całe wahacze. Kpiłem moogi, ale z 2 godziny po zakupie trafiłem na pewien filmik, gdzie gość zrobił porównanie wahaczy mooga i lemfordera, zdaje się, że z jakiejś hondy.... Moog to dramat. Więc szybko zamówiłem lemfordery właśnie. Przyszły, porównałem organoleptycznie – moog już miejscami rdzewiał. Ponadto ważyły 300g mniej niż lemfordery. Pomiar suwmiarką wykazał mniejszą grubość ramienia...
Odesłałem moogi, a lemfordery zamontowalem na auto i... dobrze zrobiłem, że wziąłem całe wahacze, bo winowajcą był sworzeń, a nie tuleje, ale one faktycznie też już miały powoli dość.
m6_lemforder.jpg

m7_moog.jpg

m8_old_vs_new.jpg


19.02.2022 – zmęczenie materiału spowodowało, że zapomniałem o drzewku, które mam za tylną prawą lampą... Wycofałem więc w nieduże drzewo poprawiając już istniejące rysy na zderzaku i tłukąc klosz lampy. Na szczęście tylko tyle. Zderzakiem się nie przejmuję, bo kiedyś przetarłem go w garażu. Jeżdżę tak już parę lat (3? 4?) i czekam aż mnie ktoś tam przerysuje, to sobie zrobię z jego OC ;) Natomiast lampę kupiłem z allegro i już wymieniłem. Nic więcej się nie pogięło – na szczęście cofam delikatnie, a drzewo było podgięte w stronę auta, więc więcej szkód brak.
m9_lampa.jpg


To by było na tyle z "małego" update'u.
Jeżdżę dalej, zmieniam foteliki córki na większe i kminię co tam może jeszcze ulepszyć/zmienić. "Chwilowo" od wakacji jeżdżę bez panelu nawiewów i nawigacji – wyjąłem żeby wyciągnąć baterię z tabletu i przerobić zasilanie i... nie miałem czasu :) Bateria z tabletu wyjęta, ale nic poza tym.

Re: Mazda3 '08 Kintaro /navi tab mod/wiper mod/ 160.3KM-184.5Nm – Siwy

PostNapisane: 12 lip 2023, 14:07
przez ezg_siwy
Znowu update po dłuższym czasie.

Gdzieś po drodze wymieniłem gumki prowadnic w lewym, tylnym zacisku i przy okazji wytarte już klocki. Pewnie pod koniec tego albo na początku przyszłego roku trzeba będzie pomyśleć o nowych tarczach i klockach z tyłu.

Padła prawa poduszka silnika – ta olejowa, więc trzeba będzie wymienić i wymienić uszczelkę pokrywy, bo też sobie podcieka.

Przebieg ostatnio przebił 255 tys.

PostNapisane: 17 lip 2023, 22:49
przez alehandro`
Przy walniętej poduszce olejowej trzęsie jak w Giulietcie?

Re: Mazda3 '08 Kintaro /navi tab mod/wiper mod/ 160.3KM-184.5Nm – Siwy

PostNapisane: 5 paź 2023, 01:08
przez ezg_siwy
Nie wiem jak trzęsie w alfie, ale tu przy przyspieszaniu głównie drżało.

PostNapisane: 13 mar 2024, 15:49
przez ezg_siwy
Znowu mały update po dłuższej nieobecności.

1. 27 października 2023 miałem przecierkę, tym razem znowu lewy przód. Gościu chciał się wcisnąć na mój pas, ale źle wymierzył odległość. Było delikatnie, a nie miałem czasu się tym zająć, więc wziąłem kasę i na razie nie drążyłem dalej.

2. Prawie miesiąc później ktoś, na parkingu, załatwił mi przedni zderzak, ale z prawej strony. Na szczęście tylko lakier/rysy. Mocowania i lampa cała.

3. W lutym z kolei mocniejsza przecierko/stłuczka tym razem, dla odmiany, z prawej. Tu już błotnik podgięty i rysy na lampie. O dziwo mocowania zderzaka chyba całe, nie wiem jak ślizgi. Pójdzie z OC sprawcy – w najbliższy piątek (15.03) jadę do ASO Mazdy w Łodzi na oględziny i potencjalnie umówić termin naprawy.

4. Gdzieś po drodze wpadła nowa poduszka olejowa silnika (oem) i uszczelka pokrywy zaworów (również oem) oraz nowa sonda lambda.

5. 3 stycznia wymiana oleju (261154 km) – ponownie Millers 5W30.

6. Aktualnie borykam się z małymi problemami z poszarpywaniem, składem mieszanki i dziwnymi korektami. Po konsultacjach z kolegą, który openport tactrixem zebrał logi w trakcie jazdy wyszło, że prawdopodobnie przepłwka nie działa do końca poprawnie. Zamówiłem więc nową Magneti Marelli i będziemy na dniach sprawdzać czy to już wystarczy, czy jeszcze coś będzie do wymiany.

PostNapisane: 18 mar 2024, 12:23
przez ezg_siwy
Przeplywka MM okazała się do kitu – maxymalny, uzyskany odczyt to 98g/s.
Wyczyściłem swoją, włożyłem i uzyskałem odczyt 118g/s, co już mniej więcej zgadza się z mocą silnika.