Mazda3 BK LF '07 2.0 150KM KINTARO – by kalesoon :)

BP / BN / BM / BL / BK

Postprzez widmo82 » 8 sty 2015, 01:08

buczos napisał(a): Ostatnio wycieraczka od pasażera zaczęła coś kiepsko zbierać

Wczoraj zauwazylem to samo u siebie po nocce pod chmurką i -14C
Jak było ciepło to nie zauważyłem tego, ale wtedy używałem tez innego płynu.
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez kalesoon » 10 sty 2015, 13:23

widmo82 napisał(a):
buczos napisał(a): Ostatnio wycieraczka od pasażera zaczęła coś kiepsko zbierać

Wczoraj zauwazylem to samo u siebie po nocce pod chmurką i -14C
Jak było ciepło to nie zauważyłem tego, ale wtedy używałem tez innego płynu.
widmo82 napisał(a):
buczos napisał(a): Ostatnio wycieraczka od pasażera zaczęła coś kiepsko zbierać

Wczoraj zauwazylem to samo u siebie po nocce pod chmurką i -14C
Jak było ciepło to nie zauważyłem tego, ale wtedy używałem tez innego płynu.


Tylko, że ja takie objawy już widziałem przy dodatniej temperaturze, czasem zbiera dobrze, czasem nie. Chyba, zależy jak się wycieraczka ułoży :)

Updejt:

Przy przebiegu: 112517 km

W Serwisie blacharskim ASO Mazdy w Rzeszowie (Danuta i Ryszard Czach), została usunięta w końcu szkoda komunikacyjne spowodowana przez niegrzeczne Audi A3 :).

Pomalowali przedni zderzak, wszystko zostało super złożone do kupy. Jestem bardzo zadowolony.

Poniżej zdjęcia Po:
2015-01-10 10.53.56.jpg


2015-01-10 10.54.08.jpg


Zmiany:

Jakiś czas temu wylądowały w Madzi dywaniki Petex, założyłem tylko na przód, bo z tyłu nikt nie jeździ ;), dywaniki są fajni, miękka guma (wymagała wietrzenia kilka dni poza opakowaniem). Dywanik kierowcy ma dziurę na mocowanie (ale u mnie nie pasuje to idealnie, więc jeżdżę bez mocowania), dywanik nie jeździ po podłodze. Udany zakup – kupując obecnie na alledrogo za pośrednictwem aplikacji mobilnej można urwać 10pln bo jest taki kupon dostępny obecnie :).

Plany najbliższe:
Remont silnika <czarodziej>
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:50
Posty: 499 (7/8)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 Kintaro 2.0 150KM LF (BK)
była: 626 2.0 115KM FS (GF)

Postprzez phoenx » 10 sty 2015, 14:06

Bardzo ładną ma buźke Madzia po wizycie u kosmetyczki;) Gratz!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 13:21
Posty: 669 (14/26)
Skąd: Wrocław
Auto: VW New Beetle 2.0 8V 98'
Yamaha FZ6 Fazer S1
Były:
Mazda Xedos 6 2.5 V6 KL 95'
Mazda Xedos 6 2.0 V6 KF 97'
Mazda 323F BG 1.6 16V 92'

Postprzez Bejsu » 10 sty 2015, 15:59

Się prezentuje koleżanka:) Bardzo czystą masz tą Magdalene jak na tą porę roku... :)
Axela!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2014, 22:14
Posty: 613 (15/10)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda3 BK Z6 2004r, HB. Winning Blue 27B <-- Było.
Jest Mazda 3 BP SKYACTIV G 2019 HIKARI. https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 2&t=212463

Postprzez kalesoon » 9 lut 2015, 11:11

No i się zaczęło!

Madzia trafiła w końcu do Mechanika na planowany od kilku miesięcy remont silnika. Remontem zajmuje się zakład specjalizujący się w tej marce – Fox Rzeszów. Planowany odbiór auta – koniec tego tygodnia.

Trzymać kciuki!
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:50
Posty: 499 (7/8)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 Kintaro 2.0 150KM LF (BK)
była: 626 2.0 115KM FS (GF)

Postprzez widmo82 » 9 lut 2015, 13:54

Co się działo, ze przy takim przebiegu remont silnika?
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez kalesoon » 9 lut 2015, 14:25

widmo82 napisał(a):Co się działo, ze przy takim przebiegu remont silnika?


Spalanie oleju w ilości około 1litr na 1k km :)
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:50
Posty: 499 (7/8)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 Kintaro 2.0 150KM LF (BK)
była: 626 2.0 115KM FS (GF)

Postprzez GabSte » 9 lut 2015, 14:26

Trzymamy kciuki po odbiorze madzi napisz ile cie wynioslo i co bylo zrobione :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 mar 2014, 16:38
Posty: 64 (1/0)
Skąd: Rzeszow
Auto: Mazda 3 KINTARO

Postprzez kalesoon » 25 lut 2015, 18:33

Madzia wróciła od lekarza. Dużo rzeczy się pozmieniało. Wieczorem zedytuję post i wlepię sprawozdanie.

Obiecywana edycja posta:

Przebieg: 113837km


Zastosowane podzespoły:

Pasek Wielorowkowy (Contitech 5PK 716 ELAST)
Pasek Wielorowkowy (Contitech 6PK 1306)
Zestaw Uszczelek Silnika Mazda 3/6 1.8/2.0 Benzyna (G-KIT 8LGB-10-271 OE MAZDA)
Pierścienie Tłokowe komplet oryginał STD
Zestaw Śrub głowicy
Poduszka Prawa Silnika Mazda 3 03.06- Mazda 5 05.02 (Zamiennik FEBEST GMBH)
Śruba Korbowodu 2x
Pompa Olejowa 2.0/2.3 Benzyna (OE MAZDA)
Uszczelka pompy oleju 2.0/2.3 Benzy (OE MAZDA)
Śruba koła pompy oleju 2.0/2.3 benzyna (OE MAZDA)
Panewki korbowe STD Zamiennik (R8461A-STD TDC Engine Bearing)
Świeca zapłonowa NGK ITR6F-13 Mazda 3,6 1.8/2.0 MPV 2.0 Tribute 2.3 (4477 Laser Iridium Premium) 4x
Popychacz / szklanka / regulacyjna zaworów (różne rozmiary) 16x
Poduszka tył Wahacza Przedniego MAZDA (Lewa = Prawa) 2x
Śruba M 12x80x1,5 10.9 4x
Podkłądka 12mm 4x
Silikon Dirko ELRING Elastyczna Masa Szara 70ml (temp. Do 180 C)

Zastosowane Płyny:


Olej Przekładniowy Mobil Mobilube SHC 75W90 1L 3x
Filtr Oleju SHY1-14-302 (OE MAZDA)
Olej Mazda Original Oil Ultra 5W30 (Dawna Dexelia) 5L
Płyn Chłodniczy 5l FL22 (zielony) Mazda
Olej Mazda Dexelia ATF M-V1L

Koszty sumaryczne (Zastosowane podzespoły + Zastosowane Płyny + Robocizna + Środki czyszczące do silnika) = 6411 zł

Dodatkowe zakupy:

4x Opona Nokian WR D3 205/55/R16 91H – zimówki, ale chyba założę je dopiero na przyszłą zimę ;). Jeszcze się przemęczę na tym co mam teraz (może się nie zabiję bo silnik na dotarciu...)

Jeszcze czeka mnie podmiana na prawidłowe świece zapłonowe – NGK ILTR5A-13G. I oby tyle "napraw" po poprzednim <dupa> właścicielu...
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:50
Posty: 499 (7/8)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 Kintaro 2.0 150KM LF (BK)
była: 626 2.0 115KM FS (GF)

Postprzez phoenx » 27 lut 2015, 00:15

Może się czepiam, ale po jaką cholere wymieniali śruby? No i po co ten silikon? Mam nadzieję, że nie składali na nim głowicy :P
Piotruś, majątek wydałeś – w tą niedziele wrzucam księdzu na tace żeby Ci Madzia chodziła kilka najbliższych lat bez żadnych remontów. Świetna robota, oby była nieśmiertelna teraz:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 13:21
Posty: 669 (14/26)
Skąd: Wrocław
Auto: VW New Beetle 2.0 8V 98'
Yamaha FZ6 Fazer S1
Były:
Mazda Xedos 6 2.5 V6 KL 95'
Mazda Xedos 6 2.0 V6 KF 97'
Mazda 323F BG 1.6 16V 92'

Postprzez kalesoon » 27 lut 2015, 00:22

phoenx napisał(a):Może się czepiam, ale po jaką cholere wymieniali śruby? No i po co ten silikon? Mam nadzieję, że nie składali na nim głowicy :P
Piotruś, majątek wydałeś – w tą niedziele wrzucam księdzu na tace żeby Ci Madzia chodziła kilka najbliższych lat bez żadnych remontów. Świetna robota, oby była nieśmiertelna teraz:)


Bo jak mi mówili, ktoś już przy tym silniku grzebał, spieprzył go bardziej niż naprawił – i śruby się nie nadawały do ponownego montażu.

PS.
Dzięki, oby już nie było takich kłopotów przez kilka lat :)
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:50
Posty: 499 (7/8)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 Kintaro 2.0 150KM LF (BK)
była: 626 2.0 115KM FS (GF)

Postprzez phoenx » 27 lut 2015, 00:29

OMFG... Pewnie Heniek w szopie francuzem rozkręcał...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 13:21
Posty: 669 (14/26)
Skąd: Wrocław
Auto: VW New Beetle 2.0 8V 98'
Yamaha FZ6 Fazer S1
Były:
Mazda Xedos 6 2.5 V6 KL 95'
Mazda Xedos 6 2.0 V6 KF 97'
Mazda 323F BG 1.6 16V 92'

Postprzez macvas » 27 lut 2015, 01:30

<wow> A powiadają, że serwisowanie diesla jest drogie.
Tak jak przedmówca życzę aby teraz było zdrowo przez długie lata.

Jeżeli to nie problem, na ile wyceniono
Poduszka Prawa Silnika Mazda 3 03.06- Mazda 5 05.02 (Zamiennik FEBEST GMBH)
.. mój klekot pewnie niebawem też będzie potrzebował stabilizacji na tym polu :D
Maciek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 17 sie 2013, 20:33
Posty: 2298 (24/111)
Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05

Postprzez Adventure184 » 27 lut 2015, 09:59

Czyli teraz ja jestem królem Podkarpackiej "Mgły Smoleńskiej"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2011, 22:06
Posty: 227 (8/4)
Skąd: Rzeszów
Auto: Xedos 6 V6 98 r.
Były:
Focus II 2006 1.6 100 KM
Mazda 323f 1.5 99

Postprzez kalesoon » 27 lut 2015, 11:37

Adventure184 napisał(a):Czyli teraz ja jestem królem Podkarpackiej "Mgły Smoleńskiej"


Z wielkim bólem serca przekazuję Ci ten tytuł. Godnie i z honorem reprezentuj zjadaczy oleju! :P

Jak się wszystko dobrze ułoży po dotarciu, to będę mógł w końcu robić zaplanowane modyfikacje, nowe koła + radio + navi + zawieszenie + układ wydechowy + stożek :). Trzymać kciuki! :)
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:50
Posty: 499 (7/8)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 Kintaro 2.0 150KM LF (BK)
była: 626 2.0 115KM FS (GF)

Postprzez piterus87 » 27 lut 2015, 14:42

phoenx napisał(a):Może się czepiam, ale po jaką cholere wymieniali śruby? No i po co ten silikon? Mam nadzieję, że nie składali na nim głowicy :P
Piotruś, majątek wydałeś – w tą niedziele wrzucam księdzu na tace żeby Ci Madzia chodziła kilka najbliższych lat bez żadnych remontów. Świetna robota, oby była nieśmiertelna teraz:)


Zależy, o których śrubach mówisz. Jeżeli chodzi o śruby głowicy i korbowodu to producent zaleca ich wymianę po każdym ich odkręceniu, ponieważ są dokręcane dużym momentem i nigdy nie wiadomo jak zachowają się po ponownym przykręceniu :)

Kalesoon powiem szczerze, że zaszalałeś z tym remontem jeżeli chodzi o całkowity koszt :D U mnie wszystko zamknęło się w 3 tys.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2010, 17:31
Posty: 359 (1/4)
Skąd: Olsztyn
Auto: Była: Mazda 3 2.0 LF TOP SPORT '03
Jest: Mazda 3 MPS BK 330KM, 470Nm

Postprzez kalesoon » 27 lut 2015, 15:14

piterus87 napisał(a):Kalesoon powiem szczerze, że zaszalałeś z tym remontem jeżeli chodzi o całkowity koszt :D U mnie wszystko zamknęło się w 3 tys.


Ja miałem wiele dodatkowych "niezależnych" od właściwego remontu rzeczy, którymi się Panowi mechanicy również zajęli np. płyny, świece, gumy w wahaczach. Dodatkowo, wyszło kilka "kwiatków, które musiały być usunięte bo by wtedy cała pozostała praca poszła w <dupa>.
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:50
Posty: 499 (7/8)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 Kintaro 2.0 150KM LF (BK)
była: 626 2.0 115KM FS (GF)

Postprzez piterus87 » 27 lut 2015, 15:17

U mnie też było dużo nieplanowanych wydatków ;) ale aż dziw bierze, że przy takim przebiegu padły Ci już pierścienie :o
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2010, 17:31
Posty: 359 (1/4)
Skąd: Olsztyn
Auto: Była: Mazda 3 2.0 LF TOP SPORT '03
Jest: Mazda 3 MPS BK 330KM, 470Nm

Postprzez Damian68 » 27 lut 2015, 16:17

Witam kolegę
Wydatki może i duże, ale cóż co się nie robi dla naszych autek <spoko> .
Ja teraz zainwestuję w moją Madzię
KOSZT LAKIEROWANIA TO 3500ZŁ Z MATERIAŁEM LAKIERNICZYM
KOSZT ROZBROJENIA CAŁEGO POJAZDU DO MALOWANIA TO 1000ZŁ
KOSZTY BLACHARKI REPERATURY 2 RAZY BŁOTNIKI 2 RAZY INNE WYPRAWKI BEZ
MATERIAŁU TO 1000ZŁ
KOSZT KONSERWACJI TAKIEJ NAKŁADANEJ PĘDZLEM PLUS PROFILE ZAMKNIĘTE TO
400ZŁ ROBOCIZNA 300 ZŁ MATERIAŁ -wycena gościa , który będzie to robił
Do tego parę małych drobiazgów.
Miałem komentarze z cyklu Tyle??? Nie warto inwestować itp
Ale uważam , że warto.
Zrobię Żabkę, a potem dopieszczę Platynkę
Pozdrawiam i życzę bezawaryjnej jazdy <ok>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2014, 16:26
Posty: 1443 (6/36)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2,0 LF 2004 Sedan
Ford CMax 2014 2,0 Diesel 163 KM
była
Mazda 323FBJ 1,6 16V2002
Mazda 5 2,0 Diesel Sport 2006
był
Opel Astra 1.8 16V

Postprzez Bejsu » 27 lut 2015, 18:58

No kolego szacunek za doprowadzenia silniczka do ładu! :) Życzę teraz bezawaryjności i niech posłuży jak najdłużej! :)
Axela!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2014, 22:14
Posty: 613 (15/10)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda3 BK Z6 2004r, HB. Winning Blue 27B <-- Było.
Jest Mazda 3 BP SKYACTIV G 2019 HIKARI. https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 2&t=212463

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy