Strona 15 z 26
Napisane:
9 maja 2020, 22:53
przez chmielu_KL
Czas na wymianę amortyzatorów tył.
Może ktoś doradzi co wybrać pod sprężyny Eibach – 30mm
Za b6 1 sztukę wołają średnio 450zł co dla mnie nie ma sensu jak za amortyzator na tył
Napisane:
10 maja 2020, 14:35
przez hasari
B6 to zwykły amor sportowy, jak już Bilstein to B8 i dalej
Napisane:
10 maja 2020, 18:23
przez chmielu_KL
Jak już rozmawialiśmy, bez sensu dawać tyle kasy za jeden amortyzator tym bardziej, że to tył
Napisane:
11 maja 2020, 09:34
przez ezg_siwy
Pardon, ale jaka różnica czy przód czy tył, bo nie czaje? W sensie – amory z tyłu inaczej trzymają niż przednie, czy jak?
Powiem szczerze, że jak masz już wszystkie stare, to zmienił bym wszystkie, bo jak dasz z tyłu nowe, a z przodu będą stare, to może być znaczna różnica w prowadzeniu.
Ostatnio wymieniałem Basi (naszej Basi, administratorce grupy mazdowej na fejsie) tylne amory w mx-5 i różnica między styranymi bilsteinami, a nowymi kayabaymi, była dramatyczna. Bilsteiny nie miały już w ogóle tłumienia. Po wciśnięciu rozprostowywały się wyraźnie szybciej niż nowe kayaby...
Jak może czytałeś, u siebie ostatnio zmieniłem na sachsy i sa ok, ale czy do eibachów Ci podejdą? Nie wiem.
Ja jestem zadowolony ze zmiany, ale miałem też jedną sprężynę pękniętą. Czy byłbym zadowolony jakbym wsadził kayaby? Pewnie tak, ale wiedząc, że w najbliższym czasie nie planuję sprzedaży, wolę zainwestować w coś z nieco wyższej półki.
Napisane:
11 maja 2020, 12:19
przez chmielu_KL
Chodzi mi o to, że tył nie pracuje pod tak dużym obciążeniem jak przód. Owszem w przyszłości na przód wleci porządna marka zapewne Bilstein
Przód był wymieniany, a na tył wleci KAYABA eXcel-G wraz z nowymi mocowaniami KAYABA.
Re: Mazda3 BK LF '07 Kintaro True Red – 159,3Km – 188,6Nm / Eibach – 30 / Ulter / 18''
Napisane:
11 maja 2020, 13:07
przez ezg_siwy
To zmienia postać rzeczy. Kayaby podobno są ok, biorąc pod uwagę cenę.
Re: Mazda3 BK LF '07 Kintaro True Red – 159,3Km – 188,6Nm / Eibach – 30 / Ulter / 18''
Napisane:
11 maja 2020, 15:39
przez PiotrekZ95
Chmielu uważaj na nie.. Ja mam Kayabe z 2018.. te co chcesz brać na tyle i obie już się "pocą" z przodu zaś stuka też Kayaba... O ile w poprzednim aucie dawały rade, tak do Mazdy już więcej tego nie kupię. Wpadną sachsy lub Bilki B4.
Napisane:
11 maja 2020, 16:37
przez chmielu_KL
Dzięki
mam sprawdzone źródło, do poprzedniej kupiłem cały zestaw kayaby i z tego co wiem to jeździ do dziś czyli już jakieś 4 lata. Drogie nie są, a gdyby coś się z nimi stało nie będzie wielkiego płaczu :p
Re: Mazda3 BK LF '07 Kintaro True Red – 159,3Km – 188,6Nm/Eibach/Ulter/18''
Napisane:
11 maja 2020, 20:07
przez PiotrekZ95
No ja u siebie w mieście mam dystrybutora.. więc w razie awarii, też bym nie płakał , te powinny być jeszcze na gwarancji, ale montowane prawie 500km od domu, więc nawet nie chcę mi się bawić w reklamacje. Ale już jestem krytycznie nastawiony do nich po czymś takim
Napisane:
11 maja 2020, 21:58
przez zadra
jak rozumiem, to sachsy stawiacie wyżej niż kayaby?
Pytam, bo również na jesień będę z tyłu wymieniał a Sachs dla mnie jest tańszy od kayaba.
Z tego co pamiętam, to w pugu wstawiłem monroe i było spoko..
Re: Mazda3 BK LF '07 Kintaro True Red – 159,3Km – 188,6Nm/Eibach/Ulter/18''
Napisane:
12 maja 2020, 09:21
przez ezg_siwy
Moim zdaniem Sachsy lepsze i nie mówię tego tylko dlatego, że takie kupiłem. Kayaby to najtańsze zamienniki chyba. Pomijając jakiś totalny, chiński odrzut.
Napisane:
13 maja 2020, 16:38
przez chmielu_KL
Wymieniał ktoś może przewód wysprzeglika?
Za oryginał wołają 470zł, a obecny jest już dość skorodowany.
Szukam tańszego rozwiązania wiadomo
Re: Mazda3 BK LF '07 Kintaro True Red – 159,3Km – 188,6Nm/Eibach/Ulter/18''
Napisane:
13 maja 2020, 19:03
przez deejayija
Na forum pojawiał się już ten temat i nie było innego pomysłu niż oczyszczenie + zabezpieczenie, albo kupno nowego OEM. Zamienników brak...
Napisane:
13 maja 2020, 19:22
przez zadra
chyba dałoby się dorobić z rurki miedzianej – tak jak rurki instalacji hamulcowej.
Napisane:
15 maja 2020, 00:06
przez hasari
Robiłem to u siebie, przewód wyczyściłem i zostawiłem oryginalny. Tylko wysprzeglik wymieniłem
Re: Mazda3 BK LF '07 Kintaro True Red – 159,3Km – 188,6Nm/Eibach/Ulter/18''
Napisane:
15 maja 2020, 20:28
przez deejayija
Mi też wysprzęglik padł rok temu.
Re: Mazda3 BK LF '07 Kintaro True Red – 159,3Km – 188,6Nm/Eibach/Ulter/18''
Napisane:
17 maja 2020, 16:06
przez chmielu_KL
Będę musiał wydostać ten przewód i dac na dorobienie z miedzi jedyne sensowne wyjście.
Dziś zabrałem się za wymianę amortyzatorów tył.
Wpadły Kayaba eXcel-G wraz z mocowaniami, osłonami i odbojami kayaba, oraz wpadła ori uszczelka pod pokrywe zaworów.
Stary amortyzator ciekł dość mocno, za to drugi był w dość dobrej formie
Po wymianie auto zupełnie inne. Trzyma się drogi no i w końcu nic nie stuka, puka
Co do wymiany uszczelki jest co odkręcać, ale robota ogólnie banalnie prosta. Powód wymiany? Szczerze to o niej zapomniałem, a przy wymianie świec jedna była w oleju. I tak jakoś wyleciało mi to z głowy. Temat już zamknięty
za miesiąc przegląd, wybiorę się przed, sprawdzić czy wszystko w porządku.
Plan na ten rok to na pewno komplet tarczy hamulcowych przód tył razem z klockami, staby z MPS'a, geometria.
Re: Mazda3 BK LF '07 Kintaro True Red – 159,3Km – 188,6Nm/Eibach/Ulter/18''
Napisane:
20 maja 2020, 09:53
przez chmielu_KL
Może ktoś ma na sprzedaż
Dolna część kratki zderzaka badź całość jak na foto? Warunek to całe zaczepy i mocowania. OEM to 380zł więc odpada.
Re: Mazda3 BK LF '07 Kintaro True Red – 159,3Km – 188,6Nm/Eibach/Ulter/18''
Napisane:
20 maja 2020, 18:00
przez mlodyldz
Co do amorków, wydaje mi się, że to bardzo sensowny wybór. U siebie wymieniłem komplet na Bilstein B6, auto było na ori springach i ori felgach 17" i o ile faktycznie autem mniej bujało na zakrętach i mniej nurkowało przy hamowaniu, stało się bardziej sztywne, to przy jeździe na naszych Łódzkich drogach miałem wrażenie...że zepsułem auto – komfort jazdy w porównaniu do ori spadł diametralnie. B8 Już kompletnie sobie nie wyobrażam w tym aucie.
Napisane:
24 maja 2020, 09:57
przez chmielu_KL
To połączenie z 18stkami i Eibach'em – 30 jest bardzo przyjemne, co prawda przejechałem na razie jakieś 100km, ale odnośnie ceny jak i komfortu jazdy mogę szczerze polecić.
Nie ma sensu pchać się w sportowe Bilstein'y no chyba, że ktoś uzytkuje auta tak, że są potrzebne
Co do dalszego użytkowania na takim setupie ciężko mi się wypowiedzieć bo auto stoi w garażu i jakiś czas tam spędzi.