Strona 2 z 4

Re: Mazda3 BM Skyactiv-D '15 Sport Nav + Eibach

PostNapisane: 16 paź 2015, 13:17
przez Kliszek M3
Darow, a możesz po krótce opisać co obejmuje pierwszy przegląd? Ten po 20 tys. km. Oprócz oleju, filtrów to jeszcze coś sprawdzają, dokrecaja w razie potrzeby czy niet? :)

Re: Mazda3 BM Skyactiv-D '15 Sport Nav + Eibach

PostNapisane: 16 paź 2015, 17:48
przez darrecki
Kliszek M3 napisał(a):Darow, a możesz po krótce opisać co obejmuje pierwszy przegląd? Ten po 20 tys. km. Oprócz oleju, filtrów to jeszcze coś sprawdzają, dokrecaja w razie potrzeby czy niet? :)


U mnie tylko olej zmienili. Prosiłem o rotację opon i nowszą wersję oprogramowania, to opon nie dotknęli (bo nie wchodziło to w zakres przeglądu mimo, że obiecali że przełożą) a oprogramowanie również nie zmienione, bo język był ustawiony na Polski. Paranoja, za samą zmianę oleju 207 funtów... A, i jeszcze miał być 0w30 Mazdy, a wlali jakiegoś Shella 5w30 – zapomnieli technika powiadomić. I weź tu zaufaj ASO. Przynajmniej widać było, że olej spuszczony i filtr nowy, więc coś zrobili.

Jeżeli chcesz, żeby zrobili coś extra musisz dopilnować, żeby to było dopisane do zlecenia, w innym przypadku nie możesz im nawet błędu wytknąć bo "Panie, nie było na zleceniu to nie robiłem".

Re: Mazda3 BM Skyactiv-D '15 Sport Nav + Eibach

PostNapisane: 16 paź 2015, 20:28
przez Kliszek M3
Mi koleś wciskal że u nich przeglądy są wyjątkowe, że płaci się te 1000 zł +/–, ale sprawdzają czy wszystko jak należy pracuje, zawieszenie, silnik, hamulce itd. Jak trzeba to dokrecaja, poprawiają itp. Czas pokaże. Dowiem się za 5 tys. km :)
PS: co ile km przerzuca się oponki z przodu na tył? W instrukcji jest napisane że co 10 tys. km lub częściej. Nie przesadzili?

PostNapisane: 16 paź 2015, 20:58
przez darrecki
Kliszek M3 napisał(a):Mi koleś wciskal że u nich przeglądy są wyjątkowe, że płaci się te 1000 zł +/–, ale sprawdzają czy wszystko jak należy pracuje, zawieszenie, silnik, hamulce itd. Jak trzeba to dokrecaja, poprawiają itp. Czas pokaże. Dowiem się za 5 tys. km :)
PS: co ile km przerzuca się oponki z przodu na tył? W instrukcji jest napisane że co 10 tys. km lub częściej. Nie przesadzili?


No maja jakas tam checkliste ale dla mnie to sciema. Mi znalezli klocki z przodu, ze niby maja 5mm – nie chcialo mi sie sprawdzac czy ma to pokrycie w rzeczywistosci. Reszta byla OK. Nie ma wg. mnie szans zeby sami z wlasnej inicjatywy cos zrobili. Ale auto pod wzgledem not serwisowych powinni sprawdzic bez pytania, moze o to chodzilo panu zachwalajacemu wlasny serwis. Tez trafilem na duzo mowiacego, malo wiedzacego...
Gdyby w UK byly obowiazkowe zimowki opony rotowal bym co sezon, rowno by sie zuzywaly i na dluzej starczaly. Chyba na tym polega idea zamiany opon miejscami.

Re: Mazda3 BM Skyactiv-D '15 Sport Nav + Eibach

PostNapisane: 16 paź 2015, 21:17
przez Kliszek M3
Czyli zmieniając na letnie powinienem już na tył wrzucić przednie... no dobra dzięki :) po serwisie dam znać jak to u nas wygląda. Chociaż wątpię, że po notach sprawdzają, pewnie dopiero wtedy gdy właściciel wyhaczy jakąś nieprawidłowość.

PostNapisane: 16 paź 2015, 22:36
przez piotrekkk1985
Marianek napisał(a):Mam podobne już podejście do odprysków. BR-Performance 6 już zrobili, wygląda obiecująco. Z takich firm to u nas bardziej polecają http://www.dvxperformance.be/stage/mazd ... yactiv-d/1 Jak się zdecydujesz i będziesz, daj znać <diabełek>
Niestety ja nie ruszę przez 5 lat ze względu na gwarancje i mi póki co wystarcza 150 KM 380nm :)

Miedzy M3 a M6 jest jakas roznica w ECU? Watpie ... tutaj wynik BR-P www.br-performance.be/en-be/chiptuning/ ... kyactiv-d/

Re: Mazda3 BM Skyactiv-D '15 Sport Nav + Eibach

PostNapisane: 16 paź 2015, 23:04
przez Marianek
Darow jak wlali Tobie ten olej to jedz do nich i niech zmieniają na taki jaki instrukcja przewiduje. Ten silnik mam mieć taki jak producent przewidział i ze względu na poprzednie problemy 2.2 nie wskazane jest stosowanie innych. Tak samo jest z filtrem oleju, musi być koniecznie ten stosowany przez Mazdę i zaprojektowany do tego silnika, nie ma zamiennika do niego. Jeśli odmówią pisz skargę do MMUK że ASO że nie przeprowadzono przeglądu zgodnie z instrukcją, olej nie ten, co naraża Ciebie z ich powodu na uszkodzenie auta.

Co do ECU 3 i 6 trudno powiedzieć, ta druga firma je robi, ECU jak EKU ciekawe co z osprzętem. 3 m na pewno trochę inny wydech jak 6 a co za tym idzie i kolektor.

Re: Mazda3 BM Skyactiv-D '15 Sport Nav + Eibach

PostNapisane: 17 paź 2015, 09:03
przez darrecki
Marianek, ten Shell niby spełnia wymagania Skyactiv-D i jest dopuszczony do użytku. Technik pokazywał mi specyfikację, oczywiście po tym jak się o nią upomniałem. Podobno leją go do każdej Mazdy jaką serwisują – w UK ludzie ufają serwisom albo są totalnie zieloni w temacie. Filtr oczywiście oryginalny, innego bym im nie przepuścił.

Piotrekkk1985, prowadziłem luźną wymianę mailową z BP, przekazano mi że nie mają hasła do ECU bo jest inne w każdym modelu. Czy to prawda nie mam pojęcia, nie znam się na tym.

PostNapisane: 17 paź 2015, 13:50
przez Marianek
darow napisał(a):Marianek, ten Shell niby spełnia wymagania Skyactiv-D i jest dopuszczony do użytku. Technik pokazywał mi specyfikację, oczywiście po tym jak się o nią upomniałem.

Ale czy przez Mazdę? U nas nie wolno lać innych olei w Diesla jak ten wskazany przez centrale.
Co kraj to obyczaj ale po pierwszych przygodach diesla lepiej tego pilnować.
Z tego co ktoś kiedyś mówił u was w UK leją to co maja w warsztatach, najczęściej to co mają zakontraktowane.

Re: Mazda3 BM SH-VPTS '15 Sport Nav + Eibach

PostNapisane: 25 paź 2015, 09:06
przez Wojtek
Ładna sztuka <serduszka>
Szerokości <spoko>

PostNapisane: 29 lis 2015, 13:37
przez darrecki
Maly update z racji krotkich dni i ogolnie panujacych ciemnosci.
Instalacja banalnie prosta, pasek LED + oprawka do zarowki w12w – zadnych zmian w instalacji samochodu. Swieci lepiej niz zestaw LED do wnetrza.

PostNapisane: 9 sty 2017, 00:39
przez darrecki
Odkopię trupa <glupek2>

Przymierzam się do zmiany felg i takie oto mi chodzą po głowie

Te pierwsze to jakis noname "Project A" 18" x 8 ET42

Kolejne to MAK 18" x 8 ET40
a.jpg
HIQM-122014.jpg


Ogólnie mają być 2 kolorowe (czarne lub gun metal) z polerowanym rantem i w miarę przypominać oryginalne 18". Może jakieś sugestie?
mazda-3-bl-bm-2013-highlands-gun-met-mirror-face-8-x-18-et-40-18inch (2).jpg

PostNapisane: 9 sty 2017, 00:51
przez piotrekkk1985
Numero duo ;)

PostNapisane: 9 sty 2017, 10:24
przez KMBak
Żadnych nołnajmów. ;P

PostNapisane: 28 kwi 2017, 12:00
przez darrecki
Takie ładne autko sąsiadka sobie sprawiła. Auto jak auto, ale felgi miało ładne :)
DSC_2006.JPG


A, że pomysł nowych felg upadł (nie chciało mi się dopłacać do ubezpieczenia przez kolejne dajmy na to 7 lat), to obecne się pomalowały na całkiem podobny kolor :)
IMG_20170427_090329.jpg

DSC_2015.JPG


I już jest miód malina <glupek2>
DSC_2010.JPG


Jeszcze tylko zaciski na czarno i będzie komplet <serduszka>

PostNapisane: 28 kwi 2017, 16:12
przez bizinSK
Prezentuja sie na prawde swietnie! <spoko>

PostNapisane: 30 kwi 2017, 14:31
przez darrecki
Jak na "zróbcie chromowane w kolorze machine grey" wyszło całkiem nieźle. Przytarcie krawężnika ładnie zniwelowali, a i cena jak na warunki UK była znośna. Aczkolwiek nie mam pojęcia jak z trwałością.

Podoba mi się czarny środek – syfu tak nie będzie widać.
Za to chyba trochę za bardzo się świecą – nie mogę się do tego przyzwyczaić.

Re: Mazda3 BM SH-VPTS '14 Sport Nav + Eibach

PostNapisane: 30 kwi 2017, 17:46
przez mirfex69
Planowalem sedana i pewnie wozilbym sie taka slicznotka jak Twoja :D Wyszlo ,tak ze wsiadlem do HB i tez jestem bardzo zadowolony <jupi>
Piekna sztuka kolego i niech sluzy bezawaryjnie <ok>
Ps.Fajnie,ze rzuciles temat czarnych zaciskow moze sie zainspiruje.Zastanawialem sie-srebrne czy biale bo czerwone i inne takie mnie nie biora :)

PostNapisane: 30 kwi 2017, 19:47
przez piotrekkk1985
Jak cenowo wyszlo? I gdzie robiles?

Re: Mazda3 BM SH-VPTS '14 Sport Nav + Eibach

PostNapisane: 30 kwi 2017, 19:56
przez darrecki
piotrekkk1985 napisał(a):Jak cenowo wyszlo? I gdzie robiles?


£55/szt, robiłem lokalnie w Bromsgrove. Rano zostawiłem auto, wieczorem odebrałem gotowe.
Rekordziści chcieli £95 + VAT/szt, ale sorry, za tyle to mam nowe felgi.

mirfex69 napisał(a):Planowalem sedana i pewnie wozilbym sie taka slicznotka jak Twoja :D Wyszlo ,tak ze wsiadlem do HB i tez jestem bardzo zadowolony <jupi>
Piekna sztuka kolego i niech sluzy bezawaryjnie <ok>
Ps.Fajnie,ze rzuciles temat czarnych zaciskow moze sie zainspiruje.Zastanawialem sie-srebrne czy biale bo czerwone i inne takie mnie nie biora :)


Czy sedan czy HB w środku wygląda tak samo, jeździ pewnie też :)
Ja wziąłem Sedana, bo daje złudzenie większego auta. Jest też chyba pakowniejszy ale tylko z normalnymi rzeczami jak walizki czy cegły. Rower nie wejdzie (a do np. 2 się zmieści po złożeniu foteli). Ale właśnie tak chciałem, poprzednia 6 robiła za woła roboczego, pół Ikei przewiozła. Ten miał być autem rekreacyjnym :)

Rób czarne zaciski, do ciemnych kół będzie idealnie wg mnie. I jeszcze Eibach, aczkolwiek albo już u Ciebie jest albo przy ciemnych kołach tak się nie rzuca w oczy.