Mazda3 BK LF '07 2.0

BP / BN / BM / BL / BK

Postprzez Maverick07 » 7 sie 2013, 22:14

http://www.youtube.com/watch?v=mWQEaSocAW8

Tutaj filmik pokazujący pracę spryskiwaczy. Dla pewności spytam: te spryskiwacze nie mają regulacji wysokości i jakcoś nie pasuje to trzeba samemu kombinować ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2012, 21:50
Posty: 99 (2/3)
Skąd: Mikołów
Auto: M3 BP 2,5 Turbo 2022.
M3 BL 2011r. 2.0 DISI

Postprzez Grzegorz K » 7 sie 2013, 22:26

Nie reguluje się, trzeba samemu kombinować. Próbuj z ustawieniem przód-tył na masce, bo powinno to chodzić trochę lepiej...
Moje dziewczyny: Kasia Agatka Alinka exMazda3 BK i Mazda6 GL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 20:38
Posty: 1002 (0/2)
Skąd: Piława Górna
Auto: Mazda 3 BK 2005 HB Y6

Postprzez Maverick07 » 7 sie 2013, 22:33

Mam już na maksymalnie do tyłu oraz pół podkładki pod przednią cześć dyszy i efekt jaki jest widać :P

Dopisano 16 sie 2013, 19:40:

Dziś wpadło kilka nowych fotek :D a jutro Maździa bierze udział w przyjęciu weselnym i mam nadzieję, że uda mi się zrobić kilka fotek :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2012, 21:50
Posty: 99 (2/3)
Skąd: Mikołów
Auto: M3 BP 2,5 Turbo 2022.
M3 BL 2011r. 2.0 DISI

Postprzez kleo » 6 mar 2014, 22:43

Jak tam masz już nowe oponki :) ?
kleo
 

Postprzez Maverick07 » 6 mar 2014, 22:49

eh :P

tak dziś doszły :D

Po długim poszukiwaniu i lekturze nie jednej strony www kupiłem Toyo PROXES C1S.
Obrazek

Poczekam aż zrobi się trochę cieplej i będziemy testować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2012, 21:50
Posty: 99 (2/3)
Skąd: Mikołów
Auto: M3 BP 2,5 Turbo 2022.
M3 BL 2011r. 2.0 DISI

Postprzez Maverick07 » 8 kwi 2014, 20:30

Po długiej walce mogę opisać kwestię wygłuszenia samochodu a w zasadzie wygłuszenie tylko blachy drzwi i zamknięcie komory na wygłuszenie tapicerki tak by nie trzeszczała (baaaaaaardzo czasochłonne) zabrakło chęci i czasu.

Materiały z jakich korzystałem to dwa rodzaje mat. Jedna dosyć twarda, sztywna do nakładania na blachę drzwi a druga (czerwona) miała iść de facto na tapicerkę ale wykorzystałem ją tylko do zamknięcia komory i gdzieniegdzie oblepienie taśmą aluminiową (bądź aluminio podobną). Same maty posiadają bardzo mocny klej, który dobrze trzyma. Jeżeli ktoś pyta o firmę i cenę takiej maty w sklepie to proszę pm bo ja załatwiałem sobie materiały przez sąsiada, który zajmuje się tym profesjonalnie powiedziałem tylko co potrzebuję i miałem :P

Obrazek

Pierwszym etapem był demontaż tapicerki czyli dwie śruby i kilka zaczepów plastikowych oraz odpięcie kostek. Dalej odkręcanie starego głośnika, silnika oraz całego mechanizmu szyby wraz z wyciąganiem szyby (to też nie jest trudne). Dalej przyszła pora na kostkę od zamka centralnego i tutaj powiem, że bardzo chętnie poznam tego "inżyniera", który wymyślił taki sposób mocowania kostki (stracone dobre pół godziny). Potem poszło już łatwiej czyli odkręcenie i wyciągnięcie tego materiału, który służy jako zamknięcie komory i cięgien zamka.
Następny etap to po prostu wyczyszczenie całej blachy ze wszelkiego brudu czy smaru.

Obrazek

Teraz właściwa część pracy czyli wyklejenie drzwi, w przypadku tej maty nie trzeba było się starać wyklejać jak największymi kawałkami (chodź i tak to zrobiłem :P) ponieważ ta mata pod wpływam ciepła fajnie połączy się na składaniu.

Obrazek

Te niedoróbki trzeba oczywiście uzupełnić małymi kawałkami oraz dodać taśmę, żeby lepiej trzymało

Obrazek

Teraz pozostaje nam wykonanie powyższych kroków tylko w odwróconej kolejności. Samo składanie elementów jest dosyć proste (kostki ładnie wchodzą) pozostaje trochę zabawy z cięgnami od zamka ale z perspektywy czasu przy czwartych drzwiach zajmowało mi to około minuty a przy pierwszych 10min :) Co do mechanizmu szyby to jestem trochę zdziwiony, że nie jest od w żaden sposób przymocowany do drzwi a tylko do tego materiału, który zamyka komorę.
Z tyłu już szyb nie wyciągałem i kostka od centralnego też zostało na swoim miejscu

Obrazek

Odnośnie tapicerki to seryjnie wygląda ona tak:

Obrazek

Co należy zrobić to wywalić tą gąbkę i całość dokładnie wykleić matą. Osobiście zrobiłem tylko pół drzwi od kierowcy i stwierdziłem, że na razie protestuję tak a może w przyszłości wrócę do tematu bo tu trzeba mieć chyba tydzień wolnego żeby to zrobić.
Co do głośników to nie chciałem ich wymieniać ale po prostu aż żal wkładać głośniki marnej jakości do wygłuszonych drzwi. Chwila narady z sąsiadem i dostałem taki oto komplet:

Obrazek

Tak oto wyglądają drzwi prawie w finalnej wersji nie ma zamontowanego tweetera, same kable później owinąłem izolacją i skrupulatnie przymocowałem tak by nie latały

Obrazek

Co do efektu końcowego to jakość dźwięku jest znacznie lepsza chodź myślę, że da się więcej wyciągnąć z tych głośników niestety radio na to nie pozwala. Przy głośnej muzyce i znacznej ilości niskich tonów niestety słuchać, że sama tapicerka wibruje oraz dodatkowo lusterko zewnętrze od strony pasażera trzeszczy. Sam zabieg niewygłuszenia nie jest jakoś bardzo czasochłonny myślę, że 70% czasu traciłem na demontaż elementów i ich ponowny montaż. Dodatkowo przy drzwiach od strony pasażera rozpadł mi się mechanizm od podnoszenia szyby, składałem to w domu i pomagały mi w tym dwie osoby i tak nie było łatwo :)

uff trochę tego było, czas wykonania myślę, że w okolicach 15h. Z tego co wiem to osoby, które się tym zajmują pracując we 2 robią cztery drzwi w około 4-6h. Ja robiłem w większości sam ale nie ukrywam myślałem, że pójdzie znacznie sprawniej.

Najbardziej stresujący moment to przekręcenie kluczykiem i sprawdzenie czy wszystko działa (lusterka, szyby, centralny) :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2012, 21:50
Posty: 99 (2/3)
Skąd: Mikołów
Auto: M3 BP 2,5 Turbo 2022.
M3 BL 2011r. 2.0 DISI

Postprzez blaze007 » 9 kwi 2014, 10:32

Kawał dobrej roboty <spoko>
czyli rozumiem że praktycznie wszystkie elementy wewnętrzne drzwi wymontowałeś by nic nie przeszkadzało – wraz z wyjęciem szyby z drzwi?
A Ja myślałem, że się obejdzie bez takich ingerencji <głaszcze>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2012, 20:22
Posty: 285 (1/2)
Skąd: Warszawa/Legionowo
Auto: Mazda 3 BK LF 2007 2.0 150KM!
ciut wcześniej
MAZDA 323F BG 1991 1.6 88KM

Postprzez Maverick07 » 9 kwi 2014, 11:15

O ile z przodu tak wymontowałem wszystko żeby mieć dużo miejsca i wygodnie to okleić. Jak widać na poniższym zdjęciu mocowanie prowadnicy szyby (śruby wzięte w kółko) jest przymocowane do elementu, który musimy wyciągnąć. Po jego odkręceniu (oczywiście silnik też odkręcamy) szyba opada gdzieś do połowy drzwi, jeżeli będzie ktoś do pomocy kto będzie trzymał tą szybę cały czas na górze to nie trzeba jej demontować.

Obrazek

Z tyłu sprawa wyglądała trochę inaczej, tam szyb już nie wyciągałem ale musiałem bardzo uważać żeby szyba mi nie spadła (jak widać oparłem ją sobie na wycięciu w drzwiach)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2012, 21:50
Posty: 99 (2/3)
Skąd: Mikołów
Auto: M3 BP 2,5 Turbo 2022.
M3 BL 2011r. 2.0 DISI

Postprzez Maverick07 » 1 maja 2014, 18:44

Poprzednio kupione opony Toyo okazały się wadliwe, poleciały na gwarancję (rozpatrzona pozytywnie).

Nowy zakup to Hankook k110 opona bardzo porównywalna z Toyo ale z ciekawszym bieżnikiem:

Obrazek


A tak prezentuje się w samochodzie.

Obrazek


Obrazek


Btw: Ostatnio wpadło również oświetlenie bagażnika i w w końcu nie trzeba szukać zakupów :P

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2012, 21:50
Posty: 99 (2/3)
Skąd: Mikołów
Auto: M3 BP 2,5 Turbo 2022.
M3 BL 2011r. 2.0 DISI

Postprzez Konrad_SK » 3 maja 2014, 17:59

Przechodząc miałem okazję widzieć na żywo w Katowicach :)
Bardzo ładny samochód i zadbany, z daleka już było to widać.
Nie jestem fanem sedanów, a już na pewno nie w Mazdach 3, ale ten egzemplarz przykuł moją uwagę.
Powodzenia i bezawaryjnego użytkowania.
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2013, 01:33
Posty: 170
Skąd: Katowice
Auto: M6 GY 147KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy