Mazda3 BK LF ’03 TOP SPORT Aero ≡USA style≡ – by pawcio1017™

BP / BN / BM / BL / BK

Postprzez pawcio1017 » 21 maja 2015, 20:27

Dobrze zrozumiałem, miałem na myśli to że teraz silnik był rozebrany w mak więc wszystko przy składaniu było wyczyszczone ;)


Auto miałem odebrać w sobotę, bo silnik już złożony i włożony w budę. Została tylko głowica i oczywiście nie obeszło się bez problemów... <glupek2> Dzisiaj telefon, że po pomierzeniu luzów na zaworach dwie szklanki na wydechowych trzeba zmienić bo luz jest poza granicą i pytanie czy chce poczekać 3 dni na szklanki z ASO czy mają składać tak jak jest na sobotę i zrobię to we własnym zakresie. (trochę to bez sensu, choćby ze względu na fakt, że trzeba zwalać rozrząd... <glupek2>. Zważając, że na robotę będę miał gwarancję wolę nie ryzykować żeby nie otrzymać potem w razie czego (tfu) "to wszystko przez nie wymienione szklanki")...
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez kalesoon » 21 maja 2015, 20:47

Poczekaj spokojnie te 3 dni, ba! nawet jakbyś miał dłużej czekać to niech Ci to zrobi jeden zakład niech oni za wszystko odpowiadają ia jak by coś się działo niedobrego wiesz gdzie masz iść.
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:50
Posty: 499 (7/8)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 Kintaro 2.0 150KM LF (BK)
była: 626 2.0 115KM FS (GF)

Postprzez ezg_siwy » 21 maja 2015, 21:03

Współczuję...
Szukam teraz nowej Magdaleny dla siebie i aż mnie ciarki przeszły jak przeczytalem, że zaraz po zakupie silnik Ci się posypał...
Wytrwałości życzę.
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2014, 11:58
Posty: 1038
Skąd: Zgierz / Warszawa
Auto: Mazda 3 Kintaro

Postprzez rafał88 » 21 maja 2015, 21:33

Warto poczekac 3 dni ,zeby pozniej banan z michy nie mogl zejsc ;) <spoko> Tak ciezko o szklanki , ze trzeba z Aso sciagac?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez kalesoon » 21 maja 2015, 21:37

arafal21 napisał(a):Warto poczekac 3 dni ,zeby pozniej banan z michy nie mogl zejsc ;) <spoko> Tak ciezko o szklanki , ze trzeba z Aso sciagac?


Właaaśnie, poszukaj z forda, pasują idealnie a są tańsze i powinny być bardziej dostępne.
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:50
Posty: 499 (7/8)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 Kintaro 2.0 150KM LF (BK)
była: 626 2.0 115KM FS (GF)

Postprzez pawcio1017 » 21 maja 2015, 22:58

Ma być porządnie żeby nie było już więcej niespodzianek, więc na bogato lecą części z ASO. W fordzie niestety też czas oczekiwania na szklanki to co najmniej 3 dni. Trudno, poczekamy...
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez Mieczyslaw » 22 maja 2015, 16:45

Ja pierdziele stary, ale zes sie wpakowal. Jak tylko bedziesz kiedys sprzedawal auto to jestem pierwszy chetny (o ile Adidom nie bedzie chcial sprzedawac wczesniej :P ) bo po tym wszystkim motor bedzie jak z fabryki.
Albo grubo albo wcale <spoko>

Powodzenia i nie podlamuj sie ;)
Obrazek
Darnok - chlopak na opak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2008, 16:38
Posty: 4703 (5/32)
Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'

Postprzez adidom » 22 maja 2015, 19:48

Kurcze dodatkowe koszty ale mam nadzieję że już będzie wszystko dobrze i pojawisz się w Rykach :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2007, 22:02
Posty: 1276 (1/5)
Skąd: Bełchatów
Auto: Infiniti Q50S '16

Postprzez trzydziech » 29 maja 2015, 20:33

co z autem?
Klubowicz
CUP 2011 miejsce 2
 
Od: 9 wrz 2009, 10:02
Posty: 2232 (44/33)
Skąd: Toruń
Auto: Mazda Mx5 NBfl B6 02r.

Postprzez pawcio1017 » 30 maja 2015, 00:33

Gotowe do odbioru. Niestety dopiero w niedziele będę miał czas jechać do Ostródy także odbiór w poniedziałek z rana
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez radek mazda lubawa » 31 maja 2015, 17:46

mimo przykrej sprawy z silnikiem to ładna madzia. I weś tu człowieku kup sobie drugi samochód :P jak mogą czasami wyskoczyć tak przykre niespodzianki.Powodzonka :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2014, 12:54
Posty: 271 (0/3)
Skąd: lubawa
Auto: mazda 323f ba 1,5 90km z5

Postprzez pawcio1017 » 2 cze 2015, 13:54

Auto wczoraj odebrane. Zrobiłem jakieś 300km i jak na razie wszystko jest OK. Silnik chodzi równiutko i cicho. Docieranie – przez pierwsze 1000km za bardzo nie cisnąć. Patrząc na plusy – w trasie przy jeździe do 100km/h komp pokazał spalanie średnie 7,4l/100km i dokładnie tyle LPG wyszło. Teraz troche mniej przyjemne – skrótowe podsumowanie kosztów... :(

AUTO-SZLIF SNARSKI (Olsztyn)
-mycie części______________________110pln
-planowanie głowicy_______________86pln
-szlifowanie cylindrów (4szt.)______523pln
-polerowanie wału_________________123pln
-montaż tłoków (4szt)_____________183pln
-tłoki (4szt)_______________________1027pln
-panewki korbowodowe (1kpl)_____138pln
-panewki główne (1kpl)____________265pln
-pierścienie (1kpl)_________________306pln


AUTO LAND
-uszczelka głowicy (REINZ)_________193pln
-uszczelki kolektora ssącego (4szt)_120pln
-uszczelka kolektora wydechowego_49pln
-zimering wału korbowego_________55pln
-szklanki zaworowe (2szt)__________136pln
-pompa wody______________________193pln
-płyn chłodniczy (PRESTONE)________68pln
-uszczelka pokrywy zaworów_______138pln
-silicon wysoko temp. ______________30pln
-olej silnikowy (Castrol)_____________140pln
-filtr oleju__________________________31pln
-olej przekładniowy_________________140pln


-robocizna warsztatu_______________1200pln


Łączny koszt_____________________4950pln

Czas naprawy_______________________4tygodnie


Jedyna wtopa to fakt, że mechanik (w sumie i tak tego nie rozumiem) zalał silnik półsyntetykiem. Stwierdził, że źle spojrzał na poprzednią kartkę i myślał że silnik chodził na półsyntetyku więc wlał to samo. Mimo wszystko chyba po dotarciu wrócę do syntetyka <oczy>


Wnioski? Gdyby przytrafiło mi się to teraz, najprawdopodobniej poszukałbym anglika, przełożył silnik a resztę sprzedał na części. Teraz jedynie pozostaje się cieszyć z "nowego" silnika i mieć nadzieję, że wszystko będzie już OK. Ogólnie jak widać po wykazie części – można było to zrobić taniej (tak jak poprzedni remont) oszczędzając poprzez zakładanie starych uszczelek na silicon czy szlifując szklanki zamiast je zmienić <glupek2>. Ja wyszedłem jednak z założenia że nie ma co oszczędzać i grzebać potem po kilka razy to samo. Wymieniona została też pompa wody (mechanik stwierdził że powoli by już się kończyła i prędzej czy później przyszłaby na nią pora). Dodatkowo oleju w skrzyni (który podobno za kadencji Piereusa był zmieniony) było za mało więc został wymieniony.


Żeby nie było za różowo... Wczoraj założyłem na tył opony letnie i kolejny continental jest z guzem <ściana> Szkoda, bo teoretycznie miałem 2 komplety sprawnych opon a teraz jestem troche spłukany <oczy> Ogólnie od tej pory chyba wszystkim będę odradzał continentale, bo to jakieś nieporozumienie żeby z oponami tej klasy były takie cyrki :| Już przed zakupem auta jedna dostała guza (Pietrus dokupił drugą) a teraz wyszedł na drugiej <glupek2> Co ciekawe na oponeo też jest sporo negatywnych uwag na samoistnie wychodzące guzy na tym modelu...


Mała galeria (fot cylindra niestety nie mam, ale po tłoku widać że nieźle się działo...):
Załączniki
IMG_20150601_121722.jpg
tłok cyl.1
IMG_20150601_121748.jpg
panewka
IMG_20150601_121942.jpg
sworzeń tłoka cyl.1
IMG_20150601_121953.jpg
tłok cyl.1
IMG_20150601_122003.jpg
tłok cyl.1
IMG_20150601_122007.jpg
tłok cyl. 1
IMG_20150601_112751.jpg
continental...
Ostatnio edytowano 2 cze 2015, 14:25 przez pawcio1017, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez Pab » 2 cze 2015, 14:16

współczuje .. ale teraz przez najbliższe 200 tys nic tylko lac i jezdzic ! <piwo> a jak cos wyskoczy to tylko <bicz>

Szerokosci <spoko>

PS. po 1000 km teraz mozesz sprobowac tyle co <diabełek>

Obrazek
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2012, 21:02
Posty: 88
Skąd: Gliwice/Oświęcim
Auto: MAZDA 3 2,0 Nordic Green

Postprzez Norreca » 2 cze 2015, 14:20

o to nieprzyjemnie..... szkoda ze takie niespodzianki ciagle wyskakuja. <płacze>
Obrazek
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 13:17
Posty: 1915 (84/101)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3

Postprzez marcin255 » 2 cze 2015, 14:26

pawcio1017 napisał(a):Jedyna wtopa to fakt, że mechanik (w sumie i tak tego nie rozumiem) zalał silnik półsyntetykiem

na docieranie taki się zalewa lałem 10w40 z Orlenu :) po 700 km out i 5w30 , zniszczenia masakra – jaka przyczyna ?
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez zelka » 2 cze 2015, 15:10

Jak przeanalizowałem wątek to, aż strach się bać coby mogło się to przytrafić u mnie bądź kogoś innego.
Z anglikiem kolego masz rację. Ojciec tak samo w swoim nissanie zrobił i wyszło naprawdę o wiele taniej aniżeli miałby to robić na nowiuśkich częściach, tym bardziej z ASO. Oby teraz wszystko hulało jak najpiękniej i służyło przez kolejne kilometry!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2012, 13:17
Posty: 1109 (1/12)
Skąd: Konin
Auto: Mazda 6 GH L5 '09
Była: Mazda 3 BK LF '04
Mazda 323F 1.8 BG SOHC '90

Postprzez kalesoon » 2 cze 2015, 17:09

Pieniądze rzecz nabyta, a dobrego auta ze świecą szukać :). Teraz masz praktycznie nowy silnik. Nie kręć go na zimnym, nie jeździj agresywnie ale też nie za mułowato, bo silnik też wtedy obrywa. Po 1k km zalej porządny 5w30 z wymienionym filtrem, pilnuj ilości oleju i pomału rozkręcaj gada ;).

Są niby 2 szkoły docierania silnika – pełne pałowanie i jazda spokojna. Ja polecam jazdę spokojną, jestem zadowolony z takiego systemu (już 4k po remoncie).
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:50
Posty: 499 (7/8)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 Kintaro 2.0 150KM LF (BK)
była: 626 2.0 115KM FS (GF)

Postprzez Pab » 2 cze 2015, 17:29

a jeszcze co do oleju to miałem wcześniej MOTULa a teraz zalalem Millersa – i szczerze POLECAM
http://sklep-oleje.pl/pl/p/Millers-Oils ... 5W-30/1422
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2012, 21:02
Posty: 88
Skąd: Gliwice/Oświęcim
Auto: MAZDA 3 2,0 Nordic Green

Postprzez rafał88 » 2 cze 2015, 22:03

Cena nie mala, no ale jak chciales pewniaka to niestety . Choc za szlif glowcy chyba pogielo .. Nooo chyba ,ze bylow "8" zakrecona :P

Ja wiem czy tak delikatnie :) Ja po paru set kilometrach juz dokrecalem silnik dosyc wysoko. A przez polsyntetyk po 1kkm nic sie nie stanie, zrzucisz a pozniej zalejesz syntetykiem i bedzie banglac ;)
Wg mnie najlepiej jezdzic normlanie .

Continental... Mialem to samo, pojechalem po kolejna i tez byla taka walnieta :|
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez pawcio1017 » 6 cze 2015, 23:13

Od remontu zrobione jakieś 400km. Stan oleju bez zmian, dolałem jedynie trochę płynu chłodniczego bo było lekko poniżej minimum (jako że był spuszczony z calutkiego bloku to teraz pewnie się jeszcze gdzieś tam w układzie odpowietrzyło). Przy okazji drugi raz wyrzuciło mi checka P2177 (Układ przygotowania mieszanki paliwa – mieszanka uboga podczas jazdy lub przyspieszania) tak więc w poniedziałek postaram się znaleźć czas i podjechać do Torunia żeby podlali trochę LPG. Przy okazji zrobią przegląd instalacji po 1000km.

Co do docierania – na razie spokojnie sie turlam i staram się rozgrzewać chwile silnik przed jazdą. Po 1000km wymiana filtra i oleju na syntetyk i zobaczymy co będzie dalej.
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy