Mazda3 BK LF '07 2.0 150KM KINTARO – by kalesoon :)

BP / BN / BM / BL / BK

Postprzez Norreca » 9 sie 2015, 13:12

ragun napisał(a): Norreca przeczytaj/przejrzyj cały wątek a będziesz wiedział o co mi chodziło :P


nie chce mi się :P to miała być reklama tylko iż mam felgi na sprzedaż.

Kalesoon
Fajnie zrobione !
Obrazek
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 13:17
Posty: 1915 (84/101)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3

Postprzez kalesoon » 9 sie 2015, 21:40

dicon napisał(a):Zapewne tempomat idzie zamontować jedynie w wersjach poliftowych? :D
W zasadzie, żeby mieć tempomat trzeba wymienić tylko 2 rzeczy?


Tak, tylko polift, niestety. Wymienić musimy czujnik położenia pedału hamulca oraz wiązkę przycisków na kierownicy (nie, nie pasuje z M6 ;)).

To teraz przy aucie tylko płyny i pewnie długo długo nic, chyba że radio uda się ustrzelić....
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:50
Posty: 499 (7/8)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 Kintaro 2.0 150KM LF (BK)
była: 626 2.0 115KM FS (GF)

Postprzez ezg_siwy » 13 sie 2015, 17:21

Gdzie taką tanią kierownicę znalazłeś? ;)
Szukam teraz i jedyne co znalazłem to przyciski za 80 zł. Tylko obawiam się jak Pan rozczepi/rozbroi wtyczkę skoro lewe i prawe są razem, a on chce sprzedać tylko jedne...

A czujnik z jakiegoś konkretnego sklepu brałeś? Bo teraz tylko używane na allegro są.
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2014, 11:58
Posty: 1038
Skąd: Zgierz / Warszawa
Auto: Mazda 3 Kintaro

Postprzez kalesoon » 14 sie 2015, 13:52

Kierownica: Kapral-CAR Barcin
Czujnik: Sebastian Postek PACIFIC MOTORS (mazdaOEpl aukcja allegro) – nie bierze kuriera, bo olewają klienta i wysyłają z kilkudniowym opóźnieniem...

Przycisków nie można kupić osobno, musi być komplet, bo jest to wiązka. Dlatego najlepiej kupić kierownice używkę, w jakim bądź stanie – obszyć albo przełożyć przyciski.
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:50
Posty: 499 (7/8)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 Kintaro 2.0 150KM LF (BK)
była: 626 2.0 115KM FS (GF)

Postprzez ezg_siwy » 17 sie 2015, 14:16

A obudowy od tych nowych przycisków masz w "tytanie" czy czarne? Bo na zdjęciu kiepsko widać.

Powiedz mi jeszcze proszę – tą wtyczkę żeńską, która była na osobnym kabelku, w gumowej otulinie, to gdzieś podłączyłeś? Bo na foto wygląda jakby sobie po prostu wisiała.

Doszły dzisiaj do mnie przyciski. 120 zł z wysyłką... Miały być idealne, a te od strony radia są uszczerbione :/

Pofarciło Ci się chyba albo długo polowałeś. Tak czy inaczej gratuluję :)

PS. Ciężko się wyciąga ten czujnik spod pedału hamulca? Zaglądałem tam ostatnio i nie specjalnie było widać jak się za to zabrać.
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2014, 11:58
Posty: 1038
Skąd: Zgierz / Warszawa
Auto: Mazda 3 Kintaro

Postprzez kalesoon » 17 sie 2015, 16:23

Obudowy przycisków są czarne. Zamawiana przeze mnie, kierownica jet chyba z wersji USA, tam bardzo dużo tempomatów było.
Ta wtyczka na kablu żółtym, jest to wtyczka z poduszki powietrza. Zdjęcie było robione jak jeszcze poduszki nie zamontowałem.

Podeślę Ci na PW kilka interesujących linków.

120zł to dużo, bardzo dużo. Ja wpisywałem na alledrogo "kierownica mazda" i wszystkie aukcje przeszukałem – tak znalazłem kilka obiecujących i tą jedną która była finalnie zakupiona. Tylko ja szukałem jakiejkolwiek by miał odpowiednie przyciski, jakość nie miała znaczenia. Bo miała iść do obszycia.

Ten czujnik niby powinno się wpierw odpiąć a potem przekręcić i wyciągnąć, ale ja zrobiłem odwrotnie. Wpierw przekręciłem (kręcisz nim w lewo, jest opór, bo to jest ciasno spasowane, więc trzeba z wyczuciem kręcić), wyciągasz z mocowania i odpinasz kabel. Dojście jest tam tragiczne, leżysz na podłodze i masz tylko 1 rękę w zasięgu by jakoś nią manipulować. Ale po fakcie, to jest to dosłownie 5 minut roboty (jak już wiesz jak :P).

Dzięki wielkie, w sumie przymierzałem się do tego bardzo długo i udało się w końcu ;).
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:50
Posty: 499 (7/8)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 Kintaro 2.0 150KM LF (BK)
była: 626 2.0 115KM FS (GF)

Postprzez petro » 17 sie 2015, 17:02

To się nazywa praktyczny mod <spoko> .
Tak z ciekawości zapytam, czy włączony już wcześniej tempomat wyłącza jedynie naciśnięcie pedału hamulca?
kalesoon napisał(a):..Podeślę Ci na PW kilka interesujących linków.

Gdyby to nie był wielki kłopot, to ja również poproszę. :)
Obrazek
Obrazek
metal forever ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2012, 20:04
Posty: 1626 (57/76)
Skąd: Siemianowice Śl. /Kędzierzyn-Koźle
Auto: Mazda 3 Sport Kintaro
2.0 LF, 2007
ガソリン

Postprzez kalesoon » 17 sie 2015, 18:08

No to dodam tutaj :P

Z naszego forum, procedura odkręcania kierownicy i przycisków:

http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=470&t=106315&p=1814940&hilit=tempomat#p1814940

instrukcja krok po kroku co należy robić z forum zagranicznego:

http://www.mazda3forums.com/352-technical-information-faqs-how-tos-installations/243917-installing-cruise-non-equiped-model-info-pics-procedure-here-56k-death.html

@petro
Tempomat z tego co udało mi się wyczaić działa tak:
Uzbrajamy go przyciskiem ON/OFF – na prawym zegarze deski zegarów (temperatura, paliwo) pojawia się napis CRUISE w kolorze żółtym – tempomat jest uzbrojony
Uruchamiamy go przyciskiem SET/COAST – na prawym zegarze deski zegarów (temperatura, paliwo) pojawia się napis CRUISE w kolorze zielonym – tempomat jest włączony i aktywny

Teraz możemy:
Przyspieszać – RES/ACCEL
Zwalniać – SET/COAST
Przyśpieszać na chwile – pedał gazu (wciskająć przyśpiesza, po odjęciu wraca do zadanej prędkości) – dzięki jaketherake
Anulować tempomat – CANCEL
Anulować tempomat – pedał hamulca

Anulować tempomat – pedał sprzęgła (procedura zmiany biegu)


Tak by to działało, ale zastrzegam sobie że mogłem nie napisać wszystkiego, bo piszę z głowy :P

Poniżej widok przycisków odpowiedzialnych za tempomat – są to przyciski po prawej stronie wiązki.

parts.jpg
Elementy do montażu tempomatu


Edit:
Na szybkości znalazłem takie aukcje z kierownicami, które powinny pasować. Kierownica z Mazdy 5, Mazdy 3 BK oraz Mazdy 3 BK MPS są z tego co udało mi się organoleptycznie sprawdzić (wzrokiem), są takie same. Można zweryfikować po numerach elementów w katalogu części (google...).

Przykładowe aukcje:
http://allegro.pl/mazda-5-05-10-kierown ... 43447.html

http://allegro.pl/kierownica-mazda-5-z- ... 19261.html

http://allegro.pl/mazda-3-mps-sport-kie ... 45554.html
Ostatnio edytowano 17 sie 2015, 18:55 przez kalesoon, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:50
Posty: 499 (7/8)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 Kintaro 2.0 150KM LF (BK)
była: 626 2.0 115KM FS (GF)

Postprzez jaketherake » 17 sie 2015, 18:49

Naciśnięcie pedału gazu nie dezaktywuje działania tempomatu :) Jedynie hamulec, wciśnięcie sprzęgła lub przyciski (Cancel lub On/Off). Zdarza mi się to wykorzystywać, żeby wyprzedzić auto jadące też na tempomacie z minimalnie niższą prędkością, aby manewr wyprzedzania nie trwał zbyt długo (pedał gazu w podłogę, wyprzedzamy, zjeżdżamy na prawy pas i odpuszczamy pedał gazu, auto dalej reguluje się do nastawy tempomatu).
Przy włączonym tempomacie i ustawionej prędkości (zielny napis "Cruise") można zwiększać/zmniejszać prędkość przyciskami:
– RES/ACCEL +1,6km/h – jednokrotne przyciśnięcie
– SET/COAST -1,6km/h – jednokrotne przyciśnięcie
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2012, 20:01
Posty: 456 (15/2)
Skąd: Mazowieckie
Auto: M3 2.0 BK AC+ '08

Postprzez kalesoon » 17 sie 2015, 18:53

jaketherake napisał(a):Naciśnięcie pedału gazu nie dezaktywuje działania tempomatu :) Jedynie hamulec, wciśnięcie sprzęgła lub przyciski (Cancel lub On/Off). Zdarza mi się to wykorzystywać, żeby wyprzedzić auto jadące też na tempomacie z minimalnie niższą prędkością, aby manewr wyprzedzania nie trwał zbyt długo (pedał gazu w podłogę, wyprzedzamy, zjeżdżamy na prawy pas i odpuszczamy pedał gazu, auto dalej reguluje się do nastawy tempomatu).
Przy włączonym tempomacie i ustawionej prędkości (zielny napis "Cruise") można zwiększać/zmniejszać prędkość przyciskami:
– RES/ACCEL +1,6km/h – jednokrotne przyciśnięcie
– SET/COAST -1,6km/h – jednokrotne przyciśnięcie


O właśnie! Tak jest z tym pedałem gazu – już poprawiam i dziękuję za szybką weryfikację.
Tempomat w starej 626 nie miał tego bajeru :P
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:50
Posty: 499 (7/8)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 Kintaro 2.0 150KM LF (BK)
była: 626 2.0 115KM FS (GF)

Postprzez petro » 17 sie 2015, 19:27

Dziękuję bardzo za wszystkie informacje. <uklon> :)
Obrazek
Obrazek
metal forever ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2012, 20:04
Posty: 1626 (57/76)
Skąd: Siemianowice Śl. /Kędzierzyn-Koźle
Auto: Mazda 3 Sport Kintaro
2.0 LF, 2007
ガソリン

Postprzez mlodyldz » 18 sie 2015, 11:16

jaketherake napisał(a):
– SET/COAST -1,6km/h – jednokrotne przyciśnięcie

hmm, z tego co pamiętam SET/COAST ustawia nam aktualną prędkość, a nie zmniejsza prędkość. Przyciskami na kierownicy owszem można przyspieszyć, ale żeby zwolnić trzeba wcisnąć CANCEL i gdy auto zwolni do odpowiadającej nam prędkości wcisnąć SET/COAST. No chyba, że faktycznie tak jest a nigdy tego nie zauważyłem <glupek2> trzeba skoczyć na trasę sprawdzić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lis 2010, 22:25
Posty: 325
Skąd: Łódź
Auto: była: Mazda 323f BJ '99 1.8 16v 114km, Mazda 3 BK '06 2.0 LF, Ford Focus MK3 FL 1.5 EcoBoost '18 ST-Line 182KM RaceRed
jest: Ford Focus MK4 ST '20 RaceRed

Postprzez oldwin » 18 sie 2015, 14:31

musisz koniecznie sprawdzić.. ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2013, 15:55
Posty: 136 (1/5)
Skąd: Białystok
Auto: Subaru Legacy VI 2.5 H4 2017 CVT+LPG (Qbox Plus, AC R01 Red, AC W03)
Mazda 3BL (sedan) US 2.0 AT 2010+LPG (QBox, Zavoli N, Barracudy pojedyncze)
gdyby wymieniać co było to by strony nie starczyło

Postprzez Norreca » 18 sie 2015, 14:45

jaketherake napisał(a):– RES/ACCEL +1,6km/h – jednokrotne przyciśnięcie
– SET/COAST -1,6km/h – jednokrotne przyciśnięcie


dokladnie tak bylo w mojej ex BK.
Dodatkowo mogles zwyczajnie przytrzymac przycisk i tez przyspieszal lub zwalnial do momentu puszczenia.
Obrazek
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 13:17
Posty: 1915 (84/101)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3

Postprzez kalesoon » 18 sie 2015, 15:56

mlodyldz napisał(a):
jaketherake napisał(a):
– SET/COAST -1,6km/h – jednokrotne przyciśnięcie

hmm, z tego co pamiętam SET/COAST ustawia nam aktualną prędkość, a nie zmniejsza prędkość. Przyciskami na kierownicy owszem można przyspieszyć, ale żeby zwolnić trzeba wcisnąć CANCEL i gdy auto zwolni do odpowiadającej nam prędkości wcisnąć SET/COAST. No chyba, że faktycznie tak jest a nigdy tego nie zauważyłem <glupek2> trzeba skoczyć na trasę sprawdzić.


Tak jak przedmówcy. Można zwalniać, przyśpieszać samymi przyciskami z kierownicy, ale jest to wolniejsze niż adekwatna czynność pedałami.
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:50
Posty: 499 (7/8)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 Kintaro 2.0 150KM LF (BK)
była: 626 2.0 115KM FS (GF)

Postprzez ezg_siwy » 19 sie 2015, 12:20

Dobra, już sprawdziłem co mam w aucie i był taki jak u Ciebie, niestety, więc zamawiam z allegro odpowiedni.
Nie wiem jak Ty trafiłeś nowy za 50 zł <co?> Nowe widzę, że są po ok. 100 zł. Wezmę używkę z nowszej mazdy 6, to nie będzie bardzo zajechany.
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2014, 11:58
Posty: 1038
Skąd: Zgierz / Warszawa
Auto: Mazda 3 Kintaro

Postprzez kalesoon » 19 sie 2015, 17:18

ezg_siwy napisał(a):Dobra, już sprawdziłem co mam w aucie i był taki jak u Ciebie, niestety, więc zamawiam z allegro odpowiedni.
Nie wiem jak Ty trafiłeś nowy za 50 zł <co?> Nowe widzę, że są po ok. 100 zł. Wezmę używkę z nowszej mazdy 6, to nie będzie bardzo zajechany.


49zł + 20zł przesyłki
Sebastian Postek PACIFIC MOTORS (mazdaOEpl aukcja allegro)

Chyba są u nas na forum.
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:50
Posty: 499 (7/8)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 Kintaro 2.0 150KM LF (BK)
była: 626 2.0 115KM FS (GF)

Postprzez Domin » 19 sie 2015, 20:32

Świetna robota. Będę miał ściągę jak sam się za to wezmę. Od jakiegoś czasu noszę się z zamiarem zamontowania tempomatu u siebie. Mam nadzieję że uda mi się to zrobić wkrótce.

P.S. Piękna mazda
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2008, 20:45
Posty: 65 (0/1)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Była: Mazda 323, 1.6, 94'
Była: Mazda 323F, 1.6, 97
Była: Mazda 3 2007 2.0

Postprzez mlodyldz » 20 sie 2015, 21:41

kalesoon napisał(a):
mlodyldz napisał(a):
jaketherake napisał(a):
– SET/COAST -1,6km/h – jednokrotne przyciśnięcie

hmm, z tego co pamiętam SET/COAST ustawia nam aktualną prędkość, a nie zmniejsza prędkość. Przyciskami na kierownicy owszem można przyspieszyć, ale żeby zwolnić trzeba wcisnąć CANCEL i gdy auto zwolni do odpowiadającej nam prędkości wcisnąć SET/COAST. No chyba, że faktycznie tak jest a nigdy tego nie zauważyłem <glupek2> trzeba skoczyć na trasę sprawdzić.


Tak jak przedmówcy. Można zwalniać, przyśpieszać samymi przyciskami z kierownicy, ale jest to wolniejsze niż adekwatna czynność pedałami.


pewnie macie racje, mi nie przyszło do głowy żeby zwalniać przyciskiem SET/COAST w sumie nie wiem dlaczego, chyba wydawało mi sięże jest tylko do ustawiania prędkości, a instrukcji obsługi nie czytałem <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lis 2010, 22:25
Posty: 325
Skąd: Łódź
Auto: była: Mazda 323f BJ '99 1.8 16v 114km, Mazda 3 BK '06 2.0 LF, Ford Focus MK3 FL 1.5 EcoBoost '18 ST-Line 182KM RaceRed
jest: Ford Focus MK4 ST '20 RaceRed

Postprzez ezg_siwy » 23 sie 2015, 09:41

Siemka,
Złożyłem wszystko do kupy i nie działa.
Chyba sprzedający mnie oszukał i mam przyciski z mazdy 6 :/ , bo podświetlane są na zielono, a gdzieś czytałem, że sterowanie z M3 i M6 nie jest kompatybilne.
Na jaki kolor się u Ciebie podświetlają?

Mógłbyś ewentualnie zrobić zdjęcie wtyczki żebym mógł zerknąć jakie masz kable podłączone do konkretnych pinów?
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2014, 11:58
Posty: 1038
Skąd: Zgierz / Warszawa
Auto: Mazda 3 Kintaro

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy