Mazda3 BK LF '07 2.0 150KM KINTARO – by kalesoon :)

BP / BN / BM / BL / BK

Postprzez phoenx » 21 maja 2015, 12:18

kalesoon napisał(a):zamontowanie rozpórki kielichów przód

Mam rozpórki od Xedosa na zbyciu, jeśli pasują... :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 13:21
Posty: 669 (14/26)
Skąd: Wrocław
Auto: VW New Beetle 2.0 8V 98'
Yamaha FZ6 Fazer S1
Były:
Mazda Xedos 6 2.5 V6 KL 95'
Mazda Xedos 6 2.0 V6 KF 97'
Mazda 323F BG 1.6 16V 92'

Postprzez kalesoon » 21 maja 2015, 14:35

Ja też juz wszystko mam, muszę tylko zamontować ;)

Norreca napisał(a):jaki kolor tak z ciekawosci ?


Niebieski, wszystkie detale planuję w tym kolorze.
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:50
Posty: 499 (7/8)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 Kintaro 2.0 150KM LF (BK)
była: 626 2.0 115KM FS (GF)

Postprzez DamianoV6 » 21 maja 2015, 16:50

to czekamy na zdjęcia ;] <spoko>
Damian
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 27 wrz 2014, 18:22
Posty: 1235 (14/17)

Postprzez kalesoon » 23 lip 2015, 22:56

Czasu mało, by rzeczowo opisać co się z autem dzieje a działo się troszeczkę.

Update:

Przy przebiegu 116417 km

Wymiana filtra powietrza KNECHT LX1688. Szybko łatwo i przyjemnie, do tego odkurzenie wszystkiego co się dało pod maską – dużo się tam syfu zbiera.

Przy przebiegu 117970 km

Na przód trafiły nowe żarówki H7 Osram Cool Blue Intense ponieważ jedna z wcześniej zamontowanych się spaliła. Wymieniony komplet i jazda w nocy jest już przyjemniejsza, wygląda prawie jak Xenon :D.

Przy przebiegu 118077 km

W serwisie Fox Rzeszów auto nabrało świeżości w środku. Została wymieniona chłodnica razem z skraplaczem (dobry zamiennik Nissena) – stara już była pozbawiona prawie wszystkich tych aluminiowych mikro radiatorów. Dodatkowo, czynnik klimy został uzupełniony (brakował dużo... bo aż 300 ml), klima była również ozonowana. Całą prace zwieńczyła wymiana filtra klimatyzacji – tak jak w przypadku filtra powietrza – firmy KNECHT. Auto gotowe na gorące Chorwackie powietrze ;).

Przy przebiegu 118236 km

Mazda potwierdziła, że dobrze się trzyma ponieważ przegląd techniczny przeszła na 5+. Niby przy przeglądzie wyszło, że jedna z osłon przegubu jest uszkodzona – ale był to na szczęście fałszywy alarm. Również niedługo później mechanicy magicy z Foxa usunęli brzęczenie spod samochodu – urwana śruba osłony katalizatora :D.

Przy przebiegu 119080 km

Zamontowałem żarówkę LED światła cofania oraz żarówki LED podświetlenia tablicy rejestracyjnej, które kupiłem od Widmo82. Czekają mnie jeszcze żarówki w kabinie (to przy okazji kolejnych modów) oraz z przodu auta.

Pomalowałem zaciski hamulcowe na kolor jaki miałem zaplanowany – niebieski :D. Jak się uda to będę starał się akcenty kolorystyczne właśnie w tym fasonie trzymać – jak do tej pory udaje się to, ponieważ zamontowałem też ( w końcu!!!) przednią górną rozpórkę kielichów – dzięki jeszcze raz em_dzej ;).

2015-07-21 17.32.48.jpg
Zestaw do malowania zacisków kolor BMW M3 niebieski. Efekt na tylnej osi.


2015-07-21 17.32.57.jpg
Zestaw do malowania zacisków kolor BMW M3 niebieski. Efekt na przedniej osi.


2015-07-21 17.34.54.jpg
Rozpórka :)


Co w najbliższym czasie? Mam dwie rzeczy do zamontowania w środku – może w sobotę rano się uda? :D
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:50
Posty: 499 (7/8)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 Kintaro 2.0 150KM LF (BK)
była: 626 2.0 115KM FS (GF)

Postprzez IGI » 24 lip 2015, 09:26

Świetna robota! Rozpórka o jakiej marzyłem tak naprawdę, wielki plus za ten kawał łączenia :)
Dasz linka do farby, którą są tryśnięte zaciski?? Na fotce wygląda to naprawdę schludnie <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2015, 17:34
Posty: 130
Auto: Mazda 3 HB
2.0 Benzyna
2003

Postprzez kalesoon » 24 lip 2015, 13:04

Dokładnie takie coś:

http://allegro.pl/zestaw-do-malowania-z ... 88992.html

Farby jest aż nadto, ale specyfiku do czyszczenia zacisków jest niestety o wiele za mało.
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:50
Posty: 499 (7/8)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 Kintaro 2.0 150KM LF (BK)
była: 626 2.0 115KM FS (GF)

Postprzez szczotkadokibla » 25 lip 2015, 03:03

Piękne autko. Świetnie się BK prezentuje na 17stkach. Ślicznie wypełnione nadkola. Przewertowałem cały Twój wątek, ale może mi gdzieś umknęło: obniżałeś zawieszenie? Właściwie to poza jakimiś drobnymi akcentami nie zmieniałbym niczego. BK jest zbyt dobrze narysowana, by próbować ją poprawiać po projektantach. Czytałem o Twoich kłopotach z silnikiem i widzę, że poważnie podszedłeś do kwestii naprawy. Jestem pewien, że to zaprocentuje. Co złego, już pewnie za Tobą, teraz tylko cieszyć się z jazdy, a BK gwarantuje, że jest czym.

PS. Czy uważasz, że przebieg jest oryginalny, czy sprzedający sobie przyciął w ciula? Nie wyobrażam sobie co trzeba robić, by zajechać tak fajną i trwałą jednostkę. Skazałbym na klęczenie na kulkach od łożyska z akumulatorem w rękach i 100 batów paskiem wieloklinowym na dokładkę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2012, 16:14
Posty: 148 (11/2)
Skąd: Wrocław/Białystok
Auto: Mazda 3 BL
2010r.
2.2 185KM
MZR-CD
Mazda 323 GTX
1988r.
1.6Turbo 16V 150KM

Postprzez kalesoon » 25 lip 2015, 08:53

Dzięki :). Nie obniżałem auta, jest ono fabrycznie obniżone. Wersja Kintaro miała właśnie taką specyfikację ;), fabryczne obniżenie sprężynami Eibach pro kit.
Przebieg sprawdzałem z Mariankiem, do momentu wyjazdu z DE wydawał się oryginalny, w PL również nic nie wskazywało na jakieś oszustwa. Pieron wie w sumie.... Niestety ten silnik nie jest bez wady, znajomy który siedzi w temacie dość głęboko miał opinie o wadzie fabrycznej tego silnika. Jeżeli oleju jest mniej niż MAX, to podczas przechyłów nadwozia może nie zassać oleju i zrobi "kuku" które z czasem może się powiększać. No i okres między wymianami – 20k km według książki też robi swoje. O Madzie trzeba dbać a odwzajemnia się baaardzo :).

Tak czy siak historia auta mnie już nie interesuje. Parzę w przyszłość bo jeszcze wiele rzeczy chciałbym porobić <faja>.
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:50
Posty: 499 (7/8)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 Kintaro 2.0 150KM LF (BK)
była: 626 2.0 115KM FS (GF)

Postprzez rafał88 » 25 lip 2015, 10:10

Noooo ładnie <spoko> Jednak jakis oczojebny i tak lepiej wygladaby ;)
Jak po montazu rozporki probowales poszapac aute w lewo i w prawo ??
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez kalesoon » 25 lip 2015, 10:43

arafal21 napisał(a):Noooo ładnie <spoko> Jednak jakis oczojebny i tak lepiej wygladaby ;)
Jak po montazu rozporki probowales poszapac aute w lewo i w prawo ??


Ja się nie lubię rzucać w oczy ;).
Tak, auto jak po szynach się prowadzi :D
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:50
Posty: 499 (7/8)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 Kintaro 2.0 150KM LF (BK)
była: 626 2.0 115KM FS (GF)

Postprzez IGI » 26 lip 2015, 12:55

kalesoon napisał(a):Dokładnie takie coś:

http://allegro.pl/zestaw-do-malowania-z ... 88992.html

Farby jest aż nadto, ale specyfiku do czyszczenia zacisków jest niestety o wiele za mało.


Dzięki! :) Mnie by interesował kolor czerwony na przyszłość :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2015, 17:34
Posty: 130
Auto: Mazda 3 HB
2.0 Benzyna
2003

Postprzez Grzegorz K » 6 sie 2015, 23:38

kalesoon napisał(a):Ja się nie lubię rzucać w oczy ;).


Nie obrażając nikogo jak nie chcesz sie rzucać w oczy to kup Skodę Octavię :P Najlepiej z jakiś silnikiem 1,4 ...

A tak na poważnie piękne auto, marzą mi się takie 17 w takim kolorze <serduszka>
Moje dziewczyny: Kasia Agatka Alinka exMazda3 BK i Mazda6 GL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 20:38
Posty: 1002 (0/2)
Skąd: Piława Górna
Auto: Mazda 3 BK 2005 HB Y6

Postprzez ragun » 7 sie 2015, 08:21

Grzegorz K napisał(a):marzą mi się takie 17 w takim kolorze <serduszka>


przez dłuższy czas były na sprzedaż :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2013, 16:38
Posty: 453 (1/2)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BL Sport 2009 2.0 DISI i-stop

Postprzez Norreca » 7 sie 2015, 08:44

ragun napisał(a):
Grzegorz K napisał(a):marzą mi się takie 17 w takim kolorze <serduszka>


przez dłuższy czas były na sprzedaż :P


sa nadal ale trzeba pomalowac :)
Obrazek
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 13:17
Posty: 1915 (84/101)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3

Postprzez ragun » 7 sie 2015, 16:22

Norreca przeczytaj/przejrzyj cały wątek a będziesz wiedział o co mi chodziło :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2013, 16:38
Posty: 453 (1/2)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BL Sport 2009 2.0 DISI i-stop

Postprzez romexik » 7 sie 2015, 17:32

Naprawdę ładna sztuka :) Plus za kolor rozpórki i zacisków – wszystko dość ładnie razem się zgrywa. Odczuwasz większą sztywność nadwozia po zamontowaniu rozpórki, czy nie widać różnicy? ;]
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2015, 19:43
Posty: 251 (2/2)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 626 V 2.0 diesel

Postprzez kalesoon » 7 sie 2015, 17:58

@Grzegorz K

No właśnie kolor nie jest wyróżniający się, bryła tak samo – taki zwykły kompakt :D. Dopiero znawcy tematu wiedzą co to tam jedzie :P. I takie coś mi się właśnie podoba :)

Felg nie sprzedaje! To był mega udany zakup, lepiej to mogłem chyba 18 jakieś kupić :P.

@romexik

Tak, zdecydowanie, auto jeździ jak po szynach. Dodatkowo już mi deska rozdzielcza nie skrzypi na nierównościach czy w zakrętach :). Buda jest ciut sztywniejsza. Jak jeszcze pójdą nowe amory to już w ogóle będzie bajka :D (ale to dopiero koniec roku...)

Dzięki Panowie za dobre słowo i uznanie, niedługo kolejne mody ;)
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:50
Posty: 499 (7/8)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 Kintaro 2.0 150KM LF (BK)
była: 626 2.0 115KM FS (GF)

Postprzez ragun » 7 sie 2015, 22:50

kalesoon napisał(a):Felg nie sprzedaje! To był mega udany zakup, lepiej to mogłem chyba 18 jakieś kupić :P.


może znowu zakup u mnie? hehe :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2013, 16:38
Posty: 453 (1/2)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BL Sport 2009 2.0 DISI i-stop

Postprzez kalesoon » 7 sie 2015, 23:06

ragun napisał(a):
kalesoon napisał(a):Felg nie sprzedaje! To był mega udany zakup, lepiej to mogłem chyba 18 jakieś kupić :P.


może znowu zakup u mnie? hehe :P


Niee, niee :P. Teraz wakacje... radio... zawieszenie.... felgi pewnie za 2 lata :P

Dopisano 8 sie 2015, 12:09:

Update:

Przy przebiegu 120082 km:

W końcu chyba najprzyjemniejsza modyfikacja! Tempomat oraz nowa obszyta skórą kierownica :D.

Co tu dużo mówić, czynność banalnie prosta, montaż gotowych elementów zajął może godzinę, z czytaniem tutoriali z zagranicznych stron :P. A w użyciu.... coś pięknego, teraz Madzia jest prawie gotowa na długie trasy!

Kilka zdjęć z całego procesu:
2015-08-08 09.06.07.jpg
Przed demontażem starej kierownicy.


2015-08-08 09.44.17.jpg
Stary czujnik położenia pedału hamulca.


2015-08-08 09.44.41.jpg
Nowy czujnik położenia pedału hamulca.


2015-08-08 10.21.39.jpg
Poduszka jeszcze do zamontowania i w drogę!


Koszty:
Czujnik położenia pedału hamulca (nowy z alledrogo) – 49zł + przesyłka (20zł)
Kierownica z przyciskami obsługującymi tempomat (używka 2007rok z alledrogo) – 50zł + przesyłka (20zł)
Obszycie kierownicy skórą samochodową + warstwa pianki (kierownica jest grubsza niż ori) – 190zł

Ocenę pozostawiam Wam! :)
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:50
Posty: 499 (7/8)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 Kintaro 2.0 150KM LF (BK)
była: 626 2.0 115KM FS (GF)

Postprzez dicon » 9 sie 2015, 10:02

Zapewne tempomat idzie zamontować jedynie w wersjach poliftowych? :D
W zasadzie, żeby mieć tempomat trzeba wymienić tylko 2 rzeczy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2014, 20:57
Posty: 209 (4/6)
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 3 BK Top '05, 2.0 MZR (LF)

Fiat Punto 55 SX, 96'

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy