Up.
Samochód w sumie jeżdżący więc czas na mechanika.
Wymiana stabów na MPS
Wymiana DP zrobionego z rury od w sumie nie wiem czego na kwas.
Efekt: jakby cichszy, mniej drży i lepiej jedzie.
Mazda3 BK Y6 '05 Sunlight Silver Stage 2+ 150Km/363Nm, lotka, MPS interior
Update
Zamontowałem oil catch tank. W sumie takie must have w 1.6hdi tylko do tej pory jakoś wszystko inne było ważniejsze. Zdecydowałem się na firmę Properfect. Ogólnie ten kulfon który idzie z długiego węża zmienię – pierwotna koncepcja była inna.
Dodatkowo podjąłem decyzję zmiany icka na uniwersal fmic więc orurowanie z kwasu też będzie. Wtedy jeszcze podejmę decyzję co z seryjnym boxem sama rurka od przepływki do turbo jakby była custom to wtedy można zrobić fajny króciec pod OCT by było krótkie. Już miałem założoną pokrywę silnika, na chwilę obecną przez ten kulfon – obudowa nie załapie się na oryginalny bolec. Jak kulfon zlikwiduję, podetnę obudowę i wszystko będzie pasować. Analizowałem ten dolot pod kątem robienia rurek z kwasu. Z ciekawostek to ta odnoga która idzie do przepustnicy – ona nie musi być. Jest to takie dogrzewanie na zimnym bo powietrze omijało intercooler i szło bezpośrednio do silnika. Całkiem możliwe, że mam to wyłączone przez soft lub będę to miał wyłączone po zrobieniu dolotu.
Dodatkowo mocowanie przekaźnika będę musiał dorobić bo na chwilę obecną leży sobie tak chamsko przy skrzynce bezpieczników. To nie może tak zostać. Wtedy też pokrywa akumulatora będzie mogła wrócić na swoje miejsce. Niech to jest kompletne.
Zamontowałem oil catch tank. W sumie takie must have w 1.6hdi tylko do tej pory jakoś wszystko inne było ważniejsze. Zdecydowałem się na firmę Properfect. Ogólnie ten kulfon który idzie z długiego węża zmienię – pierwotna koncepcja była inna.
Dodatkowo podjąłem decyzję zmiany icka na uniwersal fmic więc orurowanie z kwasu też będzie. Wtedy jeszcze podejmę decyzję co z seryjnym boxem sama rurka od przepływki do turbo jakby była custom to wtedy można zrobić fajny króciec pod OCT by było krótkie. Już miałem założoną pokrywę silnika, na chwilę obecną przez ten kulfon – obudowa nie załapie się na oryginalny bolec. Jak kulfon zlikwiduję, podetnę obudowę i wszystko będzie pasować. Analizowałem ten dolot pod kątem robienia rurek z kwasu. Z ciekawostek to ta odnoga która idzie do przepustnicy – ona nie musi być. Jest to takie dogrzewanie na zimnym bo powietrze omijało intercooler i szło bezpośrednio do silnika. Całkiem możliwe, że mam to wyłączone przez soft lub będę to miał wyłączone po zrobieniu dolotu.
Dodatkowo mocowanie przekaźnika będę musiał dorobić bo na chwilę obecną leży sobie tak chamsko przy skrzynce bezpieczników. To nie może tak zostać. Wtedy też pokrywa akumulatora będzie mogła wrócić na swoje miejsce. Niech to jest kompletne.
Modernizacje, strojenia lpg – 793140999
a tak ogólnie to jaki jest potencjał tego motoru?
Neonixos666 napisał(a):a tak ogólnie to jaki jest potencjał tego motoru?
Mainstreamowi tunerzy uważają, że żaden. Na wyspach robią z tego nawet i 220km ale to już bardziej sztuka dla sztuki.
Ogólnie ten zestaw powinien mieć max 170km/400Nm co uważam, że to taki już limit.
Kolejnym modem jeśli to wszystko się ziści to kompletowanie fantów na swap skrzyni 6B. z mondka mk4 widziałem przełożenie przy 140km/h 2200obr gdzie ja mam teraz 3000obr. Byłoby petarda.
Modernizacje, strojenia lpg – 793140999
Byłaby jazda za pół darmo jakby to siadło. 400Nm to nawet powinno jakoś uciągnąć przy takich przełożeniach.
Zdarzało mi się jechać taką zrobioną na 140km i już całkiem fajnie się to odpychało, jak ogarniesz 170km przy tej stosunkowo małej budzie, to trzeba będzie jakiegoś dobrego kapcia poszukać żeby dizelek nie zrywał trakcji przy starcie
Zdarzało mi się jechać taką zrobioną na 140km i już całkiem fajnie się to odpychało, jak ogarniesz 170km przy tej stosunkowo małej budzie, to trzeba będzie jakiegoś dobrego kapcia poszukać żeby dizelek nie zrywał trakcji przy starcie

- Od: 13 lis 2014, 17:47
- Posty: 1133 (25/85)
- Skąd: Łódź / Kowary
- Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH
Jakby to wszystko siadło to jeszcze do tego lpg. Małą butlę i zasięg byłby piękny. Tankować raz na kwartał będzie można 
A co do momentu – mondeo 270nm w serii i jakoś ludzie się turlają
A co do momentu – mondeo 270nm w serii i jakoś ludzie się turlają
Modernizacje, strojenia lpg – 793140999
No dobra, ale wiesz ja to jest z "oszczędnymi" autami. Jedziesz po trasce, ale żeby wyprzedzić tira musisz redukować o dwa biegi, bo na szóstym jak depniesz to sie tylko głośniej robi 
- Od: 13 lis 2014, 17:47
- Posty: 1133 (25/85)
- Skąd: Łódź / Kowary
- Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH
Update
Samochód trafił do Custom Jack by zrobić porządek z tym dolotem. Niestety zabawa z takimi silnikami w tuning powoduje, że wiele ciekawostek trzeba wyciągnąć samemu. A to jakieś przerabianie ori rurek, trojników. A to później już silikony ale i tak ciągle miałem jakieś nieszczelności.
No i tak: okazuje się, że ten bypass który idzie do przepustnicy bezpośrednio z turbo – to takie dogrzewanie na zimnym silniku by powietrze omijało icek. W praktyce przez tuning to ta klapa mogła się u mnie w ogóle nie ruszać. Zatem możemy obrócić turbinę by wylot spręzonego powietrza skierować w dół od razu do icka a nie na około jak jest seryjnie. Kolejną sprawą jest dobór icka. Nie mogłem żadnej rzetelnej wiedzy pozyskać co do doboru wymiaru tego icka, czyli:
1. Nowy ori icek
2. Nowy icek z innego większego diesla
3. Fmic uniwersalny.
Koniec końców zdecydowałem się na ten ostatni. Majster od rurek stwierdził, że mimo wszystko powinien mieć lepsze przepływy przez rzadsze żebrowanie w środku w stosunku do zwykłych icków. Jutro odbieram furę to sprawdzę czy bez zmian softowych coś fura zareagowała na taką zmianę.
Samochód trafił do Custom Jack by zrobić porządek z tym dolotem. Niestety zabawa z takimi silnikami w tuning powoduje, że wiele ciekawostek trzeba wyciągnąć samemu. A to jakieś przerabianie ori rurek, trojników. A to później już silikony ale i tak ciągle miałem jakieś nieszczelności.
No i tak: okazuje się, że ten bypass który idzie do przepustnicy bezpośrednio z turbo – to takie dogrzewanie na zimnym silniku by powietrze omijało icek. W praktyce przez tuning to ta klapa mogła się u mnie w ogóle nie ruszać. Zatem możemy obrócić turbinę by wylot spręzonego powietrza skierować w dół od razu do icka a nie na około jak jest seryjnie. Kolejną sprawą jest dobór icka. Nie mogłem żadnej rzetelnej wiedzy pozyskać co do doboru wymiaru tego icka, czyli:
1. Nowy ori icek
2. Nowy icek z innego większego diesla
3. Fmic uniwersalny.
Koniec końców zdecydowałem się na ten ostatni. Majster od rurek stwierdził, że mimo wszystko powinien mieć lepsze przepływy przez rzadsze żebrowanie w środku w stosunku do zwykłych icków. Jutro odbieram furę to sprawdzę czy bez zmian softowych coś fura zareagowała na taką zmianę.
Modernizacje, strojenia lpg – 793140999
dodał bym jeszcze kocyk na stronę gorącą i od izolowanie DP bo grzeje tą rurę nad nią pewnie ostro.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości