Cześć wszystkim po dłuższej przerwie

Trochę mnie nie było na grupie ale jak powrót, to z rozmachem
Autko od ostatniego wpisu, służyło mi bardzo dobrze

Dbanie i cieszenie się dynamiczną jazdą

W trakcie przeskoczyłem na oleju z Mobila 1 na Milersa XF Premium ale nadal 5w30
Ale nie tak dawno stała się rzecz zaplanowana już jakiś czas temu

Auto otrzymało STAGE 3 dzięki @MMRSPL, @ARCHOUSE_Welding i @DIsiTUNE
kolektor od @ARCHOUSE_Welding

Montaż Streetowych wałków Świątek

Dodatkowo wleciała większa przepustnica

No i na koniec wisienka na torcie, czyli strojenie prze Doktora DISI'ego

Po montażu gratów i odblokowaniu bez strojenia silnik osiągnął 187,6 KM & 233,5 NM

Co jest bardzo dobry wynikiem i świadczy, że motorowania jest bardzo zdrowa

Finalny wynik po strojeniu jaki udało się uzyskać to 200,2 KM i 242NM

Więc jest na dzień dzisiejszy najmocniejsza 3ka BM/BN w Polsce jak nie dalej

Samochodem zrobiłem już 1000 klocków na tym setup'ie i zalałem świeży olej Millers EE Performance ECO 5w30

Całkiem zmieniony został charakter auta, nie jest już taki spokojny

Teraz to wilk w owczej skórze

dolne partie obrotów według wykresu się nie zmieniły ale ewidentnie stał się po strojeniu jeszcze bardziej elastyczny i spalanie w tych partiach bez zmian

Terror zaczyna się po przekroczeniu 4k RPM

Wcześniej auto nie jechało kompletnie a teraz rwie do przodu jak narwane przy rasowym ryczeniu sportowego auta

Teraz Madza brzmi jak powinna i zaznacze, że na pokładzie wciąż jest seryjny tłumik

Wyprzedzanie gwałtwone albo wskoczenie w jakąś lukę myślałęm wcześniej, że to bajka ale teraz jest super
Zabawa cała kończy się dopiero na 7200 RPM
Mimo długiej i ekonomicznej skrzyni jaką ma wersja G-120 motorowni wcale to nie przeszkadza bo auto teraz wreszcie jest szybkie

Na pewno jednym z kolejnych modów jest wymiana hebli na adekwatne do mocy

Sam motor w takim setup'ie według mnie może śmiało konkurować z K-serią Hondy seryjną, gdzie rozwijają taką samą moc ale Mazda ma o wiele więcej momentu który jest dostępny wcześniej

W przypadku awarii nawet sam Słupek Mazdy jest o wiele tańszy w rynku wtórnym

Setup ten w Mazdach MX-5 ND która okazuje się ma bardzo podobną jednostkę spisuje się bardzo dobrze, auta są pałowane na torze i nic im nie jest
Sam kiedyś, przed zakupem BM, szukałem dla siebie Civic'a Type R FN2 (zwanego UFO), ale z mizernym skutkiem bo wszystkie 3 egzemplarze które oglądałem były pałowane (bo od tego są) ale nie dbane
Więc zrezygnowałem z tego pomysłu i szukałem także już jakiegoś trwałego Japończyka ale już 5D .
Po zakupie auta i zabłądzeniu w zalążkach internetu wyczytałem co ten motor potrafi

i tak się zaczęło a efekt tego można dziś podziwiać
