Mazda3 BK Z6 '08 Ice Blue

BP / BN / BM / BL / BK

Postprzez PitrekT » 5 wrz 2021, 18:21

Witam.

Od roku jestem szczęśliwym posiadaczem Mazdy 3 BK Z6.
Po przesiadce z Mazdy 323 1.6 BJ z , której byłem bardzo zadowolony postanowiłem nadal kontynuować przygodę z Mazdą. Poszukiwanie odpowiedniego egzemplarza trwały kilka miesięcy i finalnie wybór padł na model BK. Samochód sprowadzony z Niemiec, serwisowany tam przez jedynego właściciela z dobrym wyposażeniem i stanem technicznym szczególnie podwozia. Po sprawdzeniu decyzja zapadła o zakupie :)
Najbliższe plany są związane głównie z konserwacją nadwozia i zmianami stylistycznymi wewnątrz.

Dane techniczne:
Mazda 3 Hatchback
Model: Active Sport
Rok produkcji: 2008
Silnik: 1.6 Z6 105KM
Kolor: Niebieski – ICE BLUE 33Y
Przebieg przy zakupie: 153 000 km

Wyposażenie:
– Xenon + spryskiwacze
– LED-lampy tylne
– Automatyczna regulacja swiateł
– Podgrzewane siedzenia
– Halogeny
– 4x Elektryczne szyby
– Automatyczna klimatyzacja
– 6 poduszek
– Komputer pokładowy
– ISOFIX mocowanie fotelików dziecięcych
– Radio CD
– Kierownica wielofunkcyjna
– ABS, DCS
– 16 calowe felgi
– domykanie i otwieranie szyb z kluczyka

Zrobione do tej pory:
– wymiana oleju silnikowego
– wymiana filtrów
– wymiana oświetlenia podsufitki, bagażnika i tablicy rejestracyjnej na ledowe
– oczyszczenie i zabezpieczenie śrub, na których występował rdzawy nalot pod maską

Planowane modyfikacje:
– konserwacja podwozia
– wymiana oleju w skrzyni biegów ZROBIONE
– dorobienie drugiego kluczyka ZROBIONE
– moduł świateł DRL w światłach długich ZROBIONE
– końcówka wydechu ZROBIONE
– malowanie zacisków
– licznik z wersji 2.0 lub MPS
– podświetlenie nóg – przód

Zdj1.jpg
Załączniki
Zdj2.jpg
Zdj3.jpg
Zdj4.jpg
4.jpg
DSC01829.JPG
Ostatnio edytowano 3 lis 2021, 17:53 przez PitrekT, łącznie edytowano 4 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2010, 16:58
Posty: 179 (17/2)
Auto: Mazda 3 BK

Postprzez ezg_siwy » 7 wrz 2021, 07:34

Furka spoko, szkoda, że 1.6. Poszukaj sobie info o modzie z dolotem z mazdy 2. Podobno coś tam to daje.
Co do reszry modów to forum jest kopalnią wiedzy i na pewno znajdziesz sobie coś, co Ci poprawi obcowanie z samochodem. Od siebie polecam grzanie pupy i oświetlenie led bagażnika listwą ledową zamontowaną pod półką – z takich prostych rzeczy.
Z bardziej wymagających to wygłuszenie choćby drzwi i nadkoli przód – dużo poprawia komfort podróżowania.
Jest: Mazda 3 Kintaro

MX-5 NA

Była: Mazda MX-5
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2014, 10:58
Posty: 1032
Skąd: Zgierz / Warszawa
Auto: Mazda 3 Kintaro

Postprzez PitrekT » 7 wrz 2021, 15:07

Dzięki za komentarz :)
Zdaje sobie sprawę ,że z 1.6 za dużo "wykrzesać" się nie da (oczywiście w rozsądnych pieniądzach) dlatego nie planuję iść z modyfikacjami w tym obszarze a raczej skupić się głównie na wnętrzu jak i zewnętrzu.
Mam kilka pomysłów np: licznik z 2.0, mgłowe spryskiwacze itd i na pewno sukcesywnie będą realizowane.
Co do podgrzewania foteli to już jest i muszę przyznać komfortowa rzecz a oświetlenie bagażnika na razie tylko LED w lampce ale panele diodowe już czekają na montaż :)

Ostatnio wymieniłem olej w skrzyni biegów na Castrol 75W90:
&5w90_1.JPG


i po wymianie zauważalna poprawa pracy lewarka zmiany biegów. Stary olej prawdopodobnie nie był nigdy wymieniany gdyż był bardzo czarny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2010, 16:58
Posty: 179 (17/2)
Auto: Mazda 3 BK

Postprzez ezg_siwy » 8 wrz 2021, 07:01

Faktycznie, teraz zauważyłem, że już masz podgrzewane siedzenia. No cóż, to z ciekawszych rzeczy tablet w miejscu navi :)
Jest: Mazda 3 Kintaro

MX-5 NA

Była: Mazda MX-5
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2014, 10:58
Posty: 1032
Skąd: Zgierz / Warszawa
Auto: Mazda 3 Kintaro

Postprzez PitrekT » 8 wrz 2021, 20:46

ezg_siwy napisał(a):No cóż, to z ciekawszych rzeczy tablet w miejscu navi :)

Mod taki raczej mało prawdopodobny ale kto wie :)

Zamontowona końcówka wydechu. Po rozpakowaniu przesyłki przeraźiłem się jej wielkością :) (średnica 90mm) ale po zamontowaniu dosyć fajnie prezentuje się.
DSC01834.JPG
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2010, 16:58
Posty: 179 (17/2)
Auto: Mazda 3 BK

Postprzez ezg_siwy » 9 wrz 2021, 09:05

PitrekT napisał(a):
ezg_siwy napisał(a):No cóż, to z ciekawszych rzeczy tablet w miejscu navi :)

Mod taki raczej mało prawdopodobny ale kto wie :)


Dlaczego?
Jest: Mazda 3 Kintaro

MX-5 NA

Była: Mazda MX-5
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2014, 10:58
Posty: 1032
Skąd: Zgierz / Warszawa
Auto: Mazda 3 Kintaro

Postprzez PitrekT » 9 wrz 2021, 14:55

Nie za bardzo widzę potrzebę takiego modu. Szybciej widziałbym wymianę standardowgo radia na radio z Androidem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2010, 16:58
Posty: 179 (17/2)
Auto: Mazda 3 BK

Postprzez chmielu_KL » 9 wrz 2021, 17:23

Pod warunkiem, że kupisz coś dedykowanego nie jakiś szajs z ali, niestety taka stacja nie kosztuje 500zł, a tysiak + ale tu jest pewność, że wszystko będzie działać i ma się gwarancję
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2014, 16:51
Posty: 1834 (8/18)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red

Postprzez PitrekT » 9 wrz 2021, 20:53

Zgadza się. Zakup Z Ali to loteria a na porządną a przede wzszystkim dobrze działającą trzeba trochę wydać. Na tą chwilę to odległe plany a jak przyjdzie do zakupu wtedy zagłębie się w temat wyboru.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2010, 16:58
Posty: 179 (17/2)
Auto: Mazda 3 BK

Postprzez ezg_siwy » 10 wrz 2021, 07:03

Kumam. Mnie się podoba w tym głównie to, że ekran jest na wysokości oczu, jak w nowych autach, a nie gdzieś nisko. IMHO to totalnie dyskwalifikuje te wszystkie stacje multimedialne – mapa dużo poniżej widoku na drogę, ale wiadomo, że każdy ma swoje preferencje.
Jest: Mazda 3 Kintaro

MX-5 NA

Była: Mazda MX-5
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2014, 10:58
Posty: 1032
Skąd: Zgierz / Warszawa
Auto: Mazda 3 Kintaro

Postprzez PitrekT » 10 wrz 2021, 15:18

Duża wysokość umiejscowienia ekranu to zdecydowanie duża zaleta navi/tabletu w oryginalnym miejscu w porównianiu z nawigacją w stacji multimedialnej. Aczkolwiek to dla mnie mnie nie byłby aż tak duży problem. I tak używam nawigacji w telefonie i takie rozwiązanie wg mnie jest najlepszą opcją.

Dopisano 11 wrz 2021, 11:30:

Wpadło kilka dodatków:

– ozdobna uszczelka w kolorze czerwony do paneli drzwiowych
DSC01848.JPG

DSC01846.JPG

DSC01847.JPG

DSC01852.JPG


– obudowa rygla zamka
DSC01850.JPG


– obudowa mocowania zawiasu drzwi
DSC01853.JPG


– pokrywka amortyzatorów
DSC01851.JPG
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2010, 16:58
Posty: 179 (17/2)
Auto: Mazda 3 BK

Postprzez PitrekT » 18 wrz 2021, 13:10

Poszukiwałem modułu świateł dziennych, który by spełniał dwa warunki:
– zapewnić śwatła dzienne jako światła długie ze zmniejszoną mocą
– jak najmniejsza ingerencja w instalację

Poniższe wymagania spełnij poniższy moduł:

Dzienne4.jpg


Światła zapalają sie po uruchomieniu silnika gdy napięcie w instalacji zwiększy się do 13.4V.
Po właczeniu świateł mijana automatycznie gasną.
Fabrycznie ustwiene jest na 30% mocy świateł drogowych ale także jest możliwość jej zmniejszenia jak i zwiększenia.

Dzienne.jpg

Dzienne1.jpg


Instalacja nie jest skomplikowana zważywszy na tylko trzy przewody, które trzeba podłączyć pod bezpieczniki w skrzynce nad nogami:
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2010, 16:58
Posty: 179 (17/2)
Auto: Mazda 3 BK

Postprzez hasari » 24 wrz 2021, 20:34

PitrekT napisał(a):Dzięki za komentarz :)
Zdaje sobie sprawę ,że z 1.6 za dużo "wykrzesać" się nie da (oczywiście w rozsądnych pieniądzach) dlatego nie planuję iść z modyfikacjami w tym obszarze a raczej skupić się głównie na wnętrzu jak i zewnętrzu.
Mam kilka pomysłów np: licznik z 2.0, mgłowe spryskiwacze itd i na pewno sukcesywnie będą realizowane.
Co do podgrzewania foteli to już jest i muszę przyznać komfortowa rzecz a oświetlenie bagażnika na razie tylko LED w lampce ale panele diodowe już czekają na montaż :)

Ostatnio wymieniłem olej w skrzyni biegów na Castrol 75W90:
&5w90_1.JPG


i po wymianie zauważalna poprawa pracy lewarka zmiany biegów. Stary olej prawdopodobnie nie był nigdy wymieniany gdyż był bardzo czarny.


Z całym szacunkiem, 1.6 też daje rade, do miasta jak najbardziej :) Mam 1.6 z początku produkcji, auto jeździ po mieście i po torze i jak na jedno z pierwszych samochodów nie powiem złego słowa :) Co do moda z dolotem z Mazdy 2 – mam w swoim wątku jak to zrobić i z czego – od razu powiem że nie musi być to dolot z Mazdy 2 :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2016, 22:42
Posty: 206
Skąd: Polska
Auto: 2003 Mazda3 BK 1.6 Z6 Sunlight Silver

Postprzez PitrekT » 25 wrz 2021, 18:13

Również wiem ,że daje radę nie tylko po mieście ale takżę poza nim :) Podobny silnik miałem w BJ-ce i zakup Mazdy 3 1.6 to w pełni świadomy wybór. Przydała by się zdecydowanie z tym silnkiem 6-biegowa skrzynia, która by poprawiła kulturę jazdy z większymi prędkościami.
Chmielu wspominał również o dolocie z Mazdy 2 i zainteresuję tym tematem bardziej.
Jaką odczuwalną zmianę odczułeś po zmianie kolektora?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2010, 16:58
Posty: 179 (17/2)
Auto: Mazda 3 BK

Postprzez hasari » 4 paź 2021, 20:53

Nie zmieniasz kolektora, ale rurę dolotową na krótszą i ciągniesz z innego miejsca w końcu zimne powietrze. Odczucia tak jak pisałem w swoim wątku – od dolnego zakresu obrotów lepiej ciągnie, ale prędkość maksymalna zmalała (akurat to mnie nie interesuje za bardzo bo nie jeżdżę z takimi prędkościami :D )
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2016, 22:42
Posty: 206
Skąd: Polska
Auto: 2003 Mazda3 BK 1.6 Z6 Sunlight Silver

Postprzez PitrekT » 6 paź 2021, 17:41

Zagdza się. Wymiana dotyczy tylko rury a nie kolektora :)
Z tego co widzę w Maździe w pasie przednim jest fabryczny wlot powietrza i przygotowanie do mocowania rury. Natomiast w Mazda 3 nie ma podobnego rozwiązania i nie można jej podłączyć "plug & play".
Patrząc na Twoje zdjęcia z pierwszej strony wątku, użyta została taśma na końcówce rury ale zabardzo nie jest widoczne przymocowania jej do pasa przedniego.
Jak rozwiązałeś sposób przymocowania rury?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2010, 16:58
Posty: 179 (17/2)
Auto: Mazda 3 BK

Postprzez hasari » 6 paź 2021, 19:00

W "trójce" jest wyjście w pasie przednim ale nie ma jak zaczepić tej rury. Ja dorobiłem brakujący kawałek za pomocą kawałka plastiku odpowiednio dociętego i na trytytki. Docelowo, chciałbym sobie dodrukować ten brakujący kawałek, ale skoro jeździ i działa to po co zmieniać :D Też fajną opcją jest danie tam dolotu z jakiejś rury giętkiej silikonowej – każdy robi jak mu wygodniej :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2016, 22:42
Posty: 206
Skąd: Polska
Auto: 2003 Mazda3 BK 1.6 Z6 Sunlight Silver

Postprzez PitrekT » 8 paź 2021, 16:59

Pomysł z wydrukiem 3D to ciekawy pomysł :)
W każdym bądź razie dzięki za informację. Zapewne zagłębie się bardziej w temat modyfikacji dolotu bo tyemat okazuje się warty uwagi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2010, 16:58
Posty: 179 (17/2)
Auto: Mazda 3 BK

Postprzez PitrekT » 3 lis 2021, 17:51

Przyszedł zamówiony interfejs:
62AAAgIc3-A-960.jpg

oraz dodatkowy kluczyk z transponderami:
7933a1s-960.jpg

Grot docięty i immo zaprogromowane za pomocą Forscana :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2010, 16:58
Posty: 179 (17/2)
Auto: Mazda 3 BK

Postprzez nentamer » 4 lis 2021, 09:14

Hej

Gdzie kupiłeś obudowę rygla zamka? Ona jest z plastiku czy z metalu?
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2021, 15:13
Posty: 41 (7/2)
Auto: Mazda 3 BP 2020 Sedan, Skyactiv-X 180KM, MT, Hikari

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy