Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red – 18''/MPS/Aero/Stacja 2DIN/BiXenon

BP / BN / BM / BL / BK

Postprzez rafał88 » 1 lip 2021, 18:12

chmielu_KL napisał(a):Nie no tak Wy wiecie lepiej czego mi brakuje.

Ja wiem, że brakuje mi mocy 150hp nie jedzie i taka jest prawda. Z taką mocą jeżdzi masa aut, a dla mnie jak lubię się ścignąć z pod świateł to jest slabo. Stare BMW czy golfy z minimalnie większą mocą robią co chcą... Taki jest smutny fakt, wiem że HP to nie wszystko, ale wolnossace 150hp i ok 190Nm to nuuuuda.
Klekot odpada od razu, chciałbym zostać dalej przy japońcu, ale niestety nie ma nic co mi się podoba i jest w moim budżecie. Padnie pewnie na szwabskie badziewie, ale za to z turbiną.


Stare bemki maja r6 i wieksze piece = wiecej NM. Golf nie golf moze miec dmuchany piec i juz Cie jedzie bo u Cb piec musi sie nakrecic. A M3 tez nie jest lekkie jak na hb.
Jak nic nie widzisz co by Ci sie podobalo a masz hajs to dmuchaj i tyle.
Tez unikalem disla, ale prawda jest taka ,ze jak nie sprobujesz to sie nie przekonasz ,ze nie jest zly. Ja dlatego tez kupilem wkoncu diesla po tym jak pojezdzilem wlasnie roznymi autami szukajac czego dla siebie. I takie 2.0D w m6 gh po chipsie zrobilo na mnie takie "wow" ,ze kupilem diesla. A m6 nie kupiłem bo zona powiedziała "nie". A jak wsiadlem do 2.0 pb 3BL no nie bylo czym jechac , taka roznica w kopie.

Dokladnie mozna miec auto 150 hp n/a gdzie max NM jest dopiero przh 4 krmp i niema go za wiele, albo 150hp i miec Nm nizej i duzo wiecej.

A co zrobisz sam zadecydujesz ;) I tez chcialem tylko japonca, niestety nie ma co tak myslec bo jest masa naprawde fajnym aut z innego kraju niz kwitnacej wisni ;p
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez chmielu_KL » 1 lip 2021, 18:36

Nie ma sensu i szkoda kasy by to dmuchać. Orientując się 2 warsztaty zawołały sobie 35k na moc około 220hp. To szczerze wolę w tej kasie kupić coś z fabrycznym turbo, ale jak nie stare auto się trafi to z wyglądu coś nie pasuje.... :( jest jescze mps, ale tam się lubi coś je... I zawsze coś drogiego. Siedząc na grupie widzę, że to auto specjalnej troski.

Co do klekota to opada przez dźwięk i smród za nim o chmurze dymu nie wspominając.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2014, 17:51
Posty: 1834 (8/18)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red

Postprzez rafał88 » 1 lip 2021, 18:44

To sporo... To juz lepiej wlozyc 2.5...

No mps slabo byl dopracowany. No ale to jest zabawka a zabawki kosztuja ;pp

Smierdzi i dymi? Kurde jezdze codziennie i nie widze ani dymu ani nic nie czuc, z wydechu, taki stereotyp to raczej przy ok 2000roku ;)
Fakt dzwieku nima... I wsiadajac do rdzy (323f) to tego troszke brakuje. No ale znowu jadac 1500km na jeden rzut wole bezdzwiecznosc ;p
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez chmielu_KL » 1 lip 2021, 18:56

Nie no jak jeżdżę po mieście to czuje ten smród jak jadę za klekotem, a ja stanę obok z uchylonym oknem to już wgl hehe. No wybór mam dość słaby, ciężko mi się przekonać do szwaba, ale nie mam wyjścia :( będę jeździł nudnym autem którego jest pełno na drodze, a taka mazda jak moja i w takim stanie to widziałem może raz na miescie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2014, 17:51
Posty: 1834 (8/18)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red

Postprzez Neonixos666 » 1 lip 2021, 19:45

No niestety jak ktoś w dieslu wywalił kata a do tego zaślepił EGR to może być nieprzyjemnie. Ja tak miałem w Oplu i już na pewno do tego nie wrócę. W Renacie mogę kłaść się pod rurę wydechową a sama końcówka wewnątrz jest czysta więc można mieć diesla i nie będzie śmierdziało. Oczywiście nie namawiam na klekota żeby nie było ale auto z fajną turbobenzyną nawet jak nie ma tyle koni ile chcesz seryjnie to zawsze są jakiś możliwości modyfikacji żeby było więcej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez mlodyldz » 2 lip 2021, 09:39

rafał88 napisał(a):Dlatego nastpca bedzie na bank z wyzszym Nm, bo tym sie tak naprawde jezdzi .

Dokładnie tak <ok> . Sam śmigałem m3 2.0 +-3lata i przesiadłem się na Fokę MK3 1.5 uturbione 182KM/240Nm – ten silnik wychodził w 2 wersjach 182 i 150km, a ilość NM była taka sama, tylko ten mocniejszy ciągnął również powyżej 4,5tys. obr (z czego korzystałem bardzo rzadko o ile w ogóle). Stąd mam bezpośrednie porównanie M3 150KM/187Nm i Foka 150KM(182KM)/240Nm. Szczerze mówiąc Ford robił wrażenie dużo szybszego auta (pomimo różnicy tylko ok 0,5s 0-100km/h na papierze), żwawszego i dużo bardziej dynamicznego – to oczywiście zasługa turbiny i maks. momentu obrotowego dostępnego dużo wcześniej niż w wolnossącym M3. Mi też czegoś brakowało w M3 i zaczęło mnie irytować to, że zawsze gdy chciałem pojechać ciut szybciej wiązało się to z redukcją i kręceniem silnika wysoko, a wraz ze wzrostem obrotów wzrastał też hałas w kabinie (wyciszenie M3 mówiło dzień dobry <lol> ). Po przesiadce byłem mega zadowolony, bo Foka zbierała się już od 2tys. obrotów i w zasadzie na każdym biegu, przy każdej okazji można było depnąć i efekt był natychmiastowy. Oczywiście z czasem znowu zaczęło brakować mocy, więc przesiadłem się na coś mocniejszego :> . Tak więc w 100% Cie rozumiem, ale imho koledzy dobrze podpowiadają – nie koniecznie konie mechaniczne są tu problemem, ale charakterystyka silnika wolnossącego i ilość niuta – zwłaszcza jak lubisz się ścignąć od świateł ;) . Niestety takie mamy czasy, że nawet Fabia 1.0 110Km ma więcej niuta niż M3 2.0 <nie powiem> i o ile jeszcze kilka lat temu można było nie jedno auto pokarać na światłach M3 z tym silnikiem, to dzisiaj już można się czasem zdziwić. Nie mówię że to dobrze, bo wg. mnie wolnossące serducho Mazdy jest na pewno dużo trwalszą jednostką niż kosiarki z turbo i ogólnie motoryzacja idzie w trochę złym kierunku, ale to już temat na inną dyskusję. Jeśli mogę coś doradzić, to bądź otwarty na inne marki, w miarę możliwości przejedź się kilkoma modelami z różnymi jednostkami i sam zobaczysz czego tak na prawdę Ci brakuje i co potrzebujesz <spoko> .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lis 2010, 22:25
Posty: 322
Skąd: Łódź
Auto: była: Mazda 323f BJ '99 1.8 16v 114km, Mazda 3 BK '06 2.0 LF, Ford Focus MK3 FL 1.5 EcoBoost '18 ST-Line 182KM RaceRed
jest: Ford Focus MK4 ST '20 RaceRed

Postprzez marcin255 » 2 lip 2021, 22:02

chmielu_KL napisał(a):Jest jeszcze kwestia tego typu, że też mi brakuje mocy.
Mam cholerny sentyment do tego auta i szkoda mi go sprzedać, póki co przez tą niby pandemie budzet się dość mocno uszczuplił.
Ciągle przeglądam, bądź jeżdżę różnymi autami, ale jak nie wygląd w środku mi się nie podoba to coś z zewnątrz :/ w BK nie mam takiego problemu :p


Miałem tak samo z BK , ale jak pojeździłem 1.6T( Kia )ponad 200 KM i ten banan, radość, fan zmieniłem. Teraz inne priorytety -ciszej, wyżej, wygodniej 4x4 (T-Roc) ale żeby dalej nie być zawalidrogą 2.0 TSI ;P .
Jest dużo możliwości i aut, szukaj a znajdziesz :)
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez gt10r5 » 3 lip 2021, 13:34

Orientując się 2 warsztaty zawołały sobie 35k na moc około 220hp.

<co?>
grubo.
Modernizacje, strojenia lpg – 793140999
Moderator
 
Od: 5 lip 2015, 13:28
Posty: 309 (9/3)
Skąd: Zgierz
Auto: Mazda3 1.6cd 05'

Postprzez chmielu_KL » 4 lip 2021, 21:37

Standardowo na dzień dobry tekst, że gdybym przyjechał szwabem z literka T to bez problemu och ach u wgl. Czego to oni nie mają. A wolnossaka w Mazdzie to przecież nikt nie robi, to nie ma sensu to długo nie podziała... <lol> <lol> <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2014, 17:51
Posty: 1834 (8/18)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red

Postprzez Neonixos666 » 4 lip 2021, 21:47

Podejrzewam że starego Saaba jak byś miał to szybciej znalazł byś kogoś kto fajnie go zmodzi niż Mazdę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez expell » 5 lip 2021, 17:08

mlodyldz napisał(a):
rafał88 napisał(a):Dlatego nastpca bedzie na bank z wyzszym Nm, bo tym sie tak naprawde jezdzi .

Dokładnie tak <ok> . Sam śmigałem m3 2.0 +-3lata i przesiadłem się na Fokę MK3 1.5 uturbione 182KM/240Nm – ten silnik wychodził w 2 wersjach 182 i 150km, a ilość NM była taka sama, tylko ten mocniejszy ciągnął również powyżej 4,5tys. obr (z czego korzystałem bardzo rzadko o ile w ogóle). Stąd mam bezpośrednie porównanie M3 150KM/187Nm i Foka 150KM(182KM)/240Nm.


Czyli widzę, że nie tylko ja do takiego wniosku doszedłem i rozglądam się dokładnie za foką 1.5eb, idealnie by było złapać ST ale budżet nie współmierny do wymagań mam <lol>

Mnie też brakuje tylko i wyłącznie niuta, bo auto jest dosyć szybkie jak na lata które ma na karku, ale co z tego jak byle pastuch z 1.9tdi/1.8t na trasie jest elastyczniejszy i gdy jeden i drugi ma po 160 na blacie w maździe hałas z obrotów silnika przyprawia o ból głowy :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2015, 16:38
Posty: 329 (7/4)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 3 2.0 BK 2005

Postprzez ezg_siwy » 7 lip 2021, 12:50

https://www.youtube.com/watch?v=nEFu-itVU9s :)

Oczywiście można zrobić bez turbo. Sam silnik + kolektor + remap i powinno być w okolicach 190-200 km.
Jest: Mazda 3 Kintaro

MX-5 NA

Była: Mazda MX-5
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2014, 11:58
Posty: 1034
Skąd: Zgierz / Warszawa
Auto: Mazda 3 Kintaro

Postprzez chmielu_KL » 7 lip 2021, 15:56

Pytanie kto mi to ogarnie w PL, znając życie kwota też będzie na tyle wysoka, że lepiej będzie dołożyć do innego auta.
Ostatnio się przejechałem S3 8L seria BAM 225 HP no i spoko, ale szkoda że 3 drzwiowe :/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2014, 17:51
Posty: 1834 (8/18)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red

Postprzez ezg_siwy » 7 lip 2021, 16:57

Jeśli byś chciał o tym realnie pogadać, to się odezwij na priv, znam kilka miejsc, w których by się tego podjęli. Robią takie swapy (z 1.8/2.0 na 2.5) w mx-5 NC na porządku dziennym. Jestem pewien, że w trójce nie będzie dużo większej filozofii.
Cena? Liczył bym z 3-4k za robotę + 5-6k za silnik. Czy się opłaca? Pewnie nie, ale jeździsz dalej autem, które znasz i lubisz, ale masz przy okazji większy power (2.5 ma ponad 30Nm więcej od 2.0 i dostępne od 4000 obr., a nie od 5300 jak w naszych trójkach). Dodatkowo nie jest doprężone, więc możesz sobie turbić :)
Zawsze możesz też przesiąść się na Mazdę 6 GH z tym silnikiem – koszt podobny myślę, a masz wszystko fabrycznie.
Robisz do tego kolektor + remap i masz naprawdę fajne auto – nad tym też myślę coraz mocniej, bo w perspektywie powiększenia rodziny przyda się dodatkowe miejsce w bagażniku.
Jest: Mazda 3 Kintaro

MX-5 NA

Była: Mazda MX-5
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2014, 11:58
Posty: 1034
Skąd: Zgierz / Warszawa
Auto: Mazda 3 Kintaro

Postprzez gt10r5 » 10 lip 2021, 23:09

Za ~12k pln też zaturbisz w zakładzie i będzie to śmigać ;)
Tylko potem zacznie palić i pewno znowu będą płacze bo benzyna tania nie jest :|
Modernizacje, strojenia lpg – 793140999
Moderator
 
Od: 5 lip 2015, 13:28
Posty: 309 (9/3)
Skąd: Zgierz
Auto: Mazda3 1.6cd 05'

Postprzez chmielu_KL » 11 lip 2021, 01:14

Czy ja wiem, aktualnie na baku do zapalenia się rezerwy robię 550km 100% po mieście, a od stycznia zrobiłem 3,5 tys km bo auto stoi w garażu, z racji że mam pracę praktycznie pod domem sam wiesz gdzie :)
Wiadomo, że większa moc to i spalanie większe, ale to żaden problem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2014, 17:51
Posty: 1834 (8/18)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red

Postprzez chmielu_KL » 23 lip 2021, 17:37

papa Czas na małe odświeżenie tematu.

1 Czerwca, kolizja.
Na szczęście nie z mojej winy, lecz sprawca myślał inaczej i namawiał mnie na oświadczenie.
Po kilku godzinach czekania Policja uświadomiła, że to jego wina. Kamerka się przydała :)
Szkodą tak samo jak poprzednio zajęło się
ASO Mazda Matsuoka Łódź.

Uszkodzenia, takie same jak rok temu czyli
– lewa felga – do lakierowania
– lewa część zderzaka – do lakierowania cały zderzak
– lewy błotnik – tym razem do wymiany, wymiana na OEM + lakierowanie w kolor

bum4.jpg
bum5.jpg
bum6.jpg


Na auto zastępcze dostałem CX-30 silnik 2.0 skyactiv 186KM 6AT 4x4 Hikari, 363 km przebiegu.
Fajne bo nowe, i nic poza tym za dużo systemów i zbędnych bajerów, ehh motoryzacja się kończy.

Był odprysk, a z odprysku zrobił się pruchel... tak duży, że przez moje zaniedbanie konieczna była wymiana maski :(
Szukałem długo bo kilka miesięcy, wymagania były w sumie normalne. Brak rdzy, brak wgnieceń i innych zagięć , prosta. Jak się okazało moje wymagania były wygórowane. Wszędzie sam złom z ceną z kosmosu. Ale udało się, znalazłem to czego szukałem w normalnej kasie.

Jeżeli chodzi o koszta, to

290zł – maska z wysyłką
794zł – lakierowanie maski w kolor wraz z grillem. Na wszystko faktury do teczki z dokumentacją.

maska rdza 1.jpg
maska rdza 2.jpg

nowa maska.jpg
maska po lakworowaniu.jpg


Wymiana sworzni wahacza L / P na sworzeń firmy Lemforder przy przebiegu – 241818 tyś
Sama wymiana banalnie prosta, 15 minut na stronę bez prasy i specjalnych narzędzi.
Nowe sworznie zabezpieczone na 3 spawy.

Koszt?
60zł za dwa sworznie, robocizna własna

sworznie 1.jpg
sworznie 2.jpg


Po kilku dniach przyszedł czas na przegląd, jak zawsze bez problemu :)

Następnie zająłem się problemem skrzypiącej tylnej półki bagażnika.
Samo skrzypienie występuje przy wolnych manewrach np. parkowanie czy wolna jazda po nierównościach.
Kupiłem filc samoprzylepny 4.5mm i nakleiłem go po długości, tak jak na foto w końcu cisza :)

półka 1.jpg
półka 2.jpg


W końcu zabrałem się za wariujące podświetlenie zegarów oraz radia.
Silnik wyłączony światła też, wciskam hamulec i... mryga podświetlenie zegarów oraz radia, dodatkowo pika dźwięk który informuje, że mamy włączone światła gdy otwieramy drzwi kierowcy.
Sprawcą okazała się spalona żarówka w schowku, po jej wymianie wszystko wróciło do normy :)

Po czasie doszedłem do wniosku, że zakup jasnych dywaników welurowych to nie do końca był dobry pomysł.
Owszem wyglądają ładnie, ale mnie osobiście podrowadzają do szału bo widać na nich wszystko.
Odechciało mi się już ciągle je czyścić więc kupiłem też OEM, ale czarne :)

Koszt?
139zł

czarne dywaniki 1.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2014, 17:51
Posty: 1834 (8/18)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red

Postprzez ezg_siwy » 27 lip 2021, 07:08

Pytanie – przy poprzednim malowaniu zderzaka wymienili Ci ślizgi z przodu? Bo widzę, ze dość ładnie Ci zderzak siedzi.
Mój pieje, zwłaszcza z lewej i już zamówiłem nowe ślizgi – montaż w przyszłym tygodniu.
Jest: Mazda 3 Kintaro

MX-5 NA

Była: Mazda MX-5
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2014, 11:58
Posty: 1034
Skąd: Zgierz / Warszawa
Auto: Mazda 3 Kintaro

Postprzez chmielu_KL » 27 lip 2021, 12:21

Z papierów wynika, że nie. Mało tego zdejmowałem zderzak sam z 5x jak robiłem ringi i wszystko ładnie dolega nadal.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2014, 17:51
Posty: 1834 (8/18)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red

Postprzez chmielu_KL » 7 sie 2021, 09:44

Zbieram się za dołożenie grzania pupy :)
Jakieś maty na siedzisko oraz oparcie macie godne polecenia? Nie ukrywam, że jest tego sporo. Znalazłem komplet na 2 fotele 4 maty, ale z 5 stopniowa regulacja, a będzie to wszysto na oryginalnym panelu od grzania, który ma 3 stopnie mocy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2014, 17:51
Posty: 1834 (8/18)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy

cron