Mazda3 BM SH-VPTS '14 Sport Nav + Eibach

BP / BN / BM / BL / BK

Postprzez sylwia323F » 17 paź 2018, 07:33

Piękna Śnieżynka <serduszka> tylko ta kierownica nie po właściwej stronie ;)
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 17:20
Posty: 799 (52/35)
Skąd: Kobyłka, Marki k/Warszawy
Auto: jest: Mazda 3 BM 2014r.,
Opel Speedster Piwa,
było: Mazda 323 F 1,3 1999r.,
Citroen C2 1,6l VTS 2006r. Piwa:–)

Postprzez wiciu32 » 17 paź 2018, 08:57

A ten interwał wypalania DPF co 250 km to przy jakiej jest eksploatacji? Miasto/trasa?
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2017, 14:02
Posty: 30 (1/0)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 BL 2.2 MZR-CD 185 KM '09

Postprzez darrecki » 17 paź 2018, 09:57

Nie śledzę teraz DPF, zwyczajnie się do niego przyzwyczaiłem. Przed deaktywacją EGR miałem bardzo powtarzalne 200km miasto 250 km trasa. Teraz na wakacjach potrafiłem dobić do 360km w trasie. Miasto raczej się nie zmieniło z racji krótkich, 3km dojazdów do pracy. I tak, auto daje radę – jeszcze się filtr nie zatkał, a i oleju nie przybywa. Tylko jak przyjdzie czas na wypalanie (a moje ucho w jedzie miejskiej potrafi wyłapać kiedy ma ono miejsce) jadę do domu okrężną drogą.
Te 250km o których wspomniałem to przebieg podzielony przez liczbę cykli regeneracji filtra.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez Norreca » 17 paź 2018, 10:16

Nie wiem na 100% ale nie sadze iz auto posiada analize w jakim trybie sie porusza, w BL R2 mialem wypalanie co rowne 320km obojetnie jak i gdzie je robilem.
Obrazek
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 12:17
Posty: 1915 (84/101)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3

Postprzez darrecki » 17 paź 2018, 10:26

Wszystko zalezy od parametru PM_GEN, jak ten osiagnie 5.7-5.8 to aktywuje process – jak w zegarku.
A krótkie odcinki szczególnie na niedogrzanym silniku powoduja wieksza produkcje sadzy (wynalazek Sky-D zwany EGR bypass, ktory jest w zasadzie caly czas otwarty ma w tym swoj udzial), wiec i PM_GEN szybciej rosnie. To tak z doswiadczenia.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez Norreca » 17 paź 2018, 10:54

moze to poprawili bo jak mowilem u mnie nie mialo kompletnie znaczenia gdzie i jak jade... zawsze co 320km wypalanie i widac to odrazu na zuzyciu chwilowym kolo 1-1,5 wiecej bylo :)
Obrazek
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 12:17
Posty: 1915 (84/101)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3

Postprzez gaffel » 17 paź 2018, 21:22

Jesteś pewny, że xenony w przedliftach sa adaptacyjne? Ja nie zauważyłem, żeby "pracowały" <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2013, 19:11
Posty: 245
Skąd: Salzburg/ Nowy Sącz
Auto: Mazda3/G120/Revolution (2015)

Postprzez wiciu32 » 17 paź 2018, 21:24

Ok, dzięki za wszystkie informacje. Swoją drogą to te DPFy w 2.2 mają małą pojemność, skoro tak często się wypalają. W dieslach Alfy/Fiata/Opla przy eksploatacji w trasie zdarza się wypalanie nawet co 900-1000 km.
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2017, 14:02
Posty: 30 (1/0)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 BL 2.2 MZR-CD 185 KM '09

Postprzez darrecki » 17 paź 2018, 21:31

gaffel napisał(a):Jesteś pewny, że xenony w przedliftach sa adaptacyjne


Bo są takie i takie. W UK wersja Sport miała adaptacyjne, wersja SE-L zwykłe. W PL zapewne też tylko SkyPassion miał adaptacyjne.
U mnie przy każdym rozruchu rozglądają się na boki.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez darrecki » 16 lip 2019, 17:12

Po założeniu hamulców z 6 na przód w 2018r, nadszedł czas zakończyć projekt i założyć na tył w 2019. Póki co przód spisuje się bardzo dobrze – czyli się jeszcze nie pokrzywił ani specjalnie nie zużył.
Przebieg 85 tyś km, póki co z tyłu tarcze i klocki oryginalne. Na tarczach zero śladów zużycia (a się już 2x zwichrowały), na klockach zostało może 1.5-2mm okładziny. Wszystkie równo zużyte, bo były rozbierane i smarowane co rok.
Po założeniu wygląda to tak:
Rotor.jpg

Zacisk.jpg


A tu porównanie tarczy oryginalnej i nowej:
3vs6.jpg

3vs6 2.jpg


Wszystko plug and play, aż się zdziwiłem, że nawet nie trzeba było regulować ręcznego. A czy było warto? Zobaczymy...
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez maestro81 » 16 cze 2021, 22:21

No tu mnie jeszcze nie bylo <lol> <lol>

Tyle czasu a Twoja Madzialena przechodzila bokiem przed moim okiem <rotfl>

Jak sprawuje Ci sie AndroidAuto ? poza wymienionym modulem grzebales cos w systemie?
Obrazek

Dobra rada:
Nie wstawaj, kiedy dzwoni budzik.
Oddzwonisz później :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lip 2013, 20:08
Posty: 1297 (26/14)
Skąd: United Kingdom / Piła
Auto: Jest: Mazda6 GL'17
Była: MAZDA6 GH '08 Była: MAZDA 323F SPORT '03

Postprzez darrecki » 17 cze 2021, 17:07

Bo mój wątek jest tak ekscytujący jak posiedzenie parlamentu brytyjskiego :)

Z AA jestem zadowolony, jadę gdziekolwiek dalej to tylko z AA. Nawet parę razy dupsko mi uratowało ostrzegając przed vanem z radarem.
Poza tym jakość radia FM jest tak beznadziejna, że nie daję rady tego słuchać – tylko spotify albo tunein.

Oprócz AA/CP wrzuciłem jeszcze kilka modów, ale akurat to bardziej estetyka niż ergonomia. Da się bez nich żyć

A jak tak patrzę na ten swój mocno biedny wątek, to hamulce z przodu dają radę już 3 rok. Tył też ok, normalnie szacun dla mazdy :)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez piotrekkk1985 » 19 cze 2021, 06:10

Darek czym zaciski malowales?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2010, 21:13
Posty: 843 (1/6)
Skąd: Brzozów
Auto: Mazda 6 GJ 2.2 SH SPORT NAV

Postprzez darrecki » 20 cze 2021, 17:59

W przypadku tyłu to jakimś uniwersalnym podkładem i emalią do silników. Obie kupione w ECP przy jakiejś innej okazji i walały się po szopie.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez darrecki » 30 maja 2022, 08:02

Dawno mnie tu nie było, nudzi mi się w robocie to postanowiłem zaktualizować ten jakże ekscytujący wątek.
Mazda nadal jeździ, śmiem twierdzić, że lepiej niż w 2019r.
W wakacje 2020 padła mi skrzynia biegów, co można by nazwać standardową usterką diesla w manualu.
W skrócie – brak 6 biegu. Początkowo jeszcze bardziej zniechęciło mnie to to mojego konkretnego egzemplarza auta, bo dosyć, że auto całe drgało podczas jazdy przy prędkościach (~120-140km/h) to jeszcze się całkiem spsuło. Efekt końcowy – mega. Winowajcą od początku była skrzynia, a usterka kosztowała mnie jakieś 800PLN (skrzynia + extra 300km po odbiór, montaż we własnym zakresie)

Wczesną jesienią 2021 po przekroczeniu 110kkm przebiegu przyszedł czas na zmianę podkładek pod wtryskami:
Pod pokrywą wszystko w najlepszym porządku, wałek nie wytarty, podkładki nie puszczały.
inj 1.jpg

inj 2.jpg


Z kolei z pierwszymi powiewami ciepłego powietrza wpadł hak, w moim wieku trzeba dbać o zdrowie – ma je zapewnić przejażdżka rowerem 3x do roku :P
hak.jpg


Natomiast kilka tygodni temu wpadł komplet hamulców. Tutaj widać przewagę przedniego zestawu nad tyłem. Przód zrobił 2x więcej kilometrów a zostało więcej klocka. Z braku corocznych przeglądów stanu hamulców (lenistwo) trochę zjadło 1 wewnętrzny klocek, a tarcza przyrdzewiała. Wpadł więc nowy komplet na przód i klocki na tył. Także teraz wszystkie 4 tarcze to Zimmernamy, a klocki to Powerstop Z16.
Gdyby ktoś rozważał EBC yellow, to dajcie sobie spokój – straszne guano. Pyli jak cholera a okładziny znikają w oczach.
bk 1.jpg
Jak widać wpadły też dystanse, oryginały Eibach

bk 2.jpg
Tarcze dedykowane CX-5 z dodatkową wentylacją jak na foto.

bk 3.jpg
Dębice to całkiem niezłe gumy, ale trwałością dorównują klockom EBC. Zdarły się w mniej niż 2 lata... Dla odmiany założyłem teraz EKO Micheliny Primacy 4.


I jeszcze jedna rzecz.
W czasie totalnego lockdownu w kwietniu 2020, gdy drogi były kompletnie puste, mi udało się spotkać BMW przy wjeździe na moją ulicę, jakieś 100 m od domu...
Tak wyglądała biedaczka 3 przed wyjazdem na malowanie
bum.jpg


A tak po. Nowa twarz, wg mnie zdecydowanie lepiej niż oryginał.
grill.jpg


I to by było na tyle. Z racji chorych cen samochodów i obecnym braku jakichkolwiek problemów 3 zostaje ze mną na kolejne lata. Jako, że nie chce rdzewieć jak poprzednia 6 (i spełnia euro 6, więc póki co można wjeżdżać do każdej zielonej strefy), może to być dłużej niż bym chciał <glupek2>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy