Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red – 159,3KM – 188,6Nm /Eibach/Ulter/18''/MPS

BN / BM / BL / BK

Postprzez ezg_siwy » 4 maja 2021, 07:53

Chmielu, zarzucisz nr części samego sworznia? Są jakieś przeciwskazania przed wymianą samego sworznia na rzecz całego wahacza? Chodzi o bezpieczeństwo i prawdopodobieństwo, że te spawy puszczą, czy jak?

PS. Ja tu cały czas zaglądam! Robisz rzeczy, których ja nie zrobię już raczej, a które mi chodziły po głowie ;)
Jest: Mazda 3 Kintaro

MX-5 NA

Była: Mazda MX-5
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2014, 10:58
Posty: 938
Skąd: Zgierz / Warszawa
Auto: Mazda 3 Kintaro

Postprzez chmielu_KL » 4 maja 2021, 08:21

Jasne, wrócę z pracy to podam nr.
Ogólnie chodzi o to, że zgodnie ze sztuką tak się nie powinno robić bo fabryczy jest wprasowany i jak go wyciągniesz to jest ryzyko że gniazdo na sworzen, tzw wieloklin podczas wbijania nowego się "zetrze" powiększy i nowy sworzen będzie miał luz.

Ogólnie to nie spotkałem się z niczym takim, w poprzedniej tak samo wymieniałem same sworznie i po wbiciu nowego luzów żadnych itp nie stwierdzono, ale wieloklin juz trochę się zmienił to trzeba było zabezpieczyć na 3 spawy, aby nie wypadł.

To bardzo miło, że Ty również tu zaglądasz :) <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2014, 16:51
Posty: 1720 (8/18)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red

Postprzez ezg_siwy » 4 maja 2021, 12:58

Dzięki, tak myślałem, że w tym rzecz. A na przeglądach się o to nie czepiają – w sensie o te spawy?

Nie dziękuj, fajnie, że ktoś jeszcze dłubie w tych maździnkach. Nie da się ukryć, że ta gałązka forum trochę przymiera. Nie wiem czy to kwestia fejsa, czy wszyscy się na 6 albo inne auta poprzesiadali?
Jest: Mazda 3 Kintaro

MX-5 NA

Była: Mazda MX-5
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2014, 10:58
Posty: 938
Skąd: Zgierz / Warszawa
Auto: Mazda 3 Kintaro

Postprzez Anne » 4 maja 2021, 15:58

To wszystko Facebook ...
Początkujący
 
Od: 4 maja 2021, 15:45
Posty: 2
Auto: Mazda 3 2 pokolenie / 5-drzwiowy Hatchback / 2.0 benzynowy z bezpośrednim wtryskiem / 2013

Postprzez chmielu_KL » 4 maja 2021, 16:53

Diagnosta sam powiedział, że jak tylko sworznie do wymiany to, żeby je wymienić bo to bez sensu kupować cały wahacz.

Chyba zależy tak naprawdę na kogo się trafi :) może mieć jakieś ale, ale jeżeli element wymienny i sprawny to nie powinien odmówić podbicia pozytywnego przeglądu. W czerwcu mam przeglad to zobaczymy jak będzie ;p

No forum upada to widać bardzo, nie ma co się dziwić taki fb jest dużo wygodniejszy/szybszy w użytkowaniu... Tak samo jak ogólnopolskie zloty upadły bo tylko nudne tory i nic więcej :/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2014, 16:51
Posty: 1720 (8/18)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red

Postprzez ezg_siwy » 5 maja 2021, 09:38

Zabawne, bo technologia, która miała zbliżać ludzi, de facto ich od siebie oddala...
Ja mam zaraz przegląd mx-5 i muszę parę rzeczy ogarnąć przed, bo będą stękać ;–)
Jest: Mazda 3 Kintaro

MX-5 NA

Była: Mazda MX-5
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2014, 10:58
Posty: 938
Skąd: Zgierz / Warszawa
Auto: Mazda 3 Kintaro

Postprzez deejayija » 14 maja 2021, 05:57

ezg_siwy napisał(a):A na przeglądach się o to nie czepiają – w sensie o te spawy?

chmielu_KL napisał(a):Diagnosta sam powiedział, że jak tylko sworznie do wymiany to, żeby je wymienić bo to bez sensu kupować cały wahacz.

Chyba zależy tak naprawdę na kogo się trafi :) może mieć jakieś ale, ale jeżeli element wymienny i sprawny to nie powinien odmówić podbicia pozytywnego przeglądu. W czerwcu mam przeglad to zobaczymy jak będzie ;p


U mnie na tegorocznym przeglądzie było to sprawdzane i bez żadnych uwag – tak jakby miało właśnie tak być...
Tak więc spokojnie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2018, 09:48
Posty: 177
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 BK Hatchback Z6 1.6 105KM 2005

Postprzez Piotrek_154 » wczoraj, 10:43

chmielu_KL napisał(a):wymiany kompresora klimatyzacji na nowy
p


Miej na uwadze, że przy wymianie kompresora zaleca się płukanie układu oraz wymianę osuszacza. Ja wymieniałem kompresor na regenerowany i było to w warunkach gwarancji, że musisz wymienić osuszacz i zrobić płukanie. Koszt w Łodzi był koło 1000 z nabiciem klimy i nową chłodnicą. Regenerowany kupiłem bo do 1.6 nowy 1800 kosztował, a regenerowany 800.
Best ET: Czaplinek '15 17,813, Ryki '15 17,808
Moderator EC/NM
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 12 lip 2014, 14:21
Posty: 865 (39/14)
Skąd: Łódź
Auto: 3 BK '05r HB 1.6 Z6-VE
MX-3 KL-DE

Postprzez chmielu_KL » dzisiaj, 17:35

Dziwne, że do 1.6 kompresor jest droższy niz do 2.0

Tak czy siak na chłodzenie nie narzekam tylko te dźwięki jakie wydaje kompresor czy jest włączony czy wyłączony, a że to na jednym pasku to łożysko w nim pracuje cały czas i daje już o sobie znać.

Na razie regeneracja kompresora potem się zobaczy, w pracy ogarnę resztę rzeczy z klima tak więc coś się zaoszczędzi :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2014, 16:51
Posty: 1720 (8/18)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy