

www.mazdaspeed.pl
Cromiell napisał(a): Najbardziej jestem zadowolony z wycinki filtra FAP (lub DPF jak kto woli...). Średnie spalanie to uwaga uwaga... 4,7 ON/100km![]()
Niestety lekko dymi jak da się buta, no ale... Ponoć diesel musi dymić
Cromiell napisał(a):Niestety lekko dymi jak da się buta, no ale... Ponoć diesel musi dymić
Świetnie, sprawdźmy, co tak naprawdę wydobywa się z wydechu auta z wyciętym DPF-em. Do SKP zawieźliśmy dwa prawie identyczne Fiaty Bravo 2.0 Multijet/165 KM. Prawie, bo srebrny miał na pokładzie filtr, właściciel czarnego pozbył się całej „ekologii”: DPF-a, zaworu EGR i klap wirowych. Porównanie wyników zaskakuje podwójnie.
Po pierwsze, egzemplarz bez filtra bez problemu przeszedł badanie zadymienia. Polska norma jest bardzo liberalna i póki się nie zmieni, właściciele aut bez DPF-a są bezpieczni podczas badania na SKP.
Po drugie, Bravo z usuniętą „ekologią” emituje do atmosfery mniej CO2, ale to akurat dość łatwo da się wytłumaczyć – silnik z usuniętym zaworem EGR pali nieco mniej. Zapewne gdyby sprzęt stosowany przez SKP pozwalał zmierzyć emisję tlenków azotu, nie byłoby już tak różowo...
Za pomoc dziękujemy firmom FCA Poland i SKP Auto Speed Norbert Kruczek, ul. Kozielska 608, Gliwice.
macvas napisał(a):Każdy ma tu swoje racje. Jeden chce jeździć, drugi chce żyć na zielono,
08.2016 – montaż żarówek LED Cree H7 2x3600lm/30W 6000K
Pawko_6 napisał(a):08.2016 – montaż żarówek LED Cree H7 2x3600lm/30W 6000K
Jak się sprawują?
No więc po kolei... Nigdy nie lubiłem w ładnie porobionym aucie żółtawego oświetlenia, więc mam w swojej historii sporo spalonych żarówek chińskich, philipsa, osram, tungsram i wszelkich innych o barwie "pseudo ksenonowej".
Co do Twojego pytania – świecą wg mnie najlepiej z obecnie dostępnych LEDów. Nie mam porównania do HIDów, ale te LEDy które mam ja spokojnie można porównać do świateł ksenonowych, które były wsadzane do samochodów 3-4 lata temu (oczywiście nie ma co porównywać do najnowszej technologii). Na sucho działają genialnie. Poza tym auto wygląda świetnie – z bliska jest krystaliczna biel, z daleka lekka poświata niebieskiego w zależności od kąta padania światła tak jak to jest w LEDach montowanych fabrycznie. Co do jazdy na mokro to wiadomo, że żadne światło nie da takiego doświetlenia jak na suchym, ale porównując np do jazdy na H7 o ksenonowej barwie to jest różnica. Nie jest to jazda po ciemku jak w przypadku żarówek pseudo ksenon.![]()
Taka uwaga... W mojej BK po zamontowaniu LEDów wydawało mi się, że świecą zbyt krótko. Możliwe, że grot nie wpasowuje się odpowiednio w soczewkę (kąt załamania). Dlatego zrobiłem taki zabieg, iż ustawiłem sobie poziomowanie świateł w pozycji 1 po czym podkręciłem ręcznie klosze do pozycji 0. W ten sposób jeżdżąc na 0 mam większe doświetlenie, a w razie obciążenia pojazdu mam jeszcze 3 pozycje do regulacji. Oczywiście po takim ręcznym zabiegu trzeba przejechać się (w nowej pozycji świateł) na stację diagnostyczną i sprawdzić, czy nie będziesz oślepiał.
Cromiell napisał(a):Nie sądziłem, że wyleje się taka fala nienawiści...
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości