Założenie wątku z moją Mazdą w roli głównej było jednym z noworocznych postanowień
(jakże ambitnych
Krótko na temat wyposażenia:
[] wersja Active Sport
[] el. szyby i lusterka
[] Climatronic
[] komputer pokładowy
[] 6 poduszek powietrznych + kurtyny
[] 5-cio biegowa, manualna skrzynia biegów
[] przednie lampy soczewkowe/tył led
[] halogeny
[] ABS/DSC
[] centralny zamek + immobilizer
[] felgi aluminiowe (zima 15" [MAM W2]– lato 16" [Mazda])
[] radio CD/MP3
[] skórzana wielofunkcyjna kierownica
[] podgrzewane fotele
[] podłokietnik
[] ISOFIX
[] kolor nadwodzia Black Mica [kod 16W]
Historia "naszej miłości"
Data pierwszej rejestracji: 6.10.2008
Kraj pochodzenia: Niemcy [Limbach-Oberfrohna]
Ostatnia wizyta w ASO: 139 492 km
Przebieg w momencie zakupu (10.10.2013): 160 335 km
Przebieg na dzień 30.12.2013: 165 338 km
Planowane modyfikacje:
+ końcówka wydechu (średnica 8 lub 10) /zrobione/
+ malowanie zacisków (prawdopodobnie czerwień)
+ nakładki na pedały + podstopnica /zrobione/
+ lepsze audio
+ wiosną przyciemnienie szyb – tył + boczne /zrobione/
+ zakup i montaż nakładek progowych
+ polerka maski /zrobione/
Co zrobiłem do tej pory:
+ wymiana oleju
+ wymiana wszystkich filtrów
+ wymiana oświetlenia podsufitki i tablicy rejestracyjnej na ledowe
+ oczyszczenie i zabezpieczenie większości śrub, na których występował rdzawy nalot pod maską
+ oczyszczenie i malowanie zamka maski
+ oczyszczenie zacisków
+ teflonowanie karoserii
Zdjęcia (obiecuje systematyczną aktualizację













----------------------------------------------------------------------------------
U P D A T E
02-12-2014
Ostatni post w moim wątku pochodzi z 5 lutego 2014 więc najwyższy czas na małą aktualizację tematu
Wrzucam kilka fotek poglądowych, przez 11 miesięcy Madeleine przeszła kilka modyfikacji.




Jak dwie krople wody

Przebieg na dzień 17.11.2014


Poniżej przedstawiam listę modyfikacji:
– podstopnica + nakładki (sierpień 2014)

– końcówka Ulter N1-90RS (lipiec 2014)

– przyciemnione szyby boczne oraz tylna – folia 75% Predathor
– wszystkie emblematy pomalowane na kolor czerwony – PLASTIDIP
– na malowanie i montaż czekają niecierpliwie listwy progowe /podziękowania dla krzysiek3d
–usunięty filtr cząsteczek stałych – Kreator Mocy
–podniesienie mocy do 136 KM i 278,8 Nm – Kreator Mocy


Kilka słów na temat wizyty w KM:
Auto mniej więcej w połowie września zaczęło wykazywać znacznie większy apetyt na paliwo. Średnie spalanie w granicach 7,5 – 7,8l/100 przy tym silniku nawet biorąc pod uwagę cięższą prawą nogę budziło mój niepokój. Niebezpiecznie wzrastał również poziom oleju w silniku, jednocześnie dało się odczuć spadek mocy. Komputer kilkukrotnie dał znać o przytkanym FAP'ie więc zdecydowałem się na usunięcie raz na zawsze tego wynalazku.
Obecnie auto spala 5,5 – 6l/100 w zależności od charakteru trasy i nastroju kierowcy. Przyspiesza płynnie, na każdym biegu jest pewien zapas mocy. 27 KM robi wyraźnie odczuwalną różnicę
----------------------------------------------------------------------------------------------
UPDATE 23-11-2015
Od ostatniego posta w tym temacie minęło ponad 30 tys. km więc czas najwyższy na odrobinę świeżości.
"M" sprawuje się bez zarzutów, kilka tygodni temu wymieniony został zawór dawkujący, to właściwie jedyna usterka.
Serwis w sierpniu objął:
-- komplet klocki+tarcze od TRW,
-- filtry+płyny,
-- rozrząd+pompa wody.
Wpadło też kilka nowych gratów:
-- CB od Presidenta, model Teddy + antena Sirio Omega,
-- Sprężyny Eibach -30mm,
-- zderzak tył z MPSa,
-- żółta folia na halogenach,
-- czarny PlastiDip na emblematach,
-- wkładka K&N,
-- 17" felgi z Mazdy mx5 (nr. katalogowy 9965-38-7070)
-- Opony KUMHO ECSTA SPT KU-31 205/45 R17,
-- Opony Nokian WR-D4 205/55 R16 na zimę.
We wrześniu napisany został od podstaw nowy program, gdyż "specjaliści" z Kreatora Mocy wycięli tablicę błędów i wgrali gotowca...
Jeszcze w tym tygodniu wybieram się na hamownię więc wrzucę tu pewnie wykres. Poniżej kilka fotek, na porządną sesję przyjdzie pewnie poczekać do wiosny :/
Pozdrawiam




