http://m.ebay.co.uk/itm/360847484925?nav=SEARCH
Wysłane z mojego LT30p przy użyciu Tapatalka
Mazda3 BK LF 2008 2.0 150KM Sport
1, 2
W ramach walki z przykrym zapachem z nawiewów przy włączonej klimie na pierwszy ogień poszedł filtr kabinowy MANN CU 22 001-2. Wymieniłem go wczoraj z pomocą filmiku
Niestety posiadacze wersji JDM są pokrzywdzeni, gdyż dostęp do filtrów jest utrudniony i ciężko jest usunąć stamtąd zanieczyszczenia jak choćby liście. Samochody RHD mają dojście do filtrów po stronie pasażera. Żeby w ogóle dostać się do filtra trzeba odkręcić te 4 wkręty:

Niestety otwór jest dużo mniejszy i nie można tam nawet włożyć ręki:

Wielkość otworu widać po zaślepce:

Do oczyszczenia posłużyłem się takim oto wynalazkiem:

Do kupienia są takie końcówki:
Niestety nie udało mi się usunąć wszystkich zanieczyszczeń.


Przed / Po
Koniecznie zapamiętajcie ułożenie filtrów:

Kolejny etap to serwis klimy w ATS Euromaster gdzie kupiłem voucher z Amazon Local. Koszt £33. Dam znać o efektach.
Niestety posiadacze wersji JDM są pokrzywdzeni, gdyż dostęp do filtrów jest utrudniony i ciężko jest usunąć stamtąd zanieczyszczenia jak choćby liście. Samochody RHD mają dojście do filtrów po stronie pasażera. Żeby w ogóle dostać się do filtra trzeba odkręcić te 4 wkręty:
Niestety otwór jest dużo mniejszy i nie można tam nawet włożyć ręki:
Wielkość otworu widać po zaślepce:
Do oczyszczenia posłużyłem się takim oto wynalazkiem:
Do kupienia są takie końcówki:
Niestety nie udało mi się usunąć wszystkich zanieczyszczeń.
Przed / Po
Koniecznie zapamiętajcie ułożenie filtrów:
Kolejny etap to serwis klimy w ATS Euromaster gdzie kupiłem voucher z Amazon Local. Koszt £33. Dam znać o efektach.
- Od: 30 sty 2014, 01:10
- Posty: 50 (1/1)
- Skąd: Northampton / UK
- Auto: Mazda3 2.0 150KM Sport 2008
Jako że sam nie byłem pewny wspomogłem się forum. Instrukcja zaleca akumulator 40AH/5AH lub 52AH/5AH. Pozwolę sobie przytoczyć słowa kolegi Grzyby:
Poza tym w UK każdy samochód ma przypisany numer rejestracyjny (informuje o dacie pierwszej rejestracji, w Polsce o miejscu rejestracji) do końca swojego żywota i kupując części samochodowe szuka się ich dla konkretnego egzemplarza podając numer rej. W moim przypadku były to akumulatory od 60-63Ah.
Mazda zawsze podaje pojemność akumulatorów w instrukcji dla 5h prądu rozładowania.
A wszystkie akumulatory dostępne na rynku mają pojemność podawaną dla 20h prądu rozładowania.
Czyli – jeśli w instrukcji jest podana pojemność 52Ah/5h to szukamy na rynku akumulatora o pojemności około 60Ah.
Poza tym w UK każdy samochód ma przypisany numer rejestracyjny (informuje o dacie pierwszej rejestracji, w Polsce o miejscu rejestracji) do końca swojego żywota i kupując części samochodowe szuka się ich dla konkretnego egzemplarza podając numer rej. W moim przypadku były to akumulatory od 60-63Ah.
- Od: 30 sty 2014, 01:10
- Posty: 50 (1/1)
- Skąd: Northampton / UK
- Auto: Mazda3 2.0 150KM Sport 2008
Mały jubileusz...
Dopisano 5 mar 2015, 23:21:
Jak już ktoś kiedyś pisał posiadanie Mazdy jest nudne, szczególnie dobrze wyposażonej wersji, bo nie ma co dokładać.
Postanowiłem więc zadbać o wizualną stronę. Po wielu godzinach lektury auto detailingu postanowiłem zrezygnować z myjni za "piątaka" i doprowadzić Mazdę do lepszego stanu. Z powodu braku garażu czekam teraz na lepszą pogodę uzbrojony w potrzebne kosmetyki:
Na razie dało radę umyć na zewnątrz po zimie plus zakamarki i wnęki:
Przed
Po
50/50 wnęka klapy bagażnika
Teraz na lepszą pogodę czekam z dekontaminacją, glinką i sealantem. Wiosno przychodź...
- Od: 30 sty 2014, 01:10
- Posty: 50 (1/1)
- Skąd: Northampton / UK
- Auto: Mazda3 2.0 150KM Sport 2008
Kilka aktualności:
09.04.15 – wycieraczki Valeo VM 318
11.04.15 – filtr powietrza Mann C2841
13.05.15 – 2 X Hankook XL Ventus Prime 2 K115
postojówki przednie Philips Blue Vision W5W
10.07.15 – wymiana oleju i filtra Valvoline Oilsynpower 5w30 i Mann oraz podkładka pod korek 14x20x1.5
09.04.15 – wycieraczki Valeo VM 318
11.04.15 – filtr powietrza Mann C2841
13.05.15 – 2 X Hankook XL Ventus Prime 2 K115
postojówki przednie Philips Blue Vision W5W
10.07.15 – wymiana oleju i filtra Valvoline Oilsynpower 5w30 i Mann oraz podkładka pod korek 14x20x1.5
- Od: 30 sty 2014, 01:10
- Posty: 50 (1/1)
- Skąd: Northampton / UK
- Auto: Mazda3 2.0 150KM Sport 2008
Wczoraj zmieniałem klocki z tyłu, po lewej stronie zewnętrzny był zjechany do metalu a wewnętrzny ledwo zużyty. Ciężko było wyjąć też prowadnice z gumowych tulei. Wniosek z tego że zacisk nie przesuwa się po zwolnieniu hamulca i zewnętrzna okładzina się zużywa.
Teraz pytanie czy zestaw naprawczy z gumowymi tujekami powinien wystarczyć by rozwiązać problem?
Ps. Narzędzie uniwersalne do wciskania tłoczka pasuje po spiłowaniu pinów z zewnątrz.
Teraz pytanie czy zestaw naprawczy z gumowymi tujekami powinien wystarczyć by rozwiązać problem?
Ps. Narzędzie uniwersalne do wciskania tłoczka pasuje po spiłowaniu pinów z zewnątrz.
- Od: 30 sty 2014, 01:10
- Posty: 50 (1/1)
- Skąd: Northampton / UK
- Auto: Mazda3 2.0 150KM Sport 2008
-
Maciek
- Od: 17 sie 2013, 20:33
- Posty: 2298 (24/111)
- Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
- Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości