Wiosenna zmiana obuwia połączona z wymianą łączników FEBI i gum stabilizatora zakończona


Ceny poszczególnych części:
• 2x Łącznik przód FEBI FE22408 – koszt 65zł/szt
• 2x Łącznik tył FEBI FE27299 -koszt 65zł/szt
• 2x Guma stabilizatora przód Mazda OEM – koszt 22zł/szt
• 2x Guma stabilizatora tył Mazda OEM – koszt 25zł/szt
Dopisano 4 maja 2013, 16:54:Od dłuższego już czasu przymierzam się do poprawy wygłuszenia słabo wytłumionych fabrycznie elementów madzi, a ponieważ nie mam w tej dziedzinie praktyki, to postanowiłem zacząć od najmniej wymagającego elementu czyli maski silnika. W dużej mierze bazowałem na zakupieniu oryginalnego wygłuszenia maski które niestety w egzemplarzach mazd przedliftowych z silnikiem benzynowym nie było montowane. Sprawa zakupu nie okazała się jednak zbyt prosta biorąc pod uwagę, że szukałem używanego wygłuszenia i to w dodatku do sedana który jak wiadomo jest dużo mniej popularny od HB. Dla niebędących w temacie wygłuszenie tak jak sam kształt maski jest inaczej uformowane dla każdego z nadwozi- w sedanie w przeciwieństwie do HB jest bardziej płaskie, mniej wyoblone i posiada więcej punktów mocowań. Po monotonnych poszukiwaniach udało mi się zakupić używane wygłuszenie do sedana 2005 z wersji diesel które według ustaleń nie różni się od tego montowanego standardowo w silnikach benzynowych po lifcie.
Według istoty prawidłowego wygłuszania, aby dodatkowo poprawić parametry oryginalnego wytłumienia kolejnym krokiem stał się zakup dodatkowych mat które miały zostać przyklejone bezpośrednio na blachy maski. W wyniku poszukiwań i cennych podpowiedzi wybór padł ma matę GMS 07 XL która jest matą nanobutylową idealnie spełniającą warunki temperaturowe panujące pod maską, jednocześnie na tyle cienką (2mm), że wejdzie pod oryginalne filcowe wygłuszenie.
• Wymiary potrzebnej maty (GMS) do wyciecia "trójkątów" pomiedzy profile maski to 100x50cm – koszt 60zł
• Używane wygłuszenie maski do mazdy3 sedan – koszt ok. 100zł
• Kołki mocowania maski 13szt (zamienniki) – koszt ok 20zł
Efekty mojej pracy przedstawiam w skrócie poniżej:

Zdjęcie zakupionego wygłuszenia do mazda 3 sedan przed i po odświeżeniu

Lekkie rezultaty można odczuć już po samym oklejeniu maski matami. Zauważyłem, że silnik jest nieco cichszy w wyższym zakresie obrotów -a o to mi właśnie chodziło. Oryginalnego wygłuszenia jeszcze nie założyłem, ponieważ zostało wyczyszczone i z racji mankamentów pomalowane czarnym sprayem. Schnie i czeka na montaż

Myślę, że po jego założeniu akustyka winna się jeszcze zmienić.
Zauważony jeden minus – masa maski się dość mocno zwiększyła
Za jakiś czas zabieram się za tylną klapę i bagażnik, tylko muszę przekalkulować jeszcze jakich materiałów użyć, aby osiągnąć porządane efekty i nie wyczyścic potrfela.
Dopisane 10.05.2013Oryginalne wygłuszenie już zamocowane

Mogę z czystym sumieniem napisać, że połączenie mat i oryginalnego wygłuszenia przyniosło oczekiwane rezultaty. Dźwięk silnika stał się bardziej stłumiony i zdecydowanie mniej słyszalny w kabinie- szczególnie w zakresie powyżej 3 tyś obr. Teraz bardziej przebija się przyjemny pomruk wydechu oraz szumy samego toczenia.