Mazda3 BK LF '05 Top Sport

BP / BN / BM / BL / BK

Postprzez marcin255 » 27 lut 2013, 15:24

KMBak napisał(a):Tyle już pracy włożyłeś, że eMka chyba ma u Ciebie dożywocie.

Raczej tak a przy okazji coś mój kolega wspominał ,ze jego kolega robi [tiiit] fajne wałki sportowe , tylko wtedy trzeba cały rozrząd wymienić
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez rider143 » 27 lut 2013, 19:36

Jaki CR wyszedł?
Nie jeździj za delikatnie bo pierścienie się właściwie nie ułożą.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez marcin255 » 27 lut 2013, 19:44

rider143 napisał(a):Jaki CR wyszedł?


Nic nie mierzyłem
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Grzesiu » 28 lut 2013, 10:24

cr nalezy policzyc, nie zmierzyc, na podstawie danych o srednicy tloka, pojemnosci cylidra, seryjnego CR, no i wartosci o ile zostala splanowana glowica –> uwzgledniajac zalozona seryjnie uszczelke/jaka teraz bedzie zalozona (grubosc).
Mierzymy natomiast np. cisnienie sprezania, lub szczelnosc cylindrow, dla swietego spokoju przede wszystkim po 1tys km zrobilbym to 2. Da pewnosc ze w np. w glowicy wszystko siedzi w gniazdach jak nalezy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2007, 20:31
Posty: 824 (0/3)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mx5 NA 93’ Canada
Rx7 SA 79'
3 BM Nakama
Mx5 ND RF
6 GJ

Postprzez rider143 » 28 lut 2013, 10:27

Grzesiu napisał(a):cr nalezy policzyc
A ja zawsze mierzyłem zalewając gar olejem gdy tłok w DMP i potem w GMP-najdokładniejsza metoda gdy komora spalania jest nieseryjna <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez Grzesiu » 28 lut 2013, 10:32

mylisz kolego;). Proba olejowa, to proba olejowa, kwestia szczelnosci cylindrow, CR nalezy policzyc uwzgedlaniac zmiany w stosunku do seryjnego.

a jakies tam "wlasne" metody, no fajnie, ale jak to sie ma do rzeczywistosci to Twoj dokladnosc, jak Ci olej przez pierscienie nie plynie:P ile Ci zostaje w.. strzykwace? czym to tam lejesz, generalnie bledny tok myslenia.

po to istnieje mozliwosc policzenia CR zeby to zrobic, mowisz "nie seryjna komora spalania" to wlasnie uwzglednia obliczenie CR –> roznice w wysokosci komory –> obnizenie wysokosci przez planowanie, na tym wszystko polega i po to to jest, inne metody to domorosle pomysly, lepsze lub gorsze, liczby to liczby, wymiary nominalne z dokladniscia do dziesietnych sa wystarczajace zeby policzyc to z bledem kilku procentowym, jaki masz blad z tymi olejowymi zabawami? jak mierzysz te ilosc oleju? Jak wplywa gestosc oleju na blad? to po prostu slaby pomysl.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2007, 20:31
Posty: 824 (0/3)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mx5 NA 93’ Canada
Rx7 SA 79'
3 BM Nakama
Mx5 ND RF
6 GJ

Postprzez marcin255 » 28 lut 2013, 11:05

Panowie zmiany pojemności to może 1-2 % , zwiększenie sprężania nie wiem ile dało planowanie 04 mm , skupiłem się na usunięciu przeszkód , nadlewów produkcyjnych , spasowanie kolektorów ( dolotowe w głowicy to nadlew 1.5 mm ) w całej głowicy w połowie kanałów biegła " bruzda " odlewnicza w skrajnych momentach wystawała na 2 mm więc CR jakby nie mierzyć , liczyć wielkim zmianom nie uległo – chyba .

Najważniejsze odczucia z jazdy , autko ciągnie aż miło , na 5 biegu od 40 km/h spokojnie przyspiesza bez żadnych zamuleń , od 3 tys. rpm . jak rakieta , pewnie to placebo ;) ale zobaczymy po hamowni .
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Grzesiu » 28 lut 2013, 15:41

jeżeli
marcin255 napisał(a):CR jakby nie mierzyć , liczyć wielkim zmianom nie uległo


to

marcin255 napisał(a):jak rakieta


to

marcin255 napisał(a):placebo


;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2007, 20:31
Posty: 824 (0/3)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mx5 NA 93’ Canada
Rx7 SA 79'
3 BM Nakama
Mx5 ND RF
6 GJ

Postprzez KMBak » 28 lut 2013, 15:51

Grzesiu napisał(a):jeżeli

marcin255 napisał(a):placebo


;)


Nie, to Sky Active. Polak potrafi.
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 14:36
Posty: 3820 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez rider143 » 28 lut 2013, 22:34

Grzesiu napisał(a):Proba olejowa, to proba olejowa, kwestia szczelnosci cylindrow
Ale ja nie miałem na myśli próby olejowej tylko pomiar CR za pomocą oleju.
Grzesiu napisał(a):a jakies tam "wlasne" metody, no fajnie, ale jak to sie ma do rzeczywistosci to Twoj dokladnosc, jak Ci olej przez pierscienie nie plynie:P ile Ci zostaje w.. strzykwace? czym to tam lejesz, generalnie bledny tok myslenia.
W sprawnym silniku nafta za szybko nie "ucieka" z nad tłoka do miski silnika a ja to robię olejem-zazwyczaj jakiś 5W30. Wcześniej oczywiście odmierzony 1 litr i zważony. Olej do silnika oczywiście strzykawką ale to ile go poszło wynika z wagi oleju jaka pozostała. Więc pomiar ten uważam za wystarczająco dokładny. A czasami jedyny możliwy do obliczenia CR w przypadku nietypowych komór spalania oraz po usuwaniu materiału głowicy wokół zaworów (w celu poprawy wymiany ładunku w cylindrze).
Tu po obniżeniu głowicy CR policzysz bez problemu:
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Ale jak bez oleju zrobisz to w takim przypadku:
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Fajnie Marcin, że usunąłeś wszelkie niedokładności produkcyjne <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez misiak89-89 » 1 mar 2013, 11:24

Bravo! <spoko> Ciekaw jestem teraz wyników z hamowni.
Koordynator Zlotów
 
Od: 20 mar 2010, 18:01
Posty: 1804 (19/17)
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323f BA GT KL
323 BG GT BP

Postprzez marcin255 » 4 mar 2013, 20:37

Wczoraj w trasie kamień i prawy halogen poszedł się ...... , szkło popękane na szczęście nie rozpadło się
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez madozi » 6 mar 2013, 22:53

kurcze stary ty to masz zdrowie z tymi poprawkami(trochę mnie tu nie było)wielki szacun będe miał jak co skarbnice wiedzy :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2011, 12:26
Posty: 100 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: była Mazda 6 MZR-CD 136
jest M3 Top Sport 2003r

Postprzez marcin255 » 6 mar 2013, 23:09

madozi napisał(a):będe miał jak co skarbnice wiedzy :D


służę pomocą :)
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez piotrekkk1985 » 6 mar 2013, 23:56

Marcin gratki za zapal i efekty. Az milo popatrzec jak nasz silniczek wyglada od srodka. A twoj teraz to lepiej niz z fabryki ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2010, 22:13
Posty: 843 (1/6)
Skąd: Brzozów
Auto: Mazda 6 GJ 2.2 SH SPORT NAV

Postprzez tomek-waw » 7 mar 2013, 00:00

No ładny kawał roboty.

misiak89-89 napisał(a):Ciekaw jestem teraz wyników z hamowni.

No właśnie, kiedy ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 01:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Postprzez marcin255 » 7 mar 2013, 00:14

tomek-waw napisał(a):No właśnie, kiedy ?


Jeszcze z 500 km a potem chwila prawdy
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Wojtek » 7 mar 2013, 00:33

czyli w weekend :D
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17520 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez lukaszm » 7 mar 2013, 00:34

to co robimy obstawiamy jaki będzie przyrost mocy? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez marcin255 » 7 mar 2013, 00:37

przy tym co robiłem 3-5 % byłbym szczęśliwy , cel to 170 KM i 200 Nm
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: PitrekT i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy