Strona 1 z 2

Mazda6 Sport GG L3 '03

PostNapisane: 20 kwi 2010, 10:50
przez Topaz
Kolejna moja Mazda. Tym razem zwyczajna "szóstka" w benzynie z silnikiem 2.3 litra. Pełno takich wszędzie ale co tam. Zawsze to nowsze niż 17stoletnia MX6, która zresztą też pomyka po polskich drogach i z Białegostoku powędrowała.... do Białegostoku :)

Obrazek

Szóstkę nabyłem w normalnej cenie :), hehehehe, czyli powyżej 30k. Szukałem niebitej i ładnej z silnikiem 3l ale nie znalazłem. Więc obniżyłem wymagania mocy do silnika 2.3. Znalazłem taką jak chciałem w wersji Europejskiej, ze Szwecji. Wszystko OK, drugi właściciel, książka serwisowa. Prawie na gwarancji jeszcze :) Wymiany tylko w ASO, potwierdzony przebieg i takie tam.

Mazdę tę mam już od stycznia 2010 i jak na razie nie trzeba było w niej nic naprawiać. Musiałem wyczyścić przepustnicę, wymienić filtr powietrza, zalać nowy olej (Valvoline Syn Power 5W30) oraz wymienić filtr kabinowy, odgrzybić klimkę oraz dopełnić czynnik i to właściwie wszystko. Można powiedzieć, ze autko nie wymagało zadnego wkładu finansowego.

Dostałem letnie oryginalne alusy 17" i nawet nie poobdzierane, bez śladów korozji. Drugi komplet to też alusy 15" z zimówkami. Teraz zmieniłem na letni komplet z oponami Michelin Pilot 215/45R17 i jestem zadowolny.

Zdążyłem też dokonać kilku modyfikacji min. w oświetleniu i w instalacji radiowej, dodałem CB na stałe ale to juz opiszę dokładnie póżniej.

Tymczasem kilka zdjęć:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Re: M6 GG 2.3 L3 Sport 2003r. silver – obecne auto

PostNapisane: 20 kwi 2010, 11:52
przez Topaz
Jak widać w podpisie zmieniłem też podświetlenie deski rozdzielczej – białe jest ładniejsze. Podejrzewam, że w 2001 roku jak projektowane tę deskę to nie zastosowane białych LEDów, gdyż prawie ich jeszcze nie było. A te co mozna było dostać były bardzo drogie i miały krótką trwałość :)

Tak to wyglądało oryginalnie:

Obrazek

A tak to wygląda po zrobieniu (większe niż w podpisie):

Obrazek

:) Powinna być akcja serwisowa na wymiane koloru podświetlenia deski :) :)

Re: M6 GG 2.3 L3 Sport 2003r. silver – obecne auto

PostNapisane: 20 kwi 2010, 18:27
przez ADHD
Ładne sreberko, koła słuszne, wszystko <spoko>
Jeszcze tylko mały glebisz.
Podświetlenie wg mnie wygląda dużo lepiej.

Re: M6 GG 2.3 L3 Sport 2003r. silver – obecne auto

PostNapisane: 21 kwi 2010, 08:22
przez Siw-y
Podświetlenie o wiele lepsze od ori <spoko>

Auto jak każda szóstka, ma coś w sobie :P

Re: M6 GG 2.3 L3 Sport 2003r. silver – obecne auto

PostNapisane: 21 kwi 2010, 11:44
przez Radex
piękne autko, podświetlenie zegarów bomba! bardzo mi się podoba chociaż ja zrobiłym troszeczkę mniej kolorów, zamiast zielonych strzalek i niebieskiego tla przebiegu zrobilbym np na zolto

autko nie rdzewieje od spodu?? ale jak ze szwecji to chyba dobrze zabezpieczona.. pozazdroscic :)

Re: M6 GG 2.3 L3 Sport 2003r. silver – obecne auto

PostNapisane: 21 kwi 2010, 12:47
przez Topaz
Z tymi kolorami, to strzałki są zielone jak były. :) NIe zmieniałem tam LEDów. Natomiast niebieskie tło licznika jest takie, gdyż filtr, który tam jest miał mocno tłumić czerwony kolor i jest on po prostu niebieski. LEDy pod nim są białe. Nie da się tam uzyskać żółtego koloru. Trzeba byłoby rozwalić cały wyświetlacz.
Tak poza tym to zmieniłem też pokrętła od nawiewów na białe i szybko wróciłem do czerwonych. Zmiana jest tylko taka, że zamiast zarówek mam tam teraz diody LED białe z nałożonymi oryginalnymi kapturkami z żarówek.
Z białych podświetleń mam jeszcze przyciski po obu stronach wyświetlacza.

Od spodu rdzy nie zauważyłem, błotniki nad kołami też już były robione – tak ocenił mi kolega Realski. Więc pewnie były robione. Nie mam pojęcia. Dla mnie wyglądąją normalnie. A rdza i tak wyjdzie prędzej czy póżniej. Jakieś tam deliktane przebrązowienia występują na końcach blach błotnika. W innych mijescach nie znalazłem jeszcze rdzy.

Re: M6 GG 2.3 L3 Sport 2003r. silver – obecne auto

PostNapisane: 21 cze 2010, 23:22
przez Globy
Piękne fotki i piękna "szóstka" w oryginalnym wypuście – ze spojlerem i na fabrycznych 17-stkach wygląda super <usmiech> Niech się dobrze jeździ, europejska wersja 2.3 to lepszy wybór niż amerykańskie 3.0 ;) Dorzuć jakieś foty wnętrza.

Re: M6 GG 2.3 L3 Sport 2003r. silver – obecne auto

PostNapisane: 25 cze 2010, 11:17
przez Topaz
Dorzuce, chcoiaz wnetrze to jak w kazdej szostce :) Ale postaram sie moze dodac do niego jakis element damski :) Zawsze to bedzie bardziej cieszylo oczy :)

Re: Mazda6 Sport GG L3 '03

PostNapisane: 8 wrz 2010, 11:08
przez Radex
co tam slychac u Madzi? pokaz jej wnetrze :) :D

Re: Mazda6 Sport GG L3 '03

PostNapisane: 8 wrz 2010, 11:11
przez Topaz
No i mnie dopadli, a taki tu byl spokoj i zastoj. Ech...

Zdjecia wnetrza gdzies tam sa, chwilowy brak czasu nie pozawala na ich obrobke i wrzucenie. Poza tym szostka jak szostka :) te same materialy i kolory. Nie ma czego ogladac :P

Re: Mazda6 Sport GG L3 '03

PostNapisane: 8 wrz 2010, 11:17
przez Radex
przyznaj sie, wstydzisz sie tych plam na siedzeniach ;P <dupa> hahaha

Re: Mazda6 Sport GG L3 '03

PostNapisane: 10 wrz 2010, 12:09
przez Lorento
Radex84 napisał(a):przyznaj sie, wstydzisz sie tych plam na siedzeniach ;P <dupa> hahaha

Sugerujesz ślady po męskim nasieniu na tylnej kanapie? <oczy>

Re: Mazda6 Sport GG L3 '03

PostNapisane: 10 wrz 2010, 12:15
przez Topaz
Nie wiem co kolega sugeruje :) Tez jestem ciekaw, gdyz plam u mnie nie ma :)

Re: Mazda6 Sport GG L3 '03

PostNapisane: 10 wrz 2010, 12:19
przez Lorento
emotikon przy tekście wskazuje nawet na plame po grubszej sprawie....
Radex84 napisał(a):przyznaj sie, wstydzisz sie tych plam na siedzeniach <dupa>
[

Re: Mazda6 Sport GG L3 '03

PostNapisane: 10 wrz 2010, 12:23
przez Radex
nie wnikam i wole nie wiedzieć <lol>

Re: Mazda6 Sport GG L3 '03

PostNapisane: 10 wrz 2010, 12:30
przez Topaz
Radex84, teraz wiemy co ty robisz u siebie na tylnej kanapie <lol>
Inwestuj w gumki, to Ci pozwoli zaoszczędzić na kosztach czyszczenia tapicerki.

Natomiast co do emotki, <dupa>, hmm, nie mam dzieci, ktore mogłyby zrobić kupkę nie tam gdzie powinny.


A tak powaznie to nie mam chwilowo czasu na zdjecia wnatrza.

Re: Mazda6 Sport GG L3 '03

PostNapisane: 11 wrz 2010, 17:44
przez Ania_TM
Radex84 napisał(a):przyznaj sie, wstydzisz sie tych plam na siedzeniach ;P <dupa> hahaha


halo, halo, spokój panowie <faja>

Re: Mazda6 Sport GG L3 '03

PostNapisane: 11 wrz 2010, 20:00
przez Topaz
My juz dawno spokojni :) Widzewianka_TM ale masz swietny avatar.

Re: Mazda6 Sport GG L3 '03

PostNapisane: 14 maja 2011, 10:00
przez Topaz
Dawno nie było aktualizacji..... czas to zmienić.

Historii część dalsza.
Przed zimą mazda dostała nowy akumulator, gdyż oryginalny, siedmioletni panasonic zaczął jakoś opornie kręcić rozrusznikiem z rana. Zakupiłem najtańszą Centrę, hmm, a może nie najtańszą. W każdym razie testuję teraz akumulator o pojemności 55Ah – tak, taki malutki. Przejeździłem na nim zimę, wiosnę i mam nadzieję przejeździć kolejne zimy. :) Ciekawi mnie po jakim czasie padnie. Na razie zachowuje się wzorowo.
Nasz polski drogi zmusiły mnie również do wymiany łącznika stabilizatora od strony kierowcy. Przestało stukać :), a to tylko taka drobna część – koszt 60zł.
Mazda dostała też nowy komplet filtrów – oleju, powietrza i kabinowy (chociaż ten ostatni to juz czwarty od kupna – lubię oddychać czystym powietrzem). Filtr oleju tez już drugi tak jak i olej. Tym razem jadę na oryginalnej Dexelii, a wcześniej zalałem Valvoline. Kolejna wymiana już niedługo.
Co tam jeszcze, aha :) Została dodana instalacja do radia CB na stałe, włącznie z anteną na dachu. Nie rozstaję się teraz z CB (TI 770 i antena Tajfun 27 – o ile nie pomyliłem cyfr). Przez te zmiany antena radiowa została zrobiona na szybie i jest niewidoczna.
W międzyczasie walczyłem z prawym ksenonem. Po wymianie lampki, potem przetwornicy, zrezygnowałem z napraw. Zostawiłem sprawną przetwornicę oryginalną do pozycjonowania, a do świecenia dodałem tanią chińszczyznę. Od tej pory wszystko pięknie działa, nie muszę rozklejać lampy i wymieniać startera – co zresztą jest najdurniejszą ideą jaką widziałem, żeby umieścić cewkę WN w kloszu lampy i nie dać możliwości jej wymiany bez rozklejania samej lampy.
Szóstka dostała też w prezencie instalację LPG :), zmusiły mnie do tego ceny benzyny. Teraz nie narzekam, a cała instalacja wygląda tak:

1. Butla w koło 47 litrów – plastik po obcięciu wystających mocowań pasuje nadal idealnie.

Obrazek

2. Sterownik dowolny – przy tym silniku nie ma większego znaczenia jaki to będzie, polecam Sequela 4cyl.

Obrazek

3. Wtryskiwacze – tylko H2000 (cena około 110zł/szt) i z oznaczeniem zielonym (największy wydatek gazu)

Obrazek

4. Reduktor OMVL Dream XXI N-G MP – wykorzystany ze standardowym ciśnieniem, czyli 2.15 bara i bez podłączonego podciśnienia.

Obrazek

5. Szczegóły montażu – reduktor po stronie pasażera, nad kolektorem wydechowym, filtr fazy gazowej blisko akumulatora, rurki wody bezpośrednio za kolektorem po stronie akumulatora przecięte. Miejsce na centralkę z przodu akumulatora, mocowane do przewodu lub na srubkę. Wtryski wywiercone około 2-3cm przy wejściach wtryskiwaczy benzynowych i mocowane pionowo, rozdzielacz położony w wnęce pod pokrywą z tworzywa. Sonda – nie podłączona. Wlew – oczywiście pod klapką tankowania.

Przy takiej konfiguracji samochód jeździ bezproblemowo. Ciśnienie pracy średnie: 2.2 bara. Wachnięcia maksymalne przy obciążeniu i pompowaniu – odpowiednio 1.6 i 2.7 bara. Więc jak widać podciśnienie do reduktora nie jest potrzebne. Korekty (mnożnik) od 10 do 17 w zależności od średnicy rurek z wtrysków i ich długości. Przy 8mm i 3cm wychodzi 10, a przy rurce 5mm i długości 12cm wychodzi 17. Dodanie czasu na biegu jałowym: 0,3ms. Cisnienie powrotu na benzynę: 1.45 bara, czas zwłoki 0.4s.

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Takie parametry zapewniają idealną pracę tego silnika. Aha, żadnej lubryfikacji, tylko lekko wzbogacona mieszanka, średnio o 0.1 do 0.15ms.

Parametry sprawdzone w kilku M6 z tym silnikiem. Testowane na sterowniku SEQUEL z firmwarem S52 i testowym S54.

Średnie spalanie gazu: miasto 12-13 litrów. Trasa przy 130km/h 9.5-10.5 litra.

Zasięg na ww. butli to od 250 do 350km w zależności od tryby jazdy (miejska lub pozamiejska). Tankowanie – 33-36 litrów.

Mam nadzieję, że komus przydadzą się takie informacje. szczególnie przy obecnych cenach gazu i benzyny (LPG: 2.3zł, PB: 5.2zł).

I kilka zdjęć na koniec:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Chwilowo tyle :)

Re: Mazda6 Sport GG L3 '03

PostNapisane: 27 maja 2011, 21:50
przez Radex
Piękne foty Topaz <spoko> <serduszka>