Mazda6 GY RF '06
Mimo, iż jestem na forum z Wami już od czerwca 2009 to dopiero teraz prezentuję moją Magdę. Zakupiona u sąsiadów za miedzą pod koniec Maja 2009. Szukaliśmy na początku 5tki, ale po przebraniu sterty „okazji” trafiła nam się nasza M6. Żona Teri nadal ubolewa nad zmianą decyzji, ale po dłuższym 'poście' od jazdy gdy wsiadła ponownie za kierownice dostałem tylko sms'a: "Brakowało mi jej" Mówi to samo za siebie jak śmiga się tym wozem.
Do tej pory zrobiliśmy samochodem koło 20k kilometrów. Bez większych problemów. Urwany czujnik temperatury spalin i w konsekwencji uszkodzenie sondy lambda to wynik mojej nieuwagi oraz nieodpowiedniego serwisu. Po wizycie w Mazda Boroń wsio jest jak trzeba. Spalanie to średnio koło 6,7 – 7 litrów.
Poniżej kilka technicznych danych oraz plany na przyszłość:
MAZDA 6 GY 2.0 MZR-CD Sport Exclusive
Urodzona w Hiroshimie w 2006, wersja po FL
Kolor: Czarny Metalic
Silnik: Diesel 2.0 MZR-CD 143PS 360NM
Zakupiona z przebiegiem 86000km
Wyposażenie:
– skórzana tapicerka
– tempomat
– ogrzewanie postojowe (dodatkowy sterownik do standardowego Webasta)
– wspomaganie kierownicy
– kierownica wielofunkcyjna
– klimatyzacja automatyczna
– 6 poduszek powietrznych
– xenony + spryski + poziomowanie
– centralny zamek
– el. Szyby 4x
– el. lusterka + podgrzewane lusterka
– el. fotele + podgrzewanie foteli
– regulowana wysokość kolumny kierowniczej
– alufelgi 16” + 15” zimowe blachy
– audio BOSE (fajnie gra)
– roleta bagażnika z siatka
– dzielona kanapa tylna
Jak do tej pory nie dokonywałem żadnych modyfikacji silnika. Ani nadwozia. Ale to się zmieni niedługo. Z eksploatacyjnych to przegląd przy 100000km z wymianą wszystkich płynów, olei (silnik + skrzynia biegów) oraz filtrów.
Dokonane zmiany do tej pory:
– zmiana felg z serii na 18” od RX8 + Bridgestone Potenza 225/40/18
Z tą modyfikacją to katorga była. Wiedziałem, że felgi będą od RX’a. Szukałem i trafiłem na ogłoszenie ‘kolegi’ Ukman, który to wcisnął mi totalny złom (złodziej!). Po pewnym czasie (jak ochłonąłem po oszustwie) zacząłem nad nimi pracę: wypolerowane ranty i wierzch ramion a reszta na czarno w połysku. Jak wyszło? – sami ocenicie. Mnie się podoba. Choć widać niedociągnięcia.
– zmiana nakrętek oryginalnych na kute nakrętki czarne D1SPEC JDM (osobiście uważam, że warto do tego koloru),
– dołożyłem też chromowane nakładki/oblamówki gniazd klamek wewnętrznych,
– dołożone są dokładki na progi wewnątrz. Teraz są w chromie z napisem Mazda 6,
(mam jeszcze nakładki na lusterka i klamki w chromie, ale nie wiem czy nie będzie tego za wiele? Testowo kiedyś założę i porobię foty)
Byłoby super gdyby udało się:
– dokończyć kompletowanie akcesoryjnego (lekko sportowego) body kitu Mazdy. Zakupiony jest już tylny zderzak i nadkola z osłonami filcowymi (czy jakieś takie – miękkie w każdym bądź razie) oraz boczne dokładki (side skirt’y). pozostaje tylko kwestia zderzaka przedniego oraz nowego systemu spryskiwaczy do xenów (niestety konieczny),
– założyć nowy wydech na dwa tłumiki plus końcówki wydechów (to już po zmianie bodykitu),
– obniżyć lekko zawieszenie,
– dołożyć spojler dachowy,
– przyciemnić szyby (pewnie najpierwsza modyfikacja teraz),
– zmienić lampy na czarne,
– zmienić tarcze hamulcowe na większe i wentylowane oraz klocki i zaciski (głównie chodzi o wygląd, ale oczywiście mają zatrzymywać samochód nie gorzej niż obecne)
– na koniec chciałbym podnieść dynamikę samochodu czyli chiptuning silnika.
Poniżej kilka foto po kolei jak się działo.
Zakup Maj 2009:
Mega Spot Sochaczew 2009:
Tutaj pojechaliśmy całą rodzinką Emilka (starsza córcia) jest fanką Mazdy. Wszędzie widzi mazdy Ale ostatnio zawaliła sprawę, bo od naszej GY bardziej podoba jej się GH :/
A tutaj już zmiany. Właściwie gadżety były już wcześniej, ale otwarcie sezonu w Koninie zmobilizowało mnie do wcielenia zmian w życie:
Najpierw kupiłem nakładki u naszego kolegi forumowego PawełMX – pozdrawiam. Mocowanie na oryginalnych taśmach nie miało sensu. Kupiłem nową taśmę dwustronną do montowania reklam oraz taką plastelinę do przyklejania różnych rzeczy (bardzo dobra): (przepraszam za brud, po sobocie wymienię zdjęcia na 'czyste' )
Teraz mogę w sumie pokazać jak wygląda Magda na nowych felgach. Dzisiaj była akcja mycie. Przerosła mnie niestety. To co było na bocznych drzwiach to masakra. Zakupiony zestaw kosmetyków Meguiars spełnił moje oczekiwania, ale też przerósł mnie czas jaki trzeba poświęcić na pielęgnację wozu. 4h i udało mi się tylko wymyć na zewnątrz, wewnątrz odkurzyć i umyć "z grubsza", usunąć owady i smołę oraz wyglinkować cały samochód. I oczywiście mycie felg i malutkie polerowanko. Muszę powiedzieć, że glinkowanie daje rezultat. Lakier jak szkło. W planach miałem usunięcie rysek i hologramów, nałożenie politury i woskowanie ale na to pewnie przeznaczę kolejny dzień po świętach CAŁY! Na fotce wyglinkowany na razie przód samochodu – widać różnice w odbiciu.
(reszta fotek niedługo)
Do tej pory zrobiliśmy samochodem koło 20k kilometrów. Bez większych problemów. Urwany czujnik temperatury spalin i w konsekwencji uszkodzenie sondy lambda to wynik mojej nieuwagi oraz nieodpowiedniego serwisu. Po wizycie w Mazda Boroń wsio jest jak trzeba. Spalanie to średnio koło 6,7 – 7 litrów.
Poniżej kilka technicznych danych oraz plany na przyszłość:
MAZDA 6 GY 2.0 MZR-CD Sport Exclusive
Urodzona w Hiroshimie w 2006, wersja po FL
Kolor: Czarny Metalic
Silnik: Diesel 2.0 MZR-CD 143PS 360NM
Zakupiona z przebiegiem 86000km
Wyposażenie:
– skórzana tapicerka
– tempomat
– ogrzewanie postojowe (dodatkowy sterownik do standardowego Webasta)
– wspomaganie kierownicy
– kierownica wielofunkcyjna
– klimatyzacja automatyczna
– 6 poduszek powietrznych
– xenony + spryski + poziomowanie
– centralny zamek
– el. Szyby 4x
– el. lusterka + podgrzewane lusterka
– el. fotele + podgrzewanie foteli
– regulowana wysokość kolumny kierowniczej
– alufelgi 16” + 15” zimowe blachy
– audio BOSE (fajnie gra)
– roleta bagażnika z siatka
– dzielona kanapa tylna
Jak do tej pory nie dokonywałem żadnych modyfikacji silnika. Ani nadwozia. Ale to się zmieni niedługo. Z eksploatacyjnych to przegląd przy 100000km z wymianą wszystkich płynów, olei (silnik + skrzynia biegów) oraz filtrów.
Dokonane zmiany do tej pory:
– zmiana felg z serii na 18” od RX8 + Bridgestone Potenza 225/40/18
Z tą modyfikacją to katorga była. Wiedziałem, że felgi będą od RX’a. Szukałem i trafiłem na ogłoszenie ‘kolegi’ Ukman, który to wcisnął mi totalny złom (złodziej!). Po pewnym czasie (jak ochłonąłem po oszustwie) zacząłem nad nimi pracę: wypolerowane ranty i wierzch ramion a reszta na czarno w połysku. Jak wyszło? – sami ocenicie. Mnie się podoba. Choć widać niedociągnięcia.
– zmiana nakrętek oryginalnych na kute nakrętki czarne D1SPEC JDM (osobiście uważam, że warto do tego koloru),
– dołożyłem też chromowane nakładki/oblamówki gniazd klamek wewnętrznych,
– dołożone są dokładki na progi wewnątrz. Teraz są w chromie z napisem Mazda 6,
(mam jeszcze nakładki na lusterka i klamki w chromie, ale nie wiem czy nie będzie tego za wiele? Testowo kiedyś założę i porobię foty)
Byłoby super gdyby udało się:
– dokończyć kompletowanie akcesoryjnego (lekko sportowego) body kitu Mazdy. Zakupiony jest już tylny zderzak i nadkola z osłonami filcowymi (czy jakieś takie – miękkie w każdym bądź razie) oraz boczne dokładki (side skirt’y). pozostaje tylko kwestia zderzaka przedniego oraz nowego systemu spryskiwaczy do xenów (niestety konieczny),
– założyć nowy wydech na dwa tłumiki plus końcówki wydechów (to już po zmianie bodykitu),
– obniżyć lekko zawieszenie,
– dołożyć spojler dachowy,
– przyciemnić szyby (pewnie najpierwsza modyfikacja teraz),
– zmienić lampy na czarne,
– zmienić tarcze hamulcowe na większe i wentylowane oraz klocki i zaciski (głównie chodzi o wygląd, ale oczywiście mają zatrzymywać samochód nie gorzej niż obecne)
– na koniec chciałbym podnieść dynamikę samochodu czyli chiptuning silnika.
Poniżej kilka foto po kolei jak się działo.
Zakup Maj 2009:
Mega Spot Sochaczew 2009:
Tutaj pojechaliśmy całą rodzinką Emilka (starsza córcia) jest fanką Mazdy. Wszędzie widzi mazdy Ale ostatnio zawaliła sprawę, bo od naszej GY bardziej podoba jej się GH :/
A tutaj już zmiany. Właściwie gadżety były już wcześniej, ale otwarcie sezonu w Koninie zmobilizowało mnie do wcielenia zmian w życie:
Najpierw kupiłem nakładki u naszego kolegi forumowego PawełMX – pozdrawiam. Mocowanie na oryginalnych taśmach nie miało sensu. Kupiłem nową taśmę dwustronną do montowania reklam oraz taką plastelinę do przyklejania różnych rzeczy (bardzo dobra): (przepraszam za brud, po sobocie wymienię zdjęcia na 'czyste' )
Teraz mogę w sumie pokazać jak wygląda Magda na nowych felgach. Dzisiaj była akcja mycie. Przerosła mnie niestety. To co było na bocznych drzwiach to masakra. Zakupiony zestaw kosmetyków Meguiars spełnił moje oczekiwania, ale też przerósł mnie czas jaki trzeba poświęcić na pielęgnację wozu. 4h i udało mi się tylko wymyć na zewnątrz, wewnątrz odkurzyć i umyć "z grubsza", usunąć owady i smołę oraz wyglinkować cały samochód. I oczywiście mycie felg i malutkie polerowanko. Muszę powiedzieć, że glinkowanie daje rezultat. Lakier jak szkło. W planach miałem usunięcie rysek i hologramów, nałożenie politury i woskowanie ale na to pewnie przeznaczę kolejny dzień po świętach CAŁY! Na fotce wyglinkowany na razie przód samochodu – widać różnice w odbiciu.
(reszta fotek niedługo)
Welcome to the Internet,
where men are men,
women are men,
and children are FBI agents.
where men are men,
women are men,
and children are FBI agents.
- Od: 4 cze 2009, 09:00
- Posty: 272
- Skąd: Wolbrom
- Auto: Mazda 6 GY, 2.0 CD 143KM(166), Mazda MX-3 2.5 V6 KL-ZE
Ja tylko opis mogę skomentować na chwilę obecną (nie widzę fot na służbówce :/)
Ale zapowiadają się ciekawie
Szczególnie ciekaw jestem felg i tych chromowanych gniazd klamek.
Pogratulować autka
P.S. Który to rok?
P.S.2 Masz 6 poduszek. 8 jest napisów Kurtyna boczna jest jedna na przód i tył.
Ale zapowiadają się ciekawie
Szczególnie ciekaw jestem felg i tych chromowanych gniazd klamek.
Pogratulować autka
P.S. Który to rok?
P.S.2 Masz 6 poduszek. 8 jest napisów Kurtyna boczna jest jedna na przód i tył.
wstrzymaj jeszcze konie już dodaję. Zbierałem się pół roku – daj mi jeszcze chwilę hehe
Już poprawiam te poduszki (trochę mi głupio haha)
Już poprawiam te poduszki (trochę mi głupio haha)
Welcome to the Internet,
where men are men,
women are men,
and children are FBI agents.
where men are men,
women are men,
and children are FBI agents.
- Od: 4 cze 2009, 09:00
- Posty: 272
- Skąd: Wolbrom
- Auto: Mazda 6 GY, 2.0 CD 143KM(166), Mazda MX-3 2.5 V6 KL-ZE
Jak wstawisz fotki tych mega hiper superzajefajnych polerowanych 18" to cały monitor będę miał uśliniony, w Koninie już dostałem ślinotoku
Widziałbym je jeszcze w kolorze black chrom
Widziałbym je jeszcze w kolorze black chrom
https://www.facebook.com/2become1photo – FOTOGRAFIA ŚLUBNA
- Od: 9 lis 2007, 11:41
- Posty: 1508 (0/1)
- Skąd: Praszka
- Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black
Mariusz, skoro nie widzisz, to ja napiszę, że jest piękna.
- Od: 15 maja 2004, 16:37
- Posty: 824
- Skąd: Kolno
jest Piękna i do tego ta skóra w środku
Ładna jak to szóstka, podobały mi się felgi od RX, czarne w środku i polerowane ramiona, ogółem wszystko na plus
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Dziękujemy za słowa uznania. Seria jest dosyć ładna, ale nie mogę się już doczekać reszty zmian. Niestety kasochłonne... Niedługo dojdzie spojler.
Welcome to the Internet,
where men are men,
women are men,
and children are FBI agents.
where men are men,
women are men,
and children are FBI agents.
- Od: 4 cze 2009, 09:00
- Posty: 272
- Skąd: Wolbrom
- Auto: Mazda 6 GY, 2.0 CD 143KM(166), Mazda MX-3 2.5 V6 KL-ZE
te felgi to strzal w 10 a co do
to bylbym ostrozny – z tego co pamietam w Sochaczewie byl Myjk rowniez, ze swoja pociecha
Julia była chyba najmniejszym uczestnikiem zlotu wtedy
to bylbym ostrozny – z tego co pamietam w Sochaczewie byl Myjk rowniez, ze swoja pociecha
Pozdrowienia dla czułego właściciela czarnej "szósteczki" Piękności, wypaśna wersja i bardzo gustownie zrobione felgi! Reszta biżuteria też bardzo fajna. Szerokości i bezawaryjnej eksploatacji!
falgi nie wolno mi na razie prostować sic! Najpierw chcieli mi dać 230PLN Wyśmiałem, wysłałem papiery do prawników z DAS i już w tej chwili jest ponad 2000PLN. Generalnie jestem na swoim już ale muszę kupić oponę... jeśli nie dwie Ale i tak jest git
Welcome to the Internet,
where men are men,
women are men,
and children are FBI agents.
where men are men,
women are men,
and children are FBI agents.
- Od: 4 cze 2009, 09:00
- Posty: 272
- Skąd: Wolbrom
- Auto: Mazda 6 GY, 2.0 CD 143KM(166), Mazda MX-3 2.5 V6 KL-ZE
Basilius napisał(a):Generalnie jestem na swoim już ale muszę kupić oponę... jeśli nie dwie Ale i tak jest git
Opona też uszkodzona ? Kurka, jak jechałeś z nami do Konina to wydawało się że opona przetrwała uderzenie... Ale nie ma co... jak już jest 2000 zł to powinno pokryć koszty
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości