Mazda6 GH RF7J '08

GL / GJ / GH / GG / GY

Postprzez OWu » 28 sty 2022, 14:18

Witam w kolejnym moim wątku papa
Po tym jak 6 GY zrobiła się mało praktyczna i z przeznaczeniem do zabawy <glupek2> ,trzeba było pomyśleć o jakimś wygodnym dayli.Dotychczas tą funkcję dzielnie pełniła 323f BA,ale niestety jej czas już nadchodzi, mimo że darzę ja sentymentem to inwestycja w nią mija się z celem.Pomimo że z zewnątrz całkiem całkiem zachowana, to w elementy konstrukcyjne ruda wgryzła się nieubłaganie. Myślami byłem przy GJ w podstawie,ale dodatkowa zmiana silnika i skrzyni w GY nieco uszczupliła budżet, więc pod uwagę brałem dobrze wyposażone GH.
Poszukiwana trwały równo pół roku. <oczy>
Przez ten czas były wątpliwości czy uda się coś w Maździe godnego uwagi za rozsądne pieniądze wyszukać, po tym co zdążyłem w oferowanych mazdach z okolicy zobaczyć. W rozpaczy byłem oglądać nawet inne marki,między innymi saaby 93 2.8v6T,bmw E61 3.0,a nawet napatoczył się po drodze doodge 2.4T.Ale wkońcu pojawił się poczciwy dieselek. <jupi>
Sprawdziłem historię,przemocy w rodzinie nie doświadczyła,przebieg nie ginie a na dokładkę regularne wpisy ASO z sezonowych przeglądów.Pojechałem, zobaczyłem miernikiem zweryfikowałem, wszystko się obroniło, dodatkowo przegląd na miejscu książkowo zaliczyła.Zostało tylko wypełnić formalności i wrócić nią do domu.
Miało to być seryjne wozidło na codzień dobrze utrzymane,ale w drodze powrotnej już były jakieś myśli,więc ustaliłem że dopuszczę się najwyżej OEM+ <faja> .

Ogólnie dane:
Model: GH
Kolor: galaxy grey mica 32s
Rok produkcji: 2008
Typ nadwozia: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Pojemność: 2.0
Przebieg: 248kkm
Moc: 140KM
Rodzaj paliwa:Diesel

Wyposażenie:
– ABS
– DSC
– EBA
– EBD
– TCS
– AFS
– TMPS
– Światła bixenonowe
– Spryskiwacze reflektorów
– Światła LED tylne
– Zegary Dynamic
– Skórzane wnętrze
– Podgrzewane i elektryczne fotele
– System BOSE
– Navi
– Sterowanie głosowe
– Elektryczne szyby
– Szyberdach
– Poduszki powietrzne boczne, powietrzne kierowcy i pasażera, powietrzne kurtynowe
– ISOFIX
– Światła przeciwmgielne
– Kierownica ze sterowaniem radiem
– Lusterko wsteczne fotochromatyczne
– Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa
– Czujnik deszczu i czujnik zmierzchowy świateł
– Czujnik parkowania z przodu i z tyłu
– Fotele przednie podgrzewane dwustopniowo
– Lusterka podgrzewane i elektrycznie składane oraz regulowane
– Komputer pokładowy
– Lusterka elektryczne, podgrzewane
– Tempomat
– Webasto
Kilka fotek z dnia zakupu
20210917_100335.jpg

Screenshot_20210917-095353_OTOMOTO.jpg

20210914_134929.jpg

20210912_084827.jpg
]

Na dzień dobry po kupnie-
– Zrobiona płukanka silnika
– Wlany świeży olej dexelia+filtr
– Zestaw rozrzadu (pasek ORI,rolki,napinacz NTN,pompa w zamienniku)
– ściagnięta miska do inspekcji i czyszczenia smoka
– Nowy płyn chłodniczy
– Filtr powietrza
– Podkładki pod wtryski
IMG-20211020-WA0001.jpg

IMG-20211020-WA0000.jpg


Niestety za kolorowo nie było, między czasie mój pech dał o sobie znać i pojawił się problem z głowicą,a w zasadzie z jej uszczelką.Na początku objawy nie pozorne, bo wskazywało po prostu na termostat przez łapie wyższej temperatury.Ale po jego wymianie bez zmian,a z czasem "impreza" pod głowicą się rozkręciła i nie było wątpliwości. Test wykonany diagnoza postawiona, wątpliwości rozwiane.
Więc czapka w górę, po oględzinach można było dopatrzeć się przepalenia uszczelki, tyle szczęścia ze sama głowica okazała się być cała.
Dla pewności pojechała na sprawdzenie, zwymiarowanie a po wszystkim planowanie.
Przy okazji wymienione wszystkie uszczelki, oringi uszczelniacze itd.
Wyczyszczony został kolektor oraz przpeustnica ,bo trochę brudu było.
Po złożeniu wróciło wszystko do normy.
Przy tym zabiegu nowe rzeczy:
-Uszczelka głowicy
-Uszczelniacze zaworowe
-Uszczelniacz wałka
-Podkładki przelewów paliwowych
-Uszczelka pokrywy zaworów
-Górne uszczelniacze wtrysków
-Tuleje uszczelniające od strony przewodu paliwowego
-Uszczelki kolektora wydechowego
-Uszczelka kolektora dolotowego
-Uszczelka przepustnicy
-Uszczelka egr
-Uszczelki turbiny
-Uszczelnienie flanszy dpf
-Podkładki pod wtryski
-Nowy termostat
-Olej +filtr
-Oryginalny płyn chłodniczy
-Nowy korek miski
Załączniki
20220121_152600.jpg
IMG-20220121-WA0000.jpg
Ostatnio edytowano 7 lut 2022, 14:13 przez OWu, łącznie edytowano 3 razy
Początkujący
 
Od: 4 maja 2018, 12:41
Posty: 18 (2/0)
Skąd: Kędzierzyn-Koźle Opolskie
Auto: Mazda 323f BA 1.5 1996
Mazda 6 GY 2.0,SWAP 3.0 2006
Mazda 3 BM 2019
Mazda 2 DE 2007
Mazda 6 GH 2009

Postprzez maestro81 » 6 lut 2022, 01:28

Ach – będę pierwszy komentujący – niech stracę <rotfl> <rotfl>

Super zakup, ciekawe wyposażenie, looks niezły <spoko> Żeby długo służyła <serduszka>

A jakie plany na "seryjne wozidło na codzień" <co?> :>

Pozdrówki
Obrazek

Dobra rada:
Nie wstawaj, kiedy dzwoni budzik.
Oddzwonisz później :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lip 2013, 20:08
Posty: 1297 (26/14)
Skąd: United Kingdom / Piła
Auto: Jest: Mazda6 GL'17
Była: MAZDA6 GH '08 Była: MAZDA 323F SPORT '03

Postprzez OWu » 7 lut 2022, 10:49

Znajdę chwilę wolnego czasu to dokończę post,wypisze plany i zmiany dokonane.
Między czasie było pare nie miłych wydarzeń ale teraz to już musi służyć :)
Początkujący
 
Od: 4 maja 2018, 12:41
Posty: 18 (2/0)
Skąd: Kędzierzyn-Koźle Opolskie
Auto: Mazda 323f BA 1.5 1996
Mazda 6 GY 2.0,SWAP 3.0 2006
Mazda 3 BM 2019
Mazda 2 DE 2007
Mazda 6 GH 2009

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy