Mazda6 GL Skyactiv G '17 165KM – Szara Eminencja – serwis 2022

GL / GJ / GH / GG / GY

Postprzez maestro81 » 15 sty 2022, 22:27

Jak tylko pogoda dopisze I znajdę czas wolny od pracy <rotfl>
Obrazek

Dobra rada:
Nie wstawaj, kiedy dzwoni budzik.
Oddzwonisz później :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lip 2013, 20:08
Posty: 1297 (26/14)
Skąd: United Kingdom / Piła
Auto: Jest: Mazda6 GL'17
Była: MAZDA6 GH '08 Była: MAZDA 323F SPORT '03

Postprzez darrecki » 15 sty 2022, 23:03

maestro81 napisał(a):Jak tylko pogoda dopisze I znajdę czas wolny od pracy <rotfl>


Czyli nie za prędko hahaha

I proszę zaglądnąć do czatu UK, bo widzę, że na forum to obaj siedzą ale jak człowiek coś zaproponuje to udają, że ich nie ma <glupek2>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez maestro81 » 15 sty 2022, 23:59

darrecki napisał(a):
maestro81 napisał(a):Jak tylko pogoda dopisze I znajdę czas wolny od pracy <rotfl>


Czyli nie za prędko hahaha

I proszę zaglądnąć do czatu UK, bo widzę, że na forum to obaj siedzą ale jak człowiek coś zaproponuje to udają, że ich nie ma <glupek2>


czat jest regularnie odwiedzany drogi kolego, tylko moderacja nie nadąża hahaha hahaha <glupek2>

A tu wczoraj taka sytuacja :D

77777 taka sytuacja.jpg


I tu takie 2 ciekawostki dla miłośników M6 – zapraszam do oglądania :D
M6 – golas 2.0? za dobrą cenę PL --->


M6 – pakiet 2.5l PL --->


Może kogoś zachęcę do zakupu nowej 6-tki <nie powiem> <rotfl>
Obrazek

Dobra rada:
Nie wstawaj, kiedy dzwoni budzik.
Oddzwonisz później :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lip 2013, 20:08
Posty: 1297 (26/14)
Skąd: United Kingdom / Piła
Auto: Jest: Mazda6 GL'17
Była: MAZDA6 GH '08 Była: MAZDA 323F SPORT '03

Postprzez maestro81 » 9 lut 2022, 14:03

Przyszedł czas pierwszy poważny mod w tym roku :D
Ładna pogoda (tzn nie lało :| ), choć nieco wietrzna; Wizyta u Wojtka od samego rana i ogrom pracy do wykonania.

Na 1-szy rzut poszło oświetlenie ambient we wnętrzu. Od razu mówię, że nie watro inwestować w najtańsze opcje. W moim przypadku, wcześniej w temacie, podjąłem się już pierwszych prób w tym temacie. Wyniki opłakane: kolor? <dupa> nie urywał (choć w realu był znacznie lepszy niż na fotkach); podłączanie przysposobiło nieco kłopotu, bo kable trzeba były ciągnąć po całym aucie; same przetworniki były baaardzo kiepskiej jakości (był nawet mały pożarek <glupek2> ). Najdłuzej działająca listwa wytrzymała 3 miechy chyba <co?> Tak czy siak padła w zeszłym tygodniu hahaha
Tym razem poświęciłem nieco więcej £££, ale i tu natrafiliśmy na zonka (listwa akrylowa powinna być złożona jako monolit z rurki i pióra wpustowego – u mnie było to oddzielnie, choć razem "zawinięte" <oczy> wft <co?> ). Na szczęście – udało się <spoko> Stary szajs został usunięty bez łzy w oku i założony nowy zestaw z przekaźnikami bluetooth: główny (podłączony na gniazdo zapalniczki – może być również na stałe zintegrowany z elektryką auta po kablach) i w każych drzwiach po odbiorniczku. Żadnego przeciągania kabli po całym aucie – tylko plus do plusa we wtyczce w dzrwiach, minus do minusa i tam-tatadam <czarodziej> Sterowanie z apki na telefonie, a wszystko ładnie hula. Została do wykonania mała korekta, ale to już malutkie szczególiki do wykonania dla poprawy jakości (coś tam delikatnie podkleić i w rurki termozgrzewalne pochować, żeby efetk był po prostu ŁAŁ). A tu taka pierwsza focia robocza...

ambient new.jpg


2-gi strzał w punkcie dnia to kolejny etap dechromingu mojej M6 – wymiana przedniego grila na sport. Kupiony z Aliexpress na promo za dobre pieniążki; również nieco rzeźby było potrzebne, aczkolwiek rezultat całkiem zadowalający. Prace wymagały nieco gimnastyki i demontażu calego przedniego zderzaka.

wymiana grila front (1).jpg


wymiana grila front (2).jpg


Czas gonił, bo ciemno się już pomału zaczęło robić, wszystko poskładane do kupy...

wymiana grila front (3).jpg


I kilka fotek "na spokojnie" następnego dnia...

wymiana grila front (4).jpg


wymiana grila front (5).jpg


Do poprawki w niedalekiej przyszłości jest pomalowanie na czarno konstrukcyjnego styropianu pod grilem za pomocą farby w sprayu lub gumy i wówczas będzie cacy :D

wymiana grila front (6).jpg


Niestety plan działania obejmował 3 punkty, ale życie nas zweryfikowało i zabrakło dnia do wykonania podgrzewania tylnej kanapy. Cóż, będzie kolejny powód do ponownego spotkania z Wojtkiem <rotfl> <rotfl> <rotfl>

Jeszcze raz, Wojtek – wielkie dzięki za poświęcony czas i wiedzę <faja> <spoko>

Jeśli ktoś szuka ori grila z demontażu mam na sprzedaż. Dodatkowo dysponuję nieużywanymi panelami maskującymi listwy chromowane do tego grila. Zdjęcia na priv jeśli ktoś zreflektuje.
Obrazek

Dobra rada:
Nie wstawaj, kiedy dzwoni budzik.
Oddzwonisz później :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lip 2013, 20:08
Posty: 1297 (26/14)
Skąd: United Kingdom / Piła
Auto: Jest: Mazda6 GL'17
Była: MAZDA6 GH '08 Była: MAZDA 323F SPORT '03

Postprzez darrecki » 10 lut 2022, 17:03

Jak się tak Wojtkowi nudzi, to niech do mnie wpada. Trzeba hak mi założyć, 3 miesiące już biedny czeka <płacze>

Efekt bardzo dobry, grill zdecydowanie ładniejszy niż oryginał, a oświetlenie pewnie też – takich rzeczy się ze zdjęć nie ocenia. Gratulacje!

Tylko to perfidne lokowanie Skody na jednym ze zdjęć mi nie pasuje hahaha
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez Wojtek » 19 lut 2022, 12:47

darrecki napisał(a):Tylko to perfidne lokowanie Skody na jednym ze zdjęć mi nie pasuje

hahahaha... no zauważył... hahaha

maestro81 napisał(a):Jeszcze raz, Wojtek – wielkie dzięki za poświęcony czas i wiedzę <faja>

nie ma problemu! <faja>

darrecki napisał(a):Jak się tak Wojtkowi nudzi, to niech do mnie wpada. Trzeba hak mi założyć, 3 miesiące już biedny czeka <płacze>

przyjedź do mnie... zapraszam :P
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez maestro81 » 19 lut 2022, 17:58

Wczoraj, podczas jednych z najwiekszych wiatrów w UK od lat, moja M6 przeszła badanie techniczne (MOT) śpiewająco <jupi>


Update 3-03-2022

Spontaniczna wizyta Wojtka i mała szybka modyfikacja – styropian pod grilem poszedł w czerń

czarny srodek grill.jpg


porownanie.png


Jeśli pogoda pozwoli w następny wtorek będzie grzanie <dupa> dla tylnego pasażera <nie powiem>
Obrazek

Dobra rada:
Nie wstawaj, kiedy dzwoni budzik.
Oddzwonisz później :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lip 2013, 20:08
Posty: 1297 (26/14)
Skąd: United Kingdom / Piła
Auto: Jest: Mazda6 GL'17
Była: MAZDA6 GH '08 Była: MAZDA 323F SPORT '03

Postprzez maestro81 » 10 mar 2022, 01:51

No i nadszedł czas na kolejny mod – na pokładzie znalazło się grzanie <dupa> na tylnej kanapie <serduszka> Ponieważ w oryginale nie posiadałem grzania czterech liter dla tylnych pasażerów, a mój syn ciągle walczył z żoną o przednie siedzenie hahaha hahaha postanowiłem załagodzić sytuację i cosik z tym fantem zrobić. Kupiłem uniwersalne maty grzewcze; o dziwo przyszły całkiem dobrej jakości (jak na 1szy rzut oka).

Obrazek

Zawsze przydałaby się druga para rąk, aby robota szła szybciej, tak więc znów nie obyło się bez pomocy Wojciecha <spoko>

Plan był taki, że przełączniki grzania <dupa> mają znajdować się z tyłu tunelu środkowego i główne podłączenie prądowe bierzemy z zapalniczki w podłokietniku.

Zaczęliśmy od rozebrania tylnej kanapy. Odczepiliśmy maskownicę tapicerowaną za tylną kanapą – 7 plastikowych kołeczków łatwo się poddało – był dostęp do tyłu kanapy, a dokładnie do metalowego uchwytu trzymającego kanapę na miejscu (mniej wiecej na środku kanapy taka metalowa sprzączka, którą trzeba nieco podnieść do góry by zwolnić zaczep). Potem 2 uchwyty z przodu kanapy – odchylamy i kanapa łatwo wędruje do góry; nie trzeba wyciągać całego siedzenia – to zbyteczne :)

Podnosimy kanapę do góry i odcinamy metalowe uchwyty poszycia

grzana tylna kanapa (1).jpg

grzana tylna kanapa (3).jpg


Nie zapominamy wyjąć wszystkich metalowych pozostałości po spinkach, bo można zrobić sobie niemałe kuku <nie powiem>

grzana tylna kanapa (4).jpg


Kolejnym krokiem jest usunięcie spinek w siedzisku. Każde posiada 12 spinek po środku siedziska ( 3 zagłębienia po 4 spinki w każdym oraz po 4 spinki z prawej i 4 z lewej strony siedziska. Nie trzeba usuwać wszystkich – im mniej tym lepiej, gdyż pozostaje więcej oyginalnych mocowań co pozwala zachować kształt samego siedziska.
My zastosowaliśmy następującą metodę: usunęliśmy 2 spinki siedziska od strony drzwi (zewnętrzne) aby odciągnąć materiał...

grzana tylna kanapa (7).jpg

grzana tylna kanapa (9).jpg


1 spinkę od środka siedziska... oraz 8 spinek z rowków...

grzana tylna kanapa (5).jpg

grzana tylna kanapa (6).jpg


Pozostawiliśmy 4 spinki siedziska najbliżej końcowej krawędzi siedzenia dla zachowania oryginalnego wyglądu, a dostęp do włożenia maty jest wciąż idealny :)

Przygotowaliśmy maty – odkleiliśmy część taśmy klejącej na końcach...

grzana tylna kanapa (8).jpg


... i wsunęliśmy je pod tapicerkę doklejając do gąbki siedziska przy samej linii ostatnich spinek...

grzana tylna kanapa (10).jpg


Należy zrobiś to dokładnie i równomiernie rozłożyć maty na siedzisku – bez zagięć i podwinięć! Należy również pamiętać, aby rowki perforacyjne, gdzie pierwotnie było mocowanie spinkami, zostały zachowane (mamy przecież poprzeczne pręty mocujące tapicerkę, które trzeb schować), a maty grzewcze dokładnie pokrywały gąbkę siedzenia

grzana tylna kanapa (11).jpg


Następnie przechodzimy do mocowania tapicerki. Zaczynamy również w określony sposób, aby jak najwierniej utrzymać kształt siedzenia. A więc 1szą mocujemy trytytkę (bo ich używamy zamiast metalowych spinek) od strony drzwi najgłębiej umiejscowioną: porządnie naciągamy materiał siedziska w kierunku drzwi i zaciskamy trytytkę. Jako kolejne idą trytytki od środka – druga linia – 4 sztuki zaciskane od skrajnych do środka siedziska. Potem idzie trytytka skrajna od środka kanapy, a jako ostatnia będzie ponownie skrajna trytytka od drzwi. To pozwoli porządnie naciągnąć materiał ponownie na gąbkę siedzenia.

Kolejnym krokiem jest chowanie przewodu zasilającego maty.

grzana tylna kanapa (12).jpg


Kabel znajduje się z przodu, więc trzeba nieco wydłubać gąbkę i przymocować przewód do pręta siedzenia od spodu.

grzana tylna kanapa (13).jpg


Kolejnym krokiem jest mocowanie poszycia od spodu. Naciągamy materiał na gąbkę...

grzana tylna kanapa (14).jpg


mocujemy trytytki...

grzana tylna kanapa (15).jpg


i zaciągamy je, zaczynając od strony drzwi do środka...

grzana tylna kanapa (16).jpg


nie zapominamy odcinać nadmiar trytytek, żeby nie wystawały albo nie przeszkadzały podczas siedzenia.

Siedzenia już wyposażone w maty, więc czas na zabawę z prądem. Najpierw trzeba było znaleźć odpowiednie miejsce na włączniki. I tu trochę lipa, bo dwustrefowa klima nie pozostawia nam wiele opcji do dyspozycji. Jedyne miejsce gdzie weszły wtyczki włączników mieściły się w dolnym pasie tyłu tunelu środkowego. Sam tył idzie zdemontować, więc nawiercanie otworów poszło w mierę szybko, aczkolwiek miejsca jest serio dość mało <oczy>

grzana tylna kanapa (17).jpg

grzana tylna kanapa (18).jpg

grzana tylna kanapa (19).jpg

grzana tylna kanapa (22).jpg


Następnie podpinamy przewody do mat pod siedziskami i mocujemy same siedziska.

grzana tylna kanapa (20).jpg


Od tylnej kanapy do tunelu środkowego przeciągamy przewody zasilające pod tapicerką. Są więc kompletnie niewidoczne i niewyczuwalne :D W tunelu podłączamy się czarnym przewodem do uziemienia (jest tam taka ładna śrubka rozmiaru 10 do której łatwo się dopiąć), przewód żółty (podświetlenie włączników) i czerwone (zasilanie główne i zasilanie po acc) podłączamy razem kradziejkami do zielonego przewodu od gniazda zapalniczki w podłokietniku.

grzana tylna kanapa (21).jpg

grzana tylna kanapa (23).jpg

Pamiętajmy, aby moduł sterujący i bezpiecznik były schowane, przyczepione (aby nie latało to jak wściekła kura bez łba po całym tunelu) i z łatwym dostępem (wymiana bezpiecznika itp). Gdy wszystko jest już na swoim miejscu, zamykamy tunel środkowy i cieszymy się działającym systemem grzania <dupa>

grzana tylna kanapa (24).jpg



Przy okazji pobytu u Wojtka sprawdziliśmy mój akumulator...

test aku (1).jpg

test aku (2).jpg


Sprawność 75% – aku już stracił 25% swojej oryginalnej pojemności, przez co I-Stop w ogóle przestał się załączać; poziom naładowania 98%. Ogólnie z 650mAh posiadam 480mAh. Trochę lipa, ale nowy aku to wydatek rzędu £140 dla systemu obsługującego I-Stop / I-Eloop

Sprawdziliśmy również stan mojego chłodziwa, i tu również niemiła niespodzianka – płyn longlife (zielony) zamiast deklarowanej temperatury -60'C ma tylko -23'C. Czyli ch... wielki i bąbelki po 5 latach płyn niemal nie nadaje się do użytku – a deklarują przydatność do 10 lat... tak więc słowo "do" ma tu bardzo kluczową rolę <oczy>
Obrazek

Dobra rada:
Nie wstawaj, kiedy dzwoni budzik.
Oddzwonisz później :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lip 2013, 20:08
Posty: 1297 (26/14)
Skąd: United Kingdom / Piła
Auto: Jest: Mazda6 GL'17
Była: MAZDA6 GH '08 Była: MAZDA 323F SPORT '03

Postprzez Wojtek » 10 mar 2022, 21:43

Niech służy i się nie psuje to nowe grzanie <dupa>
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez maestro81 » 15 mar 2022, 00:42

Dziś, po wielu bataliach technicznych, w końcu udało mi się odpalić mazdowskiego IDS-a <glupek2>

ids mazda.jpg


Wiele tutoriali i opisów przejżałem, wiele wody w Tamizie upłynęło i dziesiątki godzin spędzonych nad kompem minęło, zanim odpaliłem poczciwego IDS-a na Win XP Proffesional (zainstalowanym docelowo na virtualnej maszynie w ori systemie Win 10 na gamingowym lapie z 2019r... ) Ile to pier...lenia dla laika to się w łysej pale nie mieści <nie powiem> <oczy>

A na marginesie – wielkie podziękowania dla je...nych złodzieji z Alle-drogo, co pirackie @oryginalne@ płyty z Windowsem XP sprzedają za kosmiczne pieniądze. Takich sprzedawców powinni rozstrzeliwać na oczach tłumów <klotnia> i wieszać za jajca na szafotach dla publiki ku przestrodze <ok>

Wielkie dzięki również dla kolegi Rafała (właściciela mazdy 6GH 2008) z pracy, który poświęcił swoje Win XP (działające!!) dla dobra wiekszego ogółu – masz u mnie dług wdzięczności kolego <spoko>

Dziś również odbyła się rozmowa z moim znajomkiem z PL (Piła) na temat przeróbek lakierniczych. W końcu kwietniowy urlop w Polsce zobowiązuje <nie powiem> Dach pójdzie w czarny połysk, łącznie z częścią spojlera tylnej klapy i anteny sharka. Docelowo może uda się pozbyć chromu z obramówek okiennych i tylnej klapy bagażnika <co?> Czyli dechroming ciąg dalszy... jeśli Matka Boska Pieniężna pozwoli <faja> hahaha
Obrazek

Dobra rada:
Nie wstawaj, kiedy dzwoni budzik.
Oddzwonisz później :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lip 2013, 20:08
Posty: 1297 (26/14)
Skąd: United Kingdom / Piła
Auto: Jest: Mazda6 GL'17
Była: MAZDA6 GH '08 Była: MAZDA 323F SPORT '03

Postprzez darrecki » 15 mar 2022, 09:04

Ten IDS to wogóle obsługiwał Twoje auto? Bo nie sądzę aby był oryginalny.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez maestro81 » 15 mar 2022, 09:18

wszystkie wersje do gh włącznie – tak. Nie wiem tylko czy nowsze wersje też pójdą <nauka>

Mały zestaw przed wyjazdem do PL: czeka mnie wymiana płynu w chłodnicy, do tego 2 dawki preparatu do czyszczenia systemu paliwowego Radex i ceramizer

zestaw podreczny.jpg
Obrazek

Dobra rada:
Nie wstawaj, kiedy dzwoni budzik.
Oddzwonisz później :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lip 2013, 20:08
Posty: 1297 (26/14)
Skąd: United Kingdom / Piła
Auto: Jest: Mazda6 GL'17
Była: MAZDA6 GH '08 Była: MAZDA 323F SPORT '03

Postprzez maestro81 » 24 mar 2022, 18:44

Wolny dzień + ładna pogoda = mazda time <diabełek> <diabełek>

Na pierwszy ogień spuszczenie starego płynu (nie)chłodzącego z chłodnicy

stary plyn chlodnicy.jpg


W sumie zeszło nieźle, około 3l. Wprawdzie nie zauważyłem w ogóle żadnych zanieczyszczeń w postaci opiłków, płatów ch.. wie czego, ale norm już nie spełniał (na teście wyszło jakieś -22*C) no i sam kolor dość ciemnawy. Czyszczenie więc odpuściłem sobie na kolejną wymianę.

nowy plyn chlodnicy.jpg


Obstawiłem nowy płyn ori mazdy FL22 i mam nadzieję, że kolejne chociaż 4 pełne latka pohulam. Zalałem pod kurek, ogrzewanie na max i tak sobie pierdał ponad 40 minut (bo straciłem poczucie czasu gadając z Sebastianem hahaha hahaha ), a dodatkowa dolewka była minimalna <spoko>
Czas operacyjny: 40min

Następnie pozbyłem się alu listwy od Chińczyka – raz, że wysłali nie do mojego modelu – pies ich drapał, ale to @alu@ zaczęło korodować <oczy> Zamiennie kupiłem naklejkę na zamianę, ale była ona jeszcze bardziej niewyprofilowana i niepraktyczna niż ta listewka. Tak więc było...

tyl listwa atenza.jpg


i już nie ma hahaha

tylna listwa out.jpg


Kolejny rzut to wymiana blach – teraz są czyste i gładkie, żadnych rysunków, extra dodatkowych wzorów i kolorów

nowe blachy.jpg


Tylko teraz mi klubowych ramek brakuje!!! Chyba szybciej odnajdę Złoty Pociąg, Lampę z Dżinem albo Atlantydę niż mazdowskie ramy na moje blachy <płacze> <płacze>
Obrazek

Dobra rada:
Nie wstawaj, kiedy dzwoni budzik.
Oddzwonisz później :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lip 2013, 20:08
Posty: 1297 (26/14)
Skąd: United Kingdom / Piła
Auto: Jest: Mazda6 GL'17
Była: MAZDA6 GH '08 Była: MAZDA 323F SPORT '03

Postprzez Matz » 29 mar 2022, 09:46

Według mnie bez listwy dużo lepiej tym bardziej, że wcześniej pozbywałeś się chromów z karoserii. Ładna 6 :]
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 gru 2021, 13:16
Posty: 21
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY 2007 2.0 l benzyna

Postprzez Nightfall » 30 mar 2022, 06:39

Matz napisał(a):Według mnie bez listwy dużo lepiej tym bardziej, że wcześniej pozbywałeś się chromów z karoserii. Ładna 6 :]

Jak najbardziej popieram zdanie kolegi że jest o wiele wiele lepiej <spoko>
Nightfallówna
Dum Spiro Spero.....
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 11 lut 2013, 21:32
Posty: 4111 (138/173)
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: Mazda 6,kombi ,2006 rok, 2.0 diesel, Dpf out,chiptuning 130 KM/363 Nm,Phantom Blue

Postprzez KMBak » 21 cze 2022, 09:56

Ja na swoim zderzaku mam folię. Od nowości. Od czasu do czasu potraktuję ją pastą tempo i jest git. <lol>
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 13:36
Posty: 3818 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez maestro81 » 25 cze 2022, 19:58

No i kolejne miesiące mijają, mazda się kula jak należy, kilometry lecą jak szalone. W Polsce się pojeździło, po Europie się pojeździło i w końcu trzeba było wracać do UK.
Niedługo po powrocie zauważyłem, że mi powietrze spierdziela z koła – postanowiłem dopompować, ale jakież to było moje zdumienie, kiedy nie dało się odkręcić korków na wentyle. Udało się umówić z Wojtkiem, który w swojej magicznej szopie ma niemal cały warsztat z elektrownią solarną włącznie. Ściagnęliśmy koło, na próbę "na chama" próbowaliśmy odkręcić kapy wentylów, ale skończyło się jego urwaniem. Szybki przegląd przyczyny – zaklejone wentyle jakimś paskudztwem <dupa> Czyli znów pamiątka z PL <dupa> Oby sprawcy ten klej się w łapach rozlał i do g..na przykleił <oczy>

Wymieniliśmy więc wszystkie wentyle (na jeden chyba zabrakło zarazie kleju) natakie poszzzz krótkie <serduszka> Przy okazji nabraliśmy wprawy w wulkanizatorce hahaha hahaha

Kilka dni później był szybki spontraniczny grill u Wojtka <spoko>

Potem długo długo długo nic się nie działo. Ja zmieniłem robotę, był zapierdziel i ogólnie mało czasu na cokolwiek. W między czasie zamówiłem nowy olej z filtrem, jeszcze kabinówkę trzeba będzie domówić i czas na serwis nadejdzie.

I teraz taka mała dygresja... Jak pisałem wcześniej, przed wyjazdem do PL użyłem ceramizera do poprawy parametrów silnika. Przelot z UK do PL był jeszcze faktycznym docieraniem się silnika po zabiegu. Ciekawostka: spalanie autostradowe wynosiło wówczas 7.1l/100km przy średniej prędkości 120 – 130 km/h.
Podczas drogi powrotnej silnik wyraźnie lepiej i ciszej pracował, dłużej kulał się nawet na biegu po puszczeniu nogi z gazu, ect.
Ciekawostka: spalanie autostradowe wyniosło 6.4l/100km przy średniej prędkości !130 – 140 km/h
Pojazd w obie strony podobnie dociążony :>

Jeśli ta dygresja kogokolwiek przekonała, polecam zastosować sobie taki ceramizer – lepsza kultura silnika i mniejsze spalanie





Ostatni weekend był dość spontaniczny. Miało być mega słonecznie i gorąco, więc wyjazd nad morze. A że moja żonka stęskniła się za Elą i Darkiem, mieliśmy jechać razem. Ale jak to pogoda, wszystko się spier..o – lało i temperaturka zjechała z 36*C do 17*C – morze odpadało, ale Darrecki zaprosił nas do siebie. Był grill w deszczu, kupa śmiechu, litry ginu z tonikiem i ogólnie dobrej zabawy. Strat materialnych nie było ani poległych w walce – zabawa przednia <spoko>

darrecki grill (1).jpg

darrecki grill (2).jpg

darrecki grill (3).jpg

darrecki grill (4).jpg


Był też "Stick, stick..." i "Chicken song" <-- dla wtajemniczonych hahaha hahaha hahaha

stick.jpg


Niedziela okazała się bardziej łaskawa w pogodzie więc pojechaliśmy do Worcester Palace, gdzie oprócz standardowych atrakcji był zlot służb ratowniczych regionu

worcester palac (8).jpg

worcester palac (7).jpg

worcester palac (6).jpg

worcester palac (5).jpg

worcester palac (4).jpg

worcester palac (3).jpg

worcester palac (2).jpg

worcester palac (1).jpg
Obrazek

Dobra rada:
Nie wstawaj, kiedy dzwoni budzik.
Oddzwonisz później :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lip 2013, 20:08
Posty: 1297 (26/14)
Skąd: United Kingdom / Piła
Auto: Jest: Mazda6 GL'17
Była: MAZDA6 GH '08 Była: MAZDA 323F SPORT '03

Postprzez KMBak » 26 cze 2022, 08:25

Te nakrętki to Ci się zaspawały. To niestety norma.
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 13:36
Posty: 3818 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez maestro81 » 21 lip 2022, 13:17

Ostatnie kilka dni to w UK (i nie tylko) pogodowy koszmar. A mnie we wtorek zebrało się na serwis mojej M6 – walczyliśmy z Wojtkiem nad wymianą oleju z filtrem, klocków (o tym nieco niżej), filtrem powietrza , regulacją przedniej maski, wyciszaniem wnętrza... coś pominąłem <co?> A tak... ponad 40'C temperatury pracy <glupek2>

servis 2022 (1).jpg


Na potwierdzenie wykonania serwisu pan Wojtysław zaszczycił mnie sexowną naklejeczką pod maską
servis 2022 (2).jpg


Uszczelki w drzwiach wypełnione zostały częściowo elastyczną gumopodobną rurką (sznurkiem), dzięki czemu ori uszczelka "podniosła się". Komfort jazdy dość znacząco się poprawił, zwłaszcza przy miejskich prędkościach jest znacznie ciszej. Na autostradzie też lepiej, ale z racji faktu, iż mam owiewki, mimo wszystko jest głośniej niż można by było być.

Wspominałem nieco wyżej o klockach hamulcowych, dokładniej przednich. O moich problemach z hamulcami i "serwisem mazdy" pisałem dawniej, a teraz wyszło więcej "ciekawostek". Tak wyglądają klocki po niechałych 20 tys km przebiegu; mało tego. Te klocki powinny być moimi Brembo (bo takie dałem do założenia w serwisie) a okazały się <dupa> podróbkami :|

klocki po 20tyskm (1).jpg

klocki po 20tyskm (2).jpg


Jak widać na fotkach, nie ma na nich wprawdzie normalnego zużycia w postaci wytarcia (różnica grubości w porównaniu z nówkami to zaledwie około 3mm!!), ale ich stan pozostawia wiele do życzenia. Nie wspomnę już, że moje zainteresowanie wymianą padów były piski podczas hamowania, stanem przednich tarcz – są dość mocno nadużyte i nierówno ścierane, i, niestety, wydłużoną znacząco drogą hamowania.
Po wymianie już zauważalnie poprawiła się jakość hamowania, choć w pełni hamulce będą zdolne dopiero po dopasowaniu się do tarcz, oczywiście wszelkie piski zniknęły jak ręką odjął <spoko>

Regulacja przedniej maski okazała się szybka, a w konsekwencji wyeliminowaliśmy widoczne wcześniej drgania – zwłaszcza podczas startu silnika.

Filtr powietrza został wymieniony na K&N Performance – zmywalny, wielorazowego użytku.

W środę również mazda dostała prezent – dodatkowe uszczelnienie przedniej maski. Wkurza mnie wszechobecny syf pod maską, więc postanowiłem wypróbować metodę "na uszczelkę" i zobaczymy o ile poprawi się stan czystości. Pożyjemy... zobaczymy... czy chińska uszczelka zawalczy o moje względy hahaha hahaha hahaha

uszczelnienie klapy pront (1).jpg

uszczelnienie klapy pront (3).jpg

uszczelnienie klapy pront (4).jpg

uszczelnienie klapy pront (2).jpg


W czwartek kolejne, nieco spóźnione dostawy. Wymiana filtra kabiowego...

filtr kabinowy 2022.jpg


... i przednich wycieraczek (poprzednie "taniochy" wprawdzie nieźle zbierały, ale poodbarwiały się i pogubiły w czasie eksploatacji niemal wszyskie części mocujące <oczy>

wycieraczki.jpg
Obrazek

Dobra rada:
Nie wstawaj, kiedy dzwoni budzik.
Oddzwonisz później :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lip 2013, 20:08
Posty: 1297 (26/14)
Skąd: United Kingdom / Piła
Auto: Jest: Mazda6 GL'17
Była: MAZDA6 GH '08 Była: MAZDA 323F SPORT '03

Postprzez darrecki » 22 lip 2022, 07:51

Jakie klocki założyłeś? Ja szczerze polecam Powerstop Z23 ewentualnie Z17 – nie pylą, są trwałe, dobrze hamują i z racji małej popularności nie są podrabiane.

Brembo było dobre 10-20 lat temu, obecnie to jadą na nazwie marki i ciągle porządnych zestawach BBK.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy