Mazda6 GH RF7J '08 35J

GL / GJ / GH / GG / GY

Postprzez Palele » 9 paź 2020, 15:07

Moja przygoda z mazdą zaczęła się BJtką, którą miałem ponad 4 lata, przez ostatnie dwa lata jeździłem szwedzkim czołgiem czyli Saabem 9-3 i rozmyślałem jak tu wrócić do marki. Poszukiwałem głównie modelu 3 z silnikiem 2.2 ale niestety albo padło albo poza zasięgiem i mało tego też na rynku. Mazd 3 z silnikiem 2.0d w fajnym pakiecie też mało. Wybór padł na 6tkę jak dowiedziałem się że jest wersja w HB :) Autem fajnie się jeździ, jest komfortowe i ciche, prowadzi się bardzo dobrze.

Trochę danych technicznych:
Rocznik 2008
Moc 140KM
Kolor Stormy Blue
Nie wiem jaka to wersja. <glupek2>

Podstawowy serwis u Jaksy :)
-podkładki pod wtryskami + uszczelki przelewów
-czyszczenie smoka
-wymiana oleju + filtr
-wymiana filtru paliwa
-wymiana piasty i łożyska
-wymiana osłony sworznia wahacza
-wymiana klocków przód
-regeneracja zacisków przód

Plany
-uszczelnić parujące tylne lampy
-Lepsze audio
-Chip tuning – brakuje trochę mocy po przesiadce z turbobenzyny
-Jakieś większe koło – może 19"
-Eibachy
Załączniki
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
6.jpg
Ostatnio edytowano 9 lis 2020, 07:59 przez Palele, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 20:14
Posty: 332 (2/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Obecnie – Saab 9-3 SS 1.8T + LPG 220KM
Ex – Mazda 323f BJ
1.5 ZL 88km + LPG
1998

Postprzez Palele » 29 paź 2020, 12:44

Dotarły kapcie na zimę. Postanowiłem tym razem przetestować markę Nokian i model WR A4.
W międzyczasie kolega z pracy testuje modyfikacje softu na mojej "wannie" <glupek2>
Załączniki
IMG_20201027_133133.jpg
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 20:14
Posty: 332 (2/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Obecnie – Saab 9-3 SS 1.8T + LPG 220KM
Ex – Mazda 323f BJ
1.5 ZL 88km + LPG
1998

Postprzez stachan » 31 paź 2020, 07:03

Widzę, że nie próżnujesz... :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
Koordynator Finansów
Koordynator Konkursów
 
Od: 21 wrz 2006, 16:09
Posty: 5603 (328/453)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GH 2.0 LF-DE

Postprzez Adoz » 4 lis 2020, 10:58

Nokiany super oponki ja miałem raz wr d3 i dwa razy wr d4 to te drugie mega kozak takie miały parametry dobre i ogólnie byłem zadowolony nigdy nie zawiodły. Jedynie nie wiem czy ktoś podpowiedział ale trzeba zwracać uwagę na produkcję opon bo te produkowane w Rosji podobno są sporo słabsze od tych z Finlandii.
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2013, 10:31
Posty: 517 (1/7)
Skąd: Białystok
Auto: Toyota Yaris '07

Postprzez zadra » 4 lis 2020, 11:12

tylko, że raczej nie masz wpływu kupując opony na to z której fabryki dostaniesz, a po zakupie rosyjskich możesz tylko w ciągu 14dni zrezygnować z zakupu i próbować ponownie ... do skutku...
Są inne, lepsze albo tak samo dobre opony z lepszym pochodzeniem od produktów Nokian..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 3144 (33/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Palele » 9 lis 2020, 08:09

stachan napisał(a):Widzę, że nie próżnujesz... :D

Mam pewien plan na ten poczciwy silnik a nie widziałem w PL by ktoś jakąś większa moc wycisnął z tego <glupek2>

Adoz napisał(a):Nokiany super oponki ja miałem raz wr d3 i dwa razy wr d4 to te drugie mega kozak takie miały parametry dobre i ogólnie byłem zadowolony nigdy nie zawiodły. Jedynie nie wiem czy ktoś podpowiedział ale trzeba zwracać uwagę na produkcję opon bo te produkowane w Rosji podobno są sporo słabsze od tych z Finlandii.

zadra napisał(a):tylko, że raczej nie masz wpływu kupując opony na to z której fabryki dostaniesz, a po zakupie rosyjskich możesz tylko w ciągu 14dni zrezygnować z zakupu i próbować ponownie ... do skutku...
Są inne, lepsze albo tak samo dobre opony z lepszym pochodzeniem od produktów Nokian..


No właśnie dopiero sprawdziłem i są z Rosji... zobaczymy, to nie jest jakieś super mocne auto.
W poprzednim Saabie na lato miałem Micheliny Pilot Sporty 4 a na zimę jakieś Kormorany, dwa sezony zimowe przejeździłem jakoś<dupa>
Ocenie po zimie a zimy różne są ostatnio w PL. :)

Auto po czipie nabija kilometrów, całkiem przyjemnie się teraz jeździ, spalanie jak na razie ok 0.5-1litra górę. Nie hamowane bo trzeba ciut paliwa zdjąć z dołu.

Przy obecnych temperaturach objawiła się prawdopodobnie usterka wtryskiwaczy. Rano przez kilkaset metrów coś stuka przy przyśpieszaniu. Jak odpuszcze gaz to znika. Dzieje się tylko na zimnym silniku i tylko przez pareset metrów Zakupiłem środek FORTE, może pomoże a jak nie to regeneracja zostaje.
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 20:14
Posty: 332 (2/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Obecnie – Saab 9-3 SS 1.8T + LPG 220KM
Ex – Mazda 323f BJ
1.5 ZL 88km + LPG
1998

Postprzez Nightfall » 10 lis 2020, 19:59

Ja miałem podobny objaw.
Na zimnym i przy przyspieszaniu waliło jakby metalem o metal.
Zrobiłem regenerację wtryskiwaczy wymieniłem podkładki ale jak się okazało na długo to nie wystarczyło i musiałem wymienić jeden wtryskiwacz na nowy bo miał widocznie słabsze parametry.
Od tego czasu spokój i cisza.
Opony też mam Nokian Wrd4. Zakupione pod koniec 2016 roku.
Wyglądają ciągle jak nowe <spoko>
Najważniejsze że ciche :)
Nightfallówna
Dum Spiro Spero.....
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 11 lut 2013, 21:32
Posty: 4111 (138/173)
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: Mazda 6,kombi ,2006 rok, 2.0 diesel, Dpf out,chiptuning 130 KM/363 Nm,Phantom Blue

Postprzez Palele » 8 lut 2023, 09:12

Długo mnie tu nie było, auto trafiło na początku 2021 roku do nowego właściciela ze względu na brak potrzeby przewozu powietrza, na tamten moment jednak nie potrzebne było mi tak duże auto.
Obecnie potrzebuje auto z hakiem i dużym bagaznikiem. Na otomoto przeglądałem 6tki z zamiarem zakupu i zaciekawiła mnie taka jedna z ramką mazdaspeed. I było o ku <nie powiem> to chyba moja. Zbieg okoliczności chciał że auto równo po dwóch latach wróciło w moje ręce. :D
Poprzedni właścieciel wymienił górne wahacze, akumulator i chłodnice klimy.
Zastanawiam się czy od razu robić podkładki pod wtryskami i sprawdzić smoka, niby olej byl wymieniany w międzyczasie 2x a od wymiany podkładek i czyszczenia smoka mineło raptem 23tys km.
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 20:14
Posty: 332 (2/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Obecnie – Saab 9-3 SS 1.8T + LPG 220KM
Ex – Mazda 323f BJ
1.5 ZL 88km + LPG
1998

Postprzez michał 19 » 11 mar 2023, 12:39

Mam taki problem. Od dłuższego już czasu moja Madzia czasami kopci na siwo (dym podobny jak papierosowy). Nieraz jeżdżę kilka dni i nic, a nieraz kopci na potęgę. Przykładowo trasę 300 km potrafi przejechać bez problemów, a nieraz zaczyna kopcić przez dajmy na to 60 km, później jest spokój przez np. 100 km i znowu zaczyna. Kopci też nieraz przy spokojnej jeździe po mieście czy staniu w korku. Objawia się to też tym, że jak kopci to spalanie prawie się podwaja i wtedy nawet jadąc z górki i odpuszczając pedał gazu, spalanie na komputerze nie pokazuje 0l/100 tylko ok 2l/100.
Byłem u 2 mechaników. jak tylko usłyszeli o kopceniu to od razu powiedzieli że zapchany DPF. Zawsze myślałem, że DPF się wypala przy odpowiednich obrotach i temperaturze silnika, ale ok. Pojechałem na czyszczenie DPF w takiej maszynie która wypłukuje sadzę i popiół pod ciśnieniem. Po zmierzeniu przepustowości koleś powiedział że jest trochę zapchany ale nie ma tragedii. Wynik wyszedł około 115 czegoś tam. Nie pamiętam dokładnie. Po czyszczeniu wynik 48. Powiedział że DPF jest w dobrym stanie i po czyszczeniu sprawność ma ok. 99% nowego. Po założeniu wróciłem do domu (ponad 100km) bez kopcenia, ale na drugi dzień po wyjechaniu na miasto znowu się zaczęło jak silnik się rozgrzał. WTF?? I tak jest do tej pory. Raz kopci raz nie. Dodam jeszcze, że jak podczas kopcenia wyłączę silnik na kilka minut to po ponownym rozruchu nie kopci od razu tylko po przejechaniu kilkuset metrów albo wcale nie zaczyna.
Byłem ostatnio u innego mechanika. Zgadnijcie co powiedział?? DPF!!! Powiedziałem mu, że to niemożliwe, bo DPF jest wyczyszczony. Rozłożył ręce i powiedział że tam może jest wtrysk w DPFie i on leje za dużo ON. Po tym stwierdziłem, że chłop ma zerowe pojęcie i go chłodno pożegnałem.
Dodam jeszcze, że na komputerze nie ma żadnych błędów, nie bierze oleju ani płynu chłodzącego, nie ma wycieków itp. Jakiś tam kumpla mechanik podpowiada że to może być EGR. Nie wiem. Może. Mam już dość gdybania i nie chcę inwestować na ślepo.
Podpowiedzcie co robić. Może ktoś z Was miał podobne objawy i się z nimi uporał? Będę bardzo wdzięczny za jakiekolwiek porady. Przed odwiedzeniem następnego mecha chcę być jako tako przygotowany. Dodam że mieszkam w Oslo. Korzystam z polskich mechaników bo norwescy nadają się tylko do wymiany części na ślepo. A nuż się uda a uwierzcie mi, że tutaj są ceny z kosmosu.
Pozdrawiam cała społeczność mazdaspeed. mazda 6 2.0 140 km gh jestem nowy i nie ograniam jak dodac wątek czy [ost
Początkujący
 
Od: 11 mar 2023, 11:52
Posty: 1
Auto: mazda 6 2.0 140 km 2009 rok

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy